Er zijn maar weinig makelaars hun vak echt waard.
Zo hebben wij ook onze ervaring gehad.
- Uitgenodigd voor een bezichtiging, bleek een open huis te zijn. Stonden we daar met 10+ koppels. We moesten binnen 24u ons eindbod doorgeven, en er was geen technisch onderzoek gedaan noch mogelijk.
Makelaar 'vond dat maar onzin'
ik 'vond het geen onzin, want vlak bij het dak zat een scheur in het beton (zeker een cm of 50), en bij een uitbouw vond ik verdacht veel vochtvlekken. Als ik de grootste aankoop van mijn leven doe, moet ik wel het eea zeker weten.'
makelaar vond dat niet waar 'dus ik haar uitgenodigd om naar buiten te lopen, dan wijs ik het aan'
dat weigerde ze.
Makelaar werd daar geïrriteerd van, want er we stonden met 15+ man in de woonkamer. Het duurde een paar minuten totdat gezelschap - in het licht van de bovenstaande discussie - gehalveerd was.
==
Laat je door het gecowboy niet van de wijs brengen. De huizenmarkt is nog steeds oververhit, en het gaat om de aan(/ver)koop van je leven, dat moet goed zijn.
Het is gewoon lastig, je krijgt vaak de indruk dat de makelaar niet eerlijk tegen je is, maar je kan hem niet controleren vanwege gebrek aan transparantie.
==
idem met onze verkopende makelaar.. die had een nieuw informatie systeem die onderwater allemaal nuts bedrijven naar het nieuwe adres stuurde. Waar de makelaar zich niet bewust van was.
- ik had bij he topgeven van mijn gegevens express een tikfout gemaakt in de achternaam én
- voor digitaal verkeer gebruik ik de + truuk bij gmail. Dus als jouw email john.doe@gmail.com is, geef je als email john.doe+makelaar@gmail.com. Je kunt oneindig aantal 'aliasen' aanmaken zo.
We hadden amper de sleutels in de hand of de brieven lagen op de mat, met tikfout.
Een email komt gewoon binnen, en je ziet dat er als zender 'john.doe+makelaar@gmail.com' staan. En in de eerste maand een handvol emailtjes uit allerlei hoeken die dat email adres gebruiken.
Via het AP een model brief gestuurd, met de vraag welke bedrijven dit allemaal waren, en dat zij dit ongedaan maken en hier een bevestiging van geven met deadline over 8 weken. Dat er een officiele klacht gemeld gaat worden.
Elke 2 weken gebeld met de vraag wat de status is, werden ze vrij nerveus van, want ze moesten in gesprek met hun software leverancier.
[
Voor 53% gewijzigd door
_Apache_ op 07-02-2023 09:18
]