Dich bis echt unne foëzen haas
Ik heb een Xiaomi 13 met HyperOS 2.0.2.0. Mijn Bose-koptelefoon verbindt prima via Bluetooth. Als ik Instagram open, werkt het geluid zonder problemen. Echter, bij het starten van Spotify of Storytel verbreekt de Bluetooth-verbinding, en ik zie Bluetooth zichzelf aan- en uitzetten op mijn telefoon.
Als ik Bluetooth handmatig uit- en inschakel, werkt het weer, maar ik beland telkens in dezelfde loop. Soms functioneert het wel, maar zodra ik zowel mobiele data als wifi uitschakel, stopt Bluetooth ook.
Ik heb de Bluetooth-cache en de gegevens van Spotify en andere apps al gewist, maar zonder succes. Kent iemand dit probleem?
Edit: gebeurt ook in combinatie met Xiaomi oordopjes
Edit2: lijkt vooral te komen door Storytel, niet Spotify. Op Reddit kwam ik soortgelijk topic tegen, zonder oplossing. Vermoedelijk iets met Storytel.
[ Voor 13% gewijzigd door vanputten80 op 20-02-2025 21:36 ]
Komt inderdaad door Storytel, althans hun leggen de schuld weer terug bij Xiaomi, mijn vrouw ervaart hetzelfde probleem. Zij heeft al contact gehad met Xiaomi en Storytel. Storytel kwam uiteindelijk met dit antwoordvanputten80 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 19:20:
Edit2: lijkt vooral te komen door Storytel, niet Spotify. Op Reddit kwam ik soortgelijk topic tegen, zonder oplossing. Vermoedelijk iets met Storytel.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/sjdyPI0pGvXHH3bJyV8d4uWH.jpg?f=user_large)
Dus maar wachten op een update, ik hoop dat hij een beetje snel komt.
Heeft de launcher zichzelf helemaal gereset.. dus alles (hoofdscherm instellingen) weer naar default. moest ik weer alles instellen, alle snelkoppelingen weer terug zetten etc etc.
Als kers op de taart stond ik net in de winkel wou ik zoals normaal betalen met mijn telefoon. knopje van de wallet grijs..... oh nee..... jahoor die knop werkt niet meer... en google wallet had al mijn kaarten verwijderd omdat met de launcher reset de beveiliging was getriggerd...
Als ik in de auto stap verbindt de telefoon wel met de auto, maar de verbinding wordt steeds verbroken en weer opnieuw gemaakt en geeft daardoor om de haverklap een irritante pop-up in het display van de auto dat er verbinding is gemaakt, die daarna dus weer wegvalt.
Hetzelfde verbindingsprobleem had ik ook met deze telefoon tussen een eenvoudige MrHandsfree bluetooth ontvanger, die gaf ook steeds een geluidssignaal dat de verbinding opnieuw was gemaakt.
Ik heb al dagenlang op het internet rondgekeken of er eventuele oplossingen voor zijn, maar geen van de aangedragen oplossingen heeft geholpen en bluetoothproblemen schijnen vaker voor te komen met Xiaomi telefoons, hiervoor met mijn Huawei P30 had ik nergens last van.
Ik heb Android 14 en heb helaas nog niet de update gehad naar de HyperOS 2/Android 15.
Hopelijk is er hier een mede-Tweaker die mij raad kan geven?
Hoor dit vaker mbt Samsung telefoons maar niet zo vaak mbt Xiaomi toestellen.
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Bedankt voor je reactie.snah001 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 22:40:
Via Ontwikkelaarsoptie eens een ouder BT protocol kiezen en ook andere kwaliteit van de BT verbinding.
Hoor dit vaker mbt Samsung telefoons maar niet zo vaak mbt Xiaomi toestellen.
Dat heb ik ook al geprobeerd, standaard is de AVRCP versie 1.5, die heb ik naar alle andere mogelijkheden gewijzigd, maar dat hielp niet, ook heb ik de standaard Map versie veranderd en de A2DP hardware offload uitgezet, maar dat is het ook niet.
Ik weet niet of de bluetooth-audiocodec of de samplerate er de oorzaak van kunnen zijn, maar dat zijn wel heel veel verschillende instelmogelijkheden.
En dan zijn er ook nog instelmogelijkheden voor bits per sample, LDAC codes en de BT-audio LHDC-codec instellingen.
Ik heb dit probleem ook op het internationale Xiaomi forum geplaatst, maar nog geen reacties erop gehad.
Wel typisch, want met andere telefoonmerken heb ik nog nooit connectieproblemen via bluetooth gehad.
Anders zelf de rom downloaden en op je toestel zetten en dan via de manuele update methode deze flashen.
Hoop dat je weet hoe dat te doen.
Link voor de ROM OS2.0.3.0.VMFEUXM:
https://bkt-sgp-miui-ota-...-user-15.0-6803633936.zip
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Ik hoop eigenlijk dat ik met een simpele verandering van de bluetooth instellingen het probleem op kan lossen. Dit is wel een vreemd probleem, want met mijn vorige telefoons heb ik nog nooit bluetooth issues gehad.snah001 schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 10:09:
Voor de 13T moet al de update naar OS2.0.3.0.VMFEUXM beschikbaar zijn (neem aan dat je een Global EEA versie hebt).
Anders zelf de rom downloaden en op je toestel zetten en dan via de manuele update methode deze flashen.
Hoop dat je weet hoe dat te doen.
Link voor de ROM OS2.0.3.0.VMFEUXM:
https://bkt-sgp-miui-ota-...-user-15.0-6803633936.zip
De update naar Hyper OS2 android 15 zou binnenkort moeten komen, het schijnt dat als je de regio naar India verandert, je de update ook kan binnenkrijgen.
YouTube: "How To Get Hyper OS 2.0 On Your Xiaomi Phone Today and Right Now"
Maar eigenlijk wacht ik liever de officiële update voor onze regio af.
Om welke telefoon gaat het specifiek? Want dit is het topic voor de gehele Xiaomi 13 serie.ethical_h schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 10:46:
Ik moet het echt vragen zijn er mensen die ervaren dat de batterij snel leeg gaat van de telefoon. In het begin toen ik hem had ging het 2 dagen makkelijk mee. Nu lijkt het rond de 6 uur te gaan? Iemand anders dezelfde ervaring?
Dich bis echt unne foëzen haas
Ik heb ook een 13T, maar denk dat de NFC ontvangst eerder ligt aan de combinatie van Google Wallet met diverse betaalautomaten. Ik had voor de 13T een Huawei P30 en die werkte perfect met de standaard ING NFC betaalfunctie, maar had vaak moeite met betalen via de Wallet.xxxneoxxx schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 13:13:
Hier een 13t eigenaar. Herkent iemand issues met het betalen middels NFC? En dan vooral het bereik van NFC bij de 13t? Ik heb regelmatig dat als ik wil betalen, het ding lijkt te wachten, en ik het een keer of 2/3 moet proberen omdat er binnen Google wallet een "That didn't work" melding komt. Lijkt bijna alsof het bereik met NFC slecht is of zo. Heel bijzonder, nog niet eerder gehad bij andere telefoons om eerlijk te zijn.
Mijn 13T doet het betalen via de Wallet echter weer veel beter dan de Huawei, maar ik merk wel dat bepaalde betaalautomaten meer moeite hebben om contact te maken dan andere, bijvoorbeeld de betaalautomaten in parkeergarages die slecht reageren en bij AH reageren ze juist weer perfect.
Soms maak ik contact met de betaalautomaat, maar dan wordt er ondanks het V teken in de app niet afgerekend, maar vraagt de betaalautomaat om opnieuw contact te maken, dit ligt dan niet aan de ontvangst van de NFC, want het contact was er al.
Het gaat om de Redmi Note 13 pro. Het valt mij op dat hij niet goed omgaat met de bluetooth en dat hij heel erg warm word en intens veel stroom verbruikt.slaay schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 10:48:
[...]
Om welke telefoon gaat het specifiek? Want dit is het topic voor de gehele Xiaomi 13 serie.
Ik vind dat bij mijn Xiaomi 13 ook te snel gaan de laatste tijd. Waar mijn vorige Mi 9T pro na 2 jaar nog steeds een indrukwekkende accucapaciteit had, vind ik dat bij mijn 13 veel sterker terugvallen (en ik gebruik de bijgeleverde ultrasnellader nauwelijks). Wel lijkt het te helpen om af en toe de "Opruimer" te gebruiken via de instellingen.ethical_h schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 10:46:
Ik moet het echt vragen zijn er mensen die ervaren dat de batterij snel leeg gaat van de telefoon. In het begin toen ik hem had ging het 2 dagen makkelijk mee. Nu lijkt het rond de 6 uur te gaan? Iemand anders dezelfde ervaring?
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Dat laatste herken ik ook wel, ware het niet dat wij een gazemelijke rekening hebben, en de wederhelft dit met haar Pocophone, bij dus ook dezelfde bank, compleet niet ervaart. Hele vreemd. Ik kan gerust 2/3 keer proberen voordat het succesvol lijkt te werken. En ook de "Repair/Reset NFC function" al geprobeerd. Het is dat het ding niet gemakkelijk uit elkaar kan, zou haast denken dater een NFC antenne (heeft NFC antenne's?) niet helemaal lekker is.R0181 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 18:50:
[...]
Ik heb ook een 13T, maar denk dat de NFC ontvangst eerder ligt aan de combinatie van Google Wallet met diverse betaalautomaten. Ik had voor de 13T een Huawei P30 en die werkte perfect met de standaard ING NFC betaalfunctie, maar had vaak moeite met betalen via de Wallet.
Mijn 13T doet het betalen via de Wallet echter weer veel beter dan de Huawei, maar ik merk wel dat bepaalde betaalautomaten meer moeite hebben om contact te maken dan andere, bijvoorbeeld de betaalautomaten in parkeergarages die slecht reageren en bij AH reageren ze juist weer perfect.
Soms maak ik contact met de betaalautomaat, maar dan wordt er ondanks het V teken in de app niet afgerekend, maar vraagt de betaalautomaat om opnieuw contact te maken, dit ligt dan niet aan de ontvangst van de NFC, want het contact was er al.

Laatste update van afgelopen dinsdag heeft mijn 13T Pro vernaggeld. Ik krijg bootloop en daarnaast kan ik niet gebruik maken van de Safe mode, ook mi Assistant wilt niet werken, althans ik kan waarschijnlijk niet de juiste software vinden. Mijn bootloader is gewoon locked en heb geen custom firmware of geen recovery opzitten.
Ik krijg 4 opties:
Reboot
Wipe data
Mi Assistant
Safe mode
En daarnaast zie ik ook de melding "Couldn't set up encryption algorithm".
Er staan belangrijke documenten op mijn telefoon en vind het best eng om Wipe data functie te gebruiken.
Ik kom nog wel in de fastboot, maar begreep op andere fora dat je niet veel kunt met de fastboot als je bootloader locked is.
Ik zit nu met de handen in het haar hoe ik aan mijn data kom.
Is voor alle Xiaomi toestellen hetzelfde.
[ Voor 15% gewijzigd door snah001 op 12-04-2025 13:57 ]