FirePuma142 schreef op maandag 13 februari 2023 @ 14:52:
In essentie is het een bazensport, maar van football op TV word ik altijd erg chagrijnig. Net zoals vroeger in het stadion overigens. Het duurt en het duurt, terwijl de speeltijd met bal minder dan een kwartier is normaliter. Als ze daar nu eens wat aan deden, dan werd het wellicht nog iets buiten de USA.
Het is maar net hoe je het bekijkt. Ik ben opgegroeid met voetbal, en dat kijk ik nog steeds met veel plezier, maar ondanks dat dat theoretisch 2x 45 minuten onafgebroken duurt, zitten daar ook stiekem veel onderbrekingen in. Of hele periodes waarin vrij weinig spectaculairs gebeurt en weinig kansen ontstaan. Bij Football ligt het wel extreem vaak stil inderdaad, dat zou echt wel
iets minder kunnen, maar
als er dan wat gebeurt, dan is het ook veel vaker echt actie. En het is zo explosief, dat kun je niet zonder die breaks een hele wedstrijd volhouden.
Voor mij is een volledige wedstrijd Football kijken ook gewoon een heel andere kijkervaring dan voetbal kijken. Het duurt langer en het ligt vaker stil, maar je kunt dus ook makkelijker tussendoor eten/drinken pakken, naar de wc, (al dan niet online) kletsen over de wedstrijd. Allemaal zonder dat je wat mist. Het kijkt wat relaxter vind ik, afgezien van de spanning die er op kan zitten.
Overigens kijk ik normaal gesproken vooral RedZone. Ik weet niet of je dat kent, maar als je van volcontinu football kijken houdt, dan is dat wel een aanrader. Meestal tot maximaal acht wedstrijden tegelijk, en ze laten van al die wedstrijden alle actie in de redzone zien en alle scores, maar ook bepalende andere momenten buiten de redzone. Dan mis je niets. Als er een topwedstrijd is van de Chiefs of de Ravens dan kijk ik die liever los als ESPN die uitzendt, of eventueel een hele vette matchup tussen twee andere teams, maar anders vooral RedZone. Is alleen slecht voor de maandagochtend, want het duurt in principe van 19:00 tot 2:00, en ik kijk altijd tot de aanstaande wekker om 6:00 me echt overhaalt om toch nog even wat slaap te pakken...