BMW i4 vs Tesla 3 | Leasekeuze

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:41
mrDaantje schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 15:50:
[...]

Daar zat ik inderdaad al naar te kijken, en dan ramen tinten. Ziet hij er echt nog wel tof uit.
Ja, bijna een BMW }) (sorry)

Afbeeldingslocatie: https://www.teslarati.com/wp-content/uploads/2020/03/tesla-model-3-bmw-i4.jpg

Maar ik snap je dillema hoor, het is gewoon veel geld maar ik sluit mij aan bij deze reactie:
_eLMo_ schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 10:08:
[...]

Zo subjectief dit B)

Heb je eerder een premium merk gereden, of specifiek BMW. Verlang je naar dit niveau auto (terug). Of heb je geld over (maar vermoed het niet)? Koop een BMW!

Wil je het meeste bang for your buck, en vind je het niet erg als de auto sportief is afgeveerd? Tesla.
De een boeit het niets in wat voor auto ze stappen of de ander wordt veel blijer van een bmw dan een tesla (of andersom!). Het is enorm persoonlijk.
In jouw situatie zou ik voor de BMW gaan OF voor de prijsbewuste tesla 3 RWD. Het verschil tussen de Tesla 3 AWD en de BMW vind ik wel erg klein om die upgrade te laten liggen... 1x minder stappen per maand en je hebt het verschil er al uit ;) Mrja ik ben BMW freak maar kan ook prijsbewust zijn, dus persoonlijke keuze...

Owja upgrades voor de bmw: Verwarmd stuurwiel/stoelen/oplader allemaal leuk maar het enige wat ik echt zou advisren is de audio upgrade. Ik weet niet of ze standaard nog die PC speakers durven te verkopen maar een HiFi zou ik er echt minimaal in stoppen.

CISSP! Drop your encryption keys!

• mrDaantje
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 15-06-2024
laurens0619 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 17:04:
ja hebben jullie helemaal gelijk in.

Geen idee hoe duur dat aankleden is maar dan ben ik bang dat het verschil nog groter is.
Dan zou ik ook accepteren wat het is en voor de prijsbewuste tesla gaan :)

Het is gewoon jammer dat die leaseautos zo verschikkelijk duur zijn geworden...
Vorig jaar paste een edrive40 met M sportpakket en volledig leren bekleding in het budget.
Nu past een edrive35 net aan, onder M sportpakket.

Nogal een verschil in uitstraling helaas.

Snel gegaan...

Als ik de edrive 40 nog kon krijgen met M sport pakket dan was de keuze al lang gemaakt maar dat past niet meer helaas.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_sTRLAg_4QqKcU2fbzvACFixCyg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yStkia1qYNucgQSMmlTdwU41.jpg?f=fotoalbum_large

• mrDaantje
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 15-06-2024
Ik ben er uit.

Het wordt de Model 3 RWD met 330 bijtelling per maand en zonder extra bijdrage in mijn leasepakket.

Sommige dingen vind ik aan de tesla beter en sommige dingen aan de BMW, ook na een uitgebreide testrit in beide.
Voor de BMW had ik wel echt de voorkeur gehad als geld geen rol had gespeeld en/of als alle opties die ik wilde ook nog gepast hadden in mijn leasebudget, nu staan er dikkere BMW i4's op de parkeerplaats omdat die vorig jaar nog wel in het leasebudget pasten maar nu niet meer (Mpakket, volleder etc) - maar meerdere dingen hebben mij toch voor Tesla doen besluiten, met als belangrijkste punt:

De prijs.

De Tesla 3 RWD is gewoon bizar goedkoop momenteel met zijn <45k. In de lease scheelt het mij 2.5k per jaar. Dat is 10.000 euro in 4 jaar en dat vind ik het verschil niet waard.

Die 200 per maand stop ik in een ETF.

Dus tesla it is :) kan niet wachten tot de levering die naar alle waarschijnlijk maar 1 of 2, hoogstens 3 maanden zal duren.

Een tesla fanboy ben ik zeker niet maar wellicht ga ik dat nog worden.

Mijn uitvoering, standaard RWD met getinte achterruiten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_6eNMJomzOTUVYImJLTLYw-Yktw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qPEwZxQbIksQk7ACkLegQCTJ.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1