Gaat weer lekker:
:fill(white):strip_exif()/f/image/NUhd5qvzJutq6IedHZJU28AF.png?f=user_large)
Mi 9T Pro - ArrowOS v12.0 - QFKMIXM
SRK35ZS-W
Hier nu sinds een paar weken tot 10 per dag waarvan de helft van 'Rituals'.tweakino schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 13:15:
ik krijg sinds afgelopen vrijdag bijna niet (lees hooguit 2/3) of zelfs geen spam meer in mijn ongewenst mail folder in outlook. voorheen was dit zeker 5-9 per dag.
lijkt dat microsoft iets heeft gedaan.
The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.
The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.
[ Voor 10% gewijzigd door Ted038 op 05-11-2024 13:19 ]
Dat zou je eenvoudig moeten kunnen zien in het SPF record van de mailheader.Ted038 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 13:09:
En dat is tikkie verontrustend, want of code is "spoof emailadres van vorige/eerdere mail", of spammers kunnen daadwerkelijk in DAT mailadres.
Nu een paar dagen verder en alle spam wordt door deze rule netjes afgevangen. Many thx!Creteon schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 20:26:
Wat mij erg heeft geholpen zijn de volgende regels. Alles wat dan geen e-mail adres heeft als afzender wordt er dan uit gehaald.
[Afbeelding]
Als je via de webbrowser bent ingelogd en je zit in je inbox. Zie je rechtsboven een drietal puntjes. Als je daarop klikt, zie je het menu uitvouwen waaronder andere regels instaan. Daar kun je ze invullen. Voor de duidelijkheid. Die puntjes zie je aan het einde van 'nieuwe e-mail'.gelukkie schreef op woensdag 20 november 2024 @ 06:37:
Misschien een stomme vraag, maar waar zijn die regels in te stellen? Hier alleen maar app gebruikers op IOS, maar kan tussen de instellingen geen spam (blacklist/ whitelist) of regels vinden. Zelf als ik om desktop site in de browser vraag niet.
Microsoft zelf lijkt er ook alleen vanuit te gaan dat je de outlook app op een pc gebruikt…
[ Voor 32% gewijzigd door SAiN ONeZ op 21-11-2024 17:09 ]
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®
Had hierover al eerder gelezen, maar nu hem ook maar toegevoegd, bedankt iig. En net als andere hier deed Outlook de laatste tijd het zelf ook weer redelijk op spam gebied, al komen er laatste dagen / weken wel weer meer door Outlook + mijn eigen regels heen. En dan is het toch idioot dat Outlook zelf niet kan bedenken dat mail zonder afzender niet gewenst is.Creteon schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 20:26:
Wat mij erg heeft geholpen zijn de volgende regels. Alles wat dan geen e-mail adres heeft als afzender wordt er dan uit gehaald.
[Afbeelding]
Vanmiddag in 1x een stuk of 15. Komen nu ook af en toe in de inbox.Wackmack schreef op woensdag 11 december 2024 @ 17:53:
Dit werkte geweldig echter de laatste dagen "ineens" veel meer spam mails. Net 10 in de middag.
Meer Tweakers dit? En eventueel een oplossing.
Yup, same here en dan ook echt in de inbox ipv junk mailWackmack schreef op woensdag 11 december 2024 @ 17:53:
Dit werkte geweldig echter de laatste dagen "ineens" veel meer spam mails. Net 10 in de middag.
Meer Tweakers dit? En eventueel een oplossing.
[ Voor 7% gewijzigd door its_Muppet op 15-12-2024 14:28 ]
"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)
Er is helaas wel een groot verschil tussen hotmail en betaald microsoft365 account. Het is appels met peren vergelijken: het draait op Exchange, maar dan is de vergelijking wel klaar volgens mij. Bij Microsoft365 wordt er veel spam geheel verwijderd: je krijgt het niet eens in ongewenste mail of in quarantaine (wat daar een feature is).Boeryepes schreef op woensdag 11 december 2024 @ 17:58:
Of zijn er hier mensen met zo'n abonnement die ook last van spam hebben?
Bij mij komt er ook steeds meer spam in mijn Hotmail inbox, ondanks de regels die ik heb toegevoegd van Sendak239 die in dit topic beschreven staan en de toegevoegde regel om emails zonder afzender te blokkeren. Die regels van Sendak239 hebben maandenlang perfect gewerkt, maar nu komt er de laatste tijd opeens weer meer spam in mijn inbox dan in de ongewenste email box.zeezuiper schreef op maandag 23 december 2024 @ 19:20:
Hotmail blijft hopeloos. De meeste legitieme mail blijft als spam gemarkeerd worden en ik krijg, ondanks de extra rules, weer spam van Rituals en inlegzolen. Zucht
Zou bijna overwegen om helemaal naar Gmail over te stappen, alleen het aanpassen van ongeveer 100 accounts staat me tegen.
Same here. Ik begin ook serieus te overwegen volledig naar Gmail over te gaan, maar het overzetten van 150 accounts staat me ook enigszins tegen. Ik kijk het nog een paar weken aan, maar dan ga ik denk ik toch eens geleidelijk beginnen als het niet verbetert.Boeryepes schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 15:05:
Vooral kl*te omdat mijn account al ruim 25 jaar oud is en volledig verweven in mijn online bestaan.
Maar dat kan toch helemaal niet? Tenminste niet met behoud van mailadres?Boeryepes schreef op maandag 16 december 2024 @ 09:05:
Das dus precies wat ik bedoel. MS maakt hotmail 'slechter' waardoor men O365 Outlook gaat ambiëren.
Is het niet zo dat je je emailadres opgeeft wanneer je een o365 abonnement neemt.Yucon schreef op woensdag 25 december 2024 @ 12:33:
[...]
Maar dat kan toch helemaal niet? Tenminste niet met behoud van mailadres?
Nou, ik krijg in mijn Gmail exact dezelfde spam, dus of dat een oplossing is... Enige is dat het in het begin minder zal zijn omdat je emailadres nieuw isSouthern Sun schreef op woensdag 25 december 2024 @ 12:20:
[...]
Same here. Ik begin ook serieus te overwegen volledig naar Gmail over te gaan, maar het overzetten van 150 accounts staat me ook enigszins tegen. Ik kijk het nog een paar weken aan, maar dan ga ik denk ik toch eens geleidelijk beginnen als het niet verbetert.
Beland het daar ook in je inbox dan? Zolang het maar geen notificatie oplevert, maar als dit bij Gmail ook speelt heeft het op de lange termijn weinig zin inderdaad.418O2 schreef op woensdag 25 december 2024 @ 22:21:
[...]
Nou, ik krijg in mijn Gmail exact dezelfde spam, dus of dat een oplossing is... Enige is dat het in het begin minder zal zijn omdat je emailadres nieuw is
Gmail heeft priority notificaties en ik heb altijd dnd aan, dus ik krijg maar weinig notificaties, maar ze komen wel in mijn inboxSouthern Sun schreef op donderdag 26 december 2024 @ 09:17:
[...]
Beland het daar ook in je inbox dan? Zolang het maar geen notificatie oplevert, maar als dit bij Gmail ook speelt heeft het op de lange termijn weinig zin inderdaad.
[ Voor 4% gewijzigd door Boeryepes op 27-12-2024 11:58 ]
https://wren.co/join/Devian
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Ze staan in de spam folder dus zou ok moeten zijn.Sebazzz schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 12:09:
Ik heb ook een tijd spam gehad. En wat bleek? Op één of andere manier stonden al deze adressen in mijn "veilige afzenders". Ik denk dat Microsoft een fout heeft gemaakt.
Dat is ongeveer hetzelfde scenario als mensen met een e-mailadres vanuit hun internetprovider. Gelukkig zijn daar oplossingen voor.zeezuiper schreef op maandag 23 december 2024 @ 19:20:
Zou bijna overwegen om helemaal naar Gmail over te stappen, alleen het aanpassen van ongeveer 100 accounts staat me tegen.
Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq