Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twearof
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 19-12-2024
Not sure of dit het juiste draadje is, hoor het graag als het ergens anders moet.

Ik ben een werkende student, met een zware nadruk op werkende. Ik ben recentelijk begonnen bij een nieuwe werkgever. Ik reis naar mijn werk met mijn eigen ov-kaart. Ik heb, vanwege mijn studie ernaast, nog een studentenreisproduct.

Ik wil graag mijn woon-werkverkeer declareren in kilometers. Dit is afgewezen door mijn baas omdat ik reis met het ov en alleen daadwerkelijk gemaakte kosten zou mogen declareren in geval van ov. Op alle andere manieren van reizen zou ik wel in aanmerking komen voor declaraties in kilometers.

Ik heb twee vragen. Dit is een regeling waar ik nooit eerder van heb gehoord en waar ik nooit eerder tegenaan ben gelopen in mijn loopbaan. Bij al mijn oude werkgevers kon ik mijn kilometers declareren, of ik nou varend, vliegend of met het ov kwam.

Zijn er anderen die ooit met zo'n soort regeling te maken hebben gehad?

Vraag twee is hoe verstandig het is om hier een groot discussiepunt van te maken. Ik ben heel erg gematst bij de salarisonderhandelingen waardoor ik van onder modaal bij mijn vorige werkgever, naar ruim boven modaal ben gegaan bij mijn nieuwe. Daarnaast zit ik ook in mijn proeftijd en ben ik bang dat ik de indruk wek dat het enige dat mij motiveert geld is.

Dat gezegd hebbende zou het kunnen declareren in kilometers me toch bijna 250 euro netto per maand opleveren.

Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:46

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Bij deze een eigen topic. Het feedback topic is voor ideeën, tips of aanmerkingen op de moderatie.

Staat er iets over in het arbeidsovereenkomst? En anders is de daadwerkelijke kosten met het OV vergoeden toch een heel redelijke regeling.