Vandaag uitgespeeld, uiteindelijk ruim 19 uur over gedaan. Echt genoten! Nu nog even de RE3 remake spelen. Die heb ik schijnbaar gemist.
Die is ook een dikke aanrader, en 2 trouwens ook.vinom schreef op donderdag 20 april 2023 @ 20:34:
Vandaag uitgespeeld, uiteindelijk ruim 19 uur over gedaan. Echt genoten! Nu nog even de RE3 remake spelen. Die heb ik schijnbaar gemist.
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Heb hem ook uitgespeeld. Voor 2,50 resident evil 5 aangeschaft voor de gein. Ga ik straks eens proberen.vinom schreef op donderdag 20 april 2023 @ 20:34:
Deze game mag je ook gewoon alleen expliciet in de avond uurtjes spelenFarabi schreef op zondag 16 april 2023 @ 13:11:
Iemand nog meer last met dit spel op een OLED overdag? Zie maar weinig hier.

Same vind 2 en 3 ook al heb ik ze wel gewoon uitgespeeld ook echt matig! niet my style of game houterig etcFarabi schreef op zondag 16 april 2023 @ 10:12:
Ik heb dit spel zo'n 4 uurtjes gespeeld. Dit spel heeft mij gegeven wat ik 15 jaar geleden kwijt was en dat is mijn ouderwetse-gamegevoel. Ik merk dat ik dit spel elke dag zoveel mogelijk wil spelen, en dat is eeecht lang geleden dat ik dit laatst bij een spel had.
Ongelofelijk hoe goed ze dit spel in elkaar hebben gezet met de kleine verfijnde aanpassingen. Het looten en de sfeer zijn echt verslavend.
In het begin was ik sceptisch want ik vond de andere remakes wel 'oke', maar nergens echt boeiend. Dit is hoe een remake hoort te zijn.
Overigens vond ik de originele RE4 geen reet aan destijds.
Deze is heerlijk! action packed tot het eind echt een masterpiece
Zijn er mensen hier die de puzzels zonder walkthrough kunnen oplossen? Zo ja, hoe dan!
Bijv. Die computerpuzzels in chapter 13. Zelfs met de walkthrough moest ik heel goed opletten.
Bijv. Die computerpuzzels in chapter 13. Zelfs met de walkthrough moest ik heel goed opletten.
[ Voor 36% gewijzigd door Farabi op 24-04-2023 23:58 ]
Succes, mijn advies is wel, speel hem met iemand samen, begin gaat nog maar er zijn gedeeltes bij waarbij de computer niet echt mee werkt.RedNas74 schreef op maandag 24 april 2023 @ 17:56:
[...]
Heb hem ook uitgespeeld. Voor 2,50 resident evil 5 aangeschaft voor de gein. Ga ik straks eens proberen.
Op zich vond ik de puzzels niet heel lastig in dit deel, maar soms heb ik het geduld niet om er rustig voor te zitten omdat de actie zo fijn isFarabi schreef op maandag 24 april 2023 @ 23:56:
Zijn er mensen hier die de puzzels zonder walkthrough kunnen oplossen? Zo ja, hoe dan!
De lastigste vond ik de stone pedestal in de Village. Uiteindelijk bleek die heel makkelijk te zijn en met 2 moves op te lossen, maar zodra je een andere kant op gaat draaien zit je al snel vast.
Of het met een OLED erger is dan mijn LED weet ik zo niet maar ik heb er overdag ook last van.Voornamelijk dan de donkere gebiedenFarabi schreef op zondag 16 april 2023 @ 13:11:
Iemand nog meer last met dit spel op een OLED overdag? Zie maar weinig hier.
Hoe doen jullie een new game+ met dezelfde wapens? Gewoon continue doen in het startscherm? Ik zie nergens de mogelijkheid voor een new game+ ?
Je moet een save laden van een finished game.Farabi schreef op woensdag 26 april 2023 @ 17:09:
Hoe doen jullie een new game+ met dezelfde wapens? Gewoon continue doen in het startscherm? Ik zie nergens de mogelijkheid voor een new game+ ?
dan krijg je ook de optie voor moeilijkheidsgraad.
spel uitgespeeld. gek dat een spel die ik destijds niks aan vond, opeens in mijn top 10 staat als remake. het leven kan vreemd lopen. 9,5/10.
Eerder vond je het nog allemaal niks, en zo op bijna alle topics meestal.Farabi schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 12:20:
spel uitgespeeld. gek dat een spel die ik destijds niks aan vond, opeens in mijn top 10 staat als remake. het leven kan vreemd lopen. 9,5/10.

En zo gaat dat bij jou zo op iedere gathering over een nieuwe topgame , bijna alsof je het erom doet ofzo.
( Farabi ) probleem met deze remakes zijn.. ze lijken letterlijk allemaal op elkaar. ik weet dat het een beetje gek klinkt, omdat die spellen destijds ook een beetje het zelfde waren. maar het authentieke is dit keer compleet verdwenen.
ik wacht wel totdat ik ze voor €7,50 heb gescoord in de psn store net als de vorige remakes.
[ Voor 39% gewijzigd door NightShadow22 op 30-04-2023 18:43 ]
ik zou niet selectief quoten als ik jou was de volgende keer.NightShadow22 schreef op zondag 30 april 2023 @ 18:39:
[...]
Eerder vond je het nog allemaal niks, en zo op bijna alle topics meestal.
En zo gaat dat bij jou zo op iedere gathering over een nieuwe topgame , bijna alsof je het erom doet ofzo.
( Farabi ) probleem met deze remakes zijn.. ze lijken letterlijk allemaal op elkaar. ik weet dat het een beetje gek klinkt, omdat die spellen destijds ook een beetje het zelfde waren. maar het authentieke is dit keer compleet verdwenen.
ik wacht wel totdat ik ze voor €7,50 heb gescoord in de psn store net als de vorige remakes.
Farabi schreef op zondag 16 april 2023 @ 10:12:
Ik heb dit spel zo'n 4 uurtjes gespeeld. Dit spel heeft mij gegeven wat ik 15 jaar geleden kwijt was en dat is mijn ouderwetse-gamegevoel. Ik merk dat ik dit spel elke dag zoveel mogelijk wil spelen, en dat is eeecht lang geleden dat ik dit laatst bij een spel had.
Ongelofelijk hoe goed ze dit spel in elkaar hebben gezet met de kleine verfijnde aanpassingen. Het looten en de sfeer zijn echt verslavend.
In het begin was ik sceptisch want ik vond de andere remakes wel 'oke', maar nergens echt boeiend. Dit is hoe een remake hoort te zijn.
Overigens vond ik de originele RE4 geen reet aan destijds.
[ Voor 33% gewijzigd door Farabi op 30-04-2023 18:51 ]
Is niet selectief is gewoon een voorbeeld, is eigenlijk bijna op elk topic zo.Farabi schreef op zondag 30 april 2023 @ 18:50:
[...]
ik zou niet selectief quoten als ik jou was de volgende keer.
[...]
Valt erg op op een negatieve manier.
Ah, het overrated-gedoe valt mij altijd ook op bij sommige.NightShadow22 schreef op zondag 30 april 2023 @ 18:52:
[...]
Is niet selectief is gewoon een voorbeeld, is eigenlijk bijna op elk topic zo.
Valt erg op op een negatieve manier.
-knip- op de man
[ Voor 98% gewijzigd door Geronimous op 02-05-2023 14:23 ]
-knip- niet op ingaan
[ Voor 94% gewijzigd door Geronimous op 02-05-2023 14:23 ]
Nice, wat waren je hoogtepunten van deze game?Farabi schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 12:20:
-knip- op de man
[ Voor 95% gewijzigd door Geronimous op 02-05-2023 14:22 ]
-knip- niet op ingaan
[ Voor 94% gewijzigd door Geronimous op 02-05-2023 14:23 ]
Is jullie trouwens opgevallen dat de Ado Wong DLC nog niet in het spel aanwezig is.
Die komt waarschijnlijk nog ik geloof dat ik ergens las dat dataminers die al gevonden hebben tussen de files van de main game.Linksquest schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 10:13:
Is jullie trouwens opgevallen dat de Ado Wong DLC nog niet in het spel aanwezig is.
Ja hoop het, wil die ook wel graag in de nieuwe stijl spelen.
Ik kom er nu pas achter dat je eindscores gebaseerd zijn op hoe snel je de game uitspeelt, niet op kogels verbruikt, aantal headshots etc.. best wel jammer. Ik ga ook echt niet de S rank proberen te halen op professional, wat een onmogelijke opgave lijkt dat. Iemand dit al wel gehaald?
Om heel eerlijk te zijn, houd ik me nooit bezig met die scores, ook niet bij andere games. Ik wil gewoon van het spel kunnen genieten en dat doet deze game erg goed, je laten genieten van het spel. Maar zeker leuk voor mensen die een extra uitdaging zoeken.
Bijna uitgespeeld... is voor mij toch een van de games van het jaar. Wat een trillride... Dit was mijn eerste Resident Evil ooit. Denk dat ik eind dit jaar Dead Space ofzo aanschaf voor eens te spelen. Krijg het niet donker genoeg in de kamer voor van dit soort games tijdens deze periode van het jaar te genieten
Van het weekend RE: Village uitgespeeld en gisteren dan begonnen aan RE:4 remake.
Maar wat een game zeg, zit nog in chapter 1 maar voelt nu al beter aan dan village en ook veel meer gore / horror heb ik het idee. Nu al weer zin om verder te spelen
Maar wat een game zeg, zit nog in chapter 1 maar voelt nu al beter aan dan village en ook veel meer gore / horror heb ik het idee. Nu al weer zin om verder te spelen
Ik vind persoonlijk 4 in het algemeen de beste, heb zelf vorige week de DLC nog uitgespeeld, die vind ik ook wel de moeite waard.
Zoveel heb ik er nog niet kunnen testen, alleen village en volgens mij deel 7 (ps plus collectie) en dan nu deze.Linksquest schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 08:12:
Ik vind persoonlijk 4 in het algemeen de beste, heb zelf vorige week de DLC nog uitgespeeld, die vind ik ook wel de moeite waard.
Vroeger nog wel de delen met Nemesis wat ik me nog kan herinneren.
Gisteravond ook Separate Ways uitgespeeld, inderdaad de moeite waard voor de 10 EuroLinksquest schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 08:12:
4,5 uurtjes over gedaan en tof om het verhaal van een andere kant te zien.
Inderdaad, wil binnenkort nog eens de main game en DLC spelen en dan proberen alle schatten enzo te vindens0kkie schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 08:31:
[...]
Gisteravond ook Separate Ways uitgespeeld, inderdaad de moeite waard voor de 10 Euro![]()
4,5 uurtjes over gedaan en tof om het verhaal van een andere kant te zien.
Wat is Separate Ways precies voor iets, DLC lijkt me. Maar wat moet ik me hierbij voorstellen
Ada Wong, een soort van vriend / kennis van Leon speelt ook in dit spel, maar op de achtergrond, met de DLC speel je haar kant van het verhaal.G.Scholtens schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 09:16:
Wat is Separate Ways precies voor iets, DLC lijkt me. Maar wat moet ik me hierbij voorstellen
Beetje vergelijkbaar met deel 2 waarbij je met Leon en met Clair kunt spelen.
Ondanks dat ik een RE fan ben, heb ik RE4 remake nog niet gekocht.
Vanaf vrijdag drie weken vakantie, perfecte kans om het te spelen. Wanneer begint eigenlijk de Steam kerst sale? Kijken of Capcom leuke kortingen geeft.
Vanaf vrijdag drie weken vakantie, perfecte kans om het te spelen. Wanneer begint eigenlijk de Steam kerst sale? Kijken of Capcom leuke kortingen geeft.
[ Voor 14% gewijzigd door Toonen1988 op 19-12-2023 10:18 ]
Voor welk platform? Want voor de PS5 was de game volgens mij tot vorige week in de sale. En bij PS staan de eindejaarsdeals al online.Toonen1988 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 10:13:
Ondanks dat ik een RE fan ben, heb ik RE4 remake nog niet gekocht.![]()
Vanaf vrijdag drie weken vakantie, perfecte kans om het te spelen. Wanneer begint eigenlijk de kerst sale? Kijken of Capcom leuke kortingen geeft.
Ik had de ps5 versie laatst bij de mediamarkt in de sale gehaald 10 a 15 euro ofzos0kkie schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 10:16:
[...]
Voor welk platform? Want voor de PS5 was de game volgens mij tot vorige week in de sale. En bij PS staan de eindejaarsdeals al online.
Ik speel op de PC. Ik heb even mijn originele bericht aangepast. Was inderdaad een beetje onduidelijk welke platform.s0kkie schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 10:16:
[...]
Voor welk platform? Want voor de PS5 was de game volgens mij tot vorige week in de sale. En bij PS staan de eindejaarsdeals al online.
[ Voor 15% gewijzigd door Toonen1988 op 19-12-2023 10:19 ]
Volgens mij was die afgelopen week, heb toen verschillende games die ik in op mijn lijstje had staan als sale reminder binnen gekregen.Toonen1988 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 10:13:
Ondanks dat ik een RE fan ben, heb ik RE4 remake nog niet gekocht.![]()
Ik zie zojuist dat er een actie gaande is op Steam. 50% korting voor de normale editie, van 60 naar 30. En de deluxe editie 43% korting, voor 70 naar 40.Linksquest schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 15:17:
[...]
Volgens mij was die afgelopen week, heb toen verschillende games die ik in op mijn lijstje had staan als sale reminder binnen gekregen.
Is de deluxe editie het kopen waard? Separate Ways zal wel niet in dit pakket zitten, zie het ook niet er tussen staan.
De mercenaries gamemode is zo te zien gratis. Kan je deze game mode ook met andere personages spelen, of alleen met Leon? Maargoed, dat laatste maakt me nog niet zoveel uit. De main storyline is het belangrijkste. 50 euro voor het hele pakket (inclusief Seperate ways).
Denk dat ik het vavond ga kopen. Heb nog 20 euro in mijn wallet.
[ Voor 14% gewijzigd door Toonen1988 op 19-12-2023 16:53 ]
De deluxe bevat de main game en Separate Ways dlc en een aantal skins.Toonen1988 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 16:41:
[...]
Ik zie zojuist dat er een actie gaande is op Steam. 50% korting voor de normale editie, van 60 naar 30. En de deluxe editie 43% korting, voor 70 naar 40.
Is de deluxe editie het kopen waard? Separate Ways zal wel niet in dit pakket zitten, zie het ook niet er tussen staan.
De mercenaries gamemode is zo te zien gratis. Kan je deze game mode ook met andere personages spelen, of alleen met Leon? Maargoed, dat laatste maakt me nog niet zoveel uit. De main storyline is het belangrijkste. 50 euro voor het hele pakket (inclusief Seperate ways).
Denk dat ik het vavond ga kopen. Heb nog 20 euro in mijn wallet.
The Mercenaries kan je met 6 verschillende characters spelen
Ik lees nergens terug dat Seperate Ways in het deluxe pakket zit. Ach, het maakt niet zoveel uit. Ik denk dat 10 euro meer het wel waard is voor de DLC.s0kkie schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 17:24:
[...]
De deluxe bevat de main game en Separate Ways dlc en een aantal skins.
The Mercenaries kan je met 6 verschillende characters spelen
Dit is wat Steam aangeeft.
The Deluxe Edition contains the main game and the Extra DLC Pack which includes the following items:
- Leon & Ashley Costumes: 'Casual'
- Leon & Ashley Costumes: 'Romantic'
- Leon Costume & Filter: 'Hero'
- Leon Costume & Filter: 'Villain'
- Leon Accessory: 'Sunglasses (Sporty)'
- Deluxe Weapon: 'Sentinel Nine'
- Deluxe Weapon: 'Skull Shaker'
- 'Original Ver.' Soundtrack Swap
- Treasure Map: Expansion
The following content is for the main story of Resident Evil 4. It is either not compatible with or only partially compatible with the paid extra game, Separate Ways:
Zo ver mijn kennis gaat zit deze er ook niet in, zie ook https://steamcommunity.co...ns/0/6792047411322918949/Toonen1988 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 17:37:
[...]
Ik lees nergens terug dat Seperate Ways in het deluxe pakket zit. Ach, het maakt niet zoveel uit. Ik denk dat 10 euro meer het wel waard is voor de DLC.
Dit is wat Steam aangeeft.
The Deluxe Edition contains the main game and the Extra DLC Pack which includes the following items:
- Leon & Ashley Costumes: 'Casual'
- Leon & Ashley Costumes: 'Romantic'
- Leon Accessory: 'Sunglasses (Sporty)'
The following content is for the main story of Resident Evil 4. It is either not compatible with or only partially compatible with the paid extra game, Separate Ways:
Oh dat is wel apart, op de officiële RE4 website staat ‘Extra DLC pack’ bij de Deluxe
(misschien dan alleen bij PS5 versie)
:strip_exif()/f/image/2RFbU87rRJAo1guiPmW7nalq.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door s0kkie op 19-12-2023 20:33 ]
Nope, DLC pak word helaas iets anders mee bedoeld, beetje verwarrend maar de DLC pack bied het volgende.s0kkie schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 20:32:
Oh dat is wel apart, op de officiële RE4 website staat ‘Extra DLC pack’ bij de Deluxe(misschien dan alleen bij PS5 versie)
[Afbeelding]
:fill(white):strip_exif()/f/image/eWNvPgzn3CAwoS43eSk5OhL5.png?f=user_large)
Zie ook
https://www.bol.com/nl/nl...ownload/9300000142478827/
Toevallig vanaf vandaag weer in de sale op PS5 voor 30 Euro
Ik heb de Deluxe editie samen met Seperate Ways gekocht voor 40 euro samen. Ben vandaag alvast begonnen, zit nu in act 2. Morgen maar verder spelen.
Grafisch ziet dit spel echt top uit.
spoiler:
Vlak nadat je kennis hebt gemaakt met de trader, komen er vies veel vijanden. Blijven deze komen of stopt het even later? Ik ben ondertussen maar weggerend nadat ik de gate had geopent, want ik was bijna door mijn ammo en messen heen.
[ Voor 3% gewijzigd door Toonen1988 op 20-12-2023 23:23 ]
Toonen1988 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 23:22:
Ik heb de Deluxe editie samen met Seperate Ways gekocht voor 40 euro samen. Ben vandaag alvast begonnen, zit nu in act 2. Morgen maar verder spelen.
spoiler:Vlak nadat je kennis hebt gemaakt met de trader, komen er vies veel vijanden. Blijven deze komen of stopt het even later? Ik ben ondertussen maar weggerend nadat ik de gate had geopent, want ik was bijna door mijn ammo en messen heen.
spoiler:
Niet de hele game, wel op bepaalde punten, soms is wegrennen beter, het is niet voor niets een survival Horror 😝
Deluxe edition gekocht voor 40 euro. Wit via xbox.nl
. Dit is de derde of vierde keer dat ik het heb gekocht.
1) Via de Nintendo Gamecube
2) Voor de Wii
3) Voor de PC
4) Nu voor de Xbox Series S
nu eerst eens Red Dead 2 verder uitspelen!
2) Voor de Wii
3) Voor de PC
[ Voor 44% gewijzigd door MetalSonic op 24-12-2023 14:13 ]
Ik zit op 5, Gamecube, PS2, Wii, PS4 en Xbox Series XMetalSonic schreef op zondag 24 december 2023 @ 14:12:
Deluxe edition gekocht voor 40 euro. Wit via xbox.nl. Dit is de derde of vierde keer dat ik het heb gekocht.
2) Voor de Wii
3) Voor de PC
De game net aangeschaft in de PS Store. Nog nooit een RE game gespeeld. Ben benieuwd, reviews zijn in ieder geval goed.
Deel 2 en 3 zijn ook wel echt aanraders en dan snap je meer van het verhaalPoulske schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 15:46:
De game net aangeschaft in de PS Store. Nog nooit een RE game gespeeld. Ben benieuwd, reviews zijn in ieder geval goed.
Dan zou je inderdaad deel 2 het beste kunnen spelen, vooral omdat in die Leon S. Kennedy en Ada Wong in voor komen.s0kkie schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 21:20:
[...]
Deel 2 en 3 zijn ook wel echt aanraders en dan snap je meer van het verhaal
@s0kkie @Linksquest Ik heb al te veel games in mijn backlog. Denk dat ik dan maar even een story recap op Youtube kijk.
Ondertussen nog druk bezig in chapter 1, wel lastige game. Heb wel even gezeten op het village square stukje.
Ondertussen nog druk bezig in chapter 1, wel lastige game. Heb wel even gezeten op het village square stukje.
De dingen die je moet weten worden in het spel verteld, dus geen nood.
Paar uur alweer gestopt in RE 4 remake. Speel het op de XBX S met Framerate mode.
Dit spel is WOW, echt heel gaaf gedaan en verdiend imo ook alle positieve recensies. Grafisch flink geüpdate was bekend maar qua level design hebben ze het ook leuk gemixt. Eigenlijk doet dat het geen eer aan. Het level design is nu dusdanig dat de hele wereld veel "echter" aanvoelt, het klopt allemaal veel meer. Het verhoogt echt de fun en betrokkenheid om daar rond te lopen.
Sommige dingen zijn wennen maar vind ik op zich wel goed. Het mes uit RE4 is aangepast, en je kan niet meer je ammo bijvullen via verhogen van de limiet. Wennen maar wel goed, want daarin maakte (ook al was het leuk) RE 4 zich een beetje belachelijk. Nu neemt het spel zich wat serieuzeer.
Vind wel jammer dat je bij de merchant (en dan spreek ik voor mijzelf) nu eigenlijk alleen maar damage verhogend tuned. Waarom sneller schieten? Schiet je ook vaker mis! Waarom meer kogels? Je kan ze ook in losse ammo dragen etc etc.
Dit spel is WOW, echt heel gaaf gedaan en verdiend imo ook alle positieve recensies. Grafisch flink geüpdate was bekend maar qua level design hebben ze het ook leuk gemixt. Eigenlijk doet dat het geen eer aan. Het level design is nu dusdanig dat de hele wereld veel "echter" aanvoelt, het klopt allemaal veel meer. Het verhoogt echt de fun en betrokkenheid om daar rond te lopen.
Sommige dingen zijn wennen maar vind ik op zich wel goed. Het mes uit RE4 is aangepast, en je kan niet meer je ammo bijvullen via verhogen van de limiet. Wennen maar wel goed, want daarin maakte (ook al was het leuk) RE 4 zich een beetje belachelijk. Nu neemt het spel zich wat serieuzeer.
Vind wel jammer dat je bij de merchant (en dan spreek ik voor mijzelf) nu eigenlijk alleen maar damage verhogend tuned. Waarom sneller schieten? Schiet je ook vaker mis! Waarom meer kogels? Je kan ze ook in losse ammo dragen etc etc.
Vind het ook jammer dat je geen ammo etc maar kunt kopen of ik heb het nog niet ontdekt. Vind dit deel tot op heden nog steeds beter dan village.
In deel 4 kun je dit helaas niet, wel onderdelen kopen om ze zelf te maken.G.Scholtens schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 09:29:
Vind het ook jammer dat je geen ammo etc maar kunt kopen of ik heb het nog niet ontdekt. Vind dit deel tot op heden nog steeds beter dan village.
Lag het dus niet aan mij, weet ik dat ik moet blijven zoeken naar ammo etc.Linksquest schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 10:59:
[...]
In deel 4 kun je dit helaas niet, wel onderdelen kopen om ze zelf te maken.
tip, wat je kunt doen is je mes vaker gebruiken als ze op de grond liggen.G.Scholtens schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 11:02:
[...]
Lag het dus niet aan mij, weet ik dat ik moet blijven zoeken naar ammo etc.
Zit nu ergens in chapter 5. Dat je in de huis zit en de ramen moet dicht houden. Rot stukLinksquest schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 11:28:
[...]
tip, wat je kunt doen is je mes vaker gebruiken als ze op de grond liggen.
Iemand nog tips voor target practise?
Vooral de meest rechter waarbij je zowel pistool als sniper kan gebruiken vind ik hinderlijk. Snap dat je combo shots moet maken maar vooral de laatste 10 seconden is mijn aim etc met de controller gewoon te traag. Voelt niet lekker allemaal.
Vooral de meest rechter waarbij je zowel pistool als sniper kan gebruiken vind ik hinderlijk. Snap dat je combo shots moet maken maar vooral de laatste 10 seconden is mijn aim etc met de controller gewoon te traag. Voelt niet lekker allemaal.
Ammo kopen had ik een leuke optie gevonden. Juist ook omdat je niet meer nieuwe ammo kan krijgen via de ammo upgrade bij de merchant.G.Scholtens schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 09:29:
Ohja ik vind RE 4 remake moeilijker dan de vorige versies. Al twee keer een stuk opnieuw gedaan vanwege dat ik zoiets had van "ammo". Nu ook een stuk
Edit WTF
Net een gevecht gehad vlak voor einde chapter waar je wat ramen kan barricaderen met hout. Meerdere keren doodgegaan en uiteindelijk net doorheen gekomen met nauwelijks ammo. Bizar, nog nooit meegemaakt in een RE4 game daar. En daarna kan ik helaas geen ammo bijkopen bij de merchant
ben benieuwd hoe ver ik kom.
Edit spoiler
lichte spoiler, hierin zie je welke weapons en ammo ik heb
Edit: Nu in het kasteel en het gaat nu weer goed, heb nu een hoeveelheid ammo waar ik mij wel bij op mijn gemak voel. Nee het is niet de hoeveelheid die ik bij RE 4 original had maar dat was ook echt een andere Resident 4 game
spoiler:
iets nadat je monster lake laga heb gekilled, moet je 2 objecten verzamelen. Eentje aan de rechterkant vlakbij de merchant. Wat een tegenstanders, die kan je met je pistool sowieso niet allemaal killen. Je moet echt goed met grenades en bolts etc omgaan. En dan heb je het object en dan nog meer tegenstanders. Heb hem maar gequit en een andere keer nog eens. Wellicht vanaf mijn boot met speren op ze gooien
Edit WTF
Net een gevecht gehad vlak voor einde chapter waar je wat ramen kan barricaderen met hout. Meerdere keren doodgegaan en uiteindelijk net doorheen gekomen met nauwelijks ammo. Bizar, nog nooit meegemaakt in een RE4 game daar. En daarna kan ik helaas geen ammo bijkopen bij de merchant

Edit spoiler
spoiler:
Vlak voor je het kasteel in gaat na ongeveer 4-5 keer dood gaan de boss gekild. Had problemen met het dodgen van de speer aanvallen maar ben door. En eindelijk wat meer geluk gehad met mijn ammo. Heb nu een beetje voorraad. 80 handgun kogels, 12 shotgun, 7 sniper. Dit gevecht met Black Mendez ofzo was weer anders dan vroeger met al het vuur, nieuwe patronen. Heel fris en best moeilijk. Nu eindelijk in het kasteel.
lichte spoiler, hierin zie je welke weapons en ammo ik heb
Edit: Nu in het kasteel en het gaat nu weer goed, heb nu een hoeveelheid ammo waar ik mij wel bij op mijn gemak voel. Nee het is niet de hoeveelheid die ik bij RE 4 original had maar dat was ook echt een andere Resident 4 game
[ Voor 61% gewijzigd door MetalSonic op 07-01-2024 20:01 ]
Ik kon gisteren opeens de moeilijkheidsgraad aanpassen nadat ik dood ging. Speel nu op assisted(easy mode).
Wel stukken makkelijker, maar zo kom ik er wat sneller doorheen.
Wel stukken makkelijker, maar zo kom ik er wat sneller doorheen.
Bedoel je dat je dit via het menu kon doen of opeens aangeboden kreeg.
Als je vaak dood gaat op een stuk krijg je het inderdaad aangeboden op het continue schermLinksquest schreef op maandag 8 januari 2024 @ 10:10:
Bedoel je dat je dit via het menu kon doen of opeens aangeboden kreeg.
Inderdaad als je te vaak doodgaat, kan je dit kiezen. Had hem op medium normaal, ging opzich goed. Maar nu op easy ga ik er stuk sneller doorheen.s0kkie schreef op maandag 8 januari 2024 @ 10:24:
[...]
Als je vaak dood gaat op een stuk krijg je het inderdaad aangeboden op het continue scherm
A oke, ben niet vaker dan 2x in een punt dood gegaan dus daarom zelf niet geziens0kkie schreef op maandag 8 januari 2024 @ 10:24:
[...]
Als je vaak dood gaat op een stuk krijg je het inderdaad aangeboden op het continue scherm
Ik heb het aanbod ook al een paar keer gehad. Moet wel zeggen dat ik mij ook vaak liet dood gaan omdat ik dan vond dat ik het niet handig had gedaan met de ammo.
Dit spel speel ik steeds in sessies van 1 uur tot maximaal 2,5 uur maar het is steeds een feestje. Gisteren wat leuke (side) quests gedaan in het kasteel.
Dit spel speel ik steeds in sessies van 1 uur tot maximaal 2,5 uur maar het is steeds een feestje. Gisteren wat leuke (side) quests gedaan in het kasteel.
spoiler:
Onder andere de gouden knight gekild, heeft mij nog best wat kogels gekost omdat ik het lastig vond om het monster in het helmpje te raken. Uiteindelijk gelukt met redelijk acceptabele hoeveelheid verbruikte kogels
Update, ik ben al richting het einde van het spel. Het gebied na het kasteel.
Het is een triple A game, maar dit gebied. Het laat mij zien dat de remake niet perfect is. Want dit is nu de 7de of 8ste keer dat ik daar kom op dat eiland maar het is mintens net zo stom als toen. Het zal aan mij liggen maar het trok mij vroeger niet en ook niet nu bet een betere grafische presentatie. Ze hadden het eruit moeten halen. In spoiler over dit gebied
Update over laatste gebied, voor de zekerheid maar in de spoiler
Nog een klein stuk en dan heb ik het uitgespeeld. Spel was heel lang een 10, 10 , 10 , 10 maar de laatste paar uur helaas niet
Het is een triple A game, maar dit gebied. Het laat mij zien dat de remake niet perfect is. Want dit is nu de 7de of 8ste keer dat ik daar kom op dat eiland maar het is mintens net zo stom als toen. Het zal aan mij liggen maar het trok mij vroeger niet en ook niet nu bet een betere grafische presentatie. Ze hadden het eruit moeten halen. In spoiler over dit gebied
spoiler:
het militaire complex, grote gasten met machine geweren. Auto sentry guns die af gaan. Speel ik Resident Evil of speel ik Rambo? Ik had het nog beter gevonden als dit hele gebied was weggelaten. Ik weet dat het moet voor het verhaal en ik zie wel wat ze probeerden. De regeneratieve wenzens voegen ook bijna iets toe maar onder de streep is het nu echt alleen maar actie en nauwelijks spanning. Qua beleving, qua plezier, immersie etc, dit is voor mij het tegenovergestelde van het kasteel.
Update over laatste gebied, voor de zekerheid maar in de spoiler
spoiler:
Ja in sommige opzichten ietsje leuker, maar vergeleken met andere gebieden voelt het echt als ploegen door de modder. Heb er totaal geen feeling mee. Zombies gaan vaker dan ooit achter machine geweren zitten, houd toch op. Ik snap ook waarom ik Resident Evil 5 nooit meer dan een paar uur kon spelen die gaat hiermee verder.
Ik zoek hard naar de positieve puntjes in het laatste gedeelte en er is wel wat. Hoe de helikoper wordt neergeheeld komt iets beter over via de vliegende monsters dan via de rocket launcher die je natuurlijk bij een 2de of 3de run van te voren wil killen maar wat niet kan. Blue coins is een beetje confetti en ja euh nee dat was het wel....
Ik zoek hard naar de positieve puntjes in het laatste gedeelte en er is wel wat. Hoe de helikoper wordt neergeheeld komt iets beter over via de vliegende monsters dan via de rocket launcher die je natuurlijk bij een 2de of 3de run van te voren wil killen maar wat niet kan. Blue coins is een beetje confetti en ja euh nee dat was het wel....
Nog een klein stuk en dan heb ik het uitgespeeld. Spel was heel lang een 10, 10 , 10 , 10 maar de laatste paar uur helaas niet
[ Voor 31% gewijzigd door MetalSonic op 31-01-2024 09:05 ]
En toen kwamen dan eindelijk de credits. Een bijna perfecte remake. Zo lang speelt het als een dikke 10 voor het richting het einde richting de afgrond lijkt te gaan gelukkig krabbelt het nog enigszins op in het allerlaatste stukje.
Uiteraard een dikke aanrader
Uiteraard een dikke aanrader
Het is inderdaad een hele dikke game, de DLC ook al gespeeld?
Wel de oorspronkelijke dlc in pc versie van paar jaar geleden maar nog niet van de remake. Ik heb van een collega gehoord dat die ook erg leuk is. Ik parkeer die nog even.Linksquest schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 08:05:
Het is inderdaad een hele dikke game, de DLC ook al gespeeld?
Heb de DLC ook niet meegepakt, misschien later nog even.
Was begonnen met RE2 nu, maar deze vind ik totaal niet leuk. Wacht wel weer op een nieuwe RE ooit.
Was begonnen met RE2 nu, maar deze vind ik totaal niet leuk. Wacht wel weer op een nieuwe RE ooit.
De DLC is de moeite waard, ik heb een review geschreven ervan mocht je hem willen lezen wat ik ervan vind.\G.Scholtens schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 08:59:
Heb de DLC ook niet meegepakt, misschien later nog even.
Resident Evil 4 - Separate Ways, Xbox series S|X review door Linksquest
De game is even blijven liggen omdat ik Alan Wake 2 nog moest uitspelen, dat is gisteravond inmiddels gebeurd.
Dus weer RE opgepakt, net chapter 3 afgerond. Begin er in te komen, nu doorpakken zodat ik door kan naar Final Fantasy 7 Remake.
Fijn zo'n backlog.
Dus weer RE opgepakt, net chapter 3 afgerond. Begin er in te komen, nu doorpakken zodat ik door kan naar Final Fantasy 7 Remake.
Fijn zo'n backlog.
Vergeet de Resident Evil 4 DLC niet, die is ook de moeite waardPoulske schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 14:15:
De game is even blijven liggen omdat ik Alan Wake 2 nog moest uitspelen, dat is gisteravond inmiddels gebeurd.
Fijn zo'n backlog.
Voor het eerst in mijn leven speel ik een Resident Evil. Ik kan niet tegen horrorgames. Ik wil dit helemaal niet. Het moet van een vriend die zegt dat het niet spannender dan Hellblade 2 wordt.
/f/image/7cP9Icj3T6TmNMUxhfyJ1fFF.png?f=fotoalbum_large)
Moet ik hier serieus naar binnen? Die agent ging alleen even pissen.
/f/image/7cP9Icj3T6TmNMUxhfyJ1fFF.png?f=fotoalbum_large)
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Deze game moet je echt gespeeld hebben.Alleen al op gameplay gebied is hij al heel tof.Mog schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 21:49:
Voor het eerst in mijn leven speel ik een Resident Evil. Ik kan niet tegen horrorgames. Ik wil dit helemaal niet. Het moet van een vriend die zegt dat het niet spannender dan Hellblade 2 wordt.
[Afbeelding]
Zelf heb ik elke versie van RE4 gespeeld.De PS5 versie[remake] en de Wii versie zijn mijn favo.
Ja de Wii versie werkt zo leuk met die Wiimote
Ik heb hem ook op de Wii gespeeld. Althans, opgestart. Ik ben niet eens het dorp ingegaan omdat ik het destijds te eng vond. Nu vind ik het nog steeds eng, maar hé "magic happens outside of your comfort zone".jori040 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 11:36:
[...]
Deze game moet je echt gespeeld hebben.Alleen al op gameplay gebied is hij al heel tof.
Zelf heb ik elke versie van RE4 gespeeld.De PS5 versie[remake] en de Wii versie zijn mijn favo.
De vibe in deze game is wel echt goed neergezet. Krijg de kriebels!
/f/image/ugAshAZ0dCIdlGfoZfcPPtcD.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/WVKchIBz1y8yoAXDsT9f13Ku.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/H1XmAKSdcf2b8G3Nrw5hpLhm.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/mR2z3YJ5uAieGQLiHoTe3FYu.png?f=fotoalbum_large)
@Mog
Die kerel met die zak om zo'n hoofd blijft een engerd.
Haha, echt he? Gelukkig kreeg ik niet met hem te maken. Hij werd aangekondigd maar snel daarna kwam de kerkbel. Voelde een beetje random. Al vond ik het niet erg om de confrontatie niet aan te gaanjori040 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 11:53:
@Mog
Netjes.Dan heb je goed gebruik gemaakt van de omgeving.Mog schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 11:55:
[...]
Haha, echt he? Gelukkig kreeg ik niet met hem te maken. Hij werd aangekondigd maar snel daarna kwam de kerkbel. Voelde een beetje random. Al vond ik het niet erg om de confrontatie niet aan te gaan
Dat open gedeelte was destijds nieuw voor een RE game.Voor gaming heeft het origineel sowieso veel gedaan.
Deze remake heeft de ziel van het origineel en dat is belangrijkst.
Maar goed je gaat nog veel leuke dingen zien in deze game.
De VR-versie staat bij mij ook heel hoog in de ranglijst.jori040 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 11:36:
[...]
Deze game moet je echt gespeeld hebben.Alleen al op gameplay gebied is hij al heel tof.
Geloof meteen dat het heel gaaf is maar ik word ziek van VR.morm schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 12:33:
[...]
De VR-versie staat bij mij ook heel hoog in de ranglijst.
Ondanks dat ik de remake supertof vind, is het origineel nog steeds vele malen beter.Mog schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 11:47:
[...]
Ik heb hem ook op de Wii gespeeld. Althans, opgestart. Ik ben niet eens het dorp ingegaan omdat ik het destijds te eng vond. Nu vind ik het nog steeds eng, maar hé "magic happens outside of your comfort zone".
De vibe in deze game is wel echt goed neergezet. Krijg de kriebels!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik zie ze eigenlijk als twee verschillende games, wat op zichzelf ook al een prestatie is.
Het heeft vooral met de regie te maken, hoe zijn scenes neergezet. Welke belichting hebben ze gebruikt, sfeermakerij en zo. Ook Leon zelf is een iets ander personage geworden.
Deze video legt het wel mooi vast, het el Gigante stuk valt dan het meest op.
YouTube: soul vs soulless Resident Evil 4 comparison
Ik zie dat veel terug dat Resi fans het origineel ten alle tijden beter vinden.Bij bv 2 remake is dat ook het geval.
Persoonlijk vind ik die oude Resi games niet meer fijn om te spelen.Ben heel blij met hoe Capcom die oude top games nu opnieuw maakt.
Ik ben dan ook een geval die Village heel hoog heeft zitten.
Persoonlijk vind ik die oude Resi games niet meer fijn om te spelen.Ben heel blij met hoe Capcom die oude top games nu opnieuw maakt.
Ik ben dan ook een geval die Village heel hoog heeft zitten.
Deel je mening, heb een maand geleden deel 2 nog eens op de PS1 opgestart en kwam er ook niet meer mee overweg. Hier ook erg blij met die remakes.
Alles voor 5 vind ik nu niet meer te doen.Deel 4 vind ik puur nog op de Wii leuk.Linksquest schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 11:03:
Deel je mening, heb een maand geleden deel 2 nog eens op de PS1 opgestart en kwam er ook niet meer mee overweg. Hier ook erg blij met die remakes.
Ik snap niet waarom de remaster van 4[2016] op de PS4 niet de besturing van 5 heeft
Code Veronica en 1 remake zijn hier welkom.
Dead Rising Remaster Deluxe: Wat ben ik blij dat Capcom ook deze game onder handen neemt.
Inderdaad, dat snapte ik ook niet, ik heb deel 4 inmiddels 5 keer, hoezo fan van dat deel
Maar een remake van Code Veronica is ook welkom. Heb je toevallig Revelations 1 en 2 al gespeeld van Resident Evil? Die is ook erg tof.
Ja 4 is ook meesterlijk hoor.Linksquest schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 16:11:
Inderdaad, dat snapte ik ook niet, ik heb deel 4 inmiddels 5 keer, hoezo fan van dat deelMaar een remake van Code Veronica is ook welkom. Heb je toevallig Revelations 1 en 2 al gespeeld van Resident Evil? Die is ook erg tof.
Revelations vond ik aardig op de DS en deel 2 heb ik een paar uur gespeeld en daarna verkocht.Deze twee games en 6 vind ik het minste.
Maar goed ik vind het cool dat Capcom nooit dezelfde Resident Evil maakt.Village:Deze wordt door fans gehaat en geliefd.
RE9:Ben er klaar voor!
O echt, ik vond Revelations geweldig, ik heb de 3DS, Wii U en Ps4 versie gespeeld van deel 1, ook deel 2 vond ik wel lekker wegspelen.
start jij de oude versies wel eens op? of is het puur om te verzamelen? welke versie zou je op dit moment pakken als je spontaan zin had om te spelen?Linksquest schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 16:11:
Inderdaad, dat snapte ik ook niet, ik heb deel 4 inmiddels 5 keer, hoezo fan van dat deelMaar een remake van Code Veronica is ook welkom. Heb je toevallig Revelations 1 en 2 al gespeeld van Resident Evil? Die is ook erg tof.
Ik moet heel eerlijk zeggen, ik heb de PS4 versie nog eens opgestart, die oudere eigenlijk niet meer, momenteel heb ik ze nog gewoon puur voor de verzameling.
ik ben altijd benieuwd of mensen daadwerkelijk nog plezier aan oudere versies bleven nadat een remake of remaster is uitgekomen van een spel.Linksquest schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 13:50:
Ik moet heel eerlijk zeggen, ik heb de PS4 versie nog eens opgestart, die oudere eigenlijk niet meer, momenteel heb ik ze nog gewoon puur voor de verzameling.
Ook daar kan ik je een heel eerlijk antwoord op geven, meeste NES en SNES games allemaal geen probleem mee, PS1/N64, PS2/Cube/Xbox heb ik meer moeite mee, en vooral games die ik nauwelijks of niet gespeeld heb. Voorbeeld, een Mario 64 of Zelda Ocarina of time geen moeite mee, maar Medal of Honor op de PS1 kan ik gewoon niet meer spelen, zelfde met Resident Evil 1 t/m 3 op de PS1 kan ik ook niet meer spelen.Farabi schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 09:49:
[...]
ik ben altijd benieuwd of mensen daadwerkelijk nog plezier aan oudere versies bleven nadat een remake of remaster is uitgekomen van een spel.
ik vind de originele dead space een veel beter spel dan de remake. maar ik zou die nooit verkiezen boven de remake ivm framerate, belichting, resolutie. het is te storend om het nog op te pakken en te spelen.Linksquest schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 09:52:
[...]
Ook daar kan ik je een heel eerlijk antwoord op geven, meeste NES en SNES games allemaal geen probleem mee, PS1/N64, PS2/Cube/Xbox heb ik meer moeite mee, en vooral games die ik nauwelijks of niet gespeeld heb. Voorbeeld, een Mario 64 of Zelda Ocarina of time geen moeite mee, maar Medal of Honor op de PS1 kan ik gewoon niet meer spelen, zelfde met Resident Evil 1 t/m 3 op de PS1 kan ik ook niet meer spelen.
maar in de nintendo-wereld is het inderdaad anders.
De originele Resident evil 4 uit 2005 verkies ik eigenlijk nog steeds boven de remake. De hele sfeer, cutscenes, dialoog, level design en physics zijn naar mijn mening nog steeds ongeevenaard. Niet voor niets in mijn favo games top 10!Farabi schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 09:49:
[...]
ik ben altijd benieuwd of mensen daadwerkelijk nog plezier aan oudere versies bleven nadat een remake of remaster is uitgekomen van een spel.
Dat gezegd hebbende vind ik de remake ook supervet en voelt deels aan als nieuwe game wat ook een pluspunt is.
Voor de Resident Evil liefhebbers hier, een leuke video ode to Horror video.