BORA PURE filter of namaak variant

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:06

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Sinds maart vorig jaar hebben we een BORA PURE plaat en deze geeft, na ongeveer 1 jaar, aan dat er een nieuw filter in moet.

Nu ben ik even aan het kijken en ik kom het BORA eigen merk tegen (https://www.kookplaatafzu...t/bora-pure-filter-puakf/) en een namaak merk (https://www.afzuigkapfilt...bora-koolstoffilter-puakf).

Nu snap ik dat BORA iets beter is, maar ik vind het qua prijs een groot verschil. Ik heb even gezocht op internet en binnen Tweakers (Niet originele Bora Basic filters gebruiken) naar berichten van mensen die dit gecheckt hebben. Maar ik kan helaas niet echt iets vinden.

Dus de vraag... wie heeft ervaring (of kent iemand met ervaring) met aftermarket (namaak) BORA PUAKF filters voor de BORA PURE.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedyConNalis
  • Laatst online: 26-02 22:45

SpeedyConNalis

editing

Precies de vraag die ik ook heb. Iemand?

SCN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-04 11:36
Nog niet gekeken in het Bora topic zelf? Daar vind je genoeg ervaringsdeskundigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Tristan schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 22:11:
Nog niet gekeken in het Bora topic zelf? Daar vind je genoeg ervaringsdeskundigen.
Die had ik niet gezien, dus daar even gezocht en daar zag ik 1 iemand die een echte bora filter had gekocht omdat hij namaak niet 'vertrouwde', maar meer dan dat niet echt kunnen vinden. Misschien daar nog even de vraag extra stellen, zitten behoorlijk wat BORA experts.

[ Voor 5% gewijzigd door Griffin op 22-03-2023 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Ik heb zelf ook een echte filter gekocht van Bora zelf. De online reviews over de namaak versie zeiden allemaal hetzelfde dat deze na een maand of 6 al slechter werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn.C.V
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:01
Ik ben hier ook wel benieuwd naar. Mijn voornaamste punt is:
De online reviews over de namaak versie zeiden allemaal hetzelfde dat deze na een maand of 6 al slechter werd.
Hoe bepaal je zo iets? Hoe kom je hier achter? Geur kun je misschien nog constateren, maar bijv Co2, ik heb daar niet een meetapparaat voor (bovendien weet ik zo niet wat de nulwaardes zijn).

Complimentje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-04 16:17

CaDje

Framedrops for life

Martijn.C.V schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 09:04:
Ik ben hier ook wel benieuwd naar. Mijn voornaamste punt is:

[...]

Hoe bepaal je zo iets? Hoe kom je hier achter? Geur kun je misschien nog constateren, maar bijv Co2, ik heb daar niet een meetapparaat voor (bovendien weet ik zo niet wat de nulwaardes zijn).
Zo'n filter doet alleen geurtjes. Het kan goed zijn dat de koolstof kwaliteit / kwantiteit minder is in de "namaak" filters en die dus minder lang geurtjes eruit filtert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TimFelten
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:24
Ik heb een jaar geleden daar ook een filter gekocht, al heette dat "Bora Koolstoffilter PUAKF van AllSpares". Kostte toen € 77,90 voor 2. De filter die jij noemt is wel een stuk goedkoper.

Het eerste wat me opviel na installatie: geuren worden minder goed gefiltert. Afhankelijk van wat je kookt, is het soms wel erg aanwezig tov de Bora filters. Afzuigen zef gaat prima.
Of dat het verschil in prijs is, moet je zelf weten. Ik heb er geen last van en het scheelt behoorlijk wat geld per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Ik heb ervoor gekozen om voor dat geld het namaak filter maar eens te proberen. Eerste bevinding is al wel dat het filter iets minder flexibel is en dus iets minder makkelijk de draai in de bora kan maken. Voor de rest filtert ie goed zover ik het kan merken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Ik heb zelf altijd de Bora Koolstoffilter PUAKF (anti-visgeur) van AllSpares. Deze werkt beter dan de standaard van Bora zelf, vind ik.

Ik bak veel vis en die Bora filter die bij de afzuigkap kwam, was na minder dan 6 maanden al verzadigd. Elke keer meurde de kamer naar vis. Nu heb ik daar geen last meer van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tristan
We zijn inmiddels weer een jaar verder en mijn Bora meldt dat het filter weer vervangen moet worden. De originele Bora filters zijn €7 duurder geworden zag ik. Nu €106,95. Ik vind het bijzonder veel geld voor een filter, dus ik ga de namaak maar eens proberen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Numblee
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 21-03 06:27
Tristan schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 08:59:
We zijn inmiddels weer een jaar verder en mijn Bora meldt dat het filter weer vervangen moet worden. De originele Bora filters zijn €7 duurder geworden zag ik. Nu €106,95. Ik vind het bijzonder veel geld voor een filter, dus ik ga de namaak maar eens proberen.
Ik vind ze via life2cook voor 85 euro, dat is 20 euro minder..
Ik bestel wel liever originele, vind ze fijn. Overigens geen namaak geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bloemetjes
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 07-09-2023
Hoi,

Ik heb alternatieven geprobeerd van Alapure, maar die werkten gewoon niet. Ik kreeg nieuwe toegestuurd, omdat er misschien een foute batch was, maar ook die erna deden hun werk niet. Er is veel aanbod, dus ik hoop er ook achter te komen welke goedkopere varianten wel hun werk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldersscheepje
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Voor dat geld kun je toch gewoon proberen? Volgens de beschrijving zit er gewoon (actieve) koolstof in dus zelfs die 35 euro is ruim aan de prijs. En is het niet wat je zoekt dan wissel je m in voor een originele. Als je 3 maanden heb proefgedraaid heb je het geld er feitelijk al uit ..

We horen graag je ervaringen (:-))

Zonneboiler 180 l, 3800 Wp, Ecolution WP en lots of LED's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesM
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 19-12-2023
Ik heb de namaak voor 32,50, maar de lucht die sindsdien in mijn huis hangt is zeer onprettig. Ik heb 2 jaar gedaan met de originele, dus ga die nu toch maar weer aanschaffen, want toen had ik daar namelijk nooit last van

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• hbiersteker
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 03-01-2024
Ik heb nu ook het origineel besteld, bij like2cook.nl
nog wel een kortingscode gevonden:
CVTBORA10

daarmee nog eens 10% korting, dus totaal 76,50 voor een originele filter.
Hopelijk hebben jullie er iets aan.
NB: dit is geen affiliate bagger

• LordBusiness
  • Registratie: Oktober 2022
  • Niet online
Zit er nog een houdbaarheidsdatum aan deze code? Nu nog niet direct nodig maar wellicht in de toekomst...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Wel grappig. Je koopt zo'n ding voor weet ik het 2500-3000 euro maar je bent te knieperig om 60 euro per jaar (dus 5 euro per maand) te betalen.

Op zich verder wel een valide vraag hoor!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hfolkers
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15:10
mierenfokker schreef op donderdag 30 november 2023 @ 10:27:
Wel grappig. Je koopt zo'n ding voor weet ik het 2500-3000 euro maar je bent te knieperig om 60 euro per jaar (dus 5 euro per maand) te betalen.

Op zich verder wel een valide vraag hoor!!
Uh, ja, overigens lees ik hier boven dat het niet 60 maar 106 euro is per jaar... en bijna een tientje per maand vind ik best veel om alleen maar de lucht te filteren.
Ik let bij aankopen altijd op dat ik een goed merk koop, maar ik let ook altijd op dat ik aan betaalbare verbruiksartikelen kan komen.
Die filters zijn niet heel spannend, maar er wordt wel bijzonder veel geld voor gevraagd. Dus ja, ik zoek ook naar een goedkoper alternatief.

[ Voor 6% gewijzigd door hfolkers op 30-11-2023 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier1975
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-04 17:27
LordBusiness schreef op donderdag 30 november 2023 @ 09:00:
Zit er nog een houdbaarheidsdatum aan deze code? Nu nog niet direct nodig maar wellicht in de toekomst...
Net nog gebruikt, werkt nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:55
hfolkers schreef op donderdag 30 november 2023 @ 11:52:
[...]

Uh, ja, overigens lees ik hier boven dat het niet 60 maar 106 euro is per jaar... en bijna een tientje per maand vind ik best veel om alleen maar de lucht te filteren.
Ik let bij aankopen altijd op dat ik een goed merk koop, maar ik let ook altijd op dat ik aan betaalbare verbruiksartikelen kan komen.
Die filters zijn niet heel spannend, maar er wordt wel bijzonder veel geld voor gevraagd. Dus ja, ik zoek ook naar een goedkoper alternatief.
Maar de goedkopere alternatieven werken niet net zo goed, zoals je ook in dit topic kan lezen. Dus misschien zijn die filters dan toch iets spannender dan jij aanneemt en is de prijs gerechtvaardigd.
Als het net zo goed goedkoper kon was er allang een partij in dat gat gesprongen.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jesse-
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 16:11
hbiersteker schreef op woensdag 29 november 2023 @ 17:25:
CVTBORA10

Hij werkt nog steeds, net dankbaar gebruik van gemaakt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaccoFloris
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 21-01-2024
En nog steeds 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV19
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 17-04 07:51
Zojuist nog besteld met deze code (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13:29

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

*knip* past misschien beter in V&A

[ Voor 77% gewijzigd door twain4me op 25-01-2024 19:16 ]

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Josto
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-02 00:10
Code werkt nog steeds.
En geen verzendkosten.

Dank

CVTBORA10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupDeBoer
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-04 16:15
Code werkt nog steeds :*)

Heb nu 2 maanden er eentje in van Alapure van 3 tientjes, maar die werkt voor geen meter.
De ochtend erna ruik je nog de geur van de gehaktballen of kip. Ga ervan uit dat dit niet meer het geval gaat zijn met de originele.

Die 150 uur lijkt mij trouwens ook subjectief. Ik neem aan dat zo'n filter sneller verstopt na het bakken van vette producten dan bij het koken van eieren.

[ Voor 23% gewijzigd door YoupDeBoer op 04-03-2024 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:19
YoupDeBoer schreef op maandag 4 maart 2024 @ 18:04:
Code werkt nog steeds :*)

Heb nu 2 maanden er eentje in van Alapure van 3 tientjes, maar die werkt voor geen meter.
De ochtend erna ruik je nog de geur van de gehaktballen of kip. Ga ervan uit dat dit niet meer het geval gaat zijn met de originele.

Die 150 uur lijkt mij trouwens ook subjectief. Ik neem aan dat zo'n filter sneller verstopt na het bakken van vette producten dan bij het koken van eieren.
Zojuist met de kortingscode besteld. We hebben de Bora X Pure nu 4 maanden in gebruik, 116 dagen exact. Geen rekening gehouden met de 150 uur. De Bora geeft nu een F aan, dus 1,5 uur gemiddeld per dag.
Nu laten we na het koken soms best lang de afzuiging aan als naloop. Ik denk dat we daarin flink terug moeten gaan.
Hoe is het gebruik gemiddeld bij jullie als ik vragen mag?

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupDeBoer
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-04 16:15
Net even nagekeken:

Ons eerste BORA filter ging ook een maand of 4/5 mee. Dat viel mij zwaar tegen.
Toen een nieuw BORA filter besteld en die ging ongeveer een jaar mee.
Daarna een B-merk erin gedaan en dat beviel redelijk goed. Ving naar mijn idee wel iets minder snel de geurtjes af (maar is een subjectieve vergelijking natuurlijk). Die ging ook ongeveer een jaar mee.
Daarna weer hetzelfde B-merk besteld, maar die bevalt mij nu totaal niet.
Morgen gaat er weer een BORA-filter in.

Heb al een aantal keer gelezen dat het mensen het eerste filter redelijk vlot hebben moeten vervangen. Wellicht dat de kookplaat niet met de teller op nul begint dan ofzo.
Overigens draaien wij de afzuiging ook vaak nog wel een tijdje na.

[ Voor 4% gewijzigd door YoupDeBoer op 05-03-2024 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trommelaap
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:20
Bij ons ging de eerste filter ongeveer 1,5 jaar mee. Bij mijn schoonouders maar een half jaar, maar die zetten bijvoorbeeld ook de frituurpan ernaast.

You should never underestimate the predictability of stupidity | PVoutput: Franeker - ZZW 3440WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoDo v2
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 28-03-2024
Ik kan jullie melden dat de Alapure HFK903 Premium niet voldoende de geur opneemt van het koken.
Wij hebben een kookeiland en alle kasten ruiken nu naar eten, dit was daarvoor niet het geval ondanks dat de Bora aangaf dat het filter vervangen moest worden (na draai uren). Vermoedelijk kan het originele filter zelfs nog wel een aantal uren mee.

Terug naar Bora 🫡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jootje1966
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 07-04-2024
Code werkt nog steeds.

Wij hebben een koolstoffilter van Alapure gehad voor 37,50. In juli 2023 gekocht en moet nu vervangen worden. Maar de geurtjes zijn inderdaad niet weg als je de volgende morgen beneden komt na een avond koken van vis en vlees.

Ga nu toch voor een origineel filter van like2cook om het verschil te vergelijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheTeek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:48

TheTeek

TheTeek

ik heb nu deze besteld; https://www.amazon.nl/dp/B0CYTFJGDZ

De helft goedkoper dan een originele BORA en zoals het lijkt een kwaliteit filter.
Maar dat moet natuurlijk nog blijken in de praktijk ;)
Het meegeleverde originele filter heeft het korter dan een jaar uitgehouden.
Wij hebben een Bora X Pure

Update; hij werkt goed, past prima en functioneel zijn kook luchtjes tot een minimum beperkt :)

[ Voor 13% gewijzigd door TheTeek op 12-04-2024 21:35 ]

No one knows what TheTeek is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcrijnen
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11-01 14:33
Wij hebben gisteren het (nieuwe) filter na 5 maanden vervangen. Het viel me op dat het filter dat ik eruit haalde nagenoeg identiek was als het nieuwe. Geen vette aanslag en nauwelijks reuk. Mijn gevoel zegt dat ik deze filter gerust nog even had kunnen laten zitten.
Hoe zie je dat een filter verzadigd is? Of kan je dat alleen ruiken?

LR, MN Grey, black, 19" - besteld 29/10 - RN 23/11 - VIN 27/11 - SMS ??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RuudMu
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 17-04 19:05
Code werkt nogsteeds, 3 stuks besteld. Dank u 👌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMee
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 03-05-2024
Hallo, wij hebben ook een pure x, en zijn van mening dat de originele filter 3x langer meegaat dan een namaak, de namaak laat ook vieze luchtjes door. Dus wij blijven lekker bij de originele.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botsie
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 16-07-2024
Ik ga ook voor origineel, de code werkt nog steeds :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 16:58

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
hbiersteker schreef op woensdag 29 november 2023 @ 17:25:
CVTBORA10

Goed gevonden. Die code werkt nog steeds. Dus hier ook een nieuwe besteld.

Als ik de verhalen hier zo lees, durf ik het niet aan om te gaan voor een b-merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Bas Post schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 15:18:
[...]
Hoe is het gebruik gemiddeld bij jullie als ik vragen mag?
Eerste bijna 2 jaar, tweede 11 maanden en net dus een nieuwe besteld en meldt me dus weer over 10 tot 23 maanden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Moet overigens wel zeggen. Elke keer als ik de filter vervang zie ik wel verschil met de nieuwe, maar heb ik niet altijd het idee dat het al nodig is om hem te vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
rens-br schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 18:01:
Moet overigens wel zeggen. Elke keer als ik de filter vervang zie ik wel verschil met de nieuwe, maar heb ik niet altijd het idee dat het al nodig is om hem te vervangen.
Ik zie idd wel verschil, maar als ik ruik dan ruik ik toch wel een verschil eigenlijk.

Hier geeft de bora meestal rondom maart/april de melding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skix_Aces
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 16:48
Ik zat met hetzelfde dillemma. De originele die er vanuit de fabriek in zat heeft er bij mij nu anderhalf jaar in gezeten, maar ik begin hem nu toch wel te ruiken. De sites van de namaak filters geven aan dat de filter een levensduur heeft van 6 maanden terwijl de officiele filter 12 maanden opgeeft.

Mede hierdoor en de andere reacties in dit topic zojuist voor €76,50 euro een officiele filter besteld op like2cook.nl met code CVTBORA10. De code werkt nogsteeds :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zill0zill0
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18-04 08:50
Ik heb ook de originele aangekocht op like2cook, en de code werkt nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbombastic
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-02 21:29
De code werkt jammer genoeg niet meer

Before me there was many, after me there will be none. I'm the one!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Vorig jaar heb ik met kortingscode bij Life2Cook ook €85 betaald incl verzendkosten. Dat betaal je nu nog steeds zonder die korting. Ik zie dat er nu meerdere aanbieders zijn voor die prijs, het lijkt dus langzamerhand te dalen. In 2021 en 2022 betaalde ik nog €99.95 incl verzendkosten voor een filter bij andere winkels.

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:10

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Wij kopen hier steeds replica filters en we vinden het prima, de geur in huis valt reuze mee, ook na 6 maanden.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tristan
Tristan schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 08:59:
Wederom een jaar verder. De Bora gaf weer aan dat ik het filter moest vervangen. Dit keer was het een namaak van Amazon met 726 positieve reviews en ik moet zeggen dat ze prima hebben gewerkt. Geen vieze geurtjes of verminderde prestaties. En dat voor de helft van de prijs.

Helaas is dit merk niet meer leverbaar zo te zien. Ik had er twee gekocht, dus ik kan nog een jaar vooruit, maar dan mag ik weer op zoek naar een nieuwe namaak.

• mrbombastic
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-02 21:29
Mad-Matt schreef op woensdag 18 september 2024 @ 09:00:
Wij kopen hier steeds replica filters en we vinden het prima, de geur in huis valt reuze mee, ook na 6 maanden.
Heb je een linkje naar het product?

Before me there was many, after me there will be none. I'm the one!

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• mesajjb
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:05
Na 2x replica filters gaan wij juist weer terug naar BORA. Vindt het persoonlijk toch een duidelijk merkbaar verschil in geur (ondanks goede ventilatie in huis). Kreeg toevallig ook nog een kortingscode van BORA zelf:
20% korting op filters via de BORA site
FILTER2024NL
Geldig tot en met 15-11-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15:20
mesajjb schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 08:58:
Na 2x replica filters gaan wij juist weer terug naar BORA. Vindt het persoonlijk toch een duidelijk merkbaar verschil in geur (ondanks goede ventilatie in huis). Kreeg toevallig ook nog een kortingscode van BORA zelf:
FILTER2024NL
Code werkt nog steeds :) .

Carlinkit te koop (voor wireless carplay)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• biest
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:47
Code FILTER2024NL werkt nog steeds bij Bora. 2 originele besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-04 23:34
biest schreef op woensdag 27 november 2024 @ 23:32:
Code FILTER2024NL werkt nog steeds bij Bora. 2 originele besteld.
Bij mij werkt deze code niet. Melding"geef geldige kortingscode"
Bij jou nog wel? Hoeveel korting bij jou.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bertuspc
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-02 15:17
Gebruik op de Bora webstite 20% kortingscode: FILTER2024NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• win2006
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-04 17:59
Zojuist gebruikt op de Bora website en werkte nog idd
20% kortingscode: FILTER2024NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnWilliams
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 20-04 21:02
Helaas, vandaag werkt de code niet. Zijn er andere locaties waar ik de BAKFS filter kan kopen? 120 euro vind ik nogal gortig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PMO-92
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 23-12-2024
Iemand nog een kortingscode voor de BORA filter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWWhisky
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08:25
Ook ik ben op zoek naar een kortingscode. Iemand? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucas321
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-04 08:46
mesajjb schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 08:58:
FILTER2024NL
Zelfde ervaring. Dan maar “paar” euro extra en veel minder geur, scheelt echt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeenIdee84
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 19-04 08:31
Origineel is te koop voor 77 euro op keukenloods zie ik net, maar na opvragen offerte voor 2 filters krijg ik een mooie aanbieding voor 74,50 p.st.

[ Voor 39% gewijzigd door GeenIdee84 op 13-03-2025 20:59 ]

LR | MSM | Zwart | Aero ||| Order: 2/10 (LM) | RN: 14/10 | VIN: 27/11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• modestine
  • Laatst online: 21-04 23:14
Hoi allemaal,
Ik heb op mijn Bora Pura nu ook de F melding. Nu gaat bij mij de luchtafvoer naar buiten. Het maakt dus weinig uit of de luchtjes goed gefilterd worden. Kan ik in mijn geval het oude filter niet gewoon laten zitten? Het filter lijkt niet heel vuil of helemaal dicht te zitten met vet dus de afzuiging wordt m.i. (nog) niet beïnvloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
modestine schreef op maandag 17 maart 2025 @ 20:42:
Hoi allemaal,
Ik heb op mijn Bora Pura nu ook de F melding. Nu gaat bij mij de luchtafvoer naar buiten. Het maakt dus weinig uit of de luchtjes goed gefilterd worden. Kan ik in mijn geval het oude filter niet gewoon laten zitten? Het filter lijkt niet heel vuil of helemaal dicht te zitten met vet dus de afzuiging wordt m.i. (nog) niet beïnvloed.
Als je naar buiten gaat met de afgezogen lucht heb je helemaal geen filter nodig (buiten het vetfilter om).
Als je de PURA hebt zit er ook geen koolstoffilter in.

Waarschijnlijk is de instelling nooit correct gedaan door de installateur. Standaard staan alle kookplaten op recirculatie modus. Je kunt in het dealer menu (Zie 9.9.1 in de handleiding) menu item B de kookplaatmodus instellen op luchtafvoersysteem. Je krijgt dan geen filter melding.

Je spreekt wel over een filter, heb je het dan over het ronde stalen (vet) filter? Deze dient sowieso 1x per 1-2 weken even schoongemaakt te worden (stop hem gewoon in de vaatwasser).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:50
BlueKeenan schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 08:11:
[...]
[..] heb je het dan over het ronde stalen (vet) filter? Deze dient sowieso 1x per 1-2 weken even schoongemaakt te worden (stop hem gewoon in de vaatwasser).
tip: eerst even het meeste vet weghalen met een keukenrol. Anders gaat het vet zich ophopen in de afvoer van de vaatwasser en dat wil je ook niet.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• modestine
  • Laatst online: 21-04 23:14
BlueKeenan schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 08:11:
[...]

Als je naar buiten gaat met de afgezogen lucht heb je helemaal geen filter nodig (buiten het vetfilter om).
Als je de PURA hebt zit er ook geen koolstoffilter in.

Waarschijnlijk is de instelling nooit correct gedaan door de installateur. Standaard staan alle kookplaten op recirculatie modus. Je kunt in het dealer menu (Zie 9.9.1 in de handleiding) menu item B de kookplaatmodus instellen op luchtafvoersysteem. Je krijgt dan geen filter melding.

Je spreekt wel over een filter, heb je het dan over het ronde stalen (vet) filter? Deze dient sowieso 1x per 1-2 weken even schoongemaakt te worden (stop hem gewoon in de vaatwasser).
Die installateur was ikzelf. :)
Het ronde vetfilter draait inderdaad om de zoveel tijd mee met de vaat.
Het wonderlijke is dat de Pura wel een klepje heeft voor het koolstoffilter. (Het was mijn aanname dat achter dat klepje een filter zou zitten) Maar dat klepje zit echter muurvast, vandaar mijn initiële vraag of ik het filter niet gewoon kon laten zitten indien de afzuigwerking nog prima is.

Dank voor de antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CK3v1N
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:49
Ik heb mij ook eens gewaagd aan een 'valse' filter. Nu stel ik vast dat deze de grijze kant aan de andere kant heeft dan de originele. Nu ben ik geen expert in filter en vroeg ik mij af of de richting van belang is? Ik heb de originele filter ook nooit goed bekeken in het begin...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9oQNLMGevkHiG9fBXIJ65QmnFQ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M0RdmTi01iCwav3RWExsezbu.jpg?f=fotoalbum_large

Voorkant valse

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v6vwYKiK2K9MAKhO7QmGvts65RI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1h7oVrcAsHrEPeOoUMbXddIx.jpg?f=fotoalbum_large

Achterkant valse

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tma7kDqG3sYf83H3Lj-uvMmVgxc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3tPSWbNv9Riqhm6FO8qzg7Jn.jpg?f=fotoalbum_large

Voorkant originele

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6tPzeYweKcaKcqRazjVG54IM2tk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m8MI03dbcYGxuU26n0KgHTqf.jpg?f=fotoalbum_large

Achterkant originele

“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”

Pagina: 1