BMW i4 vs Tesla 3 | Leasekeuze

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrDaantje
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 15-06-2024
Besten,

Hoera ik mag een zakelijke lease auto kiezen. Ik twijfel tussen een bmw i4 edrive35 en een tesla 3.
De tesla 3 is recent een stuk goedkoper geworden. De BMW vind ik meer een 'echte auto', zit lekkerder, ziet er naar mijn mening van binnen en buiten beter uit, maar is ook een stuk duurder.

Welke moet ik nemen?

Ik kan thuis niet voor de deur laden maar heb wel 4 laadpalen in mijn wijk waarvan 2 op 10 meter lopen.

Tesla 3 RWD
330,- netto per maand

Tesla 3 AWD
450,- netto per maand

BMW i4 eDrive35 (opties Adaptive Cruise Control, zwarte omlijsting grill en donkergetinte achterruiten)
517,- netto per maand

Is het Tesla Supercharger Netwerk zo goed dat ik voor een tesla moet kiezen?

Met de RWD scheelt het 187,- per maand als ik de bmw kies, op jaarbasis scheelt dan een dikke vakantie.

Rijgedrag: kantoor 1-2 keer per week op 40km afstand, klanten 1-2 keer per week, soms dichtbij, soms tot 200km afstand.
Verder korte afstanden naar familie, vrienden, voetbal etc.

De BMW vind ik mooier en zit lekkerder, al vraag ik me af of het het verschil in geld waard is... opties als leren bekleding, verwarmd stuurwiel, verwarmde stoelen, draadloos telefoon opladen laat ik links liggen bij de bmw omdat het dan de prijs nog verder op zou hogen, maar krijg ik standaard bij de tesla.
Wel vind ik de BMW 'veel meer auto'.

Dank voor je mening!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:10

BCC

De RWD of AWD ga je geen verschil merken, dus als je puur op de kosten let, zou ik voor de RWD gaan.

Het grootste pluspunt van de 3 is IMHO de selfdriving op de snelweg. Ik weet niet hoe goed de BMW i4 Adaptive Cruise Control dat tegenwoordig doet?

Het supercharge netwerk is voor mij wel een pluspunt maar dat hangt van je rijgedrag af denk ik. Als je alleen binnen NL rijdt, is de meerwaarde beperkt.

Je kan de achterruiten van de Tesla natuurlijk ook professioneel laten tinten.

PS de financial lease van Tesla is op dit moment trouwens zo goedkoop, dat je voor de NETTO bijtelling van de BMW bijna een Model 3 kan afbetalen in 5 jaar.

[ Voor 23% gewijzigd door BCC op 28-03-2023 10:08 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

Zo subjectief dit B)

Heb je eerder een premium merk gereden, of specifiek BMW. Verlang je naar dit niveau auto (terug). Of heb je geld over (maar vermoed het niet)? Koop een BMW!

Wil je het meeste bang for your buck, en vind je het niet erg als de auto sportief is afgeveerd? Tesla.

Serieus: rijd ze alle 3 proef en beslis zelf?

Ik heb een Tesla (Model Y RWD), en nee, het is geen BMW, ik zou graag een BMW "hebben". Ik rijd mijn hele leven al BMW motors. Maar een BMW auto "heb" ik pas voor €20.000 meer (iX3 vs Model Y).
Ik heb een Tesla (en €20k in m'n zak) :+
Het grootste pluspunt van de 3 is IMHO de selfdriving op de snelweg. Ik weet niet hoe goed de BMW i4 Adaptive Cruise Control dat tegenwoordig doet?
Onwaar imho, Tesla's AP is verschrikkelijk tenzij je ervan houd hem aan te zetten en er af te blijven (de Tesla way). Als je houd van rijden, en je wisselt vaak van rijbaan, neemt soms een keer 2 stroken tegelijk, rijd graag strak mee met overig verkeer: de BMW assistant is 10x beter dan Tesla voor deze use cases.
That said, Tesla's assistent is de beste die ik ooit heb gehad, maar onvoorspelbaar en duld geen "correctie" bij fouten (hij slaat gelijk af). Nog maar niet gesproken over de "nanny" functionaliteit dat je AP niet meer mag aanzetten als je een keer het gas ( :+ ) te ver intrapt terwijl AP nog aan staat.

Ben je een "rustige" rijder, dan gaat Tesla's AP prima / top voor je zijn.

- Edit:
Ik ga extreem veel commentaar krijgen op deze mening, maar het is precies dat, een mening. Ik heb met beide merken ervaring. Ik prefereer de stijl die de Duitse merken aanhouden versus Tesla's "blijf van je stuur af" houding.

[ Voor 46% gewijzigd door _eLMo_ op 28-03-2023 10:16 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
BCC schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 10:00:
De RWD of AWD ga je geen verschil merken, dus als je puur op de kosten let, zou ik voor de RWD gaan.
Tuurlijk merk je dat wel, in vermogen maar ook in 4-wiel aandrijving vs achterwiel aandrijving...

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:10

BCC

DennusB schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 10:09:
[...]
Tuurlijk merk je dat wel, in vermogen maar ook in 4-wiel aandrijving vs achterwiel aandrijving...
Op papier misschien wel, maar ik merk dit niet als ik een sprintje trek bij het stoplicht met een AWD naast me (heb zelf een RWD). Maar goed n=1/

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
BCC schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 10:10:
[...]

Op papier misschien wel, maar ik merk dit niet als ik een sprintje trek bij het stoplicht met een AWD naast me (heb zelf een RWD).
Lijkt me heel sterk, ik heb een AWD en als ik in een RWD rijd van een collega is het een heel duidelijk verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online

_eLMo_

AWD vs RWD zou ik me vooral focussen op de grootte van het accu pack. Beide auto's zijn meer dan snel genoeg. Als je van snelheid en banden verslijten houd gaat de AWD een stapje verder ja ;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:00
@mrDaantje Dingen als
..zwarte omlijsting grill en donkergetinte achterruiten
Kun je achteraf ook toe laten passen. Dat scheelt dan weer in de leaseprijs.

Maar jouw keuze is vooral een kwestie van smaak en portomonnaie.
187 per maand verschil (tussen de Tesla Model3 RWD en de i4) is nogal fors.
Dan heb je het over 2244 euro per jaar.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrDaantje
_eLMo_ schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 10:08:
[...]

Zo subjectief dit B)

Heb je eerder een premium merk gereden, of specifiek BMW. Verlang je naar dit niveau auto (terug). Of heb je geld over (maar vermoed het niet)? Koop een BMW!

Wil je het meeste bang for your buck, en vind je het niet erg als de auto sportief is afgeveerd? Tesla.

Serieus: rijd ze alle 3 proef en beslis zelf?

Ik heb een Tesla, en nee, het is geen BMW, ik zou graag een BMW "hebben". Ik rijd mijn hele leven al BMW motors. Maar een BMW auto "heb" ik pas voor €20.000 meer (iX3 vs Model Y). Ik heb een Tesla :+

[...]

Onwaar imho, Tesla's AP is verschrikkelijk tenzij je ervan houd hem aan te zetten en er af te blijven (de Tesla way). Als je houd van rijden, en je wisselt vaak van rijbaan, neemt soms een keer 2 stroken tegelijk, rijd graag strak mee met overig verkeer: de BMW assistant is 10x beter dan Tesla voor deze use cases.
That said, Tesla's assistent is de beste die ik ooit heb gehad, maar onvoorspelbaar en duld geen "correctie" bij fouten (hij slaat gelijk af). Nog maar niet gesproken over de "nanny" functionaliteit dat je AP niet meer mag aanzetten als je een keer het gas ( :+ ) te ver intrapt terwijl AP nog aan staat.

Ben je een "rustige" rijder, dan gaat Tesla's AP prima / top voor je zijn.
Ik heb het geld wel, maar als ik een beetje opties neem als stuurverwarming, leren bekleding, dan it ik al gauw op 550 netto per maand, en als ik dat niet neem voelt het toch een beetje als een compromis, en het voelt nogal zuur dat het standaard wel it op de tesla.

Wat ook zuur is: vorig jaar had je in mijn lease categorie de bmw i4 edrive 40 met M sport pakket en volledig leren bekleding voor 550 netto, maar dit jaar heeft BMW de prijzen zo hard omhoog gegooid dat alleen de edrive 35 nog past en M pakket al te veel is voor mijn budget.

Dus dan rijd ik in een compromis versie ten opzichte van de lucky collega's, voor die 200 per maand meer tov van de tesla.

I know, luxe problemen.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online

_eLMo_

Klinkt als dat je geeft om prijs/kwaliteit. Laat je ego los en koop gewoon een Tesla of een fijne Kia / Hyundai?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
@mrDaantje Zo te lezen heb je in je hoofd je keuze al gemaakt.. ;)

Succes er mee sowieso..
Ik snap je gevoel, ik zou ook luxer willen rijden dan ik financieel aan kan.. (ik rijd zelf een ID.3 dus ik snap je compromis gevoel heel erg goed)
Aan de andere kant, hoe anderen er ook op zeiken, hij rijdt wel heerlijk (de ID.3 dus)
De vraag is gewoon wat je zelf het fijnste vind rijden en hoeveel je daarvoor bereid bent te betalen.

Moeest wel gniffelen om je beredenring over het het toevoegen van stuurverwarming etc.. en dat je dan van 517 naar 550 gaat. Dan is 40 euro in de maand teveel.. maar van 330 (Tesla) naar 517 (BMW) is wel het overwegen waard...

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
_eLMo_ schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 10:14:
Klinkt als dat je geeft om prijs/kwaliteit. Laat je ego los en koop gewoon een Tesla of een fijne Kia / Hyundai?
Dat kan ook nog inderdaad.. een Ioniq6 is best een toffe kar en kun je voor dat bedrag prima aankleden.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10:34
Tja, de i4 is een compleet andere klasse (afwerking/rijden/geluid) dan de M3, die een heel stuk goedkoper is en waarsch iets efficiënter. De vraag is of je dat 500+ per maand waard is.
Supercharger netwerk zou ik me alleen druk om maken als je regelmatig op vakantie gaat richting (Zuid)Italie of Balkan. De Ionity/Fastned zijn tegenwoordig goed genoeg verspreid dat dat eigenlijk geen groot issue meer is. In Nederland is het helemaal niet relevant meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrDaantje
DonJunior schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 10:18:
@mrDaantje Zo te lezen heb je in je hoofd je keuze al gemaakt.. ;)

Succes er mee sowieso..
Ik snap je gevoel, ik zou ook luxer willen rijden dan ik financieel aan kan.. (ik rijd zelf een ID.3 dus ik snap je compromis gevoel heel erg goed)
Aan de andere kant, hoe anderen er ook op zeiken, hij rijdt wel heerlijk (de ID.3 dus)
De vraag is gewoon wat je zelf het fijnste vind rijden en hoeveel je daarvoor bereid bent te betalen.

Moeest wel gniffelen om je beredenring over het het toevoegen van stuurverwarming etc.. en dat je dan van 517 naar 550 gaat. Dan is 40 euro in de maand teveel.. maar van 330 (Tesla) naar 517 (BMW) is wel het overwegen waard...
Haha ik snap dat je dat grappig vind.
De 40 verschil voor die opties an sich zijn het wel waard maar dan wordt het verschil met de tesla NOG groter, waar die opties gewoon standaard in zitten, en kan ik het totale verschil nog slechter goed praten voor mezelf.

Voor die 517 heb ik een hele mooie bmw maar wel vrij standaard uitgerust tov de tesla waarbij ik voor een 'compromis' ga om het verschil enigszins beperkt te houden in prijs maar ik wel in een 'compromis' auto rijd.

Dit zou hem zijn overigens, de bmw voor 517: https://webfrontend.evecp.bmw.cloud/c5dafc1 wel een mooie auto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
mrDaantje schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 10:21:
[...]

Haha ik snap dat je dat grappig vind.
De 40 verschil voor die opties an sich zijn het wel waard maar dan wordt het verschil met de tesla NOG groter, waar die opties gewoon standaard in zitten, en kan ik het totale verschil nog slechter goed praten voor mezelf.

Voor die 517 heb ik een hele mooie bmw maar wel vrij standaard uitgerust tov de tesla waarbij ik voor een 'compromis' ga om het verschil enigszins beperkt te houden in prijs maar ik wel in een 'compromis' auto rijd.

Dit zou hem zijn overigens, de bmw voor 517: https://webfrontend.evecp.bmw.cloud/c5dafc1 wel een mooie auto...
Jammer van de kleur (*zwart is het halve leasepark al) maar snap ik wel gezien de prijzen die BMW vraagt. Al zou ik het wel weten. Die opties van de zwarte grill en getinte ruiten zou ik weglaten en achteraf laten doen (*dus buiten de bijtelling om) en dan had ik er een kleurtje op gezet (groen of blauw)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
DonJunior schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 10:27:
[...]

Jammer van de kleur (*zwart is het halve leasepark al) maar snap ik wel gezien de prijzen die BMW vraagt. Al zou ik het wel weten. Die opties van de zwarte grill en getinte ruiten zou ik weglaten en achteraf laten doen (*dus buiten de bijtelling om) en dan had ik er een kleurtje op gezet (groen of blauw)
Dit dus.. San Remo Grun ziet er overigens fantastisch uit, maar je moet wel durven :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
mrDaantje schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 09:46:
Tesla 3 RWD
330,- netto per maand

Tesla 3 AWD
450,- netto per maand

BMW i4 eDrive35 (opties Adaptive Cruise Control, zwarte omlijsting grill en donkergetinte achterruiten)
517,- netto per maand
Let wel dat er voor die 'netto' berekening zo mogelijk niet is gekeken naar het volledige plaatje: afbouw heffingskortingen maakt de auto's netto vaak nog net wat duurder, afhankelijk van je inkomen natuurlijk. Op berekenhet is er wel wat uit te rekenen.
Is het Tesla Supercharger Netwerk zo goed dat ik voor een tesla moet kiezen?
In Nederland ga je, zeker als leaser waarbij de prijs er minder toe doet, toch naar Fastned of Shell Recharge: die staan dichter op de snelweg en werken praktisch net zo fijn.

Verder is het Supercharger netwerk tegenwoordig opengesteld voor alle merken. Als je wilt kan je met de Tesla app gewoon je BMW opladen aan een Supercharger. De Tesla-laders accepteren echter geen laadpassen, dus de leasemaatschappij kan het mogelijk niet voor je betalen :P
Rijgedrag: kantoor 1-2 keer per week op 40km afstand, klanten 1-2 keer per week, soms dichtbij, soms tot 200km afstand.
Verder korte afstanden naar familie, vrienden, voetbal etc.
Dat lukt allemaal makkelijk met een Model 3 RWD, zelfs in de slechtste condities haalt een RWD wel 200km. Mits je bij die klant kan laden. Als dat niet kan, dan moest je met de AWD ook een keer langs de snellader - iets korter misschien, maar dat is imho geen wezenlijk verschil. Op 200km is een koffie'tje onderweg ook geen straf.

De meerprijs voor de AWD zou ik dan ook echt niet bijleggen, voor die 120 euro per maand wil je op je autovakantie toch wel 2x extra laden ;)

Ik snap best dat mensen een grote voorkeur hebben voor bepaalde merken, maar dat is puur subjectief. Objectief is het naar mijn mening een hééél simpele keuze; de M3 RWD is gewoon een top deal.

[ Voor 6% gewijzigd door Richh op 28-03-2023 10:41 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrDaantje
Richh schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 10:37:
[...]

Let wel dat er voor die 'netto' berekening zo mogelijk niet is gekeken naar het volledige plaatje: afbouw heffingskortingen maakt de auto's netto vaak nog net wat duurder, afhankelijk van je inkomen natuurlijk. Op berekenhet is er wel wat uit te rekenen.

[...]

In Nederland ga je, zeker als leaser waarbij de prijs er minder toe doet, toch naar Fastned of Shell Recharge: die staan dichter op de snelweg en werken praktisch net zo fijn.

Verder is het Supercharger netwerk tegenwoordig opengesteld voor alle merken. Als je wilt kan je met de Tesla app gewoon je BMW opladen aan een Supercharger. De Tesla-laders accepteren echter geen laadpassen, dus de leasemaatschappij kan het mogelijk niet voor je betalen :P

[...]

Dat lukt allemaal makkelijk met een Model 3 RWD, zelfs in de slechtste condities haalt een RWD wel 200km. Mits je bij die klant kan laden. Als dat niet kan, dan moest je met de AWD ook een keer langs de snellader - iets korter misschien, maar dat is imho geen wezenlijk verschil. Op 200km is een koffie'tje onderweg ook geen straf.

De meerprijs voor de AWD zou ik dan ook echt niet bijleggen, voor die 120 euro per maand wil je op je autovakantie toch wel 2x extra laden ;)

Ik snap best dat mensen een grote voorkeur hebben voor bepaalde merken, maar dat is puur subjectief. Objectief is het naar mijn mening een hééél simpele keuze; de M3 RWD is gewoon een top deal.
Mijn werkgever heeft een tool die rekening houdt met je inkomen, met hoeveel je zelf bijlegt aan eigen bijdrage bij een duurdere keuze, en met de cataloguswaarde van de auto bij de bijtelling.
De bijtellingen die ik hierboven communiceerde zullen dus redelijk kloppen.

Ik deel je mening, de RWD is de verstandige keuze.
Wanneer ik voor die 200 extra een mooi aangeklede i4 edrive40 zou krijgen met M sport pakket en leren bekleding (en dus 100 WLTP range meer) net als collega's vorig jaar dan zou ik die 200 extra nog overwegen denk ik maar voor nu vind ik het een te grote compromis voor zo een groot prijsverschil.

Maar ik heb nog een week, misschien verander ik nog van gedachten. Het blijft een mooie auto en van tesla heb je binnenkort echt 13 in een dozijn op de weg verwacht ik met de nieuwe prijsontwikkelingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Nu online
Ik gooi nog een in de mix....

Tesla Model 3 Performance.

+ Iets specialer dan de andere tesla's (zie je toch minder vaak)
+ Compensatie voor de M pakket bla bla van je collega, heb je wel de snelste auto van het hele wagenpark
+ Zelfs de P is vlgs mij nog net onder de goedkoopste BMW in je berekening
+ Rode remklauwen (because race car) en echte carbon spoiler (because race car) en track mode (because race car)
- Het blijft een tesla, hate it or love it

(hier een happy M3P rijder, 50,000km in een jaar, smile from ear-to-ear elke keer)

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:49
mrDaantje schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 10:13:
Ik heb het geld wel, maar als ik een beetje opties neem als stuurverwarming, leren bekleding, dan it ik al gauw op 550 netto per maand, en als ik dat niet neem voelt het toch een beetje als een compromis, en het voelt nogal zuur dat het standaard wel it op de tesla.
Tsja, zo werkt het in de autowereld. Ik had hiervoor een Hyundai en deze had echt alle opties als standaard, oké de enige optie was een panoramadak. Nu een BMW en daar betaal je zo ongeveer voor alle opties een bak extra.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10:05

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Een ander niet te onderschatten punt is de software ontwikkeling, een i3 van 4 jaar oud is nog steeds hetzelfde qua functionaliteit en infotainment, als ik zie hoeveel mijn Model 3 is ontwikkeld is de afgelopen 4 jaar door software update dan is dat enorm. Het is op een niveau waarbij de software van auto's die nu nieuw van de bandrollen bijna gedateerd aanvoelt. Het supercharger netwerk op europese vakantietrips geeft daarnaast enorm veel comfort en vrijheid.

Voor mij zou deze case een absolute no-brainer zijn.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrDaantje
revolution-nl schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 12:43:
Een ander niet te onderschatten punt is de software ontwikkeling, een i3 van 4 jaar oud is nog steeds hetzelfde qua functionaliteit en infotainment, als ik zie hoeveel mijn Model 3 is ontwikkeld is de afgelopen 4 jaar door software update dan is dat enorm. Het is op een niveau waarbij de software van auto's die nu nieuw van de bandrollen bijna gedateerd aanvoelt. Het supercharger netwerk op europese vakantietrips geeft daarnaast enorm veel comfort en vrijheid.

Voor mij zou deze case een absolute no-brainer zijn.
En zou je dan voor de RWD gaan of 120 bijleggen voor de AWD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
mrDaantje schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 12:57:
[...]

Ik zou lekker de AWD pakken. Dan krijg je ook het premium interieur met onder andere verwarmde achterbank en een veel beter audio systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

mrDaantje schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 12:57:
[...]

Met de keuze die jij voor hebt liggen de AWD, nog steeds fors goedkoper dan de I4 maar wel met een pluspunten die je zeker gaat waarderen.

Redenen om voor een AWD te gaan voor mij zouden zijn:

Performance, de RWD is met 6.2 sec 0-100 niet de snelste, de AWD is een stuk pittiger.

Laadsnelheid, hogere piek vermogen en door de grotere accu is dat zeker op langere stretches erg prettig met name omdat je 0-60% capaciteit (bandbreedte waarin je wilt snelladen) een stuk groter is.

Range, voor mij persoonlijk eigenlijk geen issue, maar die paar keer paar jaar met aanhanger of Autobahn trip /haast wel érg prettig.

Audio, betere audio met sub hoewel de audio in de RWD ook dikke prima is.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrDaantje
DennusB schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 13:03:
[...]

Ik zou lekker de AWD pakken. Dan krijg je ook het premium interieur met onder andere verwarmde achterbank en een veel beter audio systeem
Bij de testrit vertelde de dealer mij dat het enige echte verschil de snelheid, de audio en de range is, naast de extra mistlampen op de AWD

Verwarmde stoelen voorin en achterin is tegenwoordig ook standaard op de RWD?
Bron: https://support.mistergre...el-3-standaard-uitrusting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
heb je eigenlijk al een testrit gemaakt in beide, TS?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrDaantje
sbin schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 13:38:
heb je eigenlijk al een testrit gemaakt in beide, TS?
Testrit gereden in een edrive40 Msport pakket en in een Tesla 3 AWD.

In de basis-modellen edrive35 en tesla 3 RWD is het helaas lastig een testrit te vinden.

De edrive40 met Msportpakket vs de Tesla AWD:

Tesla rijdt wat betreft regeneratief remmen beter.
BMW rijdt wat betreft al het andere beduidend veel en veel beter.
Tesla rijdt meer als een kart.
BMW meer als een slee wanneer je rustig rijd, je voelt de weg niet, en nog steeds heel sportief als je snel rijd.
Tesla rijdt meer als een kart en BMW meer als een auto.
Tesla minimale interieur voelt veel goedkoper aan voor mij, al is het wel fijn om zoveel ramen en licht te hebben. Ook wende de ipad voor mij snel en het feit dat je hem kunt customizen met pictogrammen onderaan maakt dat ik denk dat het in no-time went en heel bruikbaar is.
De BMW zit veel en veel lekkerder. BMW voelt veel meer premium aan in het interieur. Je zit echt in een luxe auto en dat merk je aan alles.

Verder: in 4,4 seconde optrekken naar 100 is zeker een leuke party trick maar weet niet of ik het 120 per maand verschil met de RWD waard vind.

Het gaat mij er daarom vooral om of ik de 180ish per maand het waard vind voor het meer premium interieur en exterieur van de BMW. t.o.v. de RWD tesla.

De standaard audio van een RWD heb ik uitgeprobeerd in de Tesla show room en deze voldoet mijn inziens meer dan prima (is ook weer verbeterd t.o.v. eerdere modellen).

[ Voor 13% gewijzigd door mrDaantje op 28-03-2023 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Is het ook een mogelijkheid om het leasebudget uit te laten keren en zelf iets regelen?
Enigszins geinspireerd door dit topic: Mobiliteitsbudget? Waarom wel/niet?

Als je een nieuwe auto wilt dan ga je daar helemaal niets mee goedkoper zijn, maar als je een leuke 2ehands koopt (en het geld ervoor hebt liggen) dan kun je misschien EN de auto rijden die je eigenlijkt wilt (dikke bmw) voor een redelijk bedrag. Bij i4 zit je denk ik op een mobiliteitsbedrag van 1200 oid. Als je die netto mag utikeren + fiscaal reiskosten verrekenen kan dat zo 700 netto zijn. Tel daarbij de 500 bijtelling en je hebt opeens een potje van 1200 euro om een leuke auto van te rijden. Maar als je veel kilometers rijdt dan is leasen weer snel interessant (maar daar gaat dat andere topic over)

Dat gezegd hebbende: het is ook heeeel fijn om een lease auto te hebben dus ik zou niet alleen naar het geld kijken.

[ Voor 24% gewijzigd door laurens0619 op 28-03-2023 15:17 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
  • Nu online
Heb je de ruimte ook nodig @mrDaantje ?
De i4 is ondanks hatch opening nog steeds kleiner dan de Model 3.
Model 3 heeft groter interieur ruimte (ook achterin door geen middentunnel) en grotere trunk + frunk.
De opening is alleen wat klein door sedan vorm, ipv hatch bij de i4.

Ik vind zaken als lerenstoel, stoel + stuurverwarming zeker onmisbaar en dan praten we nog niet over de rest van de lange optielijsten die bij de i4 aangevinkt moet worden om enigszins id buurt te komen van de standard uitrusting in de tesla. Dat maakt toen voor mij een prijsverschil van 20k euro (!) en dat is dan no-brainer.

Verder vind ik de infotainment van de i4 zo slecht (dit komend van een ex-bmw rijder). De oude i-drive systeem is logisch in elkaar. De nieuwe is echt puzzelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrDaantje
SirLct schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 15:23:
Heb je de ruimte ook nodig @mrDaantje ?
De i4 is ondanks hatch opening nog steeds kleiner dan de Model 3.
Model 3 heeft groter interieur ruimte (ook achterin door geen middentunnel) en grotere trunk + frunk.
De opening is alleen wat klein door sedan vorm, ipv hatch bij de i4.

Ik vind zaken als lerenstoel, stoel + stuurverwarming zeker onmisbaar en dan praten we nog niet over de rest van de lange optielijsten die bij de i4 aangevinkt moet worden om enigszins id buurt te komen van de standard uitrusting in de tesla. Dat maakt toen voor mij een prijsverschil van 20k euro (!) en dat is dan no-brainer.

Verder vind ik de infotainment van de i4 zo slecht (dit komend van een ex-bmw rijder). De oude i-drive systeem is logisch in elkaar. De nieuwe is echt puzzelen.
Op papier is de tesla inderdaad veel ruimer, in in de cabine voelt hij ook veel ruimer, al moet ik zeggen dat je wel echt lekkerder zit in de BMW, en dan al helemaal achterin.

Met mijn 1,95 zit ik achterin de tesla echt opgevouwen.

Maar de ruimte is totaal niet nodig, daarvan hoef ik het niet af te laten hangen.

Ik neig wel echt het meeste naar de Tesla 3 RWD wat volgens mij gewoon de meeste bang for buck is, en met de +/- 200 per maand die ik spaar kan ik twee keer op een dikke vakantie per jaar (of nog beter: investeren).

Ook fijn aan tesla: geen keuzestress over opties want die zijn er nauwelijks en standaard is hij al heel compleet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
  • Nu online
mrDaantje schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 15:26:
[...]

Op papier is de tesla inderdaad veel ruimer, in in de cabine voelt hij ook veel ruimer, al moet ik zeggen dat je wel echt lekkerder zit in de BMW, en dan al helemaal achterin.

Met mijn 1,95 zit ik achterin de tesla echt opgevouwen.

Maar de ruimte is totaal niet nodig, daarvan hoef ik het niet af te laten hangen.

Ik neig wel echt het meeste naar de Tesla 3 RWD wat volgens mij gewoon de meeste bang for buck is, en met de +/- 200 per maand die ik spaar kan ik twee keer op een dikke vakantie per jaar (of nog beter: investeren).

Ook fijn aan tesla: geen keuzestress over opties want die zijn er nauwelijks en standaard is hij al heel compleet.
Ja de 3 RWD is qua bang for buck denk ik onverslaanbaar.
Btw, pak ook gewoon de std 18 inch, op de model 3 forum hier op GoT vind je een aantal mensen die een andere wieldop heb gemonteerd van amazon/ aliexpres.
Voordeel 1: ziet er mooi uit imho, lijkt op Performance model
Voordeel 2: hou je de comfort van 18 inch met dikkere banden tov 19 of 20 inch. dus wellicht minder stuiterig (kart) en meer soft
Voordeel 3: hou je de originele heel, want stoeprandschade is een kwestie van when and not if
Voordeel 4: (met korreltje zout) is ook nog eens zuiniger zeggen ze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrDaantje
SirLct schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 15:30:
[...]

Ja de 3 RWD is qua bang for buck denk ik onverslaanbaar.
Btw, pak ook gewoon de std 18 inch, op de model 3 forum hier op GoT vind je een aantal mensen die een andere wieldop heb gemonteerd van amazon/ aliexpres.
Voordeel 1: ziet er mooi uit imho, lijkt op Performance model
Voordeel 2: hou je de comfort van 18 inch met dikkere banden tov 19 of 20 inch. dus wellicht minder stuiterig (kart) en meer soft
Voordeel 3: hou je de originele heel, want stoeprandschade is een kwestie van when and not if
Voordeel 4: (met korreltje zout) is ook nog eens zuiniger zeggen ze
Daar zat ik inderdaad al naar te kijken, en dan ramen tinten. Ziet hij er echt nog wel tof uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Nu online
mrDaantje schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 15:50:
[...]

Daar zat ik inderdaad al naar te kijken, en dan ramen tinten. Ziet hij er echt nog wel tof uit.
Ja, bijna een BMW }) (sorry)

Afbeeldingslocatie: https://www.teslarati.com/wp-content/uploads/2020/03/tesla-model-3-bmw-i4.jpg

Maar ik snap je dillema hoor, het is gewoon veel geld maar ik sluit mij aan bij deze reactie:
_eLMo_ schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 10:08:
[...]

Zo subjectief dit B)

De een boeit het niets in wat voor auto ze stappen of de ander wordt veel blijer van een bmw dan een tesla (of andersom!). Het is enorm persoonlijk.
In jouw situatie zou ik voor de BMW gaan OF voor de prijsbewuste tesla 3 RWD. Het verschil tussen de Tesla 3 AWD en de BMW vind ik wel erg klein om die upgrade te laten liggen... 1x minder stappen per maand en je hebt het verschil er al uit ;) Mrja ik ben BMW freak maar kan ook prijsbewust zijn, dus persoonlijke keuze...

Owja upgrades voor de bmw: Verwarmd stuurwiel/stoelen/oplader allemaal leuk maar het enige wat ik echt zou advisren is de audio upgrade. Ik weet niet of ze standaard nog die PC speakers durven te verkopen maar een HiFi zou ik er echt minimaal in stoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

laurens0619 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 16:50:
[...]

Ja, bijna een BMW }) (sorry)

[Afbeelding]

Maar ik snap je dillema hoor, het is gewoon veel geld maar ik sluit mij aan bij deze reactie:
Smaken verschillen, zo'n beever moet je behoorlijk opspekken wil het er een beetje aardig uit zien. Ik zag laatst een i4 rijden in een basis versie met 18 inch en dat ziet er toch wel heel lullig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Nu online
revolution-nl schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 16:56:
[...]

Smaken verschillen, zo'n beever moet je behoorlijk opspekken wil het er een beetje aardig uit zien. Ik zag laatst een i4 rijden in een basis versie met 18 inch en dat ziet er toch wel heel lullig uit.
Dat ben ik wel echt met je eens. Ik heb een behoorlijke aangeklede sportline f31 lci en ik zet die op een parkeerplaats wel eens naast een basis f31lci (niet verlaagd, , geen pianolak stijlen, 16inchvelgen ipv 18, geen blindering) en dat is inderdaad een behoorlijk verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrDaantje
revolution-nl schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 16:56:
[...]

Dit dus.
En dan staat hij op te laden op de kantoorparkeerplaats naast de dikke Edrive40 met volledig M-pakket versies met 20'' velgen die vorig jaar even duur waren als mijn kale versie met 17'' velgen.

Mede daarom neig ik naar de Tesla en 2k per jaar in mijn zak houden.

En dan leren bekleding, (voor)verwarmde stoelen en stuur, telefoon als sleutel, adaptive cc etc allemaal gewoon standaard inbegrepen voor 2k minder per jaar bij de tesla.

[ Voor 14% gewijzigd door mrDaantje op 28-03-2023 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Nu online
ja hebben jullie helemaal gelijk in.

Geen idee hoe duur dat aankleden is maar dan ben ik bang dat het verschil nog groter is.
Dan zou ik ook accepteren wat het is en voor de prijsbewuste tesla gaan :)

Het is gewoon jammer dat die leaseautos zo verschikkelijk duur zijn geworden...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrDaantje
laurens0619 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 17:04:
ja hebben jullie helemaal gelijk in.

Geen idee hoe duur dat aankleden is maar dan ben ik bang dat het verschil nog groter is.
Dan zou ik ook accepteren wat het is en voor de prijsbewuste tesla gaan :)

Het is gewoon jammer dat die leaseautos zo verschikkelijk duur zijn geworden...
Vorig jaar paste een edrive40 met M sportpakket en volledig leren bekleding in het budget.
Nu past een edrive35 net aan, onder M sportpakket.

Nogal een verschil in uitstraling helaas.

Snel gegaan...

Als ik de edrive 40 nog kon krijgen met M sport pakket dan was de keuze al lang gemaakt maar dat past niet meer helaas.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_sTRLAg_4QqKcU2fbzvACFixCyg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yStkia1qYNucgQSMmlTdwU41.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sbin
Ja je ontkomt momenteel bijna niet aan de MY/M3 deal, die is echt erg goed. Aantal van mijn collega's hebben er ook voor gekozen omdat de meeste andere *kuch* "premium" EV's gewoon onbetaalbaar zijn geworden.
Voorbeeldje... Mijn Audi Q4 van December '21 is nu exact 11K duurder dan destijds, met exact dezelfde specs.

De M3 staat werkelijk op elke straathoek, maar wel de beste deal. En snel leverbaar waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrDaantje
sbin schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 17:10:
Ja je ontkomt momenteel bijna niet aan de MY/M3 deal, die is echt erg goed. Aantal van mijn collega's hebben er ook voor gekozen omdat de meeste andere *kuch* "premium" EV's gewoon onbetaalbaar zijn geworden.
Voorbeeldje... Mijn Audi Q4 van December '21 is nu exact 11K duurder dan destijds, met exact dezelfde specs.

De M3 staat werkelijk op elke straathoek, maar wel de beste deal. En snel leverbaar waarschijnlijk.
Ik wilde aanvankelijk de Q4 sportback, heb eigenlijk weinig met BMW en veel meer met Audi.
Maar die is uit mijn categorie geprijsd. Collega's rijden er wel in met dezelfde leasecategorie, jaartje eerder.

Levertijd M3 is inderdaad goed te noemen, 2-3 maanden (maar vaak eerder dan later).

[ Voor 5% gewijzigd door mrDaantje op 28-03-2023 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Nu online
Weet niet hoe groot de club is maar bij grote bedrijven zie je regelmatig autos in de pool terugkomen.

Is dat geen optie? Even poolauto pakken en hopen dat er binnen paar maanden iemand een leuke 2e hands Q4/i4 achterlaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrDaantje
laurens0619 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 17:20:
Weet niet hoe groot de club is maar bij grote bedrijven zie je regelmatig autos in de pool terugkomen.

Is dat geen optie? Even poolauto pakken en hopen dat er binnen paar maanden iemand een leuke 2e hands Q4/i4 achterlaat?
Degenen die een i4 rijden zijn er superblij mee en ook met hun baan.
Komt wel een EQB vrij maar das niet mijn ding.

Ik denk dat het gewoon de verstandige keuze wordt en dan een beetje pimpen die tesla, dan ben ik wel dertien in een dozijn maar dan wel de dertien-en-een-halfde O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online

_eLMo_

En van het geld dat je bespaard volgende keer een aangeklede BMW ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
_eLMo_ schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 19:14:
En van het geld dat je bespaard volgende keer een aangeklede BMW ;)
Zet je er privé gewoon een 335i cabrio naast B-)

[ Voor 6% gewijzigd door Sethro op 28-03-2023 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

https://www.leasetrader.nl/occasion-leasen/bmw/i4/20267 I4 van vorig jaar proberen te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-06 12:39
sbin schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 10:28:
[...]

Dit dus.. San Remo Grun ziet er overigens fantastisch uit, maar je moet wel durven :-)
Nadeel is dat al die auto's grijs en zwart zijn.
San Remo is echt mooi wanneer de zon schijnt (anders toch wel donker).

Zelf blij met een blauwe i4.

Voor de topic starter, is een Kia EV6 niets?
Zelf heb ik getwijfeld tussen een i4 M-sport goodies en een EV6 (AWD). Uiteindelijk voor de BMW gekozen, maar die KIA is echt een top machine. Ik zou die zeker in je overweging meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
mrDaantje schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 17:14:
[...]

Levertijd M3 is inderdaad goed te noemen, 2-3 maanden (maar vaak eerder dan later).
In discussies met BMW vind ik de aanduiding M3 altijd wel lastig ;)
M3 touring, maar die zal in de lease wel TE prijzig zijn. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-06 17:06
BCC schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 10:00:

hoe kan je dat nou roepen als je het nog nooit hebt geprobeerd bij BMW? Adaptive cruise control is geen "selfdriving". Dat is Driving assistant Professional bij BMW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
mrDaantje schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 16:59:
[...]

Dit dus.
En dan staat hij op te laden op de kantoorparkeerplaats naast de dikke Edrive40 met volledig M-pakket versies met 20'' velgen die vorig jaar even duur waren als mijn kale versie met 17'' velgen.

Mede daarom neig ik naar de Tesla en 2k per jaar in mijn zak houden.

En dan leren bekleding, (voor)verwarmde stoelen en stuur, telefoon als sleutel, adaptive cc etc allemaal gewoon standaard inbegrepen voor 2k minder per jaar bij de tesla.
Tesla heeft geen leren bekleding he.. Dat is gewoon kunststof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cinemaskoop
Algemeen.. Wil je al heel lang graag een premium auto rijden? Pak dan de i4. Dit gaat gewoon de laatste keer zijn. Over 4 /5 jaar als je weer een nieuwe leaseauto gaat uitzoeken weet je zeker dat de BPM wellicht weer terug is. De wegenbelasting op electrisch zal er weer zijn. Dan zal je dit nooit meer kunnen rijden.

Vergelijk ook de prijs van de i4 in NL en Duitsland. Die liggen nagenoeg gelijk. Terwijl normaal de BMW's in Duitsland duurder zijn door alle belastingmaatregelen.

Dat is de reden dat ik zelf voor de i4 heb gekozen.. Als je het geld kan missen.. doe je zelf dan een groot plezier en ga voor de i4 en geniet van elke kilometer!

Die Tesla of een andere "compromis" doe je dan maar over 4/5 jaar.. want dan kan je sowieso niet meer voor de BMW kiezen. ( ja een i1/i2 misschien ;-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-06 01:58
Ik heb voor dezelfde keuze gestaan i4 e40 vs MY LR. Ivm de vele km en lange ritten springen deze er wel uit (range & snel bijladen).

De i4 is vele malen mooier en voelt meer premium. Om echter dat premium gevoel te krijgen moet je flink wat opties aanklikken en doordat alles in pakketten zit die je niet los kan selecteren (probeer maar eens Driving Assistant Professional te selecteren) zit je al gauw ruim boven de 70k. En als je dezelfde opties wil als de MY ga je naar de 75k.

Daarnaast kan er met elektrische stoelen echt niemand meer achterin zitten met een schoenmaat groter dan 32 en is de bagage ruimte nogal beperkt.

Dus ja, ik had de i4 graag gereden maar niet voor 2000euro per jaar extra en echt praktisch is hij niet. Maar als je geen kinderen hebt (en geld te veel), dan is de i4 top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als Model 3 rijder zou ik zo weer een Model 3 kiezen.

Waarom Model 3? De auto is zo intuïtief. Voorbeeld: je komt aan en de auto ontgrendelt met phone key, voet op de rem -> drive, en gaan. De navigatie staat automatisch al ingesteld op je volgende agenda afspraak. Geen start knop of gedoe met kleine touch screens. Navigeren via Superchargers op langere ritten gaat vanzelf, en je laadt dankzij de preconditioning altijd op hoge snelheid terwijl je gewoon met airco in de auto kunt zitten (dankzij het geavanceerde warmtepomp concept). Verder is de aandrijflijn en de werking van het regeneratief remmen gewoonweg subliem.

Waarom i4? De i4 ziet er wel veel mooier uit en ook het interieur is in vergelijking met de Model 3 fantastisch (in de wat completer uitgeruste auto's). Daarnaast heb je een leuke optielijst met dingen zoals een glazen schuifdak die bij Tesla niet te verkrijgen zijn. Tot slot stuurt hij en veert ook net wat beter dan de Model 3.

Maar.. Om de i4 qua techiek en comfort (van AWD en verwarmde elektrisch verstelbare stoelen tot draadloze telefoonlader en autopilot) op het niveau van de Model 3 te krijgen moet je behoorlijk diep in de buidel tasten. Dat verschil in prijs is voor mij genoeg om voor de Model 3 te kiezen.

Maak twee proefritten en je weet het zo! Ik maakte te keuze tussen de Polestar 2 en de Model 3. Als Volvo rijder was ik best onder de indruk van de P2, maar toen ik daarna de M3 reed klikte het gelijk en was ik verkocht.

[ Voor 6% gewijzigd door Bigs op 30-03-2023 11:01 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mrDaantje
Ik ben er uit.

Het wordt de Model 3 RWD met 330 bijtelling per maand en zonder extra bijdrage in mijn leasepakket.

Sommige dingen vind ik aan de tesla beter en sommige dingen aan de BMW, ook na een uitgebreide testrit in beide.
Voor de BMW had ik wel echt de voorkeur gehad als geld geen rol had gespeeld en/of als alle opties die ik wilde ook nog gepast hadden in mijn leasebudget, nu staan er dikkere BMW i4's op de parkeerplaats omdat die vorig jaar nog wel in het leasebudget pasten maar nu niet meer (Mpakket, volleder etc) - maar meerdere dingen hebben mij toch voor Tesla doen besluiten, met als belangrijkste punt:

De prijs.

De Tesla 3 RWD is gewoon bizar goedkoop momenteel met zijn <45k. In de lease scheelt het mij 2.5k per jaar. Dat is 10.000 euro in 4 jaar en dat vind ik het verschil niet waard.

Die 200 per maand stop ik in een ETF.

Dus tesla it is :) kan niet wachten tot de levering die naar alle waarschijnlijk maar 1 of 2, hoogstens 3 maanden zal duren.

Een tesla fanboy ben ik zeker niet maar wellicht ga ik dat nog worden.

Mijn uitvoering, standaard RWD met getinte achterruiten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_6eNMJomzOTUVYImJLTLYw-Yktw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qPEwZxQbIksQk7ACkLegQCTJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
Gefeliciteerd! Dat de keuze is gemaakt.

Veel veilige km's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rendm
  • Laatst online: 03-08-2024
Ik was altijd een tevreden BMW bestuurder, tot ik 4 jaar geleden een tesla model 3 kocht. Mijn volgende wagen is besteld, heb geen seconde getwijfeld, weer een tesla maar een model Y deze keer.

Persoonlijk vind ik tesla stukken beter op zowat alle vlakken. Zelfs als de tesla duurder zou zijn zou ik voor tesla kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Judge Ming
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:18

Judge Ming

Full electric per 8/2024

Ik rijd nu 4 jaar een (eigen, geen lease) M3P maar ik zal nooit meer voor een Tesla kiezen. De filosofie achter het produkt zint me niet. Ik wil zelf aan het stuur zitten en geen bemoeial systemen die het beter denken te weten. Voeg daarbij de updates die van het gekochte produkt iets anders maken zonder dat je dat tegen kan houden.... Noem mij ouderwets maar ik stel dat niet op prijs.

Geen idee of dit bij de i4 beter geregeld is, het lijkt een trend in autoland te zijn, maar de volgende auto gaat weer over rijplezier met zo min mogelijk 'assistenten' en online mogelijkheden.

54kWh Powerwall, 5.5kWp Solar, Daikin WP L/L + L/W, Ariston Nuovo WPB, Tesla M3P, Zappi 2.1, Woning 1932 A++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-06 12:34
Cinemaskoop schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 19:02:
[...]

Tesla heeft geen leren bekleding he.. Dat is gewoon kunststof
Leder bij BMW (en ook andere Duitsers) is pas te onderscheiden van kunststof zodra je nappa-leder bestelt. Dat standaardleder is de meerprijs gewoon niet waard ten opzichte van het "vegane" alternatief. Ik zou me daar echt niet op blind staren.

De stoelen van de Tesla waar ik in heb gezeten vond ik destijds erg prettig, evenals de haptiek van het "leder" wat wordt gebruikt.

@TS vele fijne kilometers gewenst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rendm
  • Laatst online: 03-08-2024
Cid Highwind schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 18:15:
[...]

Leder bij BMW (en ook andere Duitsers) is pas te onderscheiden van kunststof zodra je nappa-leder bestelt. Dat standaardleder is de meerprijs gewoon niet waard ten opzichte van het "vegane" alternatief. Ik zou me daar echt niet op blind staren.

De stoelen van de Tesla waar ik in heb gezeten vond ik destijds erg prettig, evenals de haptiek van het "leder" wat wordt gebruikt.

@TS vele fijne kilometers gewenst!
Ik had bij BMW steeds kunstleder (sensatec), zag er mooi uit maar steeds na 4 jaar kreeg ik scheurtjes aan de bestuurderszijde waar je instapt. (bij 3 wagens dus geen toeval) Bij Tesla is het kunstleer nog in nieuwstaat na 4 jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tosti Ham-Kaas245
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-05-2024
Bigs schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 11:00:
Als Model 3 rijder zou ik zo weer een Model 3 kiezen.

Waarom Model 3? De auto is zo intuïtief. Voorbeeld: je komt aan en de auto ontgrendelt met phone key, voet op de rem -> drive, en gaan. De navigatie staat automatisch al ingesteld op je volgende agenda afspraak. Geen start knop of gedoe met kleine touch screens. Navigeren via Superchargers op langere ritten gaat vanzelf, en je laadt dankzij de preconditioning altijd op hoge snelheid terwijl je gewoon met airco in de auto kunt zitten (dankzij het geavanceerde warmtepomp concept). Verder is de aandrijflijn en de werking van het regeneratief remmen gewoonweg subliem.
Euhmmm, dat doet de i4 ook allemaal hoor! Geen USP (meer) van Tesla dus… Hoe dan ook: de keus is al gemaakt en komt voornamelijk neer op ratio vs. emotie. Tesla vs. BMW. De BMW levert wel meer kwaliteit, maar dat staat niet in verhouding tot het prijsverschil.

Desondanks heb ik gekozen voor emotie 😉
Pagina: 1