Hè hè, eindelijk een drive tegengehouden
Dat is toch een eenmalige val waar je intrapt? Hoop ik maar.Marc H schreef op maandag 13 februari 2023 @ 03:04:
[...]
Het is een strategie dingetje wat je wel vaker zal zien. de aanvallende partij verlegd de focus naar de andere kant van het veld. De verdediging zou dan hun strategie moeten aanpassen. Je creëert een soort van man meer situatie aan de linker of rechterkant van het veld.
Het valt toch erg op na twee keer, wanneer er iemand heel hard naar die kant oploopt en in het midden breken ze door en scoren, dat je nooit meer in die val trapt.
Bij het rugby, dat geen Amerikaans voetbal is, had je vorig jaar een klein Japannertje dat schurft had aan alle regels. Die rende gewoon over de lijn, en Japan had 5 punten. Inclusief conversie is dat volgens mij 7 punten. En dat flikte die kleine rakker dus totdat er zo'n opgepompte beukploeg tegenover Japan kwam te staan. Toen had je niks meer aan dat Japannertje.
Er zijn in de NFL ontzettend veel tactische varianten die voor een verdediging erg op elkaar lijken, maar steeds net even anders zijn. De NFL is gewoon sowieso ontzettend veel tactischer dan rugby.mavaros schreef op maandag 13 februari 2023 @ 03:21:
[...]
Dat is toch een eenmalige val waar je intrapt? Hoop ik maar.
Het valt toch erg op na twee keer, wanneer er iemand heel hard naar die kant oploopt en in het midden breken ze door en scoren, dat je nooit meer in die val trapt.
Bij het rugby, dat geen Amerikaans voetbal is, had je vorig jaar een klein Japannertje dat schurft had aan alle regels. Die rende gewoon over de lijn, en Japan had 5 punten. Inclusief conversie is dat volgens mij 7 punten. En dat flikte die kleine rakker dus totdat er zo'n opgepompte beukploeg tegenover Japan kwam te staan. Toen had je niks meer aan dat Japannertje.
Please, ik snap dat je rugby leuk vind. Maar nogmaals american football is niet met rugby te vergelijken.
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Het probleem is dat je als verdedigende partij nooit weet of het slechts misleiding is, of onderdeel is van de komende play. Beide teams hebben complete spelboeken liggen waarin precies beschreven staat wat iedere speler moet gaan doen.mavaros schreef op maandag 13 februari 2023 @ 03:21:
[...]
Dat is toch een eenmalige val waar je intrapt? Hoop ik maar.
Ga op youtube maar eens zoeken naar NFL explained. dan zie je beter wat er allemaal meespeelt. Als jet zo ziet denk je "Ze doen maar wat" maar dat is echt niet zo.
Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
Laatste kwart, one score game, kan nog alle kanten op. Heerlijk.
GO CHIEFS!!!!
GO CHIEFS!!!!
Had idd hetzelfde, even naar ESPN overgeschakeld net op het moment dat Hubert onzin aan het spuien was dus gelukkig de stream idd weer aan de praat gekregen ^^sandpatt schreef op maandag 13 februari 2023 @ 03:11:
[...]
Hmm ik krijg hem niet meer aan de praat. Zowel PC als TV app
edit: hij doet het weer. Toch een 5-tal minuten down geweest hier.
Hey Chiefs, hier kadootje!
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Yes!!! Chiefs op voorsprong!
Holy shit wat stond die vrij zeg.
Holy shit wat stond die vrij zeg.
[ Voor 38% gewijzigd door Jorizzz op 13-02-2023 03:33 ]
Kantje boord FG trouwens, de kicker van KC lijkt niet super vandaag. Stress?
Dat zogenaamd tactische denken is waarschijnlijk niet mijn ding. Als ik aan sportieve tactiek denk, dan moet het efficiënt zijn. American Football is dat in mijn lekenblik niet.rockhopper schreef op maandag 13 februari 2023 @ 03:24:
Please, ik snap dat je rugby leuk vind. Maar nogmaals american football is niet met rugby te vergelijken.
Is niet erg, want ik ga me toch eens verdiepen in de regeltjes. Als ik het spelletje eenmaal snap, gaan er automatisch nieuwe deuren open en kan ik me ook bezig gaan houden met de tactiek van een club. Dan hoef ik geen kleutervragen meer te stellen.
Je doet jezelf wat tekort hier, maar je hebt wel gelijk. Hoe meer je gaat aanvallen van het spelletje, hoe leuker en interessanter het wordtmavaros schreef op maandag 13 februari 2023 @ 03:35:
[...]
Dat zogenaamd tactische denken is waarschijnlijk niet mijn ding. Als ik aan sportieve tactiek denk, dan moet het efficiënt zijn. American Football is dat in mijn lekenblik niet.
Is niet erg, want ik ga me toch eens verdiepen in de regeltjes. Als ik het spelletje eenmaal snap, gaan er automatisch nieuwe deuren open en kan ik me ook bezig gaan houden met de tactiek van een club. Dan hoef ik geen kleutervragen meer te stellen.
Niet erg dat je vragen stelt hoor. Het is geen makkelijke sport om blanco in te vallen. En leuk dat je het een kans geeft. Je zult wel de vergelijking los moeten laten, want het is alsof je Grieks probeert uit te leggen aan iemand die Chinees spreekt in het Frans.
Lekkere pot tot dusver maar ik heb, net als vorig jaar, niet echt een favoriet en dat helpt niet. Ik zeg 'Go Eagles' maar als de Chiefs winnen ben ik er niet rouwig om.
Wow wat een return!!! Spectaculair.
Tactiek hoeft niet efficiënt te zijn, als de tegenpartij er maar in trapt. Kijk maar eens of je de Pro bowl wedstrijd te pakken kan krijgen, dan zie je meestal nog veel meer trick plays.mavaros schreef op maandag 13 februari 2023 @ 03:35:
[...]
Dat zogenaamd tactische denken is waarschijnlijk niet mijn ding. Als ik aan sportieve tactiek denk, dan moet het efficiënt zijn. American Football is dat in mijn lekenblik niet.
HOLY SMOKES! wat een return!!!
Waarom rent die rode nummer 19 nu niet gewoon hard door. Hij gaat twijfelen en daardoor neer.
Nu maakten die rood witten het punt ook, maar dat had al eerder kunnen gebeuren. Volgens mij mocht het ook, ondanks de ingewikkelde spelregels. Het is dan weer wel een paar seconden tijdwinst. Dat weer wel.
Nu maakten die rood witten het punt ook, maar dat had al eerder kunnen gebeuren. Volgens mij mocht het ook, ondanks de ingewikkelde spelregels. Het is dan weer wel een paar seconden tijdwinst. Dat weer wel.
[ Voor 53% gewijzigd door mavaros op 13-02-2023 03:44 ]
Geweldig inderdaad! Dit kan wel eens de beslissing zijnrockhopper schreef op maandag 13 februari 2023 @ 03:39:
Wow wat een return!!! Spectaculair.
Oei, ziet er slecht uit voor de eagles. TD met conversion nodig voor OT.
Geweldige mini drive met score van KC
Geweldige mini drive met score van KC
Zeker, ik hoop dat het spannend blijft. Een van de lafste halftime shows, maar leukste superbowls van de afgelopen tien jaar.
Het zijn geen poppetjes waar je zo doorheen rent. Kom je ze tegen, ga je naar de grond of (zeker daar) zeker out-of-bounds. Dan kun je best even zoeken naar alternatieven.mavaros schreef op maandag 13 februari 2023 @ 03:40:
Waarom rent die rode nummer 19 nu niet gewoon hard door. Hij gaat twijfelen en daardoor neer.
En TD, zoals ik al zei, 9 minuten is veel tijd
Hoe hij geen touchdown maakt, ik vind het "knap"
En net als je dacht alles gezien te hebben deze wedstrijd. Keep 'em going.
Gelukkig maar dat er hier geen KC fans aanwezig zijn....
[ Voor 28% gewijzigd door rockhopper op 13-02-2023 03:53 ]
Maakt wel alle verwachtingen waar. Spannend, high score game. Nu nog een winst voor de Chiefs en ik ben dik tevreden
Nee joh, nog een leuke overtime!
Ik ben blij met deze wedstrijd. Het blijft tot het einde spannend.
Knowledge reigns supreme over nearly anything
M'n buurman wint $200 met een poule op 't werk bij een Eagles win dus die zit ik maar te jennen:prockhopper schreef op maandag 13 februari 2023 @ 03:52:
En net als je dacht alles gezien te hebben deze wedstrijd. Keep 'em going.
Ik kan er echt prima mee leven als de Chiefs nu de klok opsnoepen en met een field goal winnenMarc H schreef op maandag 13 februari 2023 @ 03:55:
Nee joh, nog een leuke overtime!
Hier ook blij als neutrale kijker. Lichte voorkeur voor de Eagles omdat de zo leuk begonnen. Zo snel kan het gaan
Waar kan ik ergens alle afkortingen vinden die bij jullie normale taal is. Wat betekent in vredesnaam Out-Bounds of TD of ander jargon. Met een woordenboek komt men al een heel end.
QB quarter back, TD touch down, OT over time OB out of bounds
Hier hetzelfde. Maar ik denk dat de Chiefs gaan winnenBeakzz schreef op maandag 13 februari 2023 @ 03:57:
Hier ook blij als neutrale kijker. Lichte voorkeur voor de Eagles omdat de zo leuk begonnen. Zo snel kan het gaan
Out of bounds betekent dat je het veld uit loopt. Als je de bal in bezit hebt stopt de klok, mits het de laatste tweet minuten zijn van het tweede kwart, of de laatste vijf van het vierde. Heeft allemaal met clock management te maken in deze fase
Jongens, nog een prettige avond. Ik ga slapen..
not!
not!
Dank voor de verklarende woordenlijst.
Dat team met die rode rugnummers gaat winnen.
En daarom is Mahomes op één been nog beter dan de backup QB Henny
Mahomes gaat een maandje op krukken denk ik...
Ik hoop het ook, maar er kan in de eindfase nog zoveel gebeuren, dit is echt nog niet gespeeld, zelfs als de Chiefs een touchdown makenmavaros schreef op maandag 13 februari 2023 @ 04:02:
Dank voor de verklarende woordenlijst.
Je hebt maar 15 seconden nodig voor een TD, soms zelfs minder. Dus eigenlijk moet KC de klok goed managen nu.
Haha, die U2 reclame met die bal(lon) in de lucht, zou die voor of na die Chinese spionage ballonnen bedacht zijn?
Mahomes zijnde, had ik zelfs niet zover doorgelopen. Nu is er niet veel ruimte meer om de klok te laten lopen.
Nog een kadootje voor de chiefs
Als je nu een first down haalt en nog niet scoort is het klaar
Het hoort er wel bij. Een overtime was waardiger geweest.
En nu maar hopen....
11 seconden kan ook altijd nog hè. Dat zou wat zijn! Ga ik echt in een hoekje liggen janken...
Voor de neutrale kijker is dit einde echt een deceptie. Snap de strategie en het is allemaal voor de regels, maar dat maakt het niet beter.
90 yard punt return incoming?
Hahaha, hou op hoor!rockhopper schreef op maandag 13 februari 2023 @ 04:12:
90 yard punt return incoming?
Hail mary field goal, of ultieme run.
Philadelphia haalt weer rustig adem, de stad wordt niet weer afgebroken.... denk ik...
@Jorizzz Gefeliciteerd!!!
Prachtige wedstrijd, was ongeacht de afloop de moeite waard, maar nu helemaal geweldig!!!
Die figuren met dat rode rugnummer hebben terecht gewonnen. Geen idee waarom ik dat vind, maar ze vielen de wedstrijd op en dat ontbrak bij die anderen. Vooral nummertje 10 en 19 van de rooien vielen me op.
Bah, heb ik een boze buurman en directe collega...wordt weer een gezellige maandag
Mooie wedstrijd. Als een matige halftime show geweldige wedstrijd betekend dan mogen ze van mij de volgende edities Gordon boeken.
Doe eens niet zo zielig, je loopt al jaren te trollen tijdens de SB.mavaros schreef op maandag 13 februari 2023 @ 04:17:
Die figuren met dat rode rugnummer hebben terecht gewonnen. Geen idee waarom ik dat vind, maar ze vielen de wedstrijd op en dat ontbrak bij die anderen. Vooral nummertje 10 en 19 van de rooien vielen me op.
De Chiefs. Onthou die naam. Kansas City Chiefs!mavaros schreef op maandag 13 februari 2023 @ 04:17:
Een van de beste Super Bowls die ik gezien heb.
Dit. Wel jammer van het einde. Rare callMarc H schreef op maandag 13 februari 2023 @ 04:19:
Een van de beste Super Bowls die ik gezien heb.
Werd niet echt duidelijk herhaald nog, ben wel benieuwd wat er nou precies gebeurde
Nee, geen vreemd einde, gezien de score. Niet het einde wat de wedstrijd verdiend had, dat is wel zeker, maar dat is modern American Football. Elk team had het zo uitgespeeld.
Call was voor een los handje bij een speler bij een bal die mogelijk niet vangbaar was. Het is helaas een doorslaggevende call gebleken. Maar ja het is uiteindelijk ook de som van alle gebeurtenissen.
Voor mij was de onderhandse vangbal van KC het indrukwekkendste moment samen met de enorme punt return.
Voor mij was de onderhandse vangbal van KC het indrukwekkendste moment samen met de enorme punt return.
Hield z'n shirtje even vast, had die bal sowieso nooit gehaald dus overdreven om daar een vlag voor te gooien op zo'n moment (aangezien het tientallen keren in een wedstrijd gebeurd zonder vlag).Jorizzz schreef op maandag 13 februari 2023 @ 04:20:
[...]
Werd niet echt duidelijk herhaald nog, ben wel benieuwd wat er nou precies gebeurde
Tegen de Bengals ook mooi geholpen door de zebra's
[ Voor 6% gewijzigd door apis29 op 13-02-2023 04:25 ]
Dat blijft altijd een ding. Als je echt goed zou kijken, dan kan je bijna elke play wel een vlag gooien. Daar zit ook niemand op te wachten, maar soms voelt het wel een beetje random zo.apis29 schreef op maandag 13 februari 2023 @ 04:24:
[...]
Hield z'n shirtje even vast, had die bal sowieso nooit gehaald dus overdreven om daar een vlag voor te gooien op zo'n moment aangezien het tientallen keren in een wedstrijd gebeurd zonder vlag
Uiteindelijk hadden de Chiefs vandaag gewoon op het juiste moment het momentum, dus terecht gewonnen denk ik. Ik ben sowieso blij!
De call op Bradberry was bs in mijn ogen. Blijft wonderlijk hoe ze er toch zo vaak naast kunnen zitten bij American Football met alle tijd die ze hebben voor replays.
Maar het was verder wel vermakelijk.
Maar het was verder wel vermakelijk.
Dit blijf ik wel idioot vinden, dat de eigenaar van het team de beker in ontvangst neemt. Dat zie je in geen enkele andere sport. De spelers hebben het gedaan, die zouden als eerste die beker moeten vasthouden!
Dit was toch de CEO en niet de eigenaar?
Maar geen individu heeft het gedaan, dus als de coach, de QB, de MVP of wie dan ook hem in ontvangst neemt is het ook niet goed.Jorizzz schreef op maandag 13 februari 2023 @ 04:28:
Dit blijf ik wel idioot vinden, dat de eigenaar van het team de beker in ontvangst neemt. Dat zie je in geen enkele andere sport. De spelers hebben het gedaan, die zouden als eerste die beker moeten vasthouden!
Dat zou kunnen, dat klinkt voor mij als dezelfde
Maar net zo idioot
Gewoon de captain van het team, en dan als team vieren. Wie de fuck zit er op die eigenaar of ceo te wachten?The Realone schreef op maandag 13 februari 2023 @ 04:30:
[...]
Maar geen individu heeft het gedaan, dus als de coach, de QB, de MVP of wie dan ook hem in ontvangst neemt is het ook niet goed.
Mja de ceo is God van het team, legt alleen verantwoording af bij de eigenaar (die meestal alleen fan is, maar geen kennis heeft) Zijn invloed is net zo groot, mogelijk nog groter dan die van de coach.
Maar goed het is lood om oud ijzer. De traditie is dat degene die hem ontvangt meestal de eigenaar is, of degene daar net onder. Wie betaald bepaald zeg maar.
Maar goed het is lood om oud ijzer. De traditie is dat degene die hem ontvangt meestal de eigenaar is, of degene daar net onder. Wie betaald bepaald zeg maar.
[ Voor 47% gewijzigd door rockhopper op 13-02-2023 04:34 ]
Ik zou het bij voetbal echt heel raar vinden als Ajax kampioen wordt en Edwin vd Sar de schaal in ontvangst neemt ipv Tadic
Wie gooit nu die flag op het veld? Zijn het een van die 17 scheidsrechters, of kan een boze coach dit ook doen in het kader van tijdsbeheersing.
Het maakt nogal verschil wie de gooier is.
Tis pas 22:36Jorizzz schreef op maandag 13 februari 2023 @ 04:35:
Anyway. Bedtijd. Ben allang blij dat ik morgen niet hoef te werken. Voor degenen die dat wel moeten: sterkte!
Is beiden in dit geval (dacht ik gelezen te hebben daarnet) , normaal iig de eigenaar van het team die de beker in ontvangst neemt.rockhopper schreef op maandag 13 februari 2023 @ 04:29:
Dit was toch de CEO en niet de eigenaar?
Alleen de scheids gooit zo'n vlag.mavaros schreef op maandag 13 februari 2023 @ 04:36:
Wie gooit nu die flag op het veld? Zijn het een van die 17 scheidsrechters, of kan een boze coach dit ook doen in het kader van tijdsbeheersing.
Anyway het is mooi geweest. Ik log ook uit. Fijne avond/nacht/ochtend nog voor wie wel opblijven.
[ Voor 12% gewijzigd door rockhopper op 13-02-2023 04:39 ]
Gele vlag is altijd een scheidsrechter. Sommige beslissingen kunnen worden aangevochten door een coach, die gooit dan een (rode) challenge flag.mavaros schreef op maandag 13 februari 2023 @ 04:36:
Ah, dus het is geen tactisch trucje van een team/club.
Daar ben ik best blij om, want als die gele vlag door een club werd geworpen, zou ik me na drie keer toch eens achter de oren krabben.
Daar ben ik best blij om, want als die gele vlag door een club werd geworpen, zou ik me na drie keer toch eens achter de oren krabben.
Net wakker en online (in elk geval op Reddit) is de algehele mening wel heel erg alsof men is beroofd van een episch einde. Het was ook wel een redelijke soft call, maar je kunt hem geven. Verder vond ik de referees best een goede pot fluiten, al blijft er altijd wel discussie over sommige beslissingen. Het blijft sport hè...
Wat mij betreft, gezien de tweede helft, een terechte winnaar na een heerlijke wedstrijd!
Wat mij betreft, gezien de tweede helft, een terechte winnaar na een heerlijke wedstrijd!