😳😳😳😫Bever! schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 14:36:
[...]
Tenenkrommend... rijd je in het flagship model..
Ja, ik heb een e-mail gestuurd om te vragen hoe het zit... de chat verwijst naar de dealer. Dit weet dit soort informatie, helaas niets is minder waar. Even afwachten, als ik antwoord heb zal ik het hier delen.
Edit: De reactie van Kia
Edit: De reactie van Kia
Beste,
Hartelijk dank voor je bericht aan Kia Connect.
Helaas zijn de entertainment pakketen inderdaad nog niet beschikbaar voor de Kia EV9. De nieuwe pakketten vereisen een specifieke software-architectuur en integratie met het infotainmentsysteem van de auto. De EV9 kan momenteel nog niet volledig compatibel zijn met deze software. Kia is nog bezig met de ontwikkeling en testen van de nieuwe entertainmentpakketten, dit vergt tijd en zorgvuldige testen om de kwaliteit en betrouwbaarheid te garanderen. Helaas is er nog geen exacte releasedatum bekendgemaakt voor de entertainmentpakketten voor de EV9. Het spijt me je niet anders te kunnen informeren.
Ik vertrouw erop je hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
[ Voor 65% gewijzigd door Freezhost op 18-06-2025 15:59 ]
Iemand anders al opgemerkt dat de zetel ventilatie vroeger harden kon blazen of is dit een config issue?
Ik twijfelde recentelijk ook of het vroeger niet harder blaasde maar was niet zeker.blinded schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 16:23:
Iemand anders al opgemerkt dat de zetel ventilatie vroeger harden kon blazen of is dit een config issue?
Wel koelt het ok als je op het klimaatscherm in plaats van de "stand auto" voor de airco aanklikt dat de voeten gekoeld moeten worden voor de achterpassagiers (klikken op rear bij klimaat en dan op de tekening tot je de stromen onderaan ziet). Deze luchtkanalen zitten onder de voorstoelen en de ventilator voor de stoelen zit hier pal achter en pakt dan deze koude lucht op. In de gewone stand lijkt de airco niet dikwijls lucht naar de voeten te sturen waardoor de stoel gewoon warme lucht op je blaast
[ Voor 9% gewijzigd door ty5500 op 18-06-2025 16:39 ]
Apart. Ik lurk hier een beetje want ik vind de EV9 een vette bak. Ik rij nu een Ioniq 6 die dus ook een losse stoel heeft, merk je vooral bij optrekken of afremmen, dan schokt hij wat.DaWayne schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 12:23:
Wat waren de issues van degenen met losse stoelframes?
Kan je (de stoel zit verder goed vast) dit ergens zien?
Stoelframe wordt vervangen, afspraak is gemaakt bij de dealer.
Zijn er meer mensen die een laadklepje met een eigen wil hebben? Gaat open als het niet nodig is. Na sluiten gaat het weer vanzelf open, enz. Soort “useless machine”
Na tegenhouden bij het openen blijft het klepje dicht en functioneert weer normaal.
Na tegenhouden bij het openen blijft het klepje dicht en functioneert weer normaal.
Nog een reactie vanuit Kia over entertainment packages
Hartelijk dank voor je reactie.
De entertainment pakketen zullen in de toekomst zeker beschikbaar worden gesteld voor de Kia EV9! Helaas is er momenteel alleen nog geen exacte release datum, maar Kia probeert dit z.s.m. op de markt te brengen.
Daarnaast is er een significant verschil in software en hardware tussen de Kia EV9 en de EV3. De EV9 is een groter, luxer model met meer geavanceerde technologie.
Ik vertrouw erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
"Zeker!"Freezhost schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 16:51:
[...]
[maakt screenshot en voegt toe aan dossier]
"De EV9 is een groter, luxer model met meer geavanceerde technologie."Freezhost schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 16:51:
[...]
Wel grappig hoe hard ze slijmen om de gemoederen te bedaren.
2 weken is erg optimistisch. Ik reken op ong 4 weken. Welke dealer heb jij? Bij mij blijven ze erg vaag (via Kia Fleet sales en dealer in Schiedam is de leverende dealer). Die van mij is 13 maart besteld, wanneer was die van jou besteld? Ik heb een afneembare trekhaak besteld en om de levering te versnellen, heb ik aangeboden dat de levering ook zonder de trekhaak mag.Koptelefoontje schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 12:15:
[...]
Ah die van mij stond dan denk ik op dezelfde boot.
Eerst zou hij op de 24-6 bij de dealer aankomen maar een week later was dit 30-6. Hij zei er wel bij dat het ook zomaar wel op 24 binnen kan komen.
Ik was er trouwens vanuit gegaan dat het dan max 2 weken duurt. Ik heb er een (elektrische!!) trekhaak bij besteld. Zal nog is informeren wat zij zelf aanhouden.
3-3 besteld bij Kooijman. Privé aankoop.Stephanos schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 09:53:
[...]
2 weken is erg optimistisch. Ik reken op ong 4 weken. Welke dealer heb jij? Bij mij blijven ze erg vaag (via Kia Fleet sales en dealer in Schiedam is de leverende dealer). Die van mij is 13 maart besteld, wanneer was die van jou besteld? Ik heb een afneembare trekhaak besteld en om de levering te versnellen, heb ik aangeboden dat de levering ook zonder de trekhaak mag.
Inderdaad hier ook vaag en eigenlijk geen enkele pro actieve update gekregen.. jammer
Misschien op blauw na vind ik dit echt de beste kleur.Wessidespijk schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 19:42:
Had nog geen foto met de treeplanken gepost zitten er al weer even onder maar wilde t toch nog even delen hier..
[Afbeelding]
Hey...
ik heb in ABRP geprobeerd om de SOC van de EV9 via android auto te krijgen.
Maar het lukt me maar niet.
in ABRP kan het het nergens aanduiden. (enkel via obd en/of enode)
Ik heb me dan maar gekoppeld met enode, maar weet iemand wat ik eventueel fout doe?
wat heb ik al geprobeerd?
*ABRP verwijderd en opnieuw geinstalleerd.
*rechten van ABRP nagezien en alles toegestaan
*in de android auto settings niets speciaals gezien wat ik moet opzetten
smartphone is een samsung galaxy fold 6 met de recenste firmware.
In abrp is premium geactiveerd
Ik heb me dan maar gekoppeld met enode, maar weet iemand wat ik eventueel fout doe?
@braxx1980 heb je het in de auto geprobeerd? Bij mij werkte het toen wel maar heb nu even geen abonnement dus kan het niet testen
Ik heb nooit enode geactiveerd, persoonlijk zou ik dit opnieuw deactiveren om conflicten te vermijden. Ik heb hiervoor wel obd gebruikt, maar lijkt mij straf dat je ooit eerst een obd connectie moet hebben gehad alvorens het ook via android auto api werkt.braxx1980 schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 23:22:
Hey...
Ik zou allereerst proberen met na te kijken of je de laatste android versie hebt, vervolgens na deze update nakijken of je android auto en abrp app geupdate is tot de laatste versie.
Vervolgens zou ik proberen met een usb kabel in de linkerpoort (en nakijken of data-uitwisseling aan staat met de knop naast de poort). In het begin werkte het enkel met een usb kabel bij mij maar nadien na latere updates ook met draadloze android auto, maar om te troubleshooten zou ik eerst bekabeld proberen.
Ik zou ook proberen met de auto in drive.
Ik zou ook zeker nakijken dat je niet meerdere wagens in abrp hebt aanstaan en dit ergens conflicteert. Was dinsdag thuis vakantieroutes aan het plannen en had een tweede ev9 aangemaakt met custom verbruik, en zag dat ik de volgende rit geen live data uitwisseling had. Nadat ik deze had verwijderd en de geplande rit wegdeed was het terug ok (maar denk dat deze rit toen ook gewoon nog open stond toen ik vertrok in abrp).
Je gaat inderdaad bij connecties geen aparte connectie vinden. Wel gaat hij aangeven dat hij de data doorkrijgt via android auto.
Als dit allemaal geen oplossing biedt, vrees ik dat aan je gsm ligt. Ik heb een pixel en deze zijn heel snel met updates en ondersteuning met google services. Ook is de communicatie van abrp en android auto nog heel beperkt hierover dus vraag mij af of het wel al zo officieel ondersteunt wordt, dacht wel dat freezhost eens een officieel bericht erover had gevonden. Mogelijks zijn er nog veel merken die problemen geven en is daardoor de communicatie nog eerder beperkt.
Zo ziet het eruit als alles ok is:
/f/image/1aP6O2mBDuTNhauLpPS1iDZY.png?f=fotoalbum_large)