Goedemiddag allen,
Even benieuwd of een van u mij op weg kan helpen en wat informatie kan geven.
De woningbouw heeft in mijn appartement een warmtepomp geplaatst.
Van het merk Nibe BA-SVM 10 200/6.
Ook zijn er 5 zonnepanelen geplaatst.
Het verbruik van de warmtepomp werd/ wordt ingeschat op 2300 kWh.
De zonnepanelen zouden een opbrengst moeten hebben van 1250 kWh.
Mijn verbruik over de maand jan was 800 kWh.
(ik schrok me te blubber)
De zonnepanelen zijn in dec geplaatst en waren nog niet aangemeld - dus die werken nu.
Maar hoe werkt dit...
De machine werd ingesteld op 21 graden. Deze heb ik teruggezet in jan naar 17 en inmiddels staat die op 13 graden kamertemp. En van een luxe stand staat ie nu in eco stand in de hoop dat het eind van deze maand enigszins te overzien is.
Ik heb het idee dat deze machine die ook water verwarmt het hele jaar door werkt. Is mijn verbruik dan elke maand nu 800 kWh? Weet iemand de verhouding tussen energieverbruik voor warm water verwarmen en verwarming convectoren? En het verloop van elektra verbruik per maand/jaar?
Ben benieuwd.
Want in mijn beleving is dit veel en veel te hoog.
Even benieuwd of een van u mij op weg kan helpen en wat informatie kan geven.
De woningbouw heeft in mijn appartement een warmtepomp geplaatst.
Van het merk Nibe BA-SVM 10 200/6.
Ook zijn er 5 zonnepanelen geplaatst.
Het verbruik van de warmtepomp werd/ wordt ingeschat op 2300 kWh.
De zonnepanelen zouden een opbrengst moeten hebben van 1250 kWh.
Mijn verbruik over de maand jan was 800 kWh.
(ik schrok me te blubber)
De zonnepanelen zijn in dec geplaatst en waren nog niet aangemeld - dus die werken nu.
Maar hoe werkt dit...
De machine werd ingesteld op 21 graden. Deze heb ik teruggezet in jan naar 17 en inmiddels staat die op 13 graden kamertemp. En van een luxe stand staat ie nu in eco stand in de hoop dat het eind van deze maand enigszins te overzien is.
Ik heb het idee dat deze machine die ook water verwarmt het hele jaar door werkt. Is mijn verbruik dan elke maand nu 800 kWh? Weet iemand de verhouding tussen energieverbruik voor warm water verwarmen en verwarming convectoren? En het verloop van elektra verbruik per maand/jaar?
Ben benieuwd.
Want in mijn beleving is dit veel en veel te hoog.