Ik zie het. Ben benieuwd wanneer deze beschikbaar komt.
Toch vreemd dat er niets van is te vinden op de site van Myenergi.
[ Voor 15% gewijzigd door Jan Workum op 06-09-2026 18:50 ]
PV 11.87kWp, EV 64kWh, PIB 6kWh
[ Voor 15% gewijzigd door Jan Workum op 06-09-2026 18:50 ]
Ja ik heb al wel wat info gehad, maar ook niet meer dan via die link beschikbaar is.Jan Workum schreef op zondag 6 september 2026 @ 17:30:
[...]
Toch vreemd dat er niets van is te vinden op de site van Myenergi.
13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | Laadpaal installateur, pb voor een offerte
Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
Reken eerst eens uit hoeveel je gaat verdienen met die ERE's. Filmpje van Ketel Klets gezien en hij krijgt 41 ct per ERE = 3 kWh, dus net geen 11 cent. Dit jaar. Hoe meer mensen hieraan mee gaan doen des te lager wordt de vergoeding als particulier. Ik weet niet wat een Peblar kost en ook geen idee wat de Zappi v3 gaat kosten, maar kun je gemakkelijk uitrekenen hoeveel je moet rijden om de kosten eruit te krijgen. De Zappi 2.1 kost nu met korting (heej toeval nu de versie 3 eraan komt?) € 825,- en verwacht niet dat de V3 hetzelfde maar hoger zal zijn. En een voordelige inruil V2.1 met v3.0 verwacht ik ook niet. Maar wie weet ... ik blijf het ook volgen.Hippe Lip schreef op zondag 6 september 2026 @ 22:19:
Ik zit nu te twijfelen of ik mijn huidige Zappi V2.0 ga vervangen door een Peblar Business of dat ik ga wachten op de nieuwe Zappi, waarvan ik de specs en de prijs (nog) niet ken.
Voordeel van nu naar de Peblar is dat mijn ERE's nu al gaan lopen. Bovendien weet ik dan zeker dat ik iets heb dat echt lokaal aanstuurbaar is en ook volledig werkt zonder internet.
De nieuwe Zappi daarentegen zal wel weer vertrouwd aanvoelen...
Mijn ‘rekenmachine’ zegt “net geen 14 cent”. Is je batterij bijna op?MajaMestreech schreef op maandag 7 september 2026 @ 10:32:
Reken eerst eens uit hoeveel je gaat verdienen met die ERE's. Filmpje van Ketel Klets gezien en hij krijgt 41 ct per ERE = 3 kWh, dus net geen 11 cent.
Die 41 cent is wel erg hoog; daar ga ik maar niet van uit. Als ik reken met de 11 cent per kWh die je noemt (realistischer), dan heb ik een nieuwe laadpaal er in 2 jaar uit. Voorwaar geen slecht resultaat.Dit jaar. Hoe meer mensen hieraan mee gaan doen des te lager wordt de vergoeding als particulier. Ik weet niet wat een Peblar kost en ook geen idee wat de Zappi v3 gaat kosten, maar kun je gemakkelijk uitrekenen hoeveel je moet rijden om de kosten eruit te krijgen. De Zappi 2.1 kost nu met korting (heej toeval nu de versie 3 eraan komt?) € 825,- en verwacht niet dat de V3 hetzelfde maar hoger zal zijn. En een voordelige inruil V2.1 met v3.0 verwacht ik ook niet. Maar wie weet ... ik blijf het ook volgen.
Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
Ik weet de getallen ook niet meer precies. Alleen dat 1 ERE staat voor 3 kWh. Ik meen dat Ketel Klets zei dat dit overeen kwam met de Energiebelasting + BTW en dat is inderdaad zo'n 13 cent en dat je dan nog iets overhoudt. Rekenen met 10-11 cent is inderdaad beter.Hippe Lip schreef op maandag 7 september 2026 @ 11:45:
[...]
Mijn ‘rekenmachine’ zegt “net geen 14 cent”. Is je batterij bijna op?![]()
[...]
Die 41 cent is wel erg hoog; daar ga ik maar niet van uit. Als ik reken met de 11 cent per kWh die je noemt (realistischer), dan heb ik een nieuwe laadpaal er in 2 jaar uit. Voorwaar geen slecht resultaat.
Nu maar hopen dat die Zappi V3 snel aangekondigd wordt, inclusief specs (weer via internet en niet lokaal?) en prijs (rond de 1000 euro, net als de tethered Peblar?).
Alleen al het gegeven dat je het een keer terugverdient is al een nobrainer. Mijn huidige Zappi (uit 2020) heeft zichzelf nooit kunnen terugverdienen. Zodra de nieuwe er is wordt ie vervangen want vroeg of laat zal het oudje een keer de geest geven.MajaMestreech schreef op maandag 7 september 2026 @ 13:18:
[...]
Ik weet de getallen ook niet meer precies. Alleen dat 1 ERE staat voor 3 kWh. Ik meen dat Ketel Klets zei dat dit overeen kwam met de Energiebelasting + BTW en dat is inderdaad zo'n 13 cent en dat je dan nog iets overhoudt. Rekenen met 10-11 cent is inderdaad beter.
Dat zeggende, Laadpaal = € 1000,- / € 0,10 = 10.000 kWh / 16 * 100 = 62.500 km (uitgaande van gemiddeld verbruik van 16 kWh / 100 km). Daar doe ik iets langer over.