Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

De Xiaomi 13 is het nieuwe vlaggenschip en de opvolger van de Xiaomi 12. De Xiaomi 13-reeks verscheen in China op 28 december 2022. De wereldwijde Xiaomi 13-lancering vindt plaats op 26 februari 2023.

Vanaf het derde kwartaal van 2021 is de Xiaomi "Mi"-productserie omgedoopt tot "Xiaomi".

Er zijn nu nog twee verschillende productlijnen. Xiaomi en Redmi. Xiaomi-producten vertegenwoordigen de topklasse van technologie en bieden een eersteklas ervaring. Redmi-producten bieden geweldige innovatie tegen een meer toegankelijke prijs en zijn gericht op het jongere publiek.

De Xiaomi 13 komt in de volgende uitvoeringen:

Xiaomi 13
Xiaomi 13 Pro

Er komt ook een (Global) Ultra variant maar details hierover zijn nog vrij onduidelijk.

Xiaomi 12-Serie
[Xiaomi 12-Serie] Levertijden & Prijzen
[Xiaomi 12-Serie] Ervaringen & Discussie
[Xiaomi 12-Serie] Accessoires

Xiaomi 13-Serie
[Xiaomi 13-Serie] Levertijden & Prijzen
[Xiaomi 13-Serie] Ervaringen & Discussie
[Xiaomi 13-Serie] Accessoires

Coming Soon

Coming Soon

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.022-02-2023Topic aangemaakt

Terug naar Inhoudsopgave

[ Voor 3% gewijzigd door freestyler2 op 23-02-2023 14:14 ]

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Aanstaand weekend krijgen we alles te horen voor Europa...
Prijsgeruchten noemen respectievelijk vanafprijs van 999 euro en 1299 euro.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:52
De eerste pre-orders zijn al te bestellen bij belsimpel.
Ik wacht nog even tot alle modellen / kleuren leverbaar zijn daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:36

ChromeFR

Qui est l'exemple?

Als deze ook weer komt met de 'virtual proximity sensor' dan laat ik 'm helaas aan mij voorbij gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
ChromeFR schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 16:56:
Als deze ook weer komt met de 'virtual proximity sensor' dan laat ik 'm helaas aan mij voorbij gaan.
Ik zie nergens een bevestiging maar ik het vermoed het wel. Aan de positieve kant het is wel een stukje Europese software.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ik vind het opvallend dat de Xiaomi 13 een adviesprijs van 999 euro heeft, maar je 'm al oppikt voor 799 euro.
Mooi ding is het wel, beetje iPhone-vibes natuurlijk. Camera's bevallen me goed so far, rest veelal ook. Persoonlijk vind ik het wel echt een doodzonde om te kiezen voor zo'n spiegelende finish op de achterzijde.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhizix
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03-04 18:17
CLB schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 15:32:
Ik vind het opvallend dat de Xiaomi 13 een adviesprijs van 999 euro heeft, maar je 'm al oppikt voor 799 euro.
Mooi ding is het wel, beetje iPhone-vibes natuurlijk. Camera's bevallen me goed so far, rest veelal ook. Persoonlijk vind ik het wel echt een doodzonde om te kiezen voor zo'n spiegelende finish op de achterzijde.
Hoe bevalt MIUI 14 je?
Geen bugs tegengekomen of andere opvallende issues?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayz25
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 02-05 21:30
Ik heb de spigen rugged armor al besteld voor de Xiaomi 13 pro in Amerika beste hoesje ooit.

In Duitsland is die al te koop voor rond de 1050 tot 1150 euro.

Maar ik kan verlengen dus wacht daarop
Deze telefoon kan zich met de ultra 23 en iphone 14 meten beide hebben natuurlijk plus en min punten.

Als die rond de 1050 kost bestel ik hem gelijk

Appart dat de telefoon dinsdag leverbaar is komt die meuk niet in Rotterdam aan in de havens mediamarkt duitsland expert Saturn kaufland staat die al online .

En in nl nergens billinger of idealo.de in de gaten houden.

[ Voor 24% gewijzigd door Rayz25 op 10-03-2023 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casual_T
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 30-04 15:22
Al meer mensen met ervaringen met dit toestel? Zag dat de witte inderdaad al leverbaar was op Belsimpel. Twijfel zelf nog een beetje tussen een Oneplus 11 en de Xiaomi 13. De Xiaomi 13 Pro is me dan weer net iets te duur voor een telefoon, dus die valt af.

Hoor wel geluiden over dat de software bij Xiaomi nog wellicht wat minder fijn is dan bij de OnePlus, maar dat kan natuurlijk een smaak dingetje zijn. Iemand die iets over de software kan vertellen? Werkt het eenb beetje intuïtief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:52
Heb nu de 12 Pro en wellicht in de loop van het jaar ga ik toch een blik werpen op de 13 Pro.
Reis (werk gerelateerd) best veel en loop toch met regelmaat in landen waar de dekking van 4G en 5G slecht is tegen een wat sneller leeg raken van de accu aan waar de 12 Pro sowieso al niet in uitblinkt.
Heb gelukkig wel een Xiaomi power bank van 20.000 mAh waarmee ik met 50W kan laden maar als de 13 Pro zo goed is in accu gebruik als uit de testen blijkt dan overweeg ik om toch te switchen, zeker als de prijs na de zomer gaat zakken.
De 12 Pro kan dan iemand anders gelukkig maken want er zitten nog 2 Android updates voor in de pen en 3 jaar security updates.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funky22
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 01:10

Funky22

Guild invite

Sta op het punt de 13 te bestellen heb nu een 11T pro die me zeer goed bevalt twijfel enkel nog tussen de Pro en Ultra, kwaliteit foto's is voor mij het belangrijkst, iemand al ervaring met beide toestellen, is de ultra het waard vs de pro?

https://discord.gg/x8uWt9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Bij Giztop is de 13 Pro en Ultra véél betaalbaarder dan hier maar dan moet je band 20 missen.
Ben er nog steeds niet achter in hoeveel je wat dekking betreft moet inleveren zonder band 20 maar ben het laatste jaar voor werk veel in Azië geweest en daar hebben ze geen band 20 in gebruik en zolang je in een beetje stad verblijft heb je eigenlijk nergens last van.
Alleen in de gebieden waar geen masten staan heb je geen enkele verbinding maar dat is nogal wiedes.
En hier een recente test van de Ultra die je zeker moet hebben als je foto mogelijkheden het belangrijkste vindt:

https://www.computerbild....mi-13-Ultra-35936371.html

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadRunnerRik
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-05 10:25
@snah001, het zijn toch meer banden dan alleen de 20 die missen?!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gOW1Wfbejhjt7FP9g9oAC8m3CeA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ixb3YAnSx8WajMVSc9gGGJ6i.jpg?f=user_large

Ik loop nog steeds met de 11 Ultra rond welke wel alleen band 20 zou missen. Op het Vodafone netwerk heb ik tot heden hiermee geen complicaties ondervonden in NL/DE. Min of meer altijd hetzelfde bereik als de Galaxy 22ultra van de vrouw. Maar het missen van 3 banden gaat mij wel iets te ver om een 13 ultra te importeren (mocht deze er echt 3 missen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-05 13:06
RoadRunnerRik schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 11:16:
@snah001, het zijn toch meer banden dan alleen de 20 die missen?!

[Afbeelding]

Ik loop nog steeds met de 11 Ultra rond welke wel alleen band 20 zou missen. Op het Vodafone netwerk heb ik tot heden hiermee geen complicaties ondervonden in NL/DE. Min of meer altijd hetzelfde bereik als de Galaxy 22ultra van de vrouw. Maar het missen van 3 banden gaat mij wel iets te ver om een 13 ultra te importeren (mocht deze er echt 3 missen).
Site lijkt niet actueel, zie bijvoorbeeld:
https://www.kimovil.com/en/where-to-buy-xiaomi-13-ultra-cn

Mist ook alleen band 20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:23
Ik heb de Xiaomi 13 nu een week of 6 in gebruik en met enige regelmaat heb ik dat sommige apps sommige data binnen die apps niet of giga traag laden. Andere apps doen het dan rap en wisselen van internettoegang (wifi <-> mobiele netwerk) lost het ook vrijwel altijd op. Heel soms niet, dan is het écht frustrerend, dan lost een herstart toestel het wel op (of langer geduld hebben, maar dat heb ik dan niet).

Je krijgt dan bijna het gevoel.. alsof er een chinees servertje even niet reageert... ik hoop en denk pure onzin.

Voorbeeld app met regelmatig last hiervan: Strava. Maar ook NOS app wel.

Eerst dacht ik compatibiliteit met mijn Wifi AP's... maar toen gebeurde het ook op mobiel netwerk. En daar merk ik sowieso soms rare dingen (geen bereik of geen dataverbinding willen opzetten), maar dan hoop ik maar dat dat tijdelijk storingen van het mobiele netwerk waren.. (KPN, unlimited).

Al met al nog niet een vlekkeloos gevoel. Misschien dat meer zich hierin herkennen, concreter kan ik het momenteel nog niet maken.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadRunnerRik
dutchgio schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 11:35:
[...]

Site lijkt niet actueel, zie bijvoorbeeld:
https://www.kimovil.com/en/where-to-buy-xiaomi-13-ultra-cn

Mist ook alleen band 20.
Ben ik met je eens. Maar als je weer op https://www.gsmarena.com/xiaomi_13_ultra-12236.php en https://www.phonearena.com/phones/Xiaomi-13-Ultra_id12124 kijkt, missen er meerdere banden dan alleen 20.

Vandaar m'n twijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neelle
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-04-2024
Ik heb de xiaomi 13 pro ontvangen via shenzen trading de 8/256 GB versie in de kleur jade. Ik heb er voor gekozen dat hun de eu rom erop hebben gezet. Ik ben nog nergens tegen aan gelopen dat ik dacht dat is jammer. Het 5 G icoontje doet het gewoon en ik heb youfone maar of ik ook 5 G heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Dit geeft Kimovil aan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iyE-Vt5eDwDxkekPe15NpGCJuC0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fDWSMgLO8gTJPUnJzcE5ndC0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadRunnerRik
Ik ben van mening dat de gegevens, met welke banden de providers werken, niet up to date zijn bij Kimovil.

Als ik kijk welke banden Vodafone allemaal gebruikt in NL (1, 3, 7, 20, 28, 32 aldus https://antennekaart.nl/page/frequencies ) worden er enkele niet weergegeven bij Kimovil en wel bij tradingshenzhen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:23
dinkelover schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 12:59:
Ik heb de Xiaomi 13 nu een week of 6 in gebruik en met enige regelmaat heb ik dat sommige apps sommige data binnen die apps niet of giga traag laden. Andere apps doen het dan rap en wisselen van internettoegang (wifi <-> mobiele netwerk) lost het ook vrijwel altijd op. Heel soms niet, dan is het écht frustrerend, dan lost een herstart toestel het wel op (of langer geduld hebben, maar dat heb ik dan niet).

Je krijgt dan bijna het gevoel.. alsof er een chinees servertje even niet reageert... ik hoop en denk pure onzin.

Voorbeeld app met regelmatig last hiervan: Strava. Maar ook NOS app wel.

Eerst dacht ik compatibiliteit met mijn Wifi AP's... maar toen gebeurde het ook op mobiel netwerk. En daar merk ik sowieso soms rare dingen (geen bereik of geen dataverbinding willen opzetten), maar dan hoop ik maar dat dat tijdelijk storingen van het mobiele netwerk waren.. (KPN, unlimited).

Al met al nog niet een vlekkeloos gevoel. Misschien dat meer zich hierin herkennen, concreter kan ik het momenteel nog niet maken.
Vooralsnog na uitzetten IPv6 op mijn router, geen issues meer op Wifi. _/-\o_ Dat werd echt heel irritant. Sommige data nog wel door, andere data bleef gewoon eeuwig hangen.

Op mobiel netwerkdata is het ook anders, dan heb ik alleen signaal (vol) zonder 2G/4G/5G. Oftewel geen data, terwijl de toggle dan op aan staat. Meestal na paar seconden weer terug, ook handmatig mobiele data uitzetten en aan verhelpt het gelukkig tot heden altijd.

Verder: kennelijk weinig populaire telefoon, zo weinig posts in dit topic. Ik ben er op zich wel erg blij mee. (als criticaster niet zo makkelijk, heb dik 2 jaar gewacht op een toestel die voldeed aan mijn eisen).

pepernooot

• Gasoline1234
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-05 17:53

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Ik heb de Xiaomi 13 pro nu 3 maanden in gebruik.
Wat een geweldig toestel. De fotokwaliteit is superieur en beter dan al het andere dat ik ooit heb gezien.
Tijdens mijn vakantie dankbaar gebruik van gemaakt, en ik krijg veel complimenten over de kwaliteit van mijn foto's.

Enige nadeel is dat ik een wit toestel had besteld, maar een zwarte heb ontvangen. Ik heb hem maar gehouden, omdat ik niet langer wilde wachten.

Ook het supersnelle laden (120W) is erg prettig in het dagelijks gebruik. Dit was ik al gewend van mijn Xiaomi 11T pro, en als je dat gemak eenmaal ontdekt hebt, wil je niet meer zonder.

Van onstabiele dataverbindingen heb ik niets gemerkt.
Als ik nu kijk zie ik ook 5G sterkte op het een-na-hoogste balkje.

• snah001
Gasoline1234 schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 15:44:
Ik heb de Xiaomi 13 pro nu 3 maanden in gebruik.
Wat een geweldig toestel. De fotokwaliteit is superieur en beter dan al het andere dat ik ooit heb gezien.
Tijdens mijn vakantie dankbaar gebruik van gemaakt, en ik krijg veel complimenten over de kwaliteit van mijn foto's.

Enige nadeel is dat ik een wit toestel had besteld, maar een zwarte heb ontvangen. Ik heb hem maar gehouden, omdat ik niet langer wilde wachten.

Ook het supersnelle laden (120W) is erg prettig in het dagelijks gebruik. Dit was ik al gewend van mijn Xiaomi 11T pro, en als je dat gemak eenmaal ontdekt hebt, wil je niet meer zonder.

Van onstabiele dataverbindingen heb ik niets gemerkt.
Als ik nu kijk zie ik ook 5G sterkte op het een-na-hoogste balkje.
Waar had je die van jou gekocht?

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

snah001 schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 16:05:
[...]

Waar had je die van jou gekocht?
Bij de Xiaomi Store Benelux (https://nl.mi-shop.com/)

• snah001
Dus een EU versie?

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

• snah001
Ok, dacht wellicht een niet EU versie waar o.a. band 20 ontbreekt.
Thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Telefoon is inderdaad niet heel populair hier :P
Zit te twijfelen om upgrade te doen, ik zit nu nog op een Redmi Note 8, inmiddels 3 jaar.

Kriebeld een beetje om nog voor de vakantie snel een nieuwe telefoon te kopen met een bovengemiddelde camera.. Wegens budget keek ik eerst naar de Xiaomi 12, maar daar las ik gemengde reviews over voornamelijk het warm worden van de telefoon tijdens bepaald gebruik (navigatie in de auto met warm weer etc)

Geruchten dat het door de gen1 soc komt en mede de geluiden van dezelfde issues bij andere telefoons met dezelfde soc zit ik toch weer te twijfelen om dan eventueel voor de 13 te gaan.

Voor de paar mensen hier met een 13, zou ik mogen vragen wat de grootste con's zijn voor jullie? En enige ervaring met eventueel te warm worden van deze telefoon?

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Het uiterlijk is erg erg spiegelend (ligt aan de versie die je koopt) en de software blijft verschrikkelijk druk en is niet ieders favoriet. Voor de rest is het een erg mooi toestel en zou ik 'm gewoon aanschaffen als ik jou was. Het lijkt erop dat we volgende maand alweer de 13T-serie gaan zien, zo kun je blijven wachten ;)

Afbeeldingslocatie: https://sparkimg.nl/cdn-cgi/image/w=1240,h=800,fit=cover,g=auto,f=auto/https://www.androidplanet.nl/wp-content/uploads/2023/03/xiaomi-13-10.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Ik zit er ook nog over te twijfelen (nu heb ik de 12 Pro) maar die is flink beter geworden sinds de update naar Android 13 en MIUI 14. Dat drukke valt wel mee, zeker als je zoals ik al op de laatste 3 telefoons Nova Prime als launcher gebruikt en dus ziet ieder toestel er voor mij in gebruik kwa beeldscherm indeling hetzelfde uit.
Gebruik Swift Backup om van alle apps een backup te maken en bij een nieuw toestel of een fabrieksreset is het terugzetten van het complete toestel binnen 10-15 min gepiept.
Overigens ben ik toch aan het kijken naar Giztop om daar het toestel te kopen en band 20 heb ik tijdens mijn vele werkbezoeken aan Azië (waar ze geen band 20 kennen) niet gemist en heb daar toch altijd in de grotere steden goede data verbinding gehad.
Het is wikken en wegen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Dilemma is dat ik eigenlijk altijd wel gewoon budget telefoons neem, nu wil ik voor vakantie er een met goede camera hebben voor foto's, maar er zijn niet echt midranges met goede camera's.

Heb er best nog wel moeite mee om meer dan 500 uit te geven voor een telefoon namelijk, voornamelijk een me issue, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
De 12 Pro staat op Giztop voor € 813,- en dat is € 300 minder dan de laagste hier.
Wellicht dat met de aankondiging van de 14 serie deze nog verder zakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Als je doel een echt goede cameraphone voor je vakantie is, dan zit je met de 13pro echt heel erg goed. Ik spreek uit recente ervaring. Erg blij dat ik hem voor mijn vakantie al had, terwijl mijn vorige telefoon de 11t pro ook niet slecht was. Maar de Xiaomi 13 pro is nog een grote stap vooruit.

Cons?
Ik vind de telefoon vrij zwaar. Dat valt me nog steeds op. Volgens de specs valt die gewichtstoename wel mee, maar blijkbaar gaat ie net een kritische grens over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Ik zou dan niet voor de Pro gaan maar voor de gewone 13.
Gisteren nog even verder gegeken maar kan het voor mijzelf toch niet goed praten om op dit moment zoveel geld voor een telefoon neer te leggen :X

Bedankt voor de info allemaal.
Kijk volgend jaar wel voor een nieuwe telefoon, heb ik in ieder geval tijd om mij geestelijk voor te bereiden om 700+ euro voor een telefoon neer te legggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:46

Metalfreak

Hoije woh!

Het schijnt wel dat de 14 er sneller aan zit te komen dan eerst gepland omdat blijkbaar de voorraden van de 13 hard aan het slinken zijn: https://nl.hardware.info/...komt-sneller-dan-verwacht

Ik heb onlangs de 13 gekocht met 12GB RAM via Gshopper en ben er zeer tevreden over als vervanger van mijn Mi 9T Pro. Ik had 'm vooral gekocht omdat de camera van de 9T Pro niet van geweldige kwaliteit is en de kwaliteit van foto's is merkbaar beter.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07-05 14:58
Ben op zoek naar een nieuwe gsm.. De Xiaomi 13T komt binnenkort uit.. Is het waard om daar op te wachten? Of kun je beter de Xiaomi 13 nemen.. ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
harley2009 schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 17:23:
Ben op zoek naar een nieuwe gsm.. De Xiaomi 13T komt binnenkort uit.. Is het waard om daar op te wachten? Of kun je beter de Xiaomi 13 nemen.. ??
MediaTek Soc naar verluid, zou niet mijn voorkeur hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 01-05 22:28
harley2009 schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 17:23:
Als je het niet erg vindt om een MediaTek SoC te krijgen in plaats van een Qualcomm SoC kan het inderdaad interessant zijn om te wachten. Het is al bekend dat die een 144hz scherm krijgt en de MediaTek Dimensity 8200-Ultra.

Het lijkt er ook op dat Xiaomi het updatebeleid gaat verbeteren met vier grote Android-updates en vijf jaar aan beveiligingspatches. Dit is nu zo met de Redmi K60 Extreme Edition, die hier gaat uitkomen als de 13T en 13T Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Niet online
Jotyjo schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 19:58:
Het lijkt er ook op dat Xiaomi het updatebeleid gaat verbeteren met vier grote Android-updates en vijf jaar aan beveiligingspatches. Dit is nu zo met de Redmi K60 Extreme Edition, die hier gaat uitkomen als de 13T en 13T Pro
Dat is al officieel bevestigd: https://www.gsmarena.com/...ty_patches-news-59809.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Dan wordt het eind december kijken of de 14 Pro al leverbaar is en dan rest nog alleen maar een verzoekje sturen naar de kerstman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 07-05 15:58
Jotyjo schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 19:58:
[...]

Als je het niet erg vindt om een MediaTek SoC te krijgen in plaats van een Qualcomm SoC kan het inderdaad interessant zijn om te wachten. Het is al bekend dat die een 144hz scherm krijgt en de MediaTek Dimensity 8200-Ultra.

Hoe verhoudt de Dimensity 8200-ultra zich tot de laatste Snapdragons? (8 gen 1 en 2)

Ik zie bij de Snapdragons veel overhverhittingsproblemen. Is het bij de Mediatek chips anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Ik zie bij de Snapdragons 8 gen 1 en 2 (heb zelf de 12 Pro) geen oververhittingsproblemen en hoor daar in de XDA community ook niks over..
De eerste Chinese versies van de gen 1 hadden dat maar dat is in de productie voor Global en EEA aangepast met een betere koeling. De gen2 heeft überhaupt geen enkel probleem met hoge temps gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Volgens mij is het een generiek probleem met de 888 en Gen 1 soc, die minder efficiënt en gevoelig voor oververhitting zijn.
Dat is opgelost toen ze met nieuwe chips van Samsung naar TSMC zijn geswitched.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
Grotbewoner schreef op maandag 11 september 2023 @ 09:10:
[...]

Hoe verhoudt de Dimensity 8200-ultra zich tot de laatste Snapdragons? (8 gen 1 en 2)

Ik zie bij de Snapdragons veel overhverhittingsproblemen. Is het bij de Mediatek chips anders?
In de benchmarks scoort de ultra hoger, maar of het ook efficiënt is is mij onbekend.
Nadeel van MediaTek is dat de kernel code doorgaans niet open-source is, waardoor custom rom ondersteuning niet van de grond komt.

Edi: nieuws: Gerucht: MediaTek kampt met hitteprobleem onaangekondigde Dimensity 9300

[ Voor 16% gewijzigd door dutchgio op 11-09-2023 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Zoals gezegd zijn de problemen met het warm worden in de Global modellen gewoon opgelost hoor.
De Gen 8-2 worden geproduceerd bij TSMC omdat ze daar op werkelijke 4nm worden geproduceerd, dit i.t.t. bij Samsung alhoewel die ook claimden een 4nm procedé te gebruiken.
Enige uitzondering is bij gebruik van Android Auto icm TomTom-Go, maar dat worden 99% van alle toestellen vrij warm en maakt niet uit met welke SOC.

Hier een hands-on vergelijk tussen de eerste Chinese versie en de latere global versie:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 01-05 22:28
Grotbewoner schreef op maandag 11 september 2023 @ 09:10:
[...]

Ik heb zelf een tablet met een MediaTek Kompanio 1300T (vergelijkbaar met de Dimensity 1200) en ervaar zelf geen oververhittingsproblemen. Natuurlijk heb je met een tablet minder snel kans op oververhitting dan met een smartphone.

Zoals andere mensen al zeiden, hebben alleen de Snapdragon 888, 888+ en 8 Gen 1 last van oververhittingsproblemen. Dit komt vooral, omdat Qualcomm de SoC's heeft laat produceren door Samsung in plaats van TMSC. De oververhittingsproblemen zijn al sinds de 8 Gen 1+ verdwenen

• Rayz25
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 02-05 21:30
Na maanden de Xiaomi 13 pro te hebben mijn ervaring.

De telefoon is goed maar niet top veel rommel aps die je blijven storen over thema s nieuwe achtergronden etc inkomende oproep whatsapp wordt niet weergegeven. Aps zijn soms niet te sluiten moet je naar het Android menu gaan toetsenbord komt soms niet automatisch tevoorschijn vergelijking met Huawei hebben ze echt nog een stap te maken

• snah001
Mmm, bedankt.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nét dit soort toestanden bij mijn 12 Pro niet ben tegengekomen.
Whatsapp oproepen verschijnen net zoals normale mobiele oproepen maar dan in WA, toetsenbord is er wanneer ik dat wil en alleen als er nieuwe achtergronden beschikbaar komen wordt er een berichtje gestuurd dat die te downloaden zijn en that's it.
Dat sommige apps niet zomaar te sluiten zijn hebben diezelfde apps ook op niet Xiaomi toestellen en dat heeft meer te maken met de app ontwikkelaar en wat voor app dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
De Xiaomi 13T is momenteel te verkrijgen voor een mooie prijs. Maar enige wat ik nog niet ben tegengekomen zijn reviews.. Via mobiel.nl is deze nu te verkrijgen voor 485 euro..

Hoor over de MediaTek Dimensity 8200 Ultra weinig slechts. Is er al iemand die een goede review heeft gevonden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Laatst online: 06-05 20:40
harley2009 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 18:08:
De Xiaomi 13T is momenteel te verkrijgen voor een mooie prijs. Maar enige wat ik nog niet ben tegengekomen zijn reviews.. Via mobiel.nl is deze nu te verkrijgen voor 485 euro..

Hoor over de MediaTek Dimensity 8200 Ultra weinig slechts. Is er al iemand die een goede review heeft gevonden??
Hoe zie jij hem voor €485? Ik zie hem voor €649.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otto Jans
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 05-05 22:01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Die aanbieding is alleen icm een abonnement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otto Jans
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 05-05 22:01
snah001 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 19:57:
Die aanbieding is alleen icm een abonnement
Nou en?

Als je alleen toestel wilt is dit nog €115 goedkoper dan los kopen.
Dus mega deal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
cordonbleu schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 18:34:
[...]

Hoe zie jij hem voor €485? Ik zie hem voor €649.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BnAVGgODkj2AAKMsDSTwqywvwQg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JBdnIpqrplAKxKnlStCx8ZzC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huizinity
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 07-05 07:10
Ik las op Android Planet dat de Xiaomi 13 en de Xiaomi 13 Pro de update naar Android 14 deze week zou moeten krijgen.

Dat is toch best snel? Ik weet dat de Pixels inmiddels ook 14 hebben, maar mijn S21 nog niet.

Als ik reviews op youtube bekijk van de Xiaomi 13 wordt er bijna altijd gezegd dat het update beleid van Xiaomi niet goed is, dat het altijd lang duurt voor dat updates uitgebracht worden.

Is er iets veranderd aan het update beleid bij Xiaomi ? Heeft hier al iemand de update binnen gehaald op de Xiaomi 13?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis H
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:03
Vorige week de update naar Android 14 ontvangen op mijn Xiaomi 13.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Niet online
Huizinity schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 20:14:
Ik las op Android Planet dat de Xiaomi 13 en de Xiaomi 13 Pro de update naar Android 14 deze week zou moeten krijgen.

Dat is toch best snel? Ik weet dat de Pixels inmiddels ook 14 hebben, maar mijn S21 nog niet.

Als ik reviews op youtube bekijk van de Xiaomi 13 wordt er bijna altijd gezegd dat het update beleid van Xiaomi niet goed is, dat het altijd lang duurt voor dat updates uitgebracht worden.

Is er iets veranderd aan het update beleid bij Xiaomi ? Heeft hier al iemand de update binnen gehaald op de Xiaomi 13?
Het update beleid van Xiaomi wordt nog altijd stap voor stap beter. Maar het verschil is ook dat dit nog gewoon het MIUI 14 van eind vorig jaar is, maar dan gebasseerd op Android 14. Samsung brengt geen Android 14 variant met het oude OneUI 5.1 uit, maar gelijk Android 14 in combinatie met het nieuwe OneUI 6. Omdat er geen MIUI 15 komt, maar een geheel nieuw HyperOS, zal Xiaomi in ieder geval dit jaar voor deze snellere update strategie gegaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 00:17
korte vraag aan jullie.

Hoe is de MtK SoC?

ik wil een nieuw toestel *dual sim* in dit geval.
Eentje voor prive sim1, en andere voor bedrijf sim2.

Maar het houdt me altijd tegen door MtK SoCs vaak geen support meer voor ROM Community etc.

Iemand die me ervaringen kan geven, anders toch maar overstappen op google pixel8pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Heb vandaag de 13 Ultra besteld bij TradingShenzen voor € 858,- 16GB/512GB.
Waarom?
De 14 Pro wordt niet geleverd buiten China dus kun je die alleen met Chinese rom of xiaomi.eu rom bestellen en niet met Global/Global-EEA rom.
Eigenlijk voor die prijs een no-brainer gezien de prijs wat die hier 2 maanden geleden gekost heeft.
Nu nog 14 dagen wachten op levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
theduke1989 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 16:11:
korte vraag aan jullie.

Hoe is de MtK SoC?

ik wil een nieuw toestel *dual sim* in dit geval.
Eentje voor prive sim1, en andere voor bedrijf sim2.

Maar het houdt me altijd tegen door MtK SoCs vaak geen support meer voor ROM Community etc.

Iemand die me ervaringen kan geven, anders toch maar overstappen op google pixel8pro.
De prestaties zijn prima, maar je moet het dan wel met de standaard rom doen.
Er is ook geen Xiaomi.eu rom support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-05 08:25
Gebruikers met een Xiaomi 13T Pro hier?

Heb nu een Nothing Phone 2, maar de Xiaomi 13T Pro ziet er wel erg verleidelijk uit. Ik neem dan de 12/512GB versie (snap niet waarom iemand de 16GB/1TB neemt maar goed).

Ben benieuwd hoe de accu is en of er al in de tussentijd veel updates uitgekomen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Laatst online: 06-05 20:40
Knamix schreef op maandag 18 december 2023 @ 12:47:
Gebruikers met een Xiaomi 13T Pro hier?

Heb nu een Nothing Phone 2, maar de Xiaomi 13T Pro ziet er wel erg verleidelijk uit. Ik neem dan de 12/512GB versie (snap niet waarom iemand de 16GB/1TB neemt maar goed).

Ben benieuwd hoe de accu is en of er al in de tussentijd veel updates uitgekomen zijn.
Ik ben wel benieuwd vanwaar je de overstap wil maken. Bevalt de Nothing je niet?
De accuduur van de Nothing is wat beter dan die van de 13T (Pro) volgens mij. Maar over het algemeen kom je met de Xiaomi ook de dag wel door. En hij laadt natuurlijk sneller op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadRunnerRik
snah001 schreef op zondag 17 december 2023 @ 11:58:
Heb vandaag de 13 Ultra besteld bij TradingShenzen voor € 858,- 16GB/512GB.
Waarom?
De 14 Pro wordt niet geleverd buiten China dus kun je die alleen met Chinese rom of xiaomi.eu rom bestellen en niet met Global/Global-EEA rom.
Eigenlijk voor die prijs een no-brainer gezien de prijs wat die hier 2 maanden geleden gekost heeft.
Nu nog 14 dagen wachten op levering.
Lekker! Ben benieuwd hoe die bevalt en het merkbaar is dat je wat banden mist. Ben langzaam op zoek naar een vervanger voor m'n 11 Ultra..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
"Wat banden mist" valt wel mee.
Band 20 en that's it (vergeleken met de 14 Pro die ook band 20 niet heeft).
Er is verschillende info op het web welke banden het toestel nu wel of niet heeft en dat is een beetje verwarrend.
Overigens als je de specs bekijkt dan is eigenlijk de SOC van dit net 7 maanden oude toestel (kwam uit in mei) 1 generatie ouder dan de 14 Pro maar dat ga ik toch niet merken.
De wetenschap dat dit toestel gewoon €750,- goedkoper is dan hier in NL werd verkocht gaf de doorslag en omdat ik op projecten alleen nog maar voor fotografie de telefoon gebruik is dit eigenlijk een prima opvolger voor mijn 12 Pro.
Hoop hem nog voor het einde van het jaar te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sannietje1985
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 22-11-2024
Is er ook iemand die mn cameravergelijk heeft van de xiaomi13 met de gewone pixel 8?
Lees in het forum van de pixel toch wel wat issues in gebruik en twijfel of ik dan niet beter de Xiaomi kan nemen.
Hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Aan de Xiaomi 13 gebruikers: hebben jullie ook wel eens last gehad van een enorme battery drain? Ik had daar de laatste tijd enorm last van. Mijn 4 jaar oude Mi 9T ging nog langer mee dan mijn 13 deze week mee ging. Zo erg dat hij gisteren in een uurtje tijd ongeveer 20% leeg is geraakt, gewoon in mijn broekzak. Nu heb ik eens even caches geleegd van wat apps (de Play Store had een cache van +10GB...) en nu lijkt het weer een heel stuk beter te gaan tot nu toe vandaag.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Gebruik de "opruimer" app van het toestel eens 1x per week.
Dat helpt ook een flink stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

snah001 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 12:03:
Gebruik de "opruimer" app van het toestel eens 1x per week.
Dat helpt ook een flink stuk.
Die app heb ik niet op mijn toestel... Volgens mij had mijn Mi 9T Pro zoiets wel, maar op de 13 zie ik het niet.

Maar het opruimen van die caches heeft wel enorm geholpen, zit nu nog op 90% na die vanmorgen om half 8 van de lader gehaald te hebben. Voorheen zat ik soms nu al op 60% ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Opruimer is een Xiaomi app.
Kun je hier downloaden:

https://www.apkmirror.com...ease-release/#description

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03:30
snah001 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 14:42:
"Wat banden mist" valt wel mee.
Band 20 en that's it (vergeleken met de 14 Pro die ook band 20 niet heeft).
Er is verschillende info op het web welke banden het toestel nu wel of niet heeft en dat is een beetje verwarrend.
Overigens als je de specs bekijkt dan is eigenlijk de SOC van dit net 7 maanden oude toestel (kwam uit in mei) 1 generatie ouder dan de 14 Pro maar dat ga ik toch niet merken.
De wetenschap dat dit toestel gewoon €750,- goedkoper is dan hier in NL werd verkocht gaf de doorslag en omdat ik op projecten alleen nog maar voor fotografie de telefoon gebruik is dit eigenlijk een prima opvolger voor mijn 12 Pro.
Hoop hem nog voor het einde van het jaar te ontvangen.
Ik heb een 13 Ultra uit China, ben nu even op vakantie in Europa en volgens mij mis is toch wel wat 4G banden. Mijn Hi (jaja, oud) prepaid heeft geen toegang tot KPN 5G, maar hij valt opvallend vaak terug naar 2G (Edge). In Duitsland hadden de mensen om mij heen allemaal 4G, en ik zat op een Edge verbinding waar niet over te internetten viel. Ik zie soms wel 4G(+), dus hij KAN wel 4G in Europa.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Duitsland is kwa dekking altijd een specifiek geval.
Buiten de steden is sowieso de dekking vaak slecht (maakt niet uit 4G/5G) met soms helemaal geen netwerk ter beschikking, zeker in bergachtige gebieden.
Met mijn 12 Pro (EU versie) heb ik dezelfde problemen en daar wordt je met je neus op de feiten gedrukt als je Google Maps gebruikt die online de info moet ophalen en je ineens geen enkele info meer hebt.
Daarom gebruik ik al jaren TTGo, die heeft alle maps op je toestel staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis H
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Z6z0kwWLOfO-87ls1scg4epuz0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xexJwbEM47W00T9FRPtzVSuL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vlamXEqYc-Lnm4PnnmZ8R5ZZG8I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XoTs9yezI6ptb2z7y21ezwAl.jpg?f=fotoalbum_large

Ik kreeg vandaag een update van mijn Xiaomi 13 binnen. Betreft de update naar HyperOS. Inmiddels gedownload en geïnstalleerd. Afgezien van wat kleine cosmetische aanpassingen zie ik zo snel geen grote verschillen, maar ook (gelukkig) geen bugs of andere gekke dingen.

Komende dagen maar eens kijken hoe het bevalt.

[ Voor 31% gewijzigd door Dennis H op 24-12-2023 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Voor de 13 Ultra is voor de Global EEA zowel de recovery rom als de fastboot rom uit:

https://miuirom.org/phones/xiaomi-13-ultra#EEA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneeuwhond
  • Laatst online: 02-05 11:55
2 dagen geleden HyperOS gekregen op mijn Xiaomi 13.

Ik haat deze update. Er lijkt ineens een witte gloed/mist over mijn scherm te zitten, alsof er gigantische Gamma Correctie overheen zit. Ik wil mijn telefoon bijna weggooien hierom, het is echt spuuglelijk.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/GmSX8L5f/IMG-0010.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/J4x68ccM/Screenshot-2023-12-26-11-45-28-948-com-android-settings.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/vZmPZg39/Screenshot-2023-12-26-11-45-37-671-com-android-settings.jpg

Heb alle color settings en tempraturen en saturatie geprobeerd, maar het helpt niet.
Iemand anders die hier last van heeft? Ik heb de Xiaomi 13 Golbal 12/256 gb versie.

De MIUI 13>14 update bracht al ellende, zoals NovaLauncher issues maar ook ABN app die niet meer start vanaf Chrome als je wilt betalen (ik moet nu alles via PC doen :-( en QR scannen met abn app), maar nu het scherm zo lelijk is geworden wil ik deze telefoon eigenlijk weg doen. Wat jammer is want qua hardware is het een top ding...

Wat zijn de opties: Marktplaats of is er een goede custom ROM waar dingen ook niet kapot gaan elke keer na updates?

[ Voor 21% gewijzigd door Sneeuwhond op 26-12-2023 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Sneeuwhond schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 12:00:

Ik haat deze update. Er lijkt ineens een witte gloed/mist over mijn scherm te zitten, alsof er gigantische Gamma Correctie overheen zit. Ik wil mijn telefoon bijna weggooien hierom, het is echt spuuglelijk.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Heb alle color settings en tempraturen en saturatie geprobeerd, maar het helpt niet.
Iemand anders die hier last van heeft? Ik heb de Xiaomi 13 Golbal 12/256 gb versie.

De MIUI 13>14 update bracht al ellende, zoals NovaLauncher issues maar ook ABN app die niet meer start vanaf Chrome als je wilt betalen (ik moet nu alles via PC doen :-( en QR scannen met abn app), maar nu het scherm zo lelijk is geworden wil ik deze telefoon eigenlijk weg doen. Wat jammer is want qua hardware is het een top ding...

Wat zijn de opties: Marktplaats of is er een goede custom ROM waar dingen ook niet kapot gaan elke keer na updates?
Scherm weet ik niet, zou het inderdaad in de display settings zoeken om het een en ander aan te passen...

ABN is waarschijnlijk een autostart/permissie probleem, dat moet wel te fixen te zijn door die na te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001

Heb je al eens een andere Launcher geprobeerd zoals Nova Launcher of Microsoft Launcher?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis H

[Afbeelding]

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Gek, daar heb ik geen last van.
Wat je kunt proberen: instellingen - scherm en helderheid - donkere modus opties - "pas tekst en achtergronden automatisch aan"

Mijn kleurenschema staat op "levendig". Verder niks aangepast.

Bij "scherm en helderheid" heb je ook de optie; "ai beeld motor" heb je hier alles uitgeschakeld?

[ Voor 5% gewijzigd door Dennis H op 26-12-2023 14:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sneeuwhond
dutchgio schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 13:04:
[...]

Scherm weet ik niet, zou het inderdaad in de display settings zoeken om het een en ander aan te passen...

ABN is waarschijnlijk een autostart/permissie probleem, dat moet wel te fixen te zijn door die na te lopen.
Hoe doe ik dit precies, ik heb alle permissies voor ABN aan staan.
Als ik vanuit chrome op een ''betalen met abn'' ideal link klik, waar normaal direct de app zou starten en om code zou vragen, gebeurt nu niks.

Ik zie ook niks geblokkeerd worden.
snah001 schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 14:04:
[...]

Heb je al eens een andere Launcher geprobeerd zoals Nova Launcher of Microsoft Launcher?
Ik gebruik sowieso alleen de Nova Launcher ( al 6+ jaar geloof ik :P). Maar het is in alle apps, whatsapp is ook ''wittig''.
Dennis H schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 14:21:
[...]

Gek, daar heb ik geen last van.
Wat je kunt proberen: instellingen - scherm en helderheid - donkere modus opties - "pas tekst en achtergronden automatisch aan"

Mijn kleurenschema staat op "levendig". Verder niks aangepast.

Bij "scherm en helderheid" heb je ook de optie; "ai beeld motor" heb je hier alles uitgeschakeld?
Die staat uit maar met aanzetten geen verschil.

Color schemes heb ik ze allemaal nagelopen, ik had standaard vivid of saturated aanstaan, dat zag er voor deze update prima uit. Nu zie ik sowieso weinig verschil in. Als ik color temp op ''cool'' verander lijkt het ''wittige'' alleen nog maar erger. Het is vooral met lagere helderheid extra goed te zien. Het is alsof je je kleurenkleding te warm heb gewassen.

AI settings ook mee gespeeld, geen effect :(.

En ja ik heb de tel al uit en aan gehad :).

Heb je precies dezelfde telefoon ( de Global version ipv de EU?)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis H
Ah excuses, ik heb niet de global version. Misschien dat er daar wat mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneeuwhond
Hmmm, ik heb blijkbaar over het hoofd gezien dat je zelf alles kan instellen:

Display&Brightness > colours scheme > Advanced settings.
Ik heb saturation een tikkie hoger gezet dan default, en gamma van midden naar helemaal uit/minimaal.

Daarmee lijtk het scherm weer een beetje op hoe hij er uit zag voor de update, het is nog steeds niet perfect, maar wel een stuk beter.

In ell geval krijg ik geen woedeaanval elke keer als ik naar het scherm kijk nu :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
De HyperOS update voor de 13 Global EEA is nu ook officieel uit.

Download link:
https://airtel.bigota.d.m...CEUXM_0332150a82_14.0.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Mijn bestelde 13 Ultra is in NL maar nog niet gearriveerd bij DHL.
Intussen wel wat ervaringen verzameld voor toestellen zonder band 20.
Goede kennis van mij uit Azië, met een Xiaomi 13 Pro zonder band 20, heeft onlangs 8 weken kris kras door Europa gereisd (NL,DE, CH, AUT, FRA) en onderweg zelfs live gestreamd naar FB en heeft geen enkel probleem ondervonden.
Altijd goede connecties gehad dus dat is een goed teken dat het ook zonder band 20 kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-05 16:18
snah001 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 13:12:
Mijn bestelde 13 Ultra is in NL maar nog niet gearriveerd bij DHL.
Intussen wel wat ervaringen verzameld voor toestellen zonder band 20.
Goede kennis van mij uit Azië, met een Xiaomi 13 Pro zonder band 20, heeft onlangs 8 weken kris kras door Europa gereisd (NL,DE, CH, AUT, FRA) en onderweg zelfs live gestreamd naar FB en heeft geen enkel probleem ondervonden.
Altijd goede connecties gehad dus dat is een goed teken dat het ook zonder band 20 kan.
Ligt natuurlijk aan je provider. Met T-mobile zou je het wel echt moeten merken. Het grote nadeel is vooral dat je in gebouwen weinig verbinding zult hebben en dan valt hij terug naar Edge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
De 13 Pro Global EEA heeft de update naar HyperOS gekregen, OS1.0.1.0.UMBEUXM.

Full rom zip link:
https://bigota.d.miui.com...BEUXM_42a3c8c25a_14.0.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Vandaag de 13 Ultra binnen gekregen (reeds voorzien van Global rom en unlocked).
Global EEA HyperOS er op geflashed, TWRP erop, met Magisk geroot en alle apps met Swift backup weer teruggezet.
Dat laatste duurde het langst omdat ik die in de cloud gebackupped had.
Alles werkt prima, goede (5G) ontvangst binnenshuis (veel beton rondom).
Straks ff de niet nodige apps eraf gooien en dan is het klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Vandaag nog door het Limburgse heuvelland gereden en overal prima ontvangst.
Android auto connectte in1x goed en alles werkt zoals het moet.
Weer flink stapje sneller dan de 12 Pro en op eerste schattingen kom ik uit op een SOT van c.a. 10 uur en dat is gewoon goed.
Alles loopt erg vloeiend, snel zonder haperingen en het scherm is ook weer een stap vooruit.
Alle onnodige apps eraf gegooid of disabled.
Tot nog toe dus super ervaring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Android Auto krijg ik, wireless, met mijn Xiaomi 13 Pro maar niet verbonden met mijn Kia EV9.
De auto kan het wel wireless met bijvoorbeeld een Samsung Galaxy S23.
Ik zit dus iedere dag met een USB kabeltje te prutsen om Android Auto te activeren. Via een kabeltje werkt AA wel

Zou HyperOS installeren hier een oplossing zijn? @snah001 Heb ik dan nog wel toegang tot alle apps van Google Play?

[ Voor 4% gewijzigd door Gasoline1234 op 06-01-2024 17:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Hier werkt Android auto wireless probleemloos. De apps die Google toestaat om op Android auto te werken zijn er allemaal een werken gewoon.
Icm TtGo (als je het adres in je adresboek hebt staan) naam inspreken en hoppa kun je meteen rijden. Ook handsfree bellen werkt op die manier prima.
Zit wel al op de officiële global eea versie van HyperOS.

[ Voor 9% gewijzigd door snah001 op 06-01-2024 20:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik heb een xiaomi 13t pro. Betalen via nfc werkt niet icm de ing. In de winkel kreeg ik de melding dat ik handelingen op mijn telefoon moet verrichten en in de ing app moet ik dan mijn pincode invoeren, dat doe ik allemaal maar betalen ho maar.

Kan iemand mij helpen.

Zie afbeelding voor mijn instelligen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/25gtAcINL6xP1pCLYl9EUE_XaYg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZGNiBPf6Tkmzu9ySyorS5jTb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis H
Dennis H schreef op zondag 24 december 2023 @ 19:25:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik kreeg vandaag een update van mijn Xiaomi 13 binnen. Betreft de update naar HyperOS. Inmiddels gedownload en geïnstalleerd. Afgezien van wat kleine cosmetische aanpassingen zie ik zo snel geen grote verschillen, maar ook (gelukkig) geen bugs of andere gekke dingen.

Komende dagen maar eens kijken hoe het bevalt.
Na 3 weken op HyperOS kan ik zeggen dat ik erg tevreden ben over de update. Alles werkt super smooth en stabiel. Batterij verbruik is iets verbeterd en ik ben geen bugs tegen gekomen.

Enige nadeel is de verandering van de "controlecentrum stijl". De Miui versie vind ik erg onduidelijk en vervelend. Ik ben daarom weer terug gegaan naar de Android stijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

snah001 schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 20:05:
Hier werkt Android auto wireless probleemloos. De apps die Google toestaat om op Android auto te werken zijn er allemaal een werken gewoon.
Icm TtGo (als je het adres in je adresboek hebt staan) naam inspreken en hoppa kun je meteen rijden. Ook handsfree bellen werkt op die manier prima.
Zit wel al op de officiële global eea versie van HyperOS.
Ik heb de HyperOS update op mijn Xiaomi 13 Pro geïnstalleerd. De update bleek al klaar te staan.
Helaas werkt wireless Android Auto nog steeds niet. De AA verbinding met de Kia EV9 kan maar niet tot stand worden gebracht. Dat lukt alleen met een USB-kabeltje.

Ik denk dat ik mijn Xiaomi 13 Pro maar ga verkopen, want met Samsung toestellen werkt wireless AA wel met de Kia EV9.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Gasoline1234 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 08:27:
[...]

Ik heb de HyperOS update op mijn Xiaomi 13 Pro geïnstalleerd. De update bleek al klaar te staan.
Helaas werkt wireless Android Auto nog steeds niet. De AA verbinding met de Kia EV9 kan maar niet tot stand worden gebracht. Dat lukt alleen met een USB-kabeltje.

Ik denk dat ik mijn Xiaomi 13 Pro maar ga verkopen, want met Samsung toestellen werkt wireless AA wel met de Kia EV9.
Ken mensen met een Kia EV9 waar net de Samsung fone het niet wil doen met wireless AA.
AA is vaak een beetje kieskeurig en soms moet je eerst bekabeld een verbinding opzetten voordat je die draadloos kunt gebruiken en dat is toestel/merk onafhankelijk.
Werkt het toestel in de ene auto wel goed met AA is dat nog geen uitgemaakte zaak in een andere auto.
Verder eens proberen in de ontwikkelaarsoptie om daar een lager (lees ouder) BT protocol te kiezen of juist de nieuwste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

snah001 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 15:00:
[...]

Ken mensen met een Kia EV9 waar net de Samsung fone het niet wil doen met wireless AA.
AA is vaak een beetje kieskeurig en soms moet je eerst bekabeld een verbinding opzetten voordat je die draadloos kunt gebruiken en dat is toestel/merk onafhankelijk.
Werkt het toestel in de ene auto wel goed met AA is dat nog geen uitgemaakte zaak in een andere auto.
Verder eens proberen in de ontwikkelaarsoptie om daar een lager (lees ouder) BT protocol te kiezen of juist de nieuwste versie.
Bedankt voor je aanvulling.
Ik heb er aardig wat uurtjes aan besteed met mijn Xiaomi 13 pro. Vele keren de BT-verbinding weer verwijderd uit de auto en de auto verwijderd uit de telefoon. Met USB-kabel, zonder USB-kabel. Andere kabel. Toestel herstarten. You name it. Android Auto werkt dus wel via de USB-kabel, maar niet wireless.

De developer-mode heb ik nog niet aangezet op mijn Xiaomi. Dat ga ik proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
En in een andere auto proberen, liefst van een ander merk of met een aftermarket radio met AA-wireless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabander69
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 02-05 10:26
Ik heb de 13t nu bijna een week omdat mijn Samsung galaxy flip4 uit het niets het scherm kapot ging en ik denk dat Samsung het niet onder de garantie gaat vergoeden.

De Xiaomi bevalt vrij goed, alleen krijg ik één probleempje niet opgelost. De telefoon heeft verbinding met mijn wifi, maar de verbinding verbreekt zeer vaak, soms zelfs 2 keer per minuut. Hierdoor duurt het af en toe even voordat ik een site kan laden en vaak geeft hij aan geen verbinding.. wat na een seconde dan weer verdwijnt.

Iemand een oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Laatst online: 22:00
Sinds afgelopen vrijdag de Xiaomi 13 in gebruik.
Mijn OS blijft op MIUI Global 14.0.8 steken. Ik heb nog geen HyperOS. Op updates controleren geeft aan dat ik up to date ben.
Is het nog niet breed uitgerold?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Mijn Xiaomi 13 Pro zei ook up-to-date te zijn, maar door op het MIUI logo te tappen bleek daar de HyperOS upgrade klaar te staan.
Heb je dat al geprobeerd? @Roodey

[ Voor 3% gewijzigd door Gasoline1234 op 29-01-2024 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Gasoline1234 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 09:29:
Mijn Xiaomi 13 Pro zei ook up-to-date te zijn, maar door op het MIUI logo te tappen bleek daar de HyperOS upgrade klaar te staan.
Heb je dat al geprobeerd? @Roodey
Nee, maar zojuist wel. Ik krijg dan 3 puntjes waar ik extra zaken kan uitvoeren zoals Download het nieuwst pakket. Dit resulteert in een MIUI rom die gedownload wordt.
Ik wacht nog wel even. Wellicht verschil tussen 13 en 13 Pro.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Laatst online: 03:30
Is je bootloader ge-unlocked? Las ook dat je HyperOS dat niet automatisch krijgt.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Dannisi schreef op maandag 29 januari 2024 @ 11:44:
Is je bootloader ge-unlocked? Las ook dat je HyperOS dat niet automatisch krijgt.
Nee, alles is nog standaard. Op internet lees ik ook dat de uitrol begonnen is met de 13 Pro. Dus wellicht moet ik gewoon even geduld hebben en hoor ik niet bij de eerste lichting.
Pagina: 1 2 3 Laatste