Nauw nee dus, er zijn meerdere personen geweest die vraagtekens bij de getoone berekening geplaatst hebben. De opnieuw uitgevoerde berekening ( conform de handleiding/eisen ) heeft dat dus uitgewezen.Stef87 schreef op zondag 9 april 2023 @ 15:43:
[...]
Waar is het bewijs dat deze niet aan de eisen voldoet?? Er is nog niemand geweest die heeft bewezen dat die niet voldoet. (Lijkt er vooralsnog sterk op dat hij wel voldoet aan de geluidseisen)
goede burenrealatie moet wel van twee kanten komen en niet ik ga lekker overlast veroorzaken maar jij mag er niet over klagen omwille van een goede burenrelatie toch?Iets met leven in de realiteit en een goede burenrelatie. (Als je er wilt er blijven wonen nogal belangrijk)
nomaals, daar zijn nu juist per 1-4-2021 deze wettelijke eisen opgesteld, omdat niet met ik denk, of ik voel ... maar dat men met meetbare waarden de zaak kan toetsen, en helaas in deze case is het heel duidelijk dat deze warmtepomp (64 dB) niet aan de wettelijke eis van 45 dB op de erfgrens kan voldoen. of heb je zelf de moeite genomen om dit te berekenen? nu kom ik met een vermoeden ... denk ik niet namelijk.Als de buurman aan alle eisen voldoet en de warmtepomp slechts minimaal hoorbaar is (waar bijvoorbeeld de meeste mensen geen last van zouden hebben) dan kan je hard roepen en eisen dat hij toch maar even zijn warmtepomp “weg gaat halen”, leuke relatie met je buren heb je dan.
hoe je aan het vermoeden komt om te beoordelen dat het hier om slechts "minimaal hoorbaar" geluid komt is voor mij een raadsel, ben je er soms geweest of ...?
je denkt of vermoed dat ... maar waar blijft jou gegevens om dat te onderbouwen, ik blijft er op hameren omdat ik WEET dat in dit geval de wettelijke eisen NIET worden gehaald. simpel, geen vermoeden of zo maar duidelijke niet weerlegbare feiten.Als jij het zo wilt oplossen en denkt dat dat helpt, vooral doen.
[...]
Volgens mij kan je niet meer helder nadenken in deze. Je blijft hameren op voldoet niet aan wettelijke eisen, terwijl dat hoogstwaarschijnlijk niet het geval is.
moet jij vooral met al je wazige ideen zeggenSimplistisch?? Soms kan de oplossing heel simpel zijn. Jij maakt het te moeilijk en lijkt vooral emotioneel te reageren en acteren. (Heeft de TS niets aan)
berekenen is weten in dit geval, dat een verplaatsing naar het midden aan de achterkant een optie is kan best kloppen, zolang het maar niet tot overlast van de andere buren leid, ik dacht ook dat ik dat al eerder geschreven had.Hang de warmtepomp (is geen herrie model) in het midden van hun eigen perceel/huis en de afstand tot de Ts is nog 4 meter extra én geen luchtstroom meer van de warmtepomp.
[ Voor 7% gewijzigd door MacD007 op 09-04-2023 17:59 ]
Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge