snah001 schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 00:25:
Heb 3 jaar geleden de Nad9 gekocht bij Miniaforum direct, ging na 8 maanden kaput (voeding) en dus RMA aangevraagd.
Kreeg antwoord dat zij een RMA zouden aanmaken, ik hem daarna moest terugsturen en omdat ik hem 10+ maanden in gebruik gehad heb kreeg ik het volgende antwoord:
Hello,
We only run the official store and are not interoperable with Amazon. We are not aware of Amazon's inventory as well as sales.
Our German warehouse is out of stock and we asked the factory and they replied that NAD9 has been discontinued. If you need the NAD9, you have the option to get a refund.
Since you have used it for more than 9 months, we will charge 10% depreciation.
Voor dat laatste heb ik hun duidelijk gemaakt dat dit volgend EU wetten niet mag maar waren ze doof voor.
Toen maar gewoon teruggestuurd (op eigen kosten), geld aanschaf teruggekregen minus 10%,
Daarna via Amazon, waar die ineens wel te koop was, ook nog eens geodkoper, nieuw aangeschaft met 2 jaar Amazon garantie.
Daarna 2 jaar geen problemen er meer mee gehad en nu enkele weken geleden voor een goede prijs door kunnen verkopen omdat de geheugen- en Dramprijzen vrij hoog zijn.
Ze verkopen nog wel refurbs. Dus die dingen die ze ontvangen repareren ze, en verkopen ze weer. Ik geef ze geen ongelijk, het is zonde zoiets weg te gooien. De vraag is wel of alle verkochte toestellen dan 'nieuw' zijn, en of je fatsoenlijk garantie kunt bieden op een refurb.
Hetzelfde moet je je ook afvragen wanneer je batterijen gaat vervangen van een toestel. Het is dan fijn als de verkoper garandeert dat je een minimum aan mW (of Volt) krijgt. Vooral als je veel neer moet leggen. iFixit doet dit. Of ze dat ook bij
alle batterijen doen, weet ik niet.
Een Chinees bedrijf vertrouw ik hier niet op. Dat is puur geluk of pech hebben. Zo ook met hun refurbs. En gezien de Chinezen goed zijn in namaken, zie ik ze ook wel aan om refurb als nieuw te verkopen.