Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:51

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Update: met schoonpa bekokstoofd dat het de UM760 wordt.
Wat me even onduidelijk is: wordt dat ding nou wel of niet met een win11 licentie geleverd :?
Was van plan om via Amazon te bestellen btw mocht dat iets uitmaken.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:05
The Eagle schreef op zondag 11 mei 2025 @ 16:11:
Wat me even onduidelijk is: wordt dat ding nou wel of niet met een win11 licentie geleverd :?
De barebone's minis krijgen geen volume licentie mee als ik het goed heb
en anders zet je er linux op - dat scheelt weer een originele of oem key.

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:51

The Eagle

I wear my sunglasses at night

cazzie schreef op zondag 11 mei 2025 @ 21:05:
[...]

De barebone's minis krijgen geen volume licentie mee als ik het goed heb
en anders zet je er linux op - dat scheelt weer een originele of oem key.
Zou geen barebone zijn, komt met 16GB/1TB :)
En Linux is geen optie. Bestaande win 10 license was OEM (was ooit een semi legale win 7 die bij gratis upgrade legale win 10 werd :+ ) dus die kan niet over helaas.
Vandaar de vraag :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-05 13:58
Licentie kun je voor een paar euro kopen als je een beetje googled.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-05 08:36
Ik zit ook naar die UM760 te kijken. Voor zover ik zie wordt de UM760 16GB/1TB met win 11 pro geïnstalleerd geleverd.

Liever heb ik een barebone. De SSD uit mijn huidige NUC is nog prima en geheugen kost geen drol. AlieExpress verkoopt er één voor € 287, maar ik ben dan weer niet zo kapot van AE. Kijken of ik via minisforum nog een dealtje kan maken :P

[ Voor 4% gewijzigd door Hulleman op 13-05-2025 11:50 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
The Eagle schreef op zondag 11 mei 2025 @ 23:22:
[...]

Zou geen barebone zijn, komt met 16GB/1TB :)
En Linux is geen optie. Bestaande win 10 license was OEM (was ooit een semi legale win 7 die bij gratis upgrade legale win 10 werd :+ ) dus die kan niet over helaas.
Vandaar de vraag :)
Op mijn NUC draai ik windows 11 die vanaf een windows vista OEM key afkomt. Via mediacreationtool kun je een windows installatie op usb stick maken vanaf je huidige setup. Dat heb ik in 2018 vanaf mijn pc voor mijn NUC gedaan. Vervolgens de key opgegeven van een oude Windows Vista die ik nog heb liggen uit 2009 ofzo. Werkt perfect.

[ Voor 3% gewijzigd door Hulleman op 13-05-2025 11:54 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperMan
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

De adapter van mijn HX90G is overleden. Ben al dagen op zoek maar nergens meer te vinden. Minisforum klantenservice had hem ook niet meer.

Is er nog een Tweaker die mij uit de brand kan helpen?

Gaat om een 4-Pin 19V 13.8A AC/DC Adapter GVE GM262-1901380-F 19VDC 262.2W Power Supply

Hier komt iets hips te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:06
Weet je zeker dat het de adapter is?
Bij mijn NAD9 was het én de adapter én het device zelf en heb toen een beroep gedaan op de garantie.
Die gaven ze wel maar trokken (onwetmatig) 8 maanden gebruik van de aankoopwaarde af.
Het was zeker destijds een probleem voor Minisforum dat als de voeding defect raakte ook je apparaat defect raakte.
Heb toen 90% van de aankoopwaarde teruggekregen en daarna dezelfde (NAD9) weer nieuw gekocht maar nu via Amazon zodat de garantie door Amazon gegeven werd.
Werkt al bijna 2 jaar probleemloos nu.
Voeding was ook anders (stukje kleiner) en van een ander merk.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperMan
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

snah001 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 16:00:
Weet je zeker dat het de adapter is?
Bij mijn NAD9 was het én de adapter én het device zelf en heb toen een beroep gedaan op de garantie.
Die gaven ze wel maar trokken (onwetmatig) 8 maanden gebruik van de aankoopwaarde af.
Het was zeker destijds een probleem voor Minisforum dat als de voeding defect raakte ook je apparaat defect raakte.
Heb toen 90% van de aankoopwaarde teruggekregen en daarna dezelfde (NAD9) weer nieuw gekocht maar nu via Amazon zodat de garantie door Amazon gegeven werd.
Werkt al bijna 2 jaar probleemloos nu.
Voeding was ook anders (stukje kleiner) en van een ander merk.
Ik durf niet te zeggen of er ook een problem is met mijn device. Hij viel steeds vaker uit, vooral tijdens games. Lampje van adapter was dan uit en ging pas weer aan na stroomloos maken. Is ruim 2 Jaar geleden gekocht via minisforum.de. Ik heb ze opnieuw om hulp gevraagd.

Hoe heb je toen je geld teruggekregen? Eerst terugsturen naar .de?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Inderdaad, met een rma naar Dld verzonden (kosten zijn voor jou).
Na 2 werken had ik mijn geld terug minus de onwettige aftrek van 8 maanden gebruik.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Ik zit nog even te kijken en begrijp de verwarring. Volgens de site van minisforum.eu wordt de 1tb versie met win 11 pro voorgeïnstalleerd geleverd. Dat lees je niet expliciet op de site van Amazon, terwijl de verkoper daar ook Minisforum Direct is. Als besturingssysteem staat daar OS, bij andere varianten staat er wel expliciet bij dat het om win 11 gaat. Dus inderdaad onduidelijk.

Ik verwacht dat via Amazon ook win 11 wordt meegeleverd. De UM760 zal vanaf de leverancier met win 11 komen, ongeacht wie nu de doos doorschuift naar de consument. Gegeven de garantieperikelen overweeg ik om via Amazon te bestellen en niet direct bij Minisforum.eu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperMan
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

snah001 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 17:48:
Inderdaad, met een rma naar Dld verzonden (kosten zijn voor jou).
Na 2 werken had ik mijn geld terug minus de onwettige aftrek van 8 maanden gebruik.
Ik ga kijken of ik hem terug kan sturen als adapter vinden of zelf knutselen niks wordt.
Heb niet veel zin mn Ssd mee te sturen, of heb jij die kunnen formatten of er uit halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:34
HyperMan schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 15:22:
[...]

Ik ga kijken of ik hem terug kan sturen als adapter vinden of zelf knutselen niks wordt.
Heb niet veel zin mn Ssd mee te sturen, of heb jij die kunnen formatten of er uit halen?
Dat is inderdaad wel een dingetje; retourneren moet in oorspronkelijke staat neem ik aan dus dan zul je de SSD moeten wissen. Dus je moet hem er eerst uithalen, wissen (goed wissen dus!!!), weer inbouwen en dan pas terugsturen. Ik zou niet willen dat een derde met mijn geïnstalleerde Windows en proggies aan de haal gaat.

Mijn X1 Pro is onderweg vanuit Duitsland :P

Even terugkomend op het meegeleverde Windows 11 Pro: ik neem aan dat ik zelf de setup moet doorlopen om de installatie af te maken. Ik wil geen MS account. is deze methode nu nog werkend: https://memstechtips.com/...microsoft-account-bypass/

Of is er nog een andere manier om gewoon een lokaal account aan te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
HyperMan schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 15:22:
[...]

Ik had een barebone gekocht dus die kon als barebone terug.
De 2de nieuwe kon ik niet als barebone kopen dus maar in de kaalste uitvoering gekocht en toen eenvoudig mijn M2 SSD uit de vorige erin geplugd incl. RAM memory en direct draaien zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draadje
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-05 22:36
Kreeg vandaag de um890pro binnen met AI geïntrigeerd ..had lang gewacht want de andere um690 was niet in orde en kon retour .. echter…. Geen geluk ermee .start 3 seconden met foutmelding geen video gevonden.
Eerst HDMI toen andere poort . Toen geh gewisseld m2 ssd eruit en wifi . UI’s en keyboard andere kortom alles geprobeerd .. geen beeld .. dus start niet verder… afgang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 00:18
Ik heb de 1x pro, zijn er nog bios settings die je moet aanpassen om meer performance eruit te halen? Of andere nuttige bios settings?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:35
Ferret schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 18:46:
[...]

Dat is inderdaad wel een dingetje; retourneren moet in oorspronkelijke staat neem ik aan dus dan zul je de SSD moeten wissen. Dus je moet hem er eerst uithalen, wissen (goed wissen dus!!!), weer inbouwen en dan pas terugsturen. Ik zou niet willen dat een derde met mijn geïnstalleerde Windows en proggies aan de haal gaat.

Mijn X1 Pro is onderweg vanuit Duitsland :P

Even terugkomend op het meegeleverde Windows 11 Pro: ik neem aan dat ik zelf de setup moet doorlopen om de installatie af te maken. Ik wil geen MS account. is deze methode nu nog werkend: https://memstechtips.com/...microsoft-account-bypass/

Of is er nog een andere manier om gewoon een lokaal account aan te maken?
Wat ik doe, de orginele SSD eruit halen en bewaren en meteen andere SSD erin. Want je weet dat de kans groot is dat ie een keer terugmoet. Heb het zelf al een keer gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferret
heval schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 23:52:
Ik heb de 1x pro, zijn er nog bios settings die je moet aanpassen om meer performance eruit te halen? Of andere nuttige bios settings?
Er staat op de support pagina een nieuwe BIOS als download. Kijk even in die van jou welke er nu op staat.

https://www.minisforum.cn...support/page/download/189

Tevens staan hier ook alle drivers bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Ik heb mijn X1 Pro vrijdagmiddag laat binnengekregen en ben nu bezig aan het 'inrichten'. Gelukkig werkte de methode die ik gevonden had om toch een lokaal account aan te maken in plaats van een MS account.

Het kastje staat gelikt op m'n bureau en ik heb hem nog niet zwaar kunnen belasten dus ik ben wel benieuwd naar het geluid. Hij voelt zeer degelijk aan en de afwerking is erg hoog.

Ik wil alleen nog wat in het bios aanpassen (en kijken welke versie ik er op heb staan). Welke toets moet ik gebruiken bij het opstarten om in het bios te komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperMan
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Vaevictis_ schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 07:05:
[...]

Wat ik doe, de orginele SSD eruit halen en bewaren en meteen andere SSD erin. Want je weet dat de kans groot is dat ie een keer terugmoet. Heb het zelf al een keer gehad.
Ik heb de mijne meer dan 24 maanden geleden gekocht, volgens hun voorwaarden kan hij helemaal niet retour zie ik nu.
Of dit helemaal in overeenkomst is met EU wetgeving is, kan ik niet direct beoordelen, maar niet zoveel zin om de strijd aan te gaan.

Denk dat ik maar zsm een nieuwe PC ga kopen, hoewel ik eigenlijk geen nieuwere/sneller PC nodig heb.
Maar of het weer een Minisforum wordt, ben ik nog niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Dit is de email die ik kreeg ongeveer 1 jaar geleden toen mijn eerste NAD9 het begeven had.
Waarom een NAD9?
Omdat daar nog plek was, naast 1 M2 SSD, voor 2 SATA SSD intern en die had ik al.
Of de volgende weer (voorlopig dus niet nodig) een Minisforum wordt staat in de sterren.
Dit is het email antwoord dat ik kreeg naar aanleiding van mijn garantieclaim:

"Hello,

We only run the official store and are not interoperable with Amazon. We are not aware of Amazon's inventory as well as sales.
Our German warehouse is out of stock and we asked the factory and they replied that NAD9 has been discontinued. If you need the NAD9, you have the option to get a refund.
Since you have used it for more than 9 months, we will charge 10% depreciation.

Best regards,
Niko"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SwerveShot
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:55
heval schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 23:52:
Ik zou even kijken naar de settings die deze youtubers voorstellen:
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste