Edit: dit topic was niet bedoeld om kritiek te hebben op mijn onderhandelingsstrategie of je visie op wat je als koper wel of niet dient te doen te delen. Mijn vraag was of het eerlijk is dat een makelaar deelt dat hij een ander, gelijk, bod heeft om de vraagprijs op te drijven.
"In deze markt hoort dat er bij" is dus geen antwoord op mijn vraag
"Wees blij dat je weet dat er een andere koper is" ook niet
"Wat zeur je over 25k" ook niet
"Je bent gewoon gepikeerd dat je hebt verloren" ook niet :-)
Overigens alle constructieve toevoegingen hieronder van anderen worden gewaardeerd! Het was eigenlijk vrij snel duidelijk dat ik geen klacht kon indienen, en dat ik er sowieso niets mee op zou schieten.
We zijn aan het bieden op een woning, en we voelen ons gepiepeld door de makelaar. De bedragen hieronder zijn even fictief.
Dag 1: We deden vrij snel een bod. De vraagprijs was 300.000 en wij boden 200.000.
Dag 2: We krijgen snel te horen dat er een hoger bod is, prima.
Dag 3: Dat hogere bod trekt zich terug, de verkoper vraagt of we naar 275.000 kunnen komen.
Dag 4: Wij bieden 225.000.
Een week lang niks.
Dag 10: We hebben een hoger bod ontvangen, en dat ook afgewezen, want de verkoper wil echt 275.000
Dag 11: We bieden 250.000.
Dag 12: belletje van de makelaar, kort door de bocht: 'een ander bod is ook 250.000, dus de verkoper wil van 1 van jullie 275.000 zien'
Ok, dus we bieden, krijgen een tegenbod, en bieden weer, dan zijn we in onderhandeling neem ik aan.
Dan een week niks, dat voelde al als 'afwachten op andere bieders'.
En nu zegt hij dat 1 van ons omhoog moet.
Het is een NVM makelaar, dit mag toch helemaal niet? Ik voel me behoorlijk genaaid want als ik wacht bied die ander vast meer, en als ik hap dan ben ik de sukkel.
(even los van wat we wíllen betalen voor het huis, daar gaat deze vraag niet over. Ik wil puur weten of ik dit moet pikken van de makelaar.)
"In deze markt hoort dat er bij" is dus geen antwoord op mijn vraag
"Wees blij dat je weet dat er een andere koper is" ook niet
"Wat zeur je over 25k" ook niet
"Je bent gewoon gepikeerd dat je hebt verloren" ook niet :-)
Overigens alle constructieve toevoegingen hieronder van anderen worden gewaardeerd! Het was eigenlijk vrij snel duidelijk dat ik geen klacht kon indienen, en dat ik er sowieso niets mee op zou schieten.
We zijn aan het bieden op een woning, en we voelen ons gepiepeld door de makelaar. De bedragen hieronder zijn even fictief.
Dag 1: We deden vrij snel een bod. De vraagprijs was 300.000 en wij boden 200.000.
Dag 2: We krijgen snel te horen dat er een hoger bod is, prima.
Dag 3: Dat hogere bod trekt zich terug, de verkoper vraagt of we naar 275.000 kunnen komen.
Dag 4: Wij bieden 225.000.
Een week lang niks.
Dag 10: We hebben een hoger bod ontvangen, en dat ook afgewezen, want de verkoper wil echt 275.000
Dag 11: We bieden 250.000.
Dag 12: belletje van de makelaar, kort door de bocht: 'een ander bod is ook 250.000, dus de verkoper wil van 1 van jullie 275.000 zien'
Ok, dus we bieden, krijgen een tegenbod, en bieden weer, dan zijn we in onderhandeling neem ik aan.
Dan een week niks, dat voelde al als 'afwachten op andere bieders'.
En nu zegt hij dat 1 van ons omhoog moet.
Het is een NVM makelaar, dit mag toch helemaal niet? Ik voel me behoorlijk genaaid want als ik wacht bied die ander vast meer, en als ik hap dan ben ik de sukkel.
(even los van wat we wíllen betalen voor het huis, daar gaat deze vraag niet over. Ik wil puur weten of ik dit moet pikken van de makelaar.)
[ Voor 22% gewijzigd door Muldert op 03-02-2023 14:19 ]