Zonnepaneel bezitters verenigt u!

Pagina: 1
Acties:
  • 629 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelleqw
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23-10-2023
Beste mensen,

Ben geen techneut maar ik zit wel eens te dromen wat de gevolgen voor de energie voorziening in Nederland zullen zijn als de zonnepaneel bezitters de mogelijkheid hebben om bijvoorbeeld op de eerste maandag van de maand alle zonnepanelen uit te zetten voor een uur.

Dus als de zonnepaneel bezitters op energie teruglever gebied wat in de melk te brokkelen hebben, misschien een idee als wij zich gaan verenigen en op deze manier mee gaan praten over het salderen met bijvoorbeeld minister voor Klimaat en Energie .

Groet Michelle.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Ik denk bijna niks, succes met opzetten van alles ik ga je volgen.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:15
Uit leedvermaak zal ik deze sneue oproep, en eventuele opvolging, volgen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-09 14:20
Ons energienet heeft standby stroom dus veel success ermee, bij een dip starten de gasturbines op en dat gaat geheel automatisch.

Je zal eerst al iedereen zover moeten krijgen incl de zonneparken (wat niet gebeurd) en ook nog eens uitvoeren op een klaarlichte zonnige dag.

Ons energienet is perfect afgeregeld je hebt nu ook wel eens wolken ervoor en dan weer zon tussendoor ofwel met grote pieken en dalen en dat gaat ook goed.

Geef het ook even door aan de netbeheerders dan zullen ze voor jouw even inzoomen op het grafiek rond 12u zodat ze de dip kunnen zien.

[ Voor 13% gewijzigd door mr_evil08 op 24-02-2023 15:57 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Als je kijkt op https://energieopwek.nl/ dan is, op een goede dag, zonne-energie ongeveer een kwart. Daarin zitten die mega zonne weides, en alle particulieren.

Ik denk niet dat je een deukje slaat . . .

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:49

D4NG3R

kiwi

:)

michelleqw schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 15:48:
Dus als de zonnepaneel bezitters op energie teruglever gebied wat in de melk te brokkelen hebben, misschien een idee als wij zich gaan verenigen en op deze manier mee gaan praten over het salderen met bijvoorbeeld minister voor Klimaat en Energie .
Misschien eens aan tafel gaan zitten met alle mensen welke om wat voor reden dan ook geen aanspraak kunnen maken op het (belasting)voordeel van zonnepanelen.

Want die mensen lappen namelijk mee aan jouw kneiterdure winterstroom en zitten in de zomer met een overbelast stroomnet. :>

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

We zitten natuurlijk ook aangesloten op het Europese grid dus tenzij je de rest van Europa mee wil laten werken heeft dit niet bijzonder veel effect ;)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-09 08:55

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Deden we dit niet uit altruïsme? Omdat het beter voor het milieu en de wereld is?

Laten we vooral niet proberen om ons als energie opwekkers te verenigen om uiteindelijk het land te benadelen. Wees gewoon blij met het salderen zolang het duurt en daarna met jezelf dat je de wereld helpt :)

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:30

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

@michelleqw Die vereniging is bijvoorbeeld https://www.zonnestroomproducenten.org .

Modbreak:Een vergelijkbaar idee is al geopperd in deze post in "ACM: afschaffen salderingsregeling" en Versneld afbouw salderen ( gaan staken).
Graag daar verder (of het idee laten varen).

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.