Allereerst: het een en ander staat al in dit topic terloopt vermeldt.
Ik heb een heel vaag probleem. Vrijwel alle grote bestanden die ik download via FTP komen corrupt aan. CRC-errors
. En dan heb ik het over legale FTP's. De WXS public FTP bijvoorbeeld. De files daarop zijn niet corrupt.
- Het is niet de modem (@home gebeld. Goed signaal e.d.)
- Het is niet de hub (er tussenuit gehaald)
- Het is niet de UTP kabel (gewisseld)
- Het is niet m'n IP/subnet/gateway (ook gewisseld)
Blijft over: mijn PC. Maar het volgende doet zich voor:
Beneden staat een Win95 bak.
Boven staat een Win2K/Win98 bak. (mijn PC)
Als ik beneden down heb ik geen errors.
Als ik beneden down, via de kabel die normaliter naar boven loopt, heb ik ook geen errors.
Als ik boven down in Win2K heb ik errors.
Als ik boven down in Win98 heb ik errors.
Als ik boven down, met een Win98 die in VMware is geinstalleerd op een virtuele HDD, draaiende onder Win2K, heb ik geen errors.
WTF????? VMware en daarmee heel de Win98 gebruikt dezelfde fysieke hardware als het Host-OS. De simulatie maakt gebruik van de echte hardware. Dezelfde NIC, hetzelfde RAM, dezelfde HDD, dezelfde alles.
Dit is zo met of zonder gebruik van de hub.
Het ligt niet aan de modem, niet aan de hub, niet aan de kabels, en blijkbaar toch ook niet aan m'n PC? De NIC bv. geeft de data blijkbaar goed door aan VMware, en de data staat ook goed in het geheugen dat VMware alloceert. En de virtuele HDD is niet meer dan een file op de echte HDD. Enz.
Ik heb al checksum-offload op de NIC eens disabled, ik heb al zelfs load fail-safe defaults in de BIOS geladen, en ook dat helpt niet. Met load optimized defaults precies hetzelfde.
Blijkbaar is de hardware in orde, en ook het OS maar geen verschil uit. Maar meer is er niet!
Ik sta voor een raadsel.
Ik heb een heel vaag probleem. Vrijwel alle grote bestanden die ik download via FTP komen corrupt aan. CRC-errors
- Het is niet de modem (@home gebeld. Goed signaal e.d.)
- Het is niet de hub (er tussenuit gehaald)
- Het is niet de UTP kabel (gewisseld)
- Het is niet m'n IP/subnet/gateway (ook gewisseld)
Blijft over: mijn PC. Maar het volgende doet zich voor:
Beneden staat een Win95 bak.
Boven staat een Win2K/Win98 bak. (mijn PC)
Als ik beneden down heb ik geen errors.
Als ik beneden down, via de kabel die normaliter naar boven loopt, heb ik ook geen errors.
Als ik boven down in Win2K heb ik errors.
Als ik boven down in Win98 heb ik errors.
Als ik boven down, met een Win98 die in VMware is geinstalleerd op een virtuele HDD, draaiende onder Win2K, heb ik geen errors.
WTF????? VMware en daarmee heel de Win98 gebruikt dezelfde fysieke hardware als het Host-OS. De simulatie maakt gebruik van de echte hardware. Dezelfde NIC, hetzelfde RAM, dezelfde HDD, dezelfde alles.
Dit is zo met of zonder gebruik van de hub.
Het ligt niet aan de modem, niet aan de hub, niet aan de kabels, en blijkbaar toch ook niet aan m'n PC? De NIC bv. geeft de data blijkbaar goed door aan VMware, en de data staat ook goed in het geheugen dat VMware alloceert. En de virtuele HDD is niet meer dan een file op de echte HDD. Enz.
Ik heb al checksum-offload op de NIC eens disabled, ik heb al zelfs load fail-safe defaults in de BIOS geladen, en ook dat helpt niet. Met load optimized defaults precies hetzelfde.
Blijkbaar is de hardware in orde, en ook het OS maar geen verschil uit. Maar meer is er niet!
Ik sta voor een raadsel.