Sinds paar maanden spam welke ik niet kan stoppen (hotmail)

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakkertje_01
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-05 12:06
Gaat weer lekker:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CjR4Owoj-m8VwpJe5f0dcTDoD0k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/NUhd5qvzJutq6IedHZJU28AF.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruiten_Wisser
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:56
Het is weer oppassen geblazen; Als ik mijn spam folder check voor false positives én ik van DHL een of meerdere pakketten verwacht. De meeste spam, afgaande op opgaande kennis, is wel makkelijk te herkennen, maar eerlijk gezegd heb ik die van 'DHL' wel een paar keer bijna geopend vanwege de ongelukkige timing..

Mi 9T Pro - ArrowOS v12.0 - QFKMIXM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakino
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
ik krijg sinds afgelopen vrijdag bijna niet (lees hooguit 2/3) of zelfs geen spam meer in mijn ongewenst mail folder in outlook. voorheen was dit zeker 5-9 per dag.

lijkt dat microsoft iets heeft gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 23:09
De spam die ik krijg komt wel veelal gewoon in mijn inbox terecht, hoe obvious de spam ook is. Stuk of 4-5 per dag denk ik. In de spam-folder dan weer heel weinig (behalve mailtjes van de Vitens, die belanden steevast in de spam...)

SRK35ZS-W

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
tweakino schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 13:15:
ik krijg sinds afgelopen vrijdag bijna niet (lees hooguit 2/3) of zelfs geen spam meer in mijn ongewenst mail folder in outlook. voorheen was dit zeker 5-9 per dag.

lijkt dat microsoft iets heeft gedaan.
Hier nu sinds een paar weken tot 10 per dag waarvan de helft van 'Rituals'.

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nelis 81
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-04 23:04
Is bij jullie de hoeveelheid spam in Hotmail ook weer geëxplodeerd? Hier >20 per dag 😭

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
Zelfde verhaal hier. Valt op dat het batchgewijs binnenkomt en veel van 'dezelfde' zijn: Rituals, Jumbo etc.

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:54
Hier nu ook weer (wel in spambox) , en valt op dat de afzenders vaak zijn van emailadressen waar ik vlak/eerder ervoor WEL een juiste email heb ontvangen ...
En dat is tikkie verontrustend, want of code is "spoof emailadres van vorige/eerdere mail", of spammers kunnen daadwerkelijk in DAT mailadres.
( is gelukkig een secundair emailadres voor onbelangrijke mail / winkelmail , mijn hoofdaccount heeft vrijwel nihil spam )

Wis het regelmatig/dagelijks, zo ook uurtje geleden, dus heb zo geen voorbeelden ....

[ Voor 10% gewijzigd door Ted038 op 05-11-2024 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:26
Hier ook opeens weer sinds een week of 2. Waar eerst alles tegengehouden werd is het nu 50/50 aan Spam wat er doorheen komt. Mega irritant.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Creteon
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13-02 23:53
Wat mij erg heeft geholpen zijn de volgende regels. Alles wat dan geen e-mail adres heeft als afzender wordt er dan uit gehaald.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z43txHkZaaoV8Ztx4dvG442mY4w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oVF4x5MhNLopg0iTCswVqOEJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-04 12:34
Ted038 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 13:09:
En dat is tikkie verontrustend, want of code is "spoof emailadres van vorige/eerdere mail", of spammers kunnen daadwerkelijk in DAT mailadres.
Dat zou je eenvoudig moeten kunnen zien in het SPF record van de mailheader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietjePuk73
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 25-01 14:17
Beste mensen,

Ik heb ook dagelijks 50 - 100 spam mails in mijn Inbox. Ik heb hier heel veel reacties/oplossingen gelezen op dit onderwerp. Haast allemaal eindigen ze min of meer met: Kijk voor de zekerheid je map Ongewenste mail na, want er kunnen ook "echte" mails in terechtkomen.
Nu denk ik, als je dan toch al je spam moet nakijken, laat ze dan gewoon in je Inbox, vis de "echte" eruit en verplaats die naar een aparte map, b.v. de map Belangrijk. Dan kun je daarna je hele Inbox leegmaken.
Dit is geen kritiek maar slechts een gedachte want ik baal ook van alle troep in mijn Inbox. Ik probeer ook alle mogelijke oplossingen die ik hier tegenkom.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElGrandoNeuso
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:32
Creteon schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 20:26:
Wat mij erg heeft geholpen zijn de volgende regels. Alles wat dan geen e-mail adres heeft als afzender wordt er dan uit gehaald.

[Afbeelding]
Nu een paar dagen verder en alle spam wordt door deze rule netjes afgevangen. Many thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Laatst online: 20:01
Bij mij ging het al heel lang goed en belandde het meeste netjes in de spam folder, tot de afgelopen week. Ineens krijg ik dagelijks spam berichten die in de inbox terecht komen. Ook maar eens de tip proberen die hier hoven werd gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:43
Misschien een stomme vraag, maar waar zijn die regels in te stellen? Hier alleen maar app gebruikers op IOS, maar kan tussen de instellingen geen spam (blacklist/ whitelist) of regels vinden. Zelf als ik om desktop site in de browser vraag niet.

Microsoft zelf lijkt er ook alleen vanuit te gaan dat je de outlook app op een pc gebruikt…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holland
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 09-04 20:51
gelukkie schreef op woensdag 20 november 2024 @ 06:37:
Misschien een stomme vraag, maar waar zijn die regels in te stellen? Hier alleen maar app gebruikers op IOS, maar kan tussen de instellingen geen spam (blacklist/ whitelist) of regels vinden. Zelf als ik om desktop site in de browser vraag niet.

Microsoft zelf lijkt er ook alleen vanuit te gaan dat je de outlook app op een pc gebruikt…
Als je via de webbrowser bent ingelogd en je zit in je inbox. Zie je rechtsboven een drietal puntjes. Als je daarop klikt, zie je het menu uitvouwen waaronder andere regels instaan. Daar kun je ze invullen. Voor de duidelijkheid. Die puntjes zie je aan het einde van 'nieuwe e-mail'.

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:49

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Ik heb er ook last van, ik heb bovenstaand voorbeeld ingesteld via hotmail in de chromebrowser en kwam ik er via het tandwieltje.. (win 10)

Maar ik open outlook normaal gesproken, moet hij deze regel meteen toepassen, of schoont hij niet direct je inbox op?

Ik ga er vanuit dat ik mijn eigen hotmail adres in kwestie ingeef in die nieuwe regel? :>

edit: na een reboot zie ik ze ook nog allemaal staan , geldt deze regel vanaf nu dan ofzo? :'(

ah: na de regel opnieuw benaderd te hebben vanuit outlook kan ik hem bewerken en ook meteen uitvoeren wat ik met het aanmaken niet had uitgevinkt, en zie op de achtergrond mijn mailbox opgeruimd worden :+ O+

[ Voor 32% gewijzigd door SAiN ONeZ op 21-11-2024 17:09 ]

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Creteon schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 20:26:

[Afbeelding]
Had hierover al eerder gelezen, maar nu hem ook maar toegevoegd, bedankt iig. En net als andere hier deed Outlook de laatste tijd het zelf ook weer redelijk op spam gebied, al komen er laatste dagen / weken wel weer meer door Outlook + mijn eigen regels heen. En dan is het toch idioot dat Outlook zelf niet kan bedenken dat mail zonder afzender niet gewenst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-04 07:23
Dit werkte geweldig echter de laatste dagen "ineens" veel meer spam mails. Net 10 in de middag.

Meer Tweakers dit? En eventueel een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
Wackmack schreef op woensdag 11 december 2024 @ 17:53:
Dit werkte geweldig echter de laatste dagen "ineens" veel meer spam mails. Net 10 in de middag.

Vanmiddag in 1x een stuk of 15. Komen nu ook af en toe in de inbox.

Microsoft probeert ons te 'overtuigen' om een Office abonnement te nemen.

Of zijn er hier mensen met zo'n abonnement die ook last van spam hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-03 21:13
Wackmack schreef op woensdag 11 december 2024 @ 17:53:

Yup, same here en dan ook echt in de inbox ipv junk mail

[ Voor 7% gewijzigd door its_Muppet op 15-12-2024 14:28 ]

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Laatst online: 28-04 12:34
Het is wel karige informatie die posters hier geven. Technisch valt er geen reactie te geven.

header filters:
Sendak239 in "Sinds paar maanden spam welke ik niet kan stoppen (hotmail)"

Of je het zo instelt kan je over discusseren, maar het idee is goed.

Veel spam faalt bij het SPF/DKIM/DMARC record. Die proberen dan te mailen als zijnde een ander maildomein.

Andere spam wordt gestuurd vanuit een nieuw-aangemaakte of gehackte mailbox. Dan kloppen de bovenstaande records wel en wordt het lastiger.

Een hotmail header waarde die kan helpen is BCL (bulk complaint level). Als je ziet dat die waarde hoog is bij de betreffende spam dan kan je daar op filteren.

Anders moet je met specifiekere filters aan de slag: kijk wat er gemeenschappelijk is in de header en ga daar op filteren.
Boeryepes schreef op woensdag 11 december 2024 @ 17:58:
Of zijn er hier mensen met zo'n abonnement die ook last van spam hebben?
Er is helaas wel een groot verschil tussen hotmail en betaald microsoft365 account. Het is appels met peren vergelijken: het draait op Exchange, maar dan is de vergelijking wel klaar volgens mij. Bij Microsoft365 wordt er veel spam geheel verwijderd: je krijgt het niet eens in ongewenste mail of in quarantaine (wat daar een feature is).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
Das dus precies wat ik bedoel. MS maakt hotmail 'slechter' waardoor men O365 Outlook gaat ambiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeezuiper
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:19
Hotmail blijft hopeloos. De meeste legitieme mail blijft als spam gemarkeerd worden en ik krijg, ondanks de extra rules, weer spam van Rituals en inlegzolen. Zucht

Zou bijna overwegen om helemaal naar Gmail over te stappen, alleen het aanpassen van ongeveer 100 accounts staat me tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
Hotmail was nooit op het niveau van gmail maar er is een duidelijke verslechtering opgetreden wat ook de reden is van het aanmaken van dit topic.

Microsoft is meer dan capabel om een goede hotmail dienst te leveren maar ze doen dat dus niet.

Vooral kl*te omdat mijn account al ruim 25 jaar oud is en volledig verweven in mijn online bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 00:59
zeezuiper schreef op maandag 23 december 2024 @ 19:20:
Hotmail blijft hopeloos. De meeste legitieme mail blijft als spam gemarkeerd worden en ik krijg, ondanks de extra rules, weer spam van Rituals en inlegzolen. Zucht

Zou bijna overwegen om helemaal naar Gmail over te stappen, alleen het aanpassen van ongeveer 100 accounts staat me tegen.
Bij mij komt er ook steeds meer spam in mijn Hotmail inbox, ondanks de regels die ik heb toegevoegd van Sendak239 die in dit topic beschreven staan en de toegevoegde regel om emails zonder afzender te blokkeren. Die regels van Sendak239 hebben maandenlang perfect gewerkt, maar nu komt er de laatste tijd opeens weer meer spam in mijn inbox dan in de ongewenste email box.

Bij mij is het nadeel ook dat ik mijn Hotmail account al sinds eind jaren 90 gebruik voor al mijn email verkeer en dit niet zomaar wil veranderen.

Ik snap trouwens heel de lol niet wat die spammers beleven met het verspreiden van al die spamberichten, alsof er nog steeds mensen zijn die denken dat er legitieme emails zitten tussen de vaak gelijksoortige spam emails die letterlijk over de meest onzinnige dingen/artikelen gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
Boeryepes schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 15:05:
Vooral kl*te omdat mijn account al ruim 25 jaar oud is en volledig verweven in mijn online bestaan.
Same here. Ik begin ook serieus te overwegen volledig naar Gmail over te gaan, maar het overzetten van 150 accounts staat me ook enigszins tegen. Ik kijk het nog een paar weken aan, maar dan ga ik denk ik toch eens geleidelijk beginnen als het niet verbetert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-05 09:39

Yucon

*broem*

Boeryepes schreef op maandag 16 december 2024 @ 09:05:
Das dus precies wat ik bedoel. MS maakt hotmail 'slechter' waardoor men O365 Outlook gaat ambiëren.
Maar dat kan toch helemaal niet? Tenminste niet met behoud van mailadres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
Yucon schreef op woensdag 25 december 2024 @ 12:33:
[...]

Maar dat kan toch helemaal niet? Tenminste niet met behoud van mailadres?
Is het niet zo dat je je emailadres opgeeft wanneer je een o365 abonnement neemt.

Anyhoe ik heb het nog niet geprobeerd maar zit er wel aan komen denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WALUIGI96
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-04 16:07
Volgens mij wordt er hier een Microsoft 365 abonnement voor bedrijven en een Office 365/Microsoft 365 abonnement voor thuisgebruikers verward...

Ik heb zelf een Office 365 abonnement (voor thuisgebruikers) afgesloten op mijn Hotmail-account, maar ik krijg ook regelmatig spam, vrijwel nooit in mijn inbox, maar mijn spamfilter staat ook redelijk streng, zodat eigenlijk alleen vertrouwde afzenders in de inbox komen.

Dus het maakt (voor zover ik weet) niet uit of je een betalende gebruiker bent, of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:39
Southern Sun schreef op woensdag 25 december 2024 @ 12:20:
[...]

Same here. Ik begin ook serieus te overwegen volledig naar Gmail over te gaan, maar het overzetten van 150 accounts staat me ook enigszins tegen. Ik kijk het nog een paar weken aan, maar dan ga ik denk ik toch eens geleidelijk beginnen als het niet verbetert.
Nou, ik krijg in mijn Gmail exact dezelfde spam, dus of dat een oplossing is... Enige is dat het in het begin minder zal zijn omdat je emailadres nieuw is

• Southern Sun
418O2 schreef op woensdag 25 december 2024 @ 22:21:
[...]

Nou, ik krijg in mijn Gmail exact dezelfde spam, dus of dat een oplossing is... Enige is dat het in het begin minder zal zijn omdat je emailadres nieuw is
Beland het daar ook in je inbox dan? Zolang het maar geen notificatie oplevert, maar als dit bij Gmail ook speelt heeft het op de lange termijn weinig zin inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:39
Southern Sun schreef op donderdag 26 december 2024 @ 09:17:
[...]

Beland het daar ook in je inbox dan? Zolang het maar geen notificatie oplevert, maar als dit bij Gmail ook speelt heeft het op de lange termijn weinig zin inderdaad.
Gmail heeft priority notificaties en ik heb altijd dnd aan, dus ik krijg maar weinig notificaties, maar ze komen wel in mijn inbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
Vandaag 42 in korte tijd. Het wordt rap slechter.

[ Voor 4% gewijzigd door Boeryepes op 27-12-2024 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:06
Misschien kan iemand helpen...

Ik heb de juiste spamregels ingesteld, en die werken ook uitstekend zodra ik ze handmatig run...

Echter doen ze niets...de settings staan goed...spam komt binnen...blijft in de inbox.
Ik ga naar de spamregels, run ze handmatig en de spam verdwijnt...ze staan ingeschakeld...en ze worden niet tegengehouden door een regel als verwerken van meer regels stoppen..

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Heb helaas ook onwijs veel last van Spam van 'Bet' en 'McAfee'.
Als ik deze twee woorden in een regel plaatst dat die automatisch naar Spam toe gaat zit ik dan goed of moet ik wat anders naarzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-04 19:41
Hier sinds een paar dagen ook terug spam die ondanks de filters gewoon doorkomt
Net weer 1

Authentication-Results: spf=pass
dkim=pass (signature was verified)
dmarc=pass action=none
compauth=pass reason=100
Received-SPF: Pass

Zucht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
Zo dan. Spammert is lekker bezig. 40+ van deze net binnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/khT3YMQsWYA5HISZgoI78r6dE68=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/efuVZLF5JkSYXz7J9ke2KGwS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-05 10:08

Sebazzz

3dp

Ik heb ook een tijd spam gehad. En wat bleek? Op één of andere manier stonden al deze adressen in mijn "veilige afzenders". Ik denk dat Microsoft een fout heeft gemaakt.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
Sebazzz schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 12:09:
Ik heb ook een tijd spam gehad. En wat bleek? Op één of andere manier stonden al deze adressen in mijn "veilige afzenders". Ik denk dat Microsoft een fout heeft gemaakt.
Ze staan in de spam folder dus zou ok moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
Er zijn er nog 70 identieke bijgekomen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-05 14:08

jurroen

Security en privacy geek

zeezuiper schreef op maandag 23 december 2024 @ 19:20:
Dat is ongeveer hetzelfde scenario als mensen met een e-mailadres vanuit hun internetprovider. Gelukkig zijn daar oplossingen voor.

Ik wil wel de kanttekening hierbij maken dat je van het ene gratis, Amerikaanse wolkje naar de andere gaat. Je zou kunnen overwegen om mail op een eigen domein te gebruiken, zodat een eventuele overstap in de toekomst veel makkelijker wordt (en als bijkomend voordeel, je meer privacy krijgt).

Een van de oplossingen die mogelijk is, is bijvoorbeeld om de mail automatisch naar je nieuwe e-mailadres door te laten sturen. Of als de nieuwe mailprovider het kan: de mail automatisch ophalen.

Zo hoef je niet alles in één keer te doen en loop je ook geen berichten mis terwijl je nog in het traject zit.

Als je mail op je eigen domein zou willen, zou je naar een partij als Intention kunnen kijken. Zelf geen ervaring mee, maar wat ik hier op GoT vaker lees is dat hun spamfilter enorm goed is.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Pagina: 1 2 3 4 Laatste