Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Game/stream pc voor 1000-1500

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Ricardo99
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 01-12-2024
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga streamen en gamen op deze pc. In mijn stream wil ik veel dingen toevoegen, waaronder bewegende overlays etc. Ik wil streamen op minimaal 1080p, 1440p zou ook fijn zijn, maar ik weet niet of dit haalbaar is binnen deze prijs.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de 1000-1500 euro mag het kosten. Het liefst zo min mogelijk natuurlijk, maar denk dat ik dit wel over heb voor mijn eerste pc.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit is dus eigenlijk de vraag die ik aan jullie stel.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik dacht dat intel CPU’s beter waren voor streaming. Maar mogen hier de meningen over verschillen, let me know.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee, niet dat ik weet.

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?
Ik wil aan jullie vragen of jullie een pc voor mij zouden willen samenstellen, de onderdelen dan natuurlijk. Tips zijn ook welkom! Ik hoor graag van jullie.

Alle reacties

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 01:10
Kijk eens naar het Desktop Best Buy Guide - Maart 2023/Mainstreamgaming-pc, vervang moederbord en CPU eventueel door een Intel i5/B760 - DDR4 moederbord, of de CPU door een Ryzen 7 5700X

[ Voor 18% gewijzigd door martyw op 12-03-2023 11:43 ]

• Boris1986
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:41
Welke games speel je en welke specifieke componenten had je hiervoor zelf in gedachten? Hiermee kan er wat gerichter advies gegeven worden.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Wat is er met de PC onderdelen gebeurd die je in januari al had? Welke videokaart raden jullie aan?

[ Voor 4% gewijzigd door stin00 op 12-03-2023 13:12 ]

• Ricardo99
Boris1986 schreef op zondag 12 maart 2023 @ 12:21:
Welke games speel je en welke specifieke componenten had je hiervoor zelf in gedachten? Hiermee kan er wat gerichter advies gegeven worden.
Ik heb nog geen pc, maar ik ben sowieso van plan Call of Duty en Valorant te spelen. Daarnaast misschien nog andere Steam spellen. Ik heb namelijk veel gezien van Sons of the Forest. Maar voor nu ben ik vooral van plan de eerste twee spellen te spelen.

• Ricardo99
stin00 schreef op zondag 12 maart 2023 @ 13:11:
Wat is er met de PC onderdelen gebeurd die je in januari al had? Welke videokaart raden jullie aan?
Toen was ik ook al aan het kijken voor onderdelen. Echter had ik toen besloten om het even op een laag pitje te zetten, omdat ik eerst wilde kijken hoe het streamen ging op de huidige laptop die ik nu heb. Aangezien het best goed gaat met streamen en ik toch wel een betere pc nodig heb hiervoor, ben ik van plan nu toch echt een pc te halen. Ik stelde deze vraag opnieuw omdat ik graag meerdere builds wil vergelijken en daarnaast kijken of er nog nieuwe/goedkopere onderdelen zijn inmiddels. Ik hoop dat ik zo duidelijk ben.
Pagina: 1