Toon posts:

Clear aligners van Plusdental, terugbetaling mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• FarukDundar
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23-01 22:44
Goeiedag,

Ik heb een tandcorrectie-behandelingen met clear aligners genomen bij (toen) Plusdental, (nu) Drsmile. Toen ik met mijn behandeling begon, ging alles vlotjes, na dat ik begon met betalen ging het mis. Een antwoord krijgen op een mail of oproep duurt weken tot zelfs een maand. Er wordt beloofd dat de behandeling 6 maanden zou duren. Ze hebben een tevredenheidsgarantie dat als je niet de gewenste resultaten ziet, je opnieuw een beugel zou krijgen. Ik ben met mijn behandeling begonnen in October 2021, nu is het al januari 2023 en ik heb nog steeds niet kunnen beginnen met de nieuwe beugel. Een paar maanden geleden was ik op een nieuwe afspraak gegaan voor een scan voor een nieuwe beugel, maar ik kreeg pas antwoord in December.

Bij het lezen van de reviews op trustpilot, zie ik dat ik niet de enige ben met dit probleem.

Omdat alles zo slecht verloopt, heb ik gevraagd voor een terugbetaling. Dit was hun antwoord:

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wij hebben intern overlegd, maar het is helaas niet mogelijk om u een volledige terugbetaling aan te bieden. Dit heeft te maken met het feit dat dergelijke tandcorrectie-behandelingen zoals degene die u heeft afgenomen bij PlusDental en nu DR SMILE niet 100% gebonden kunnen zijn aan een tijdsframe waarin het resultaat kan worden gehaald. De duur die in eerste instantie bij het behandelplan geschat wordt is een indicatie, maar hier kunnen geen rechten aan worden ontleend. Het is daarnaast ook zo dat wij er 100% vertrouwen in hebben dat het beoogd resultaat in uw nabehandelplan kan worden gehaald.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

TL;DR: Ik heb een beugel genomen waarvan er werd gezegd dat het 6 maanden tot max 9 maanden zou duren. Door de slechte klantenservice heeft het nu 1,5 jaar geduurd en zal nog minimaal 3 maanden duren als ik besluit om een nieuwe set beugels (gratis) te bestellen.

Mijn vraag: Heb ik in deze situatie recht op een terugbetaling? Zoja, hoe kan ik dit aanvragen?

Alle reacties

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02:44
Redelijkheid en billijkheid.

Je kan ze in gebreke stellen vanwege de gebrekkige communicatie en de lange looptijd. Maar uiteindelijk zul je er samen uit moeten komen. Een rechter zal ook vragen naar een redelijke oplossing.

Wil je er nu echt vanaf? Als je het nog steeds aandurft zou ik toch proberen om klare duidelijke communicatie:
- binnen X dagen een afspraak
- binnen Y dagen een nieuwe beugel
- binnen Z dagen een reactie op vragen
etc

• FarukDundar
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23-01 22:44
Bedankt voor uw antwoord. Ik heb besloten om verder te gaan met de behandeling omdat een rechter vrijwel veel tijd en moeite neemt. Als de slechte klantenservice blijft voortdoen overweeg ik toch om naar de rechter te stappen.

[Voor 26% gewijzigd door FarukDundar op 23-01-2023 18:46]

• Garyu
FarukDundar schreef op maandag 23 januari 2023 @ 18:45:
Bedankt voor uw antwoord. Ik heb besloten om verder te gaan met de behandeling omdat een rechter vrijwel veel tijd en moeite neemt. Als de slechte klantenservice blijft voortdoen overweeg ik toch om naar de rechter te stappen.
Bedenk dat voor een rechter ook de communicatie/ escalatie uit het verleden veel helpt in de argumentatie. Stel redelijke verwachtingen en communiceer die ook. Vraag naar een telefoonnummer waar je ze kan bereiken om een afspraak te maken, stuur emailtjes, laat van je horen. Dat werkt meestal beter dan een gang naar de rechter. Dat laatste zou ik alleen via een rechtsbijstandverzekering doen.

Maar goed, zo'n onzichtbare beugel kost vaak meer tijd dan van tevoren via het marketing praatje aangekondigd. Nog steeds is dit wel vrij extreem.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Zorg dus dat alle communicatie bewaard wordt. Ook waar het in jouw nadeel is.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:14

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Mogelijk heb je er voor de volgende keer iets aan: Invisalign wordt door echte orthodontisten geplaatst en dus kun je met klachten ook bij hen terecht.

Hier wel goede ervaringen mee.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Garyu
Jeroenneman schreef op maandag 23 januari 2023 @ 19:49:
Mogelijk heb je er voor de volgende keer iets aan: Invisalign wordt door echte orthodontisten geplaatst en dus kun je met klachten ook bij hen terecht.

Hier wel goede ervaringen mee.
Beetje mosterd-na-de-maaltijd dit advies inderdaad :D. Ik vind het al een teken dat je voor allebei nauwelijks echte prijsinformatie ziet als je online zoekt. Ik neem aan dat Plusdental / Dr. Smile wel goedkoper is dan Invisalign, waar je ook voor het merk betaalt.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee