Hierbij moet ik Avis ook wel een punt geven. Ik heb wel telefonisch contact gehad over het feit dat ik schade had veroorzaakt en omdat ik ook de verzekeringsgegevens van Avis nodig had. Maar ik kan mij voorstellen dat degene die de auto's weer 'inchecked' niet wist dat deze verzekeringskwestie speelde en dat ik daarom mijn borg heb terug gekregen. @FirePuma142 (Ben dus bang dat jouw correcte interpretatie van de voorwaarden helaas niet opgaan in mijn situatie)Reptile209 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 10:40:
[...]
Ik denk dat dat te kort door de bocht geconcludeerd is. Als er geen zichtbare schade is, krijg je je borg zelfs direct bij het inleveren terug. Ze geven hier alleen aan dat als ze de borg terugstorten of bij schade aan hun voertuig, het binnen die termijnen gebeurt. Dat zegt volgens mij niets over je aansprakelijkheid bij schade die (na verloop van tijd) via een verzekeraar binnenkomt. Ze hebben alleen je borg niet meer om mee te slaan, maar je blijft aansprakelijk voor de kosten (misschien wel jaren?).
Aanvulling: als de TS niets gemeld heeft over die aanrijding bij inleveren, dan kon de verhuurder dus ook niet weten dat er gedoe zou komen. Anders hadden ze de borg zeker niet terugbetaald, tot er duidelijkheid was over een claim (binnen die 6 maanden).
Ik ga nog een aan de slag met het stukje onderbouwing van het bedrag en hopelijk valt daar nog wat aan af te dingen. Dat ik moet betalen snap ik wel, ik hoop alleen dat het wat minder gaat worden dan 1250euro.
Overigens; voor iedereen die aangeeft dat ik de schade beter onderhands had kunnen regelen. Ik heb dit geprobeerd maar het ging om een leaseauto en ik zou dit als ik hem was ook liever niet zo doen.
Thanks iedereen voor de overige inzichten!
[ Voor 3% gewijzigd door Egeau op 08-03-2023 11:22 ]