• croque_monsieur
  • Registratie: Juli 2026
  • Laatst online: 19:17
Ik ben even benieuwd naar hoe de support van Minisforum nu is en naar de kwaliteit van hun product?

In het begin van dit forum werden er een aantal gevallen gemeld dat een minipc na vakantie opeens niet meer werkte.

Ik las dat je vanwege support beter via Amazon kan bestellen dat direct via Minisforum, is dat nog steeds zo?

Ik overweeg namelijk een N5 Pro. @crzyhiphopazn hoe bevalt deze na een jaar?

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:01
croque_monsieur schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 08:50:
Ik ben even benieuwd naar hoe de support van Minisforum nu is en naar de kwaliteit van hun product?
Ik heb sinds eind 2024 de UN100P en die bevalt me prima, nog nooit een probleem mee gehad. Staat in de meterkast en draait 24/7 met linux mint en docker.

Met de support heb ik dus nog niets te maken gehad.

Arriving Somewhere but not here....

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:12

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

In het begin van dit forum werden er een aantal gevallen gemeld dat een minipc na vakantie opeens niet meer werkte.

Ik las dat je vanwege support beter via Amazon kan bestellen dat direct via Minisforum, is dat nog steeds zo?

Hij bevalt zeer goed.
Direct vanaf dag 1/2 TrueNAS erop gezet en ik heb never meer omgekeken naar Minisforum hun eigen OS.
HDD's zijn wel hoorbaar, maar vind het persoonlijk niet storend.

Moet nog el veeeeel meer er in gaan verdiepen.
Laatste tijd staat het uit omdat ik onder meer op vakantie ben geweest en ik geen gebruik hoefde te maken van mijn NAS.
Vanaf volgende week gaat het weer aan en zal ik meer met Docker containers gaan werken en bv Home Assistant en meerdere VM's testen hoe de prestaties zijn.

Ik ben in ieder geval blij met mijn N5 Pro.

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

Mijn MS-01 ging na een paar maanden al stuk. Startte niet meer op. Duurde toen een paar maanden voor ik de vervanger had. Sindsdien geen problemen. Kostte me wel geld om terug te sturen.

Tip: koop via bijv. Amazon. Ik ben geen fan van Amazon, maar dan heb je in ieder geval wel je twee jaar garantie. Al zou je in Nederland meer dan twee jaar moeten krijgen op een high-end miniPC. Want je mag er van uit gaan dat zo'n toestel langer dan twee jaar mee zou gaan.

Overigens zou ik nu niet zo snel een computer kopen, de RAM en NVMe prijzen spreken mij niet aan. Maar dan heb ik wel het geluk dat ik een jaar voor deze hysterie de MS-01 had aangeschaft.

[ Voor 9% gewijzigd door Jerie op 21-07-2026 17:20 ]

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:34
Ik heb ms02 en hopelijk blijft het nog lang goed werken want het zit in enorme warme garage in de rack waarbij ik men vinger niet kan aanraken zonder pijn doet. Maar wel erg tevreden ervan.

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Heb 3 jaar geleden de Nad9 gekocht bij Miniaforum direct, ging na 8 maanden kaput (voeding) en dus RMA aangevraagd.
Kreeg antwoord dat zij een RMA zouden aanmaken, ik hem daarna moest terugsturen en omdat ik hem 10+ maanden in gebruik gehad heb kreeg ik het volgende antwoord:

Hello,

We only run the official store and are not interoperable with Amazon. We are not aware of Amazon's inventory as well as sales.
Our German warehouse is out of stock and we asked the factory and they replied that NAD9 has been discontinued. If you need the NAD9, you have the option to get a refund.
Since you have used it for more than 9 months, we will charge 10% depreciation.

Voor dat laatste heb ik hun duidelijk gemaakt dat dit volgend EU wetten niet mag maar waren ze doof voor.
Toen maar gewoon teruggestuurd (op eigen kosten), geld aanschaf teruggekregen minus 10%,
Daarna via Amazon, waar die ineens wel te koop was, ook nog eens geodkoper, nieuw aangeschaft met 2 jaar Amazon garantie.
Daarna 2 jaar geen problemen er meer mee gehad en nu enkele weken geleden voor een goede prijs door kunnen verkopen omdat de geheugen- en Dramprijzen vrij hoog zijn.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS3.0.304.0.WNAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

If you need the NAD9, you have the option to get a refund.
Since you have used it for more than 9 months, we will charge 10% depreciation.
Het klinkt alsof je nog een tweede optie had? Een vervangend product?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• jecowo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:37
Jerie schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 17:16:
[...]

Mijn MS-01 ging na een paar maanden al stuk. Startte niet meer op. Duurde toen een paar maanden voor ik de vervanger had. Sindsdien geen problemen. Kostte me wel geld om terug te sturen.

Tip: koop via bijv. Amazon. Ik ben geen fan van Amazon, maar dan heb je in ieder geval wel je twee jaar garantie. Al zou je in Nederland meer dan twee jaar moeten krijgen op een high-end miniPC. Want je mag er van uit gaan dat zo'n toestel langer dan twee jaar mee zou gaan.

Overigens zou ik nu niet zo snel een computer kopen, de RAM en NVMe prijzen spreken mij niet aan. Maar dan heb ik wel het geluk dat ik een jaar voor deze hysterie de MS-01 had aangeschaft.
Bij mij leek de MS-01 ook na een half jaartje stuk.. MS-01 startte niet meer op. Uiteindelijk was het de batterij die het probleem veroorzaakte. Deze vervangen door een externe batterij en alles werkte weer nadien.

Incredible

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
jecowo schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 11:42:
[...]

Bij mij leek de MS-01 ook na een half jaartje stuk.. MS-01 startte niet meer op. Uiteindelijk was het de batterij die het probleem veroorzaakte. Deze vervangen door een externe batterij en alles werkte weer nadien.
Dat zei support ook tegen me. Lostte het niet op. Wel is het zo dat de machine 2 weken offline was geweest (van de stroom) want ik was op vakantie.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

• croque_monsieur
  • Registratie: Juli 2026
  • Laatst online: 19:17
Bedankt voor de feedback! :) Ik wilde net de N5 pro bestellen, helaas is het DDR5 sodimm geheugen toch iets prijziger dan verwacht. Het blijkt dat ecc on-die ook voorkomt in de selectie van (side band) ECC geheugen.

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Marzman schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 11:16:
[...]
Het klinkt alsof je nog een tweede optie had? Een vervangend product?
Staat in mijn post.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS3.0.304.0.WNAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste