Invisalign, SureSmile, ClearCaps, Plusdental / Dr. Smile, en nog wat namen: het is mogelijk om met een verzameling "onzichtbare" plastic bitjes kleine correcties te laten uitvoeren aan de stand van je tanden.
Een samenvatting van wat ik online kan vinden:
GoT: Slechte resultaten Invisalign 'beugel" - hoe verder?
Trustpilot: Dr. Smile
Waar het op neer lijkt te komen:
• De bitjes zijn niet onzichtbaar, en al helemaal niet onhoorbaar (slissen).
• De eerste paar beugels doen nogal pijn aan je tanden.
• De randen van de beugels kunnen ook pijn doen aan je tandvlees.
• Soms is het nodig om blokjes op je tanden te laten plakken zodat de beugel lokaal meer druk kan zetten.
• Er wordt bij crowding 0,2mm aan de zijkanten van je tanden gehaald, om ze de ruimte te geven.
• Het behandeltraject duurt altijd langer dan geschat, dus in plaats van 6 maanden reken maar op 12-16 maanden.
• De tandarts doet dit "erbij", je kunt beter naar een orthodontist.
• Je hebt een ijzeren discipline nodig: 22 uur per dag dragen, na het eten (denk aan de lunch op je werk) meteen goed tandenpoetsen en bit weer in.
• Retentie: wat de tandarts afdoet met "een spalkje" wordt waarschijnlijk een nachtbeugel voor de rest van je leven.
Dus ik ben benieuwd: zijn er Tweakers die hun ervaringen met een van deze producten willen delen? Wat waren de afwegingen? Slotjes ook overwogen of eerder al gehad?
Ikzelf heb namelijk last van "crowding": mijn ondertanden, die ruim drie decennia kaarsrecht stonden, zijn aan de wandel aan het gaan, en ik wil verdere schade voorkomen.
Een samenvatting van wat ik online kan vinden:
Pijn
Spam
Spam
Pijn
Spam
GoT: Clear aligners van Plusdental, terugbetaling mogelijk?[Heel lang en positief verhaal met een heleboel foto's en illustraties]
Monique krijgt deze behandeling aangeboden door Invisalign Nederland.
GoT: Slechte resultaten Invisalign 'beugel" - hoe verder?
Trustpilot: Dr. Smile
Waar het op neer lijkt te komen:
• De bitjes zijn niet onzichtbaar, en al helemaal niet onhoorbaar (slissen).
• De eerste paar beugels doen nogal pijn aan je tanden.
• De randen van de beugels kunnen ook pijn doen aan je tandvlees.
• Soms is het nodig om blokjes op je tanden te laten plakken zodat de beugel lokaal meer druk kan zetten.
• Er wordt bij crowding 0,2mm aan de zijkanten van je tanden gehaald, om ze de ruimte te geven.
• Het behandeltraject duurt altijd langer dan geschat, dus in plaats van 6 maanden reken maar op 12-16 maanden.
• De tandarts doet dit "erbij", je kunt beter naar een orthodontist.
• Je hebt een ijzeren discipline nodig: 22 uur per dag dragen, na het eten (denk aan de lunch op je werk) meteen goed tandenpoetsen en bit weer in.
• Retentie: wat de tandarts afdoet met "een spalkje" wordt waarschijnlijk een nachtbeugel voor de rest van je leven.
Dus ik ben benieuwd: zijn er Tweakers die hun ervaringen met een van deze producten willen delen? Wat waren de afwegingen? Slotjes ook overwogen of eerder al gehad?
Ikzelf heb namelijk last van "crowding": mijn ondertanden, die ruim drie decennia kaarsrecht stonden, zijn aan de wandel aan het gaan, en ik wil verdere schade voorkomen.
[ Voor 8% gewijzigd door CodeCaster op 23-03-2023 14:02 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf