Toon posts:

Heel erg vaag CRC-error probleem

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 611 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

lijkt me dus een probleem met de VIA 4-in-1 shit... !

koop een nieuw mobo met een BX chipset en een Intel processor en de problemen zijn opgelost denk ik :D

ff serieus: probeer een andere VIA 4-in-1 driver versie...
lijkt mij de laatste versie die officieel ondersteund wordt, geen beta shit e.d..

dat helpt in dit geval op zeker!1 8-)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al de laatste final 4-in-1. De rest van je post is een troll :(

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 03 september 2001 02:53 schreef Lizard het volgende:
Check deze pagina eens? Daar lijkt het dat een bepaalde driver een bug heeft...

http://www.umkc.edu/is/support/desktopsupport/faq/articles/kb00002.htm
Jah, maar niet dit verschijnsel.

Verwijderd

Heb je die windows drivers voor je 3com al geprobeerd? Zowel 98/98SE als 2k ondersteunen die kaart..

Verwijderd

Topicstarter
Nee nog niet. Ik kan nu niet met de software gaan rommelen. Maar dat ga ik nog wel proberen wanneer dat wel kan binnenkort.

• irondog
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05-2025

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

Ik heb nu al een half jaar gekut met crc errors. :( Eerst alleen in winme (niet in dos en win 2000), inmiddels ook in win 2000 nadat ik op niet-raid ben overgestapt. Het ligt volgens mij gewoon aan die via shit!

Ik heb echt al alles geprobeerd. Alleen nog niet het kopen van een nieuw moederbord!! :)

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

Verwijderd

Topicstarter
Ok .. dit zijn de feiten:

Ik verdenk dus 1 DIMM. Als ik die er uit trek heb ik geen CRC errors meer. None whatsoever. Ik draai nu dus op een karige 512 MB.

Als ik die DIMM er weer in doe, en ik haal er een uit die geen errors geeft, dan heb ik ook 512 MB, maar nu wel weer errors. En ook als ik alleen die ene DIMM gebruik, dus maar 256 MB, dan heb ik errors.

Maar diezelfde DIMM geeft 0.0% errors als ik 'm urenlang een MEMtest geef. Die MemTest-86 v2.7

Wat moet ik daar nou van denken?

Verwijderd

Hlpdsk, ik wordt door Blindfold (die jou het grootste enigma op GoT noemt) naar jou doorverwezen.
Hierbij wil ik je vragen om even naar [topic=220342/1/25]
te gaan, hopende dat jij hier wat nuttige adviezen aan kan toevoegen,...

thnx! :)

Verwijderd

Topicstarter
Schop.

Niemand nog ideeën verder?

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Op dinsdag 04 september 2001 05:12 schreef HlpDsK het volgende:

Ik verdenk dus 1 DIMM. Als ik die er uit trek heb ik geen CRC errors meer. None whatsoever. Ik draai nu dus op een karige 512 MB.

Als ik die DIMM er weer in doe, en ik haal er een uit die geen errors geeft, dan heb ik ook 512 MB, maar nu wel weer errors. En ook als ik alleen die ene DIMM gebruik, dus maar 256 MB, dan heb ik errors.

Maar diezelfde DIMM geeft 0.0% errors als ik 'm urenlang een MEMtest geef. Die MemTest-86 v2.7

Toen ik dit topic voor het eerst las d8 ik : highpoint controller, maar gezien het feit dat je met twee "goede" DIMM's 0,0 % fouten hebt (weet je het zeker ?) zal het dus wel in je geheugen zitten. Is het misschien niet zo dat je chipset problemen heeft met 3 doublesided DIMM's ?

Wellicht kan je beneden effe ServU draaien en daar nog wat testjes mee doen.

P.S. welk programma gebruik je voor het delen van je internet ?

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

Op dinsdag 04 september 2001 05:12 schreef HlpDsK het volgende:

Volgens mij is het probleem wel opgelost en moet je je niet blindstaren op de uitslag van een stukje software.
Vervang betreffende reepje of laat het weg (512 Mb is toch voldoende ? )

Verwijderd

hlpdsk, ik heb hetzelfde probleeeeeeeem :(
ik heb geen idee waar het vandaan komt, ik heb ook nog niet alles gelezen hier, maar het lijkt ook niet echt of je het al hebt opgelost, is het opgelost kun je me dan helpe, ik ga nu de 5 pagina's lezen hierover.
thnx

Verwijderd

ik weet het oud topic, maar ik heb het zelfde, ga nog ff proberen met 1 DIMM en daar na de ander, maar dacht zet het ff neer, als nou idereen met het probleem ff z'n config neer zet en eventuele oplossing?

ik dus
A7V (KT133), 2x 256 Crusial, TB 800@1000, Realtek NIC, Promise ATA100

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ondertussen nog geen oplossing, maar wel wat opmerkelijks:

Als ik iets van de mailserver down gaat het altijd goed,
Als ik iets van de newsserver down gaat het altijd goed,
Als ik iets van een http-site down gaat het half/half goed,
Als ik iets van een ftp-site down gaat het bijna altijd fout.

Als ik in Win2K down gaat het fout,
Als ik in Win98 down gaat het fout,
Als ik in VMware down gaat het goed.

Als ik 1 bepaalde DIMM uitneem gaat het vaker goed, maar nog niet altijd.
Die DIMM zelf bevat gewoon geen fouten. Grondig door en door getest.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 06 september 2001 02:55 schreef FreeRider het volgende:
P.S. welk programma gebruik je voor het delen van je internet ?
Geen. Ik heb 2 IP's.
En ik heb dus toch wel eens errors met de 2 DIMM's die goed zouden moeten zijn.
Het is gewoon m'n ram niet. Het is heel vaag.

Verwijderd

ik ben er nu achter dat het al scheeld als ik m'n FSB terug klok naar 100 (KT133) maar nu kan het nochsteeds van alles zijn... met een FSB van 100 krijg ik de data wel goed binnen maar niet van de ene HDD naar de andere, wel van partitie naar partitie op een HDD maar niet naar de andere (zitten op apparte IDE porten op mobo)

Verwijderd

net ff getest, van CDROM/CDRW naar HDD2 geen probleem, van HDD1 naar HDD2 wel probleem... alleen met compressed archives

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:16

LoCuTuS2000

Resistance is futile

http://www.tweakers.net/nieuws/18721

Lees dit eens hlpdsk, hier staat dat als je je systeem oc-t dat je crc errors kan krijgen!
Pagina: 1 2 Laatste