Acties:
  • +2 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:42

s0kkie

Cowabunga

Topicstarter

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/d/df/Resident_Evil_4_remake_cover_art.jpg

Resident Evil 4 is an upcoming survival horror game developed and published by Capcom. It is a remake of the 2005 game Resident Evil 4, scheduled for release on PlayStation 4, PlayStation 5, Windows, and Xbox Series X/S on March 24, 2023. The game follows United States Strategic Command Special Agent Leon S. Kennedy, who must save the kidnapped Ashley Graham, daughter of the President of the United States, from the Los Illuminados cult.

Six years after the events of Resident Evil 2, United States Strategic Command Special Agent Leon S. Kennedy is sent on a mission to rescue Ashley Graham, daughter of the President of the United States, from a Spanish village controlled by the violent cult of Los Illuminados. Other characters appearing include Ada Wong, Leon's operator Ingrid Hunnigan, the civilian Luis Sera, and the antagonists Bitores Mendez and Ramon Salazar.

Ontwikkelaar: Capcom
Uitgever: Capcom
Genre(s): Third Person Survival Horror Shooter
Speelmodus: Singleplayer

Resident Evil 4 is een third-person survival horror shooter in ontwikkeling bij Capcom. Het spel wordt uitgegeven door Capcom en zal op 24 maart 2023 uitkomen voor PS4, PS5, Windows PC, en de Xbox Series X/s. De game is een compleet opnieuw van de grond opgebouwd remake van het origineel uit 2005 en zal ook nieuwe gameplay elementen bevatten. Capcom heeft begin maart 2023 een demo uitgegeven welke je kan spelen zonder tijdslimiet en geeft een korte impressie van de nieuwe remake.
Er gaan ook geruchten op het internet rond dat de game waarschijnlijk naar de PSVR2 zal komen op een later tijdstip.

https://tweakers.net/nieu...-voor-consoles-en-pc.html
https://tweakers.net/nieu...gebouwde-tijdslimiet.html

Afbeeldingslocatie: https://images5.alphacoders.com/128/thumb-1920-1282251.png
Afbeeldingslocatie: https://sportshub.cbsistatic.com/i/2022/10/20/beb90737-a078-4f26-952d-6af5c6c85b1c/resident-evil-4-remake-1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://img.phonandroid.com/2023/02/resident-evil-4-remake.jpg
Afbeeldingslocatie: https://meups.com.br/wp-content/uploads/2023/03/Resident-Evil-4-15.jpg
Afbeeldingslocatie: https://culturedvultures.com/wp-content/uploads/2022/10/Resident-Evil-4-Luis.jpg

Officiele website
Wikipedia

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11:22
Gisteren de angry joe impressie gezien. Viel mij op dat het eerste huis helemaal was verbouwd. Meerdere extra ruimtes

Ik ben benieuwd hoeveel gebieden zijn aangepast. Dat het audiovisueel een flinke upgrade is staat buiten discussie. Alleen is dat voor mij niet genoeg om m voor de derde of vierde keer te kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13:37
Is het nodig? Nee.

Ga ik de game spelen? Waarschijnlijk wel.

Ik ben alleen een beetje bang dat alle campy onzin uit het originele spel niet terug gaat komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Topicstarter
Een 10 op Pushsquare :o
https://www.pushsquare.com/reviews/ps5/resident-evil-4

Nog een weekje te gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Heerlijke nostalgie op de gamecube (volgens mij heb ik hem nog steeds). Toen vond ik het vet eruit zien, nu lach je erom. Ik dacht even: was dit niet al gereleased voor de pc? Maar dat ging om een HD project mod vorig jaar...

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
MetalSonic schreef op maandag 13 maart 2023 @ 15:08:
Gisteren de angry joe impressie gezien. Viel mij op dat het eerste huis helemaal was verbouwd. Meerdere extra ruimtes

Ik ben benieuwd hoeveel gebieden zijn aangepast. Dat het audiovisueel een flinke upgrade is staat buiten discussie. Alleen is dat voor mij niet genoeg om m voor de derde of vierde keer te kopen.
Dat dacht ik ook.. Been there, done that. Ik heb die game al 400x uitgespeeld. Ik had hem op de GC uit Amerika laten komen, want die kwam al in januari 2005 uit. Zo graag wilde ik die game. Daarna de EU versie uiteraard ook gekocht.

Ik had van de week toch maar even de demo gedownload en ik kan niet anders dan hem voor de 7de keer aan te schaffen :) Ik vond de demo briljant. Ik kan het niet uitleggen, maar het voelde toch echt behoorlijk anders aan en dat was nog maar een klein stukje van de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Cyrax0508 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 13:40:
[...]

Dat dacht ik ook.. Been there, done that. Ik heb die game al 400x uitgespeeld. Ik had hem op de GC uit Amerika laten komen, want die kwam al in januari 2005 uit. Zo graag wilde ik die game. Daarna de EU versie uiteraard ook gekocht.

Ik had van de week toch maar even de demo gedownload en ik kan niet anders dan hem voor de 7de keer aan te schaffen :) Ik vond de demo briljant. Ik kan het niet uitleggen, maar het voelde toch echt behoorlijk anders aan en dat was nog maar een klein stukje van de game.
Ik zou het leuk vinden als je straks ook een impressie deelt van de remake. Als je de volledige versie in bezit hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
IGN review geeft het alvast een 10!

Bij het meer nu kleine extra gebieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist de IGN review gezien. Game ziet er mooi uit en het zal een mooie nostalgische retro-trip worden naar vervlogen game tijden waarin single player horror de boventoon voerde. Denk aan Silent Hill, Resident Evil en Alone in the Dark. Ik begrijp alleen niet waarom Capcom het een leuk 'gameplayelement' vind om een koe in de fik te steken om een stel zombies af te leiden. Waar is de fun in dat? Smakeloos. Er zijn andere en betere manieren om games plezierig te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 10:37:
Zojuist de IGN review gezien. Game ziet er mooi uit en het zal een mooie nostalgische retro-trip worden naar vervlogen game tijden waarin single player horror de boventoon voerde. Denk aan Silent Hill, Resident Evil en Alone in the Dark. Ik begrijp alleen niet waarom Capcom het een leuk 'gameplayelement' vind om een koe in de fik te steken om een stel zombies af te leiden. Waar is de fun in dat? Smakeloos. Er zijn andere en betere manieren om games plezierig te maken.
Je kan ook overal een punt van maken, het is een game .. dingen zoals in Resident Evil gebeuren uberhaupt niet echt vaak in het echt.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

DennusB schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 10:39:
[...]

Je kan ook overal een punt van maken, het is een game .. dingen zoals in Resident Evil gebeuren uberhaupt niet echt vaak in het echt.
Ik maak niet overal een punt van. De game an sich prijs ik zelfs. Dit soort gameplay elementen zijn bewuste keuzes die de developers maken om een gamer een bepaalde actie te laten ondernemen. Ik vind het smakeloos, dat jij daar anders over denkt omdat het een fictief verhaal is vind ik prima. Ik zie de lol er niet van in om een koe in de brand te steken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 11:05:
[...]

Ik maak niet overal een punt van. De game an sich prijs ik zelfs. Dit soort gameplay elementen zijn bewuste keuzes die de developers maken om een gamer een bepaalde actie te laten ondernemen. Ik vind het smakeloos, dat jij daar anders over denkt omdat het een fictief verhaal is vind ik prima. Ik zie de lol er niet van in om een koe in de brand te steken.
Natuurlijk mag jij daar de lol niet van inzien. Ik vind die scene niet perse lollig, maar ik maak me er ook niet druk om.

Ik speel games waarin ik mensen in de fik steek of hun ogen op gruwelijke wijze uitsteek (Mortal Kombat 11), honderden mensen vermoord (AC/Uncharted enz.enz.), daar maak ik me ook nooit druk om. Bij een koe vind ik het dan ook niet nodig om daar iets van te vinden. Maar inderdaad, ieder zijn eigen mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Topicstarter
Heb er zin in! Koeien in de fik steken of niet, er gebeuren veel ergere dingen in andere games en het is uiteindelijk gewoon nep lol

[ Voor 14% gewijzigd door s0kkie op 23-03-2023 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 28-09 21:07
Twijfel heel erg of ik hem nou het beste voor de PC of voor de PS5 kan halen.
PC haalt sowieso betere FPS, en kan dan muis en toetsenbord gebruiken al vind ik de controls van Resident Evil games op muis en toetsenbord niet heel intuïtief. Ik kan de game op PC voor rond de €40 euro krijgen en op PS5 voor rond de €55.
PS5 versie kan ik op mijn OLED spelen, waar hij beter tot zijn recht komt, en er komt ooit een VR mode voor mijn PS VR2. Echter lees ik dat de PS5 versie 'blurry' is tegenover de PC versie.
Lastige keuze..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Simone96 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 14:32:
PC haalt sowieso betere FPS, en kan dan muis en toetsenbord gebruiken al vind ik de controls van Resident Evil games op muis en toetsenbord niet heel intuïtief. Ik kan de game op PC voor rond de €40 euro krijgen en op PS5 voor rond de €55.
PS5 versie kan ik op mijn OLED spelen, waar hij beter tot zijn recht komt, en er komt ooit een VR mode voor mijn PS VR2. Echter lees ik dat de PS5 versie 'blurry' is tegenover de PC versie.
Lastige keuze..
Voor mij is het altijd heel simpel. Ik speel RE graag op de bank met een controller. Nu kan dit technisch ook prima met een PC, maar heb ik geen zin om dat zo in te regelen.

Ik heb 'm dus voor de Xbox besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slender77
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 26-09 16:01
Lastige keuze..
Ik heb het spel gisteren binnengekregen en anderhalf uur kunnen spelen. Het is op de PS5 echt een aanrader. Het spel doet veel met de Dual Sense controller en de 3D audio dus op dat vlak is de PS5 versie zeker van meerwaarde. De graphics zien er erg goed uit en het speelt super soepel in de performance mode dus ik kan me niet voorstellen dat je veel mist op dat vlak t.o.v. de PC versie. Als je ook nog eens een PSVR 2 hebt dan is de keuze denk ik makkelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-09 15:25
Slender77 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 14:51:
[...]

Ik heb het spel gisteren binnengekregen en anderhalf uur kunnen spelen. Het is op de PS5 echt een aanrader. Het spel doet veel met de Dual Sense controller en de 3D audio dus op dat vlak is de PS5 versie zeker van meerwaarde. De graphics zien er erg goed uit en het speelt super soepel in de performance mode dus ik kan me niet voorstellen dat je veel mist op dat vlak t.o.v. de PC versie. Als je ook nog eens een PSVR 2 hebt dan is de keuze denk ik makkelijk ;)
Hoe vind je de controls (vooral in relatie tot richten) in vergelijking met de demo? Ik heb de demo zowel op de xbox als de ps gespeeld. Had het gevoel dat het richten op de ps wat prettiger voelde. In beide gevallen was het wat mij betreft niet optimaal. Wat vogelen met deadzones en dergelijke verlicht het probleem wat.

"Es hört doch jeder nur, was er versteht."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slender77
Meister Sachs schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 15:09:
[...]

Hoe vind je de controls (vooral in relatie tot richten) in vergelijking met de demo? Ik heb de demo zowel op de xbox als de ps gespeeld. Had het gevoel dat het richten op de ps wat prettiger voelde. In beide gevallen was het wat mij betreft niet optimaal. Wat vogelen met deadzones en dergelijke verlicht het probleem wat.
Ik heb geen enkel probleem met de controls gehad. Voor mijn gevoel reageerde het spel snel en ging het richten heel goed. Zeker voor een game met zoveel actie en chaos als deze is dat erg belangrijk. De demo op de Xbox scheen ook een issue te hebben met latency met de controls waardoor het minder soepel aan zou voelen dus hopelijk is dat in de volledige versie opgelost.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DownBusiness
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-07 22:27
Lastige keuze..
Ik zou hem voor de PS5 hebben gekocht (gewoon om lekker op de bank met een controller te zitten) als ik thuis was maar ben pas in juni weer in Nederland. Dus kon het niet laten om hem op de pc aan te schaffen zodat ik straks kan spelen. Laptop kan hem op medium wel aan en wilde hem gewoon hebben.

Kan me nog herinneren dat ik de US versie van de Gamecube had + zo'n freeloader disc. Omdat ik niet kon wachten. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibsonneke
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:33
Ik heb de demo gespeeld en vond deze best wel vermakkelijk. Aangezien ik nieuw ben in het RE universum, zijn er bepaalde delen die ik puur qua verhaallijn eerder zou moeten spelen dan deel 4? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 21-09 20:23
gibsonneke schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 12:26:
Ik heb de demo gespeeld en vond deze best wel vermakkelijk. Aangezien ik nieuw ben in het RE universum, zijn er bepaalde delen die ik puur qua verhaallijn eerder zou moeten spelen dan deel 4? :)
Ik raad je aan de RE 2 remake en 3 remake te spelen voor het verhaal! Dam begrijp je t beter. Plus die twee remakes zijn echt TOP games. Zien er super uit en zijn wss goedkoop te scoren. En allemaal niet enorm lange games. Dus wss als je je er toe zet kun je over niet al te lange tijd deeltje 4 (2e hands?) spelen.

C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Topicstarter
Deel 3 is op zich minder belangrijk dan deel 2, maar inderdaad wat @Frez al aangeeft, het zijn beide wel toffe games (deel 3 duurt kort, deel 2 is een klassieker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
DownBusiness schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 04:06:
[...]

Ik zou hem voor de PS5 hebben gekocht (gewoon om lekker op de bank met een controller te zitten) als ik thuis was maar ben pas in juni weer in Nederland. Dus kon het niet laten om hem op de pc aan te schaffen zodat ik straks kan spelen. Laptop kan hem op medium wel aan en wilde hem gewoon hebben.

Kan me nog herinneren dat ik de US versie van de Gamecube had + zo'n freeloader disc. Omdat ik niet kon wachten. 8)7
Ik zou zeker de remake van RE2 spelen! Op zichzelf is het gewoon een heel goed spel, en daarnaast is het ook nog eens de origin story van Leon, de protagonist van RE4. RE3 is ook wel tof, maar ik heb veel meer genoten van RE2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Hoe komen mensen hier in godsnaam door dat stuk met al die zombies en die ketting zaag in die demo? Ik heb veel te weinig kogels

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Topicstarter
DennusB schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 13:17:
Hoe komen mensen hier in godsnaam door dat stuk met al die zombies en die ketting zaag in die demo? Ik heb veel te weinig kogels
spoiler:
Op een gegeven moment gaat de klok luiden en gaan ze zelf weg :)
Je hoeft hier alleen maar te zorgen dat je overleeft.

[ Voor 2% gewijzigd door Geronimous op 03-04-2023 13:44 . Reden: spoiler tags toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 12-03-2024

NightShadow22

SonyPony

Ik heb vanacht ook aardig zitten prutsen op hardcore, vanavond nog maar eens proberen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:43
Straks de demo eens proberen. De afgelopen jaren wel wat Resident Evil games gespeeld, RE7, RE2, RE8 dus deze lijkt me ook wel wat. Dead Space Remake bijna klaar, dus hopelijk weet de demo een goede indruk achter te laten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-09 15:49

SideShow

Administrator

Chapter 1 done. Wat een absoluut schot in de roos weer deze game. Genieten !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
probleem met deze remakes zijn.. ze lijken letterlijk allemaal op elkaar. ik weet dat het een beetje gek klinkt, omdat die spellen destijds ook een beetje het zelfde waren. maar het authentieke is dit keer compleet verdwenen.

ik wacht wel totdat ik ze voor €7,50 heb gescoord in de psn store net als de vorige remakes.

[ Voor 23% gewijzigd door Farabi op 24-03-2023 16:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 09:20
Hardcore mode hier, net langs
spoiler:
lake boss

Wat een fucking vet level design, daadwerkelijk super goede "veranderingen" en toevoegingen.
Niet gedacht dit te zeggen.. maar dit gaat al dik over het origineel heen.

[ Voor 58% gewijzigd door jellybrah op 24-03-2023 22:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• felder
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13:08
Blijven rondrennen en zorgen dat ze u niet raken. Na een minuut of 5 gaat de bel en gaan ze allemaal naar de kerk. Ik heb daar geen enkele kogel gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
felder schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 17:41:
[...]

Blijven rondrennen en zorgen dat ze u niet raken. Na een minuut of 5 gaat de bel en gaan ze allemaal naar de kerk. Ik heb daar geen enkele kogel gebruikt.
en de loot missen van El Salvador?? Echt niet >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 28-09 13:14
Heb jij RE4 nooit gespeeld dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-09 12:27
DownBusiness schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 04:06:
[...]

Hier hetzelfde! Ook freeloader en Amerikaanse versie gekocht. Tevens ook nog aan andere kant van het land. Want die hadden beiden nog. Mooie tijden.

Deze remake geeft ook weer zoon lekker gevoel! Vond de re2 remake ook super tof.
Ik ben blij!

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaulding1
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-06 21:29
Wat een enorm tof spel! Altijd al willen spelen maar hiervoor nooit een Gamecube of PS gehad dus dit is de eerste mogelijkheid. RE ook pas echt ontdekt na deel 7.

Dit weekend gelukkig al wat uren kunnen spelen en zit nu in Chapter VI.
spoiler:
zit nu helaas vast aan Baby Eagle, dat speelt toch wat minder lekker

Moet zeggen dat de vijanden nu wat sterker worden dat ik toch wat meer moeite heb als er veel op je af komen. Ik probeer mijn hoeveelheid wapens klein te houden ivm ruimte en die juist sneller te upgraden. Gebruik nu de Red9 pistol, shotgun en de SMG.
Had ook de Bol thrower maar vond die niet zo sterk en kostte me teveel ruimte terwijl ik de case ook al max geupgrade heb.

Iemand tips qua wapens wat handiger is? Zag nu ook een Riot Gun voor sale

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spud82
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-09 22:19
God kan mij niet herinneren dat dit spel lastig was (op normal), ik denk dat de jaartjes beginen te tellen en mijn gaming skills daadwerkelijk afnemen haha. Heb het nu al moeilijk in chapter 2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen weekend ook zitten prutsen met de demo. Heb vroeger alle RE's allemaal gespeeld, maar deze demo laat me alle hoeken van de kamer zien. Of ik ben traag, of ik snap het objective niet OF Leon beweegt als een tank en ik moet wennen aan de besturing. Hoe kan ik nu met een pistool en een shotgun met 3 of 4 kogels dat hele dorp omleggen? Of is het de bedoeling dat je in deze remake echt up and close melee gaat toepassen? ik wil dit spel heel graag geweldig vinden, maar ik kan me niet herinneren dat die andere games zo 'log' voelden qua movement. Misschien ben ik te veel Elden Ring gewend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2023 @ 10:18:
[...]

Afgelopen weekend ook zitten prutsen met de demo. Heb vroeger alle RE's allemaal gespeeld, maar deze demo laat me alle hoeken van de kamer zien. Of ik ben traag, of ik snap het objective niet OF Leon beweegt als een tank en ik moet wennen aan de besturing. Hoe kan ik nu met een pistool en een shotgun met 3 of 4 kogels dat hele dorp omleggen? Of is het de bedoeling dat je in deze remake echt up and close melee gaat toepassen? ik wil dit spel heel graag geweldig vinden, maar ik kan me niet herinneren dat die andere games zo 'log' voelden qua movement. Misschien ben ik te veel Elden Ring gewend.
Blijkbaar hoef je ze dus niet allemaal om te leggen, zorgen dat je lang genoeg in leven blijft (=rennen) en dan na een tijdje gaat de kerkklok blijkbaar en ben je van de ellende af!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slender77
DennusB schreef op maandag 27 maart 2023 @ 10:18:
[...]

Blijkbaar hoef je ze dus niet allemaal om te leggen, zorgen dat je lang genoeg in leven blijft (=rennen) en dan na een tijdje gaat de kerkklok blijkbaar en ben je van de ellende af!
Sterker nog: je kan eventueel vanaf een dak op de kerkklok schieten. De vijanden vertrekken dan meteen! :D

Ik vond zelf de demo ook pittig maar met de full game gaat het tot nu toe op normal eigenlijk prima (chapter 5). Zolang je maar even de tijd neemt om te zoeken naar resources en treasures dan is het goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Nu online
Ik wil deze game graag spelen (op PC) maar heb eerdere versies nooit gespeeld. Beter om eerst oude versies te spelen? Zo ja, welke dan gezien ik alleen op de PC game.

[ Voor 17% gewijzigd door ColeJ op 27-03-2023 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slender77
ColeJ schreef op maandag 27 maart 2023 @ 14:26:
Ik wil deze game graag spelen (op PC) maar heb eerdere versies nooit gespeeld. Beter om eerst oude versies te spelen? Zo ja, welke dan gezien ik alleen op de PC game.
Je zou de Resident Evil 2 remake kunnen spelen omdat dat de eerste game is met Leon en tegelijk één van de beste delen uit de serie.
Maar je zou ook prima deel 4 kunnen spelen zonder de andere games te hebben gespeeld. Het verhaal is namelijk nooit het sterke punt geweest van de Resident Evil serie en je krijgt een korte samenvatting aan het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spud82
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-09 22:19
Lekker spelletje hoor, met veel sentimentele waarde, maar ik vind al die tienen-reviews toch wat overdreven. Het ziet er aardig uit, maar voelt gewoon wat ouderwets aan op gameplay-vlak, los van het feit dat een bepaalde stroperigheid de bedoeling is in de RE-reeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Vind deze op gameplay gebied absoluut niet gedateerd aanvoelen.RE2 remake vind ik meer stroperig dan deze.[Ik speel de PS5 versie]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Met wat zon binnen is deze game wel lastig te spelen.Verder een topper hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
jori040 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 14:32:
Met wat zon binnen is deze game wel lastig te spelen.Verder een topper hoor. :)
Dat valt me ook vies tegen ja, al verschilt het wel per gebied.

De moeilijkheidsgraad is nu ook omhoog geschoten lijkt het, nu ik op het eiland ben. Zowel mijn ammo als mijn healing items verdwijnen in rap tempo uit mijn case. Misschien moet ik toch maar eens switchen van mijn oude vertrouwde handgun naar een beter model (wat dan helaas weer niet compatible is met de laser sight).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
ErikT738 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 09:46:
[...]

Dat valt me ook vies tegen ja, al verschilt het wel per gebied.

De moeilijkheidsgraad is nu ook omhoog geschoten lijkt het, nu ik op het eiland ben. Zowel mijn ammo als mijn healing items verdwijnen in rap tempo uit mijn case. Misschien moet ik toch maar eens switchen van mijn oude vertrouwde handgun naar een beter model (wat dan helaas weer niet compatible is met de laser sight).
De avond of een regenachtige dag zijn de perfecte omstandigheden.Bij Dead Space remake was dit ook het geval.

De moeilijkheidsgraad ligt idd veel hoger dan bij het origineel.De toevoeging van stealth en parry voegt veel toe in mijn beleving.

Deze game is geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
Meest vette moment voor mij in de game:

De soundtrack, de dreiging van twee van de moeilijkste vijanden en ganados erbij. Gewoonweg spectaculair _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Een van de meest intense shoot outs tot nu toe😅... koste 2 pogingen wat een heerlijke game.

Gister na chapter 3 toch maar opnieuw begonnen op hardcore omdat standard toch wel erg gemakkelijk ging.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TeXBzbwiCPHrxJgVU7k1GQo7YIY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P28NgwMOW0uwoOqbUfFGoZQp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ymqL43viSw0DhOgzI7OQpp0LbMs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2KTf1DVvKhhO85gI3uAX0K0P.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErikT738
Afgelopen weekend heb ik 'm uitgespeeld op de standaard difficulty. In mijn herinnering waren de Regenerators langzaam en had je de tijd om de parasieten kapot te schieten, maar in de remake kom ik echt standaard in de problemen. Ik speel nu New Game+ op hardcore en dat gaat allemaal prima in the village, maar ik kijk echt niet uit naar het eiland...

De handgun waarmee je begint is trouwens best goed als je alle upgrades hebt. Een vijfvoudige kans op een critical betekent kennelijk dat het vrij makkelijk wordt om met één headshot een hoofd te laten exploderen.

Overigens ben ik benieuwd wanneer we DLC krijgen.
spoiler:
Salazar's "left hand" gaat in de remake niet on-screen dood, ondanks dat deze veel in beeld komt en je er zelfs lore over kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

ErikT738 schreef op maandag 3 april 2023 @ 11:56:
Afgelopen weekend heb ik 'm uitgespeeld op de standaard difficulty. In mijn herinnering waren de Regenerators langzaam en had je de tijd om de parasieten kapot te schieten, maar in de remake kom ik echt standaard in de problemen. Ik speel nu New Game+ op hardcore en dat gaat allemaal prima in the village, maar ik kijk echt niet uit naar het eiland...

De handgun waarmee je begint is trouwens best goed als je alle upgrades hebt. Een vijfvoudige kans op een critical betekent kennelijk dat het vrij makkelijk wordt om met één headshot een hoofd te laten exploderen.

Overigens ben ik benieuwd wanneer we DLC krijgen.
spoiler:
Salazar's "left hand" gaat in de remake niet on-screen dood, ondanks dat deze veel in beeld komt en je er zelfs lore over kan vinden.
Die parasieten die op de ganados springen? die hebben me nog nooit geraakt op hardcore gewoon gelijk een half magazijn legen op de rug en heel snel kapot schieten.... ben nu aangekomen bij Ramon wat een prachtig stuk en wat een prachtige game echt ongekend hoog nivo, een totaal ander genre maar het is het nivo van FF7 Remake die Japanners weten wel raad met games tjonge jonge wat heb ik deze week genoten van Resi ik vond de moderne entries maar mediocore wel allemaal gespeeld maar deze game is echt een best of Capcom een magnum opus gewoon helemaal weggeblazen 8)7

Hoop dat ze dit nivo in de toekomst gaan aanhouden...... 7 en 8 zijn super mediocre en Ethan gewoon heel cheesy bijna comedy gewoon eigenlijk Village wou heel graag 4 zijn en dit is het nivo wat de serie moet gaan aanhouden.

Hopelijk zijn de geruchten niet waar en laten ze het bastaards kindje RE5 remake achterwege over 6 wil ik niet eens ooit meer nadenken, en gaan ze Code veronica remaken en komen daarna met een totaal nieuwe entry op het nivo van 4 en het liefst met Leon, Claire,Ada of de gehele cast want dat was echt RESI! :*)

[ Voor 15% gewijzigd door NightShadow22 op 05-04-2023 19:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
NightShadow22 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 19:21:
[...]

Die parasieten die op de ganados springen? die hebben me nog nooit geraakt op hardcore gewoon gelijk een half magazijn legen op de rug en heel snel kapot schieten.... ben nu aangekomen bij Ramon wat een prachtig stuk en wat een prachtige game echt ongekend hoog nivo, een totaal ander genre maar het is het nivo van FF7 Remake die Japanners weten wel raad met games tjonge jonge wat heb ik deze week genoten van Resi ik vond de moderne entries maar mediocore wel allemaal gespeeld maar deze game is echt een best of Capcom een magnum opus gewoon helemaal weggeblazen 8)7

Hoop dat ze dit nivo in de toekomst gaan aanhouden...... 7 en 8 zijn super mediocre en Ethan gewoon heel cheesy bijna comedy gewoon eigenlijk Village wou heel graag 4 zijn en dit is het nivo wat de serie moet gaan aanhouden.
Zonder cheesy oneliners zou RE geen RE zijn. Ik ben blij dat deze remake de cheese gewoon heeft omarmd (al mis ik de "Your right hand comes off?")

Ik bedoel trouwens andere vijanden, maar die kom je nog wel tegen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

ErikT738 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 19:36:
[...]

Zonder cheesy oneliners zou RE geen RE zijn. Ik ben blij dat deze remake de cheese gewoon heeft omarmd (al mis ik de "Your right hand comes off?")

Nee over de oneliners heb ik het ook niet! dat hoort erbij maar gewoon de gehele opzet van 7 en 8 vind ik persoonlijk super cheesy bv hoe vaak Ethan wel geen amputaties overleefd etc ook de gehele cast van baddies spreekt me echt niet aan.

En damn! dan staat me nog wat te wachten veel over de regens gehoord en gelezen maar dan zat ik fout ben heel benieuwd eerst vanavond Ramon maar eens proberen te vellen met zn irritante gal gespuw hehe :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spaulding1
Fantastisch spel zeg. Ben inmiddels bij Chapter 15, probeer hem deze week uit te spelen en daarna weer verder met NG+ denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

ErikT738 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 19:36:
[...]

Zo het eiland is idd wel een ding nadat ik gister Ramon versloeg heb ik toch maar even de PS5 uitgezet nadat ik zag wat voor verschrikking er aan het begin al uit de poort kwam gewandeld ik was gewoon even zo visueel geintimideerd en moe van mn stoelendans / paaldans met Ramon dat we vanavond maar pas weer verder gaan :+

Ramon was een taaie om te verslaan met alleen mn punisher pistol stond ook een niet zo charmante 6 uur op de eindklok :+

[ Voor 4% gewijzigd door NightShadow22 op 06-04-2023 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaulding1
Uitgespeeld.

10/10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Topicstarter
Mercenaries Mode is toegevoegd met de nieuwste update :)

Ik ben zelf net in chapter 15, over chapter 14:
spoiler:
het gevecht met Krauser echt 1.000x beter dan het origineel _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:29

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ben hem zelf ook nog altijd het spelen, ben ook in chapter 15, heb hiervoor de Gamecube, PlayStation 2, Wii en PlayStation 4 van deze game gespeeld, vond ze toen al tof en deze remake is ook erg tof. Merk wel wat verschillen in het verhaal tegenover het origineel, maar op een goede positive manier. Binnenkort eens met die Mercenaries beginnen als ik de main game heb uitgespeeld.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Hier de trailer van Mercenaries, zag deze er nog niet bij staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Heb Resident Evil 4 Remake net uitgespeeld, geweldige game, met verrassende vernieuwingen en dan dingen die anders zijn, top gedaan en tenminste ook een reden om het origineel nog eens te spelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

s0kkie schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 08:13:
Mercenaries Mode is toegevoegd met de nieuwste update :)

Ik ben zelf net in chapter 15, over chapter 14:
spoiler:
het gevecht met Krauser echt 1.000x beter dan het origineel _/-\o_
is chapter 15 de laatste chapter eigenlijk? ik ben nog steeds aan het uitpuffen van Ramon even geen zin om verder te spelen was ook best intensief bezig afgelopen week en vraag me af wanneer ik klaar ben?

Zit op begin chapter 13.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

NightShadow22 schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 19:26:
[...]

is chapter 15 de laatste chapter eigenlijk? ik ben nog steeds aan het uitpuffen van Ramon even geen zin om verder te spelen was ook best intensief bezig afgelopen week en vraag me af wanneer ik klaar ben?

Zit op begin chapter 13.
Gebruiken op eigen Risico :P

spoiler:
16 Chapters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Linksquest schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 20:25:
[...]

Gebruiken op eigen Risico :P

spoiler:
16 Chapters
Haha zo kan je het idd wel zeggen he 8)7 vermaak me echt super erg hoor maar hardcore is wel intens heb dat ook soms met de Souls games dat ik gewoon even een pauze inlas omdat het gewoon wel hard werken is.

Bedankt voor het antwoord dan weet ik waar ik aan toe ben :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Zeker, @NightShadow22 heb je ook de originele gespeeld? Of een ervan, Gamecube, PS2, Wii of HD remastered

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Linksquest schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 21:17:
Zeker, @NightShadow22 heb je ook de originele gespeeld? Of een ervan, Gamecube, PS2, Wii of HD remastered
Nee ik heb dus de gehele serie gespeeld vanaf deel 1 op de PC ( Oude rot ik weet het ) en op een of andere manier deel 4 dus nooit op de gamecube of PS2 gespeeld al stond de Gamecube er toenertijd wel bij ons thuis |:(

Ik was van plan een tijd geleden de OG te gaan spelen op de Xbox dan maar maar toen kwam het nieuws van de remake dus ben er nooit aan begonnen helemaal @ reverse ben ik van plan hierna de Xbox key te kopen op bv Eneba en het origineel te gaan spelen op die manier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

A oke, best jammer, want was benieuwd welke verschillen jij precies had opgemerkt met de originele :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Linksquest schreef op zondag 9 april 2023 @ 10:34:
A oke, best jammer, want was benieuwd welke verschillen jij precies had opgemerkt met de originele :D
Ik wil die na deze wel graag gaan spelen op de Series x zag hem voor een leuke prijs.... will keep you updated

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

NightShadow22 schreef op zondag 9 april 2023 @ 17:14:
[...]

Ik wil die na deze wel graag gaan spelen op de Series x zag hem voor een leuke prijs.... will keep you updated
Deze bedoel je toch? Die heb ik op de PS4.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HDXxPEyyQzqwiUFcQvyzWY6gIM0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9DEcziYCvAsJLuVkAzeatGuk.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Linksquest schreef op zondag 9 april 2023 @ 17:28:
[...]

Deze bedoel je toch? Die heb ik op de PS4.

[Afbeelding]
Ja precies! en het is de enige Resident evil die ik toen in de goede oude tijd nooit heb gespeeld dus die stond eigenlijk al een tijd op de planning maar toen werd de remake aangekondigd dus even gewacht maar vind hem wel zo tof dat ik nu zelfs graag ook het origineel binnenkort wil spelen lijkt me super tof! 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

NightShadow22 schreef op zondag 9 april 2023 @ 18:36:
[...]

Ja precies! en het is de enige Resident evil die ik toen in de goede oude tijd nooit heb gespeeld dus die stond eigenlijk al een tijd op de planning maar toen werd de remake aangekondigd dus even gewacht maar vind hem wel zo tof dat ik nu zelfs graag ook het origineel binnenkort wil spelen lijkt me super tof! 8)
Deze is in princiepen gewoon een HD versie van de Gamecube versie, ik noem Gamecube versie omdat die de originele is en als eerste uitgekomen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Linksquest schreef op zondag 9 april 2023 @ 18:50:
[...]

Deze is in princiepen gewoon een HD versie van de Gamecube versie, ik noem Gamecube versie omdat die de originele is en als eerste uitgekomen is.
Ja dat klopt idd ik was toen 15 nu 33 en had een abbo op de PU al vele jaren toen helemaal obsessed met RE4 door de cover van toen en heb m dus nooit kunnen spelen omdat ik een 2 jaar jonger broertje had die de gamecube had en ikzelf had toen geloof ik de Xbox en mocht van hem nooit op de gamecube spelen 8)7 :+

Dus een leuk nostalgisch ritje word dat hehe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

NightShadow22 schreef op zondag 9 april 2023 @ 19:21:
[...]

Ja dat klopt idd ik was toen 15 nu 33 en had een abbo op de PU al vele jaren toen helemaal obsessed met RE4 door de cover van toen en heb m dus nooit kunnen spelen omdat ik een 2 jaar jonger broertje had die de gamecube had en ikzelf had toen geloof ik de Xbox en mocht van hem nooit op de gamecube spelen 8)7 :+

Dus een leuk nostalgisch ritje word dat hehe
Klopt, ik ben zelf met de Wii begonnen en daarna de Gamecube versie. Hier een leuke video van alle fysieke versies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Ik loop er nu wel tegen aan dat ik kennelijk zuig in RE nu ik op Hardcore speel. Ik ben veel te vaak dood gegaan bij die blinde gast met die klauwen. Op Normal was deze een eitje, maar op Hardcore had ik het idee dat hij constant wist waar ik zat, ook als ik geen geluid maakte.

Dit belooft weinig goeds voor de vijanden die daadwerkelijk moeilijk waren op Normal.

Overigens heb ik één treasure gemist in the Village op een plek waar ik niet meer heen kon op het eind :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

ErikT738 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 10:08:

Overigens heb ik één treasure gemist in the Village op een plek waar ik niet meer heen kon op het eind :'(
Dat is zuur inderdaad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Linksquest schreef op zondag 9 april 2023 @ 20:10:
[...]

Klopt, ik ben zelf met de Wii begonnen en daarna de Gamecube versie. Hier een leuke video van alle fysieke versies

[YouTube: Resident Evil 4 Collection]
Thanks! ik ga m zo eens bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

ErikT738 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 10:08:
Ik loop er nu wel tegen aan dat ik kennelijk zuig in RE nu ik op Hardcore speel. Ik ben veel te vaak dood gegaan bij die blinde gast met die klauwen. Op Normal was deze een eitje, maar op Hardcore had ik het idee dat hij constant wist waar ik zat, ook als ik geen geluid maakte.

Dit belooft weinig goeds voor de vijanden die daadwerkelijk moeilijk waren op Normal.

Ik heb er ook veel te veel gemist, leuk voor de tweede run!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ja daar ben ik ook aan het denken om die te doen, was aan een andere game begonnen, maar kom er niet helemaal in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spaulding1
Ben bezig met de tweede run op hardcore. Vond het Village gedeelte erg makkelijk maar merk dat ik in de Castle al een stuk meer moeite heb haha.

Wat een game zeg.. zo ontzettend herspeelbaar terwijl ik bij de andere delen wel klaar was na de eerste playthrough. De sfeerzetting en leveldesign vind ik echt fenomenaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Er zijn inderdaad genoeg goede verschillen met origineel om het vernieuwd te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Spaulding1 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 10:43:
Ben bezig met de tweede run op hardcore. Vond het Village gedeelte erg makkelijk maar merk dat ik in de Castle al een stuk meer moeite heb haha.

Wat een game zeg.. zo ontzettend herspeelbaar terwijl ik bij de andere delen wel klaar was na de eerste playthrough. De sfeerzetting en leveldesign vind ik echt fenomenaal.
Ik had dat dus bij 2 Remake en de rest ook totaal niet maar van deze weet ik nu al dat ik graag nog een run op professional doe en hopelijk snel in de VR mode als dit net als RE8 de volledige game word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:42
Linksquest schreef op zondag 9 april 2023 @ 20:10:
[...]

[YouTube: Resident Evil 4 Collection]
Volgens mij waren er ook nog twee PC retail versies. Één uitgegeven door Ubisoft, en de "Ultimate HD Version" welke ook op Steam geactiveerd kon/moest worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Flapperbol schreef op woensdag 12 april 2023 @ 19:44:
[...]

Volgens mij waren er ook nog twee PC retail versies. Één uitgegeven door Ubisoft, en de "Ultimate HD Version" welke ook op Steam geactiveerd kon/moest worden.
Die Hd versie is volgens mij een MOD die nog niet zo lang geleden uit is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Flapperbol schreef op woensdag 12 april 2023 @ 19:44:
[...]

Die heb ik dan niet helaas, maar volgens mij wel alle console versies, las ooit ergens iets over een PS3 versie, ook covers gevonden, maar kon geen fysieke versie vinden, tenminste niet in Europa.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Patch 1.004 Tested on PS5 and Xbox Series X/S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Moet ik nou bij die eerste reganador gewoon wegrennen en het hek dicht doen? ik ben in de war en geintimideerd ik heb sowieso die hele chapter al moeten rennen want mn ammo is op en er worden alleen maar pesetas gedropt met geluk bullman en co omgelegd met mn laatste lood maar ehhh wow.

*Edit* Is al gelukt :*)

[ Voor 4% gewijzigd door NightShadow22 op 15-04-2023 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 21-09 20:23
Ahrrrr ik ben zo gehyped om ook aan deze game te beginnen!!! Maar ik ben al n week uit aan het stellen omdat ik geen keuze kan maken qua platform.

Rtx 3080 op een 1440p ultrawide? Maar wel aan een bureau en wat minder gelegenheid om te spelen? En toegang tot een steamdeck.

Of op de ps5, met wat meer afstand tot het scherm met een surround set en mindere graphics.

Welk platform zouden jullie aanraden?

C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Frez schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 19:50:
Ahrrrr ik ben zo gehyped om ook aan deze game te beginnen!!! Maar ik ben al n week uit aan het stellen omdat ik geen keuze kan maken qua platform.

Rtx 3080 op een 1440p ultrawide? Maar wel aan een bureau en wat minder gelegenheid om te spelen? En toegang tot een steamdeck.

Of op de ps5, met wat meer afstand tot het scherm met een surround set en mindere graphics.

PS5 ivm de haptics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0ww
  • Laatst online: 25-09 12:01

sn0ww

Goet is niet goed.

PC voor het grafische.

..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Je kan RT aanzetten op framerate-modus. Maar kakt de graphics dan lichtjes in? (PS5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Farabi schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 22:25:
Je kan RT aanzetten op framerate-modus. Maar kakt de graphics dan lichtjes in? (PS5)
Niet met een Oled tv die VRR ondersteund, draait op RT resolution mode op 60fps op de C1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ik heb er op de Xbox Series X met een LG OLED C2 geen last van gehad, zag er fantastisch uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
NightShadow22 schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 01:44:
[...]

Niet met een Oled tv die VRR ondersteund, draait op RT resolution mode op 60fps op de C1
Heb een C9, maar ook geen last van. Het gekke is dat je RT alleen met graphic-mode kon aanzetten in alle spellen, maar hier kan je het met de framerate mode aanzetten in (bijna) 4K.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrapperDeCrap
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-06 11:09

Pc. De RE engine is goed modbaar en er zijn al best wat toffe mods te vinden. Van simpele cosmetische mods tot mods die de volledige gameplay balans op de schop gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Farabi schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 08:32:
[...]

Heb een C9, maar ook geen last van. Het gekke is dat je RT alleen met graphic-mode kon aanzetten in alle spellen, maar hier kan je het met de framerate mode aanzetten in (bijna) 4K.
Ja klopt best apart, maar wel goed gedaan een beetje zoals bij de recente Spiderman games en de Ratchet & Clank performance RT mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
ik hoor de vrouw niet die door de headset van leon praat, iemand hetzelfde probleem hier? ik zie alleen de ondertiteling, maar hoor geen geluid. ik had dit probleem ook bij het spel callisto project. daar was het ook iemand die via de headset praatte tegen mij (in-game). nooit kunnen vinden was het was. (PS5).

[ Voor 13% gewijzigd door Farabi op 15-04-2023 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Farabi schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 14:51:
ik hoor de vrouw niet die door de headset van leon praat, iemand hetzelfde probleem hier? ik zie alleen de ondertiteling, maar hoor geen geluid. ik had dit probleem ook bij het spel callisto project. daar was het ook iemand die via de headset praatte tegen mij (in-game). nooit kunnen vinden was het was. (PS5).
Die hoor je op default uit je controller ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Farabi schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 14:51:
Bij Callisto output op tv zetten, en bij Re je controller unmuten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Man, ik voel me zo dom. Het volume in de instellingen stond helemaal uit van mijn controller. En ik maar hele tijd zitten klooien met audio instellingen enz.

Volgens mij moet dit werken. Ff kijken straks. Bedankt, jullie hebben me op het idee gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Farabi schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 15:40:
Man, ik voel me zo dom. Het volume in de instellingen stond helemaal uit van mijn controller. En ik maar hele tijd zitten klooien met audio instellingen enz.

Volgens mij moet dit werken. Ff kijken straks. Bedankt, jullie hebben me op het idee gebracht.
Haha kan gebeuren man heeft iedereen wel eens.... Bv bij Callisto moest ik het ook eerst goed uitzoeken hoor hoorde Elias niet. Bij Resi had ik alles op default staan.

Ziet er trouwens echt veel beter uit na de laatste patch! jammer dat ik al bijna klaar ben nu, hij was al mooi maar damn wat een game 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Het zou eigenlijk zo moeten zijn dat je automatisch het volledige geluid via de headset krijgt als je die aan hebt. Ik weet toevallig dat bij mijn Sony Headset Gold Wireless voor de PS4, het geluid automatisch naar de headset ging als ik hem aanzet, ook TV geluid ging dan automatisch uit.

Pagina: 1 2 3 Laatste