Hoi (Amalio hier weer)...
Ik post het even hier omdat het te veel is om in de in-game chat te doneren
Er is weer een kleine discussie ontstaan over de huidige regels. En ik wil er iets over zeggen, zodat het eventueel geen scheve gezichten oplevert.
Laat ik beginnen met, tweakers.net is een social, non-competitive, layback clan en dit zal het blijven. Er zal (onder mijn command) nooit en te nimmer mensen gekicked worden omdat ze slecht aanvallen, niet hun gewicht trekken of iets dergelijks. Dat hebben we nooit gedaan en gaan we nu ook niet doen.
We zitten echter in het schuitje dat je clan maximaal 50 members mag bevatten. En op dit moment hebben we 49 leden. Dat betekend als we ruimte willen geven aan nieuw talent, we af en toe afscheid moeten nemen van oude bekende.
Er is wel ruimte voor een hardcoreTim, SuperMark of een Raidboss Jaap. Maar er moet ook ruimte zijn voor een Spamwhatyougot Amalio, Sleeping Giant utBone of een Groeiende Sinterklaas.
Nu zijn er in mijn ogen 2 (3) manieren hoe we dit kunnen doen:
(3). Ignore all, 49 of 50 members en laat iedereen maar zitten.
1. We kijken naar last activity en als dat 1 of 2 weken is, dan maak je plaats (huidige members loggen wel allemaal wekelijks in)
2. We kijken naar activiteit die je met de clan doet (CW, clan spelen, raid capitals). Doe je aan niets mee, dan maak je plaats.
Ik vind optie 3, geen optie. Dit betekend dat of we langzaam inactief gaan worden (want er zullen uiteindelijk mensen stoppen en niet de clan verlaten). En hoe minder activiteit je als clan hebt, hoe minder andere ook gaan spelen. De wat actiever members zullen een andere plek zoeken en uiteindelijk heb je een lege huls.
Dan optie 1, in principe is dit meer dan voldoende. Ik verwacht dat als iemand 2 weken niet inlogt (vakantie daar gelaten) hij of zij wel klaar is met het spel en niet zomaar meer terug komt. De ene keer dat dit anders is, kunnen we altijd weer een plek maken.
Optie 2 (huidige ruleset), vind ik zelf fijner en geeft iets meer ruimte omdat het wat meer actiever clan members vraagt. Zonder dat we echt super hardcore zijn. 1x per maand iets voor de clan doen (en daar ook rewards voor krijgen) en dan is het al voldoende. Doe je niet mee aan de 3 events (CW, clan spelen, raid capital) geen probleem, maar wat voegt een clan dan toe aan je clash of clan spel? Of je nu in de clan zit of niet, als je alleen inlogt om je pompjes te legen en een normale aanval te doen, dan maakt het niet uit of je de clan tag hebt of niet.
Daarom denk ik dat de optie 2 een goede middenweg is, binnen onze community.
Het enige wat ik wel vraag, is dat als je jezelf op 'groen' zet voor een CW, dat je ook beide attacks gebruikt. Dat is wel zo eerlijk naar de hardcoreTim, SuperMark etc. En natuurlijk kan het een keer zijn dat het niet lukt, maar dan verwacht ik wel van een member dat hij of zij daar even wat van zegt in de chat (ook al is het maar iets van, sorry, vergeten/ was in slaap gevallen)
Nogmaals, ik ben er niet op uit om de clan zijn 'soul' te veranderen of mensen te kicken / weg te pesten omdat ze iets vergeten, niet goed doen of niet kunnen.
/Peace
P.S. Neem de demotes dus niet persoonlijk in van oh ik doe het niet goed genoeg. De demote/promotes zijn louter en alleen om te tracken van de events.