Chanfan schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 20:25:
[...]
Je hebt nog altijd de NUCXi7 met een Intel I7 en RTX 3070 maar die staat wel duurder geprijsd.
AAA games speel ik niet op PC. Daarvoor heb ik een PS5 en een Series X. Wel retrogames, kleine PC games, streaming en algemene Home PC. Mijn 10 jaar oude desktop met SSD en 1TB HDD werkt nog steeds perfect. Het was mij vooral te doen om het lagere energieverbruik en natuurlijk de kleine form factor (en de nieuwigheid van miniPC's). Een grote SSD kan je er niet in plaatsen nee. Ik wacht nog misschien tot Prime day om er een extra 2TB SSD erin te plaatsen.
Aansluitingen heb ik voldoende op de HX99G. Als ik er nog meer nodig heb kan ik nog altijd de USB hub van mijn desktop gebruiken. Vind ook niet de mooiste mini PC. Had ook liever het design van een UM790 Pro maar dat is niet het belangrijkste voor mij. Desnoods zet je het achter het beeldscherm dat je het niet ziet. Het is toch klein genoeg
Ik ben van plan de mini PC toch minstens 10 jaar praktisch elke dag te gebruiken. Tijd zal uitwijzen of het betrouwbaar is.
Ik ben van plan om mijn desktop tower te vervangen door een mini-pc. Imo zijn die kolossale towers simpelweg niet meer van deze tijd. Ik begrijp dat er een aantrekkingskracht kan zijn in het bouwen van een uniek systeem met allerlei RGB-verlichting en een glazen voorkant als een soort pronkstuk of om wat flair aan je werkplek toe te voegen. Echter, het nut van een gigantische, onopvallende zwarte kast die onder je bureau staat en voornamelijk stof verzamelt, ontgaat me enigszins.
Nuja zoals ik eerder zei speel ik af en toe ook wel eens een spelletje dus de mini-pc zal ook wat game performance aanboort moeten hebben. Naast de HX99G zie ik ook vaak UM790 Pro langskomen maar die laatste heeft een minder krachtige videokaart aanboort dus die valt af. Ik verwacht dat de opvolger wel een stuk krachtiger zal worden ook met gaming maar dan zitten we wellicht als ergens eind dit jaar of begin volgende jaar.
Wat overblijft is alleen de HX99G, en als mijn informatie klopt, beschikt deze ook over een USB4-poort, wat het redelijk toekomstbestendig maakt. In mijn geval vast geen 10 jaar, want game prestaties degraderen sneller dan desktop/multimedia werk, maar met de helft zou ik ook al uitermate tevreden zijn
Edit: ook even NUCXi7 opgezocht maar dit design vind ik nog veel minder dan van de HX99G. Lijkt wel dat het doelpubliek enkel op tieners is gericht (waarom moet die doodskop nu)
[
Voor 3% gewijzigd door
jos707 op 07-07-2023 16:24
]