Het grote Ford Kuga PHEV topic

Pagina: 1 ... 73 74 Laatste
Acties:

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Pascal P schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 17:43:
[...]

Het is simpel, dit is geen gebrek als gevolg van verkeerd gebruik of oplichting o.i.d. maar een productfout die al bij de fabricage erin zat. Dan is de producent dus aan zet. Iedereen daarna, incl. de verkoper, dealer of niet, staan er in principe dan buiten.
Verkoper blijft te alle tijden gewoon het aanspreekpunt.

Het is niet zo dat je met zo’n terugroepactie een keus hebt. Die moet je laten installeren.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Pascal P schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 16:10:
[...]

zo eenvoudig ligt dat niet. Want Ford benaderd alle kuga eigenaren rechtstreeks, zonder tussenkomst van welke verkoper dan ook. Zij roepen hun producten terug vanwege hun productiefout; wat ze zelf ook erkennen. Zij hebben dus een product op de markt gebracht dat blijkbaar onveilig is. En zij moeten dat nu op basis van wetgeving (denk ik) aanpassen. Echter, het gaat om de functionele gevolgen van die aanpassing. Ford past de software zodanig aan dat de bruikbare accucapaciteit wordt beperkt. Dat is een aanpassing in de functionaliteit van de auto die invloed heeft op gebruik en kosten en ik denk ook verkoopwaarde. Dan is het aan Ford dat te compenseren, want zij sleutelen aan die auto. Niet de verkoper, die staat hier eigenlijk ook juridisch buiten, want is geen partij in deze terugroepactie, waar hij ook niks van kon weten vooraf.
Die staat er helemaal niet juridisch buiten. De verkoper blijft ten alle tijden je aanspreekpunt. Juist bij een defect wat er vanaf de fabricage al in zit..

Als een product bij een foute firmware update defect gaat dan ga je ook naar de winkel. En dan is deze firmwareupdate ook nog eens verplicht.

De verkoper zoekt het maar uit met Ford hoe ze het financieel oplossen. Niet jouw probleem.

[ Voor 3% gewijzigd door Glashelder op 11-09-2026 19:38 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Pascal P
  • Registratie: November 2022
  • Nu online
Glashelder schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 19:37:
[...]

Die staat er helemaal niet juridisch buiten. De verkoper blijft ten alle tijden je aanspreekpunt. Juist bij een defect wat er vanaf de fabricage al in zit..

Als een product bij een foute firmware update defect gaat dan ga je ook naar de winkel. En dan is deze firmwareupdate ook nog eens verplicht.

De verkoper zoekt het maar uit met Ford hoe ze het financieel oplossen. Niet jouw probleem.
Ik wens je veel succes met de verkoper en het gedoe dat je gaat krijgen. Mijn pad gaat het niet zijn.

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Pascal P schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 19:41:
[...]
Ik wens je veel succes met de verkoper en het gedoe dat je gaat krijgen.
Ik heb nu al gedoe. :+
De verkoper is Ford zelf, en Ford zelf houdt zich van de domme...
Oh gij, simpele consument, gij zult gewoon slikken en stikken. :-(

Mooie Plaatjes   

• BernardSN
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 20:06
Hier nog steeds geen bericht van de dealer om langs te komen. Geen telefoontje en geen brief ontvangen. Lees daarnaast over vouchers in kader komende 2 onderhoudsbeurten, maar hier helemaal niets bekend. Waar komt dit laatste vandaan? Staat dit in de brief die jullie hebben ontvangen? Zijn er meer mensen hier die nog geen brief hebben ontvangen, danwel nog niets van hun dealer hebben vernomen?

• j_h_1
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 20:10
De voucher communiceren ze niet proactief over. Als je erover begint keijg je de instructies. Ik heb de details hierover een paar pagina's terug over gedeeld.
Pagina: 1 ... 73 74 Laatste