Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

@CodeCaster
Ik ben van mening dat een deel van die punten absoluut geen eigen keuze zijn, shit komt soms onverwacht op je af. Maar afin; niet relevant aan de verdere discussie.

Mijn punt blijft dat de baas de vruchten plukt van een risico wat enkel de TS draagt, zonder daar nadrukkelijk een vergoeding tegenover te zetten.

Is dat risico reëel en in hoeverre zou je die (eerlijk) kunnen verdelen? Tjah, geen idee. Dan kom je bij de vragen welke we beiden eerder al gesteld hebben.

@klaaas Nope. Net zo min als dat de TS recht heeft op een vergoeding tenzij beschreven in het contract of eventueel CAO, opnieuw;

Aan tafel zitten. Nee heb je, ja kan je krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door D4NG3R op 25-01-2023 14:25 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:21
D4NG3R schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 14:22:
@klaaas Nope. Net zo min als dat de TS recht heeft op een vergoeding tenzij beschreven in het contract of eventueel CAO, opnieuw;

Aan tafel zitten. Nee heb je, ja kan je krijgen.
Dat laatste ben ik het helemaal mee eens. Maar volgens mij is het risico dat TS zijn studie niet afmaakt totaal geen argument voor zijn werkgever. Het risico dat ik mijn auto total-loss rijdt is veel directer gerelateerd aan wat werkgever van mij vraagt en daar hebben we het ook niet over. Waarom dan een risico dat TS zelf in de hand heeft en waar werkgever buiten staat wel benoemen?

Hij wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Anoniem: 39993 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 07:34:
Omdat een studenten-OV niet bedoeld is als overheidssubsidie voor de werkgever van TS. Dat gebruik moet ook gewoon betaald worden door ons allemaal. No free rides.
Los van dit... Vroeger werd er heel veel misbruik gemaakt van de OV Studentenkaart, dat is uiteindelijk de kiem in gesmoord (met in eerste instantie de week- of weekendkaarten o.a. en nu is eea uiteindelijk nog weer anders met een schuld die je maandelijks opbouwt) en fraude wordt zwaar bestraft. Je wilt dus ook het gebruik van de studenten OV beperkt houden tot alleen de "studie kilometers".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

klaaas schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 14:32:
[...]

Dat laatste ben ik het helemaal mee eens. Maar volgens mij is het risico dat TS zijn studie niet afmaakt totaal geen argument voor zijn werkgever. Het risico dat ik mijn auto total-loss rijdt is veel directer gerelateerd aan wat werkgever van mij vraagt en daar hebben we het ook niet over. Waarom dan een risico dat TS zelf in de hand heeft en werkgever buiten staat wel benoemen?
Omdat de werkgever dus wel de vruchten plukt van iets waar de TS privé voor kiest.

Als ik lucht zou krijgen dat mijn collega's een vergoeding vangen voor iets waar ik geen vergoeding voor krijg zou ik ook direct bij HR aankloppen om even aan tafel te gaan zitten. Mijn privékeuzes zijn daarbij in principe een non-argument tenzij het het bedrijf en/of de bedrijfsvoering direct raakt/schaad zowel positief als negatief. ;)

Maar goed, wat de meningen verder ook zijn; de TS moet aan tafel gaan zitten en/of gaan nadenken over een andere manier van reizen. Rechten heeft hij in ieder geval niet tenzij vermeld in het contract of eventueel CAO.

@twearof Over een andere boeg, en dan krijg je waarschijnlijk ook meer goodwill vanuit de werkgever (en gebruikers hier :+ ): Heb je een opleidingsbudget? Prima secundaire voorwaarde om het over te hebben. :Y

[ Voor 15% gewijzigd door D4NG3R op 25-01-2023 14:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

CH4OS schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 14:32:
[...]
Los van dit... Vroeger werd er heel veel misbruik gemaakt van de OV Studentenkaart, dat is uiteindelijk de kiem in gesmoord (met in eerste instantie de week- of weekendkaarten o.a. en nu is eea uiteindelijk nog weer anders met een schuld die je maandelijks opbouwt) en fraude wordt zwaar bestraft. Je wilt dus ook het gebruik van de studenten OV beperkt houden tot alleen de "studie kilometers".
Die fraude van weleer ging over het doorreizen op je papieren pas (die je even voor de neus van de buschauffeur langs wapperde terwijl 'ie in je portemonnee zat) terwijl je eerder dat jaar allang uitgestudeerd was. Of het als gestolen opgeven, het origineel aan een familielid geven, en zelf op de nieuwe doorreizen.

Ik heb het eerder in dit topic ook al gevraagd, maar ik kan nergens vinden dat een voorwaarde van het studentenreisproduct is dat je het enkel dan wel voornamelijk gebruikt om naar je studie, stage of kamer te reizen.

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CodeCaster schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 14:42:
Ik heb het eerder in dit topic ook al gevraagd, maar ik kan nergens vinden dat een voorwaarde van het studentenreisproduct is dat je het enkel dan wel voornamelijk gebruikt om naar je studie, stage of kamer te reizen.
Ik kan mij herinneren dat er zelfs studenten waren die voor hun werk als koerier het hele land door reisden met de trein. ;) Mijn eigen OV Jaarkaart had dan ook zeker een voorwaarde dat het enkel bedoeld is om de studie kilometers mee te maken.

Is overigens ook een van de redenen waarom het DUO het (OV) reisgedrag van studenten mag inzien sinds 2017/2018: bron.

[ Voor 16% gewijzigd door CH4OS op 25-01-2023 14:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
D4NG3R schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 14:36:
[...]

Omdat de werkgever dus wel de vruchten plukt van iets waar de TS privé voor kiest.
Maar het risico dat TS zijn studie niet op tijd afrondt komt voort uit andere keuzes die TS privé maakt. Voor de werkgever staan die los van elkaar. (Het wordt een ander verhaal als werkgever TS vraagt om dusdanig veel uren te werken dat zijn studie er logischerwijs onder gaat lijden.)

Hij wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

CH4OS schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 14:44:
[...]
Ik kan mij herinneren dat er zelfs studenten waren die voor hun werk als koerier het hele land door reisden met de trein. ;) Mijn eigen OV Jaarkaart had dan ook zeker een voorwaarde dat het enkel bedoeld is om de studie kilometers mee te maken.
Ik kan dat niet vinden:

https://www.studentenreisproduct.nl/productvoorwaarden/
https://www.duo.nl/particulier/ov-en-reizen/
https://wetten.overheid.n...3_Paragraaf3.2_Artikel3.7
Is overigens ook een van de redenen waarom het DUO het (OV) reisgedrag van studenten mag inzien sinds 2017/2018: bron.
Daar lees ik alleen dat DUO de reisgegevens mocht inzien om te bepalen of de studenten wel terecht de hogere uitwonende beurs aanvroegen, terwijl ze mogelijk thuiswoonden.

Nogmaals: mijn stelling is dat de student zelf mag weten wat die met het reisrecht doet, omdat ik nergens kan vinden dat je er is vastgelegd dat je er alleen mee van en naar studie, stage of kamer mag reizen.

Er was wel ooit een proefballonnetje opgelaten over het sponsoren van een jaartrajectabo van de woonplaats naar de studieplaats van de student, maar de administratieve hel die dat zou veroorzaken heeft die ballon snel doen knappen, voor zover ik me herinner.

[ Voor 47% gewijzigd door CodeCaster op 25-01-2023 14:51 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

klaaas schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 14:46:
[...]

Maar het risico dat TS zijn studie niet op tijd afrondt komt voort uit andere keuzes die TS privé maakt. Voor de werkgever staan die los van elkaar. (Het wordt een ander verhaal als werkgever TS vraagt om dusdanig veel uren te werken dat zijn studie er logischerwijs onder gaat lijden.)
Als het puntje bij paaltje komt blijft het belangrijkste dat de TS simpelweg geen recht heeft op een vergoeding tenzij anders beschreven in het contract of eventuele CAO, maar het is vanuit de werkgever een vrij slap argument om er geen vergoeding tegenover te zetten.

De werkgever heeft er enkel een voordeel aan daarin mee te willen betalen, de TS wordt van opleiding voorzien en en kan prima beargumenteren minder te willen betalen voor het vervoer dan gebruikelijk. Maar dat is mijn mening, genoeg mensen (hier) zijn het daar niet mee eens, een aantal (hier) vind zelfs dat de boel 100% moet worden vergoed alsof de TS op eigen kosten in de trein zit.

offtopic:
Bij mijn vorige werkgever heeft een groepje werknemers heerlijk de hakken in het zand gestoken omdat ze minder k/m vergoeding kregen dan de meesten, wat was het argument vanuit de werkgever? Omdat ze met de fiets kwamen.

Compleet irrelevant voor de werkgever dat ze voor een goedkoper voertuig kiezen. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klaaas
D4NG3R schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 15:06:
[...]
offtopic:
Bij mijn vorige werkgever heeft een groepje werknemers heerlijk de hakken in het zand gestoken omdat ze minder k/m vergoeding kregen dan de meesten, wat was het argument vanuit de werkgever? Omdat ze met de fiets kwamen.

Compleet irrelevant voor de werkgever dat ze voor een goedkoper voertuig kiezen. ;)
Voor de Belastingdienst is het vervoersmiddel irrelevant. Een werkgever kan en mag m.i. wel degelijk onderscheid maken. Zo staan er in de CAO Rijk ook bepalingen afhankelijk van het vervoermiddel. Of je dat als werkgever moet willen is weer een tweede.

Hij wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:10
Hatsjoe schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 13:18:
[...]

Daarnaast, 21 cent per km is voor bijna alle moderne auto's volledig kosten dekkend (althans, voordat de benzine zo absurd duur werd).
Kan je dit eens voorrekenen met een voorbeeld? Of vergeet je voor het gemak maar even afschrijving?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onno oliver
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 02-06 13:11
[...]

Dat waren de fameuze Ritzen koeriers, feit was dat de Ov studenten kaart werd in gevoerd als bezuinigingsmaatregel en dat het bedrag x per maand voor de kaart geen cadeautje was.

Terug komend op TS
Mijn ouders hadden heel vooruitstrevend jarenlang een NS jaarkaart (24 uur 7 dagen in de week ) en ik dus ook want voor een lager bedrag kon de familieleden ook mee treinen.

Mijn eerste werkgever vond dit onzin reiskosten vergoeding, nee want losse kaartjes konden alleen.
Voorstel ingediend traject kaart voor een jaar was ongeveer het zelfde bedrag als ik aan mijn ouders betaalde voor de jaarkaart.
Niet gelukt omdat mijn manager vast bleef houden dat alleen losse kaartjes konden en ik heb opgegeven bij belasting aanslag dat er geen reiskosten vergoeding werd geven. opgelost niet fraai maar werkte wel.

Weet niet of het mogelijk is om uit mijn OV een reishistorie te generen en dat in een spreadsheet en dit als declaratie maandelijks in te leveren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
RocketKoen schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 21:41:
Ook zonder studenten OV is het openbaar vervoer veel goedkoper dan die 21ct per km.
Ietwat off-topic, maar nee? Uitgaande van vol-tarief (wat meestal zo is op de tijden van woon/werk) is het hooguit break-even. Voltarief OV in Nederland is duurder dan je denlt.

[ Voor 7% gewijzigd door !mark op 25-01-2023 21:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-06 20:45
!mark schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 21:47:
[...]

Ietwat off-topic, maar nee? Uitgaande van vol-tarief (wat meestal zo is op de tijden van woon/werk) is het hooguit break-even. Voltarief OV in Nederland is duurder dan je denlt.
Even opgezocht. Voor mij is trein namelijk een stuk duurder.
Maar de NS rekent dus geen vast tarief per km.
10km kost €2,90 incl BTW
100km kost €18,60
>200km kost €27,40

Het omslagpunt ligt bij 40km. Dan is de trein 21 cent per km (incl BTW).
Zakelijk ligt die nog wat lager, omdat je BTW terug kan vragen. Dan is de trein alleen goedkoper voor de baas tot 30km.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

RocketKoen schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 22:50:
[...]

Even opgezocht. Voor mij is trein namelijk een stuk duurder.
Maar de NS rekent dus geen vast tarief per km.
10km kost €2,90 incl BTW
100km kost €18,60
>200km kost €27,40

Het omslagpunt ligt bij 40km. Dan is de trein 21 cent per km (incl BTW).
Zakelijk ligt die nog wat lager, omdat je BTW terug kan vragen. Dan is de trein alleen goedkoper voor de baas tot 30km.
Hou er rekening mee dat er een maximaal tarief aan de ritprijs zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twearof
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 19-12-2024
Hatsjoe schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 12:49:
[...]

Nee, maar dan past TS dit met een valide reden aan. Maar dat is niet het sentiment dat ik krijg wanneer ik de berichten van TS lees.
Is wel degelijk wat ik bedoelde met de wekelijkse lange retourreis. Ik woon 200km van mijn ouders vandaan, wat een redelijk prijzige retourreis is. Vind het wel spijtig hoe vaak mensen uit gaan van een bad faith mentaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twearof
D4NG3R schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 14:36:
[...]

Als ik lucht zou krijgen dat mijn collega's een vergoeding vangen voor iets waar ik geen vergoeding voor krijg zou ik ook direct bij HR aankloppen om even aan tafel te gaan zitten. Mijn privékeuzes zijn daarbij in principe een non-argument tenzij het het bedrijf en/of de bedrijfsvoering direct raakt/schaad zowel positief als negatief. ;)

Maar goed, wat de meningen verder ook zijn; de TS moet aan tafel gaan zitten en/of gaan nadenken over een andere manier van reizen. Rechten heeft hij in ieder geval niet tenzij vermeld in het contract of eventueel CAO.

@twearof Over een andere boeg, en dan krijg je waarschijnlijk ook meer goodwill vanuit de werkgever (en gebruikers hier :+ ): Heb je een opleidingsbudget? Prima secundaire voorwaarde om het over te hebben. :Y
Ik heb uitstekende arbeidsvoorwaarden. Riant opleidingsbudget, voldoende vakantiedagen, leuke werkplek. Mijn baas is supertof. Enorm intelligent en heeft meer kennis van ons vakgebied dan ik ooit zal hebben, en is heel erg bereid om die kennis te delen. Dat is überhaupt de reden dat ik hier zit, als het puur en alleen om geld ging had ik een andere aanbieding geaccepteerd.

Ook als ik mijn kilometers niet kan declareren zie ik mezelf de komende jaren niet vertrekken naar een andere werkgever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Anoniem: 39993 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 08:03:
[...]

Resultaat dat wij als samenleving niet opdraaien voor de reiskosten die de werkgever van TS hoort te dragen. We willen hem - hoe minimaal dat tegenwoordig ook nog mag zijn - helpen bij het mogelijk maken van een studie, niet zijn werkgever subsidiëren.
Als er dan iemand een vergoeding zou moeten krijgen dan zou het de overheid zijn, voor het verschaffen van een OV voor dagen waarop er helemaal niet gestudeerd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bobbo90
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 13-06 12:15
en als je OVkaart kwijt bent? kan je dan wel declareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twearof
toolkist schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 10:52:
[...]

Als er dan iemand een vergoeding zou moeten krijgen dan zou het de overheid zijn, voor het verschaffen van een OV voor dagen waarop er helemaal niet gestudeerd wordt.
Hoe kom je erbij dat ik niet studeer op mijn werkdagen? Tussen werk en studie ben ik in een rustige week rond de 60 uur bezig, met uitschieters tot 80 uur wanneer zowel werk als studie op een inflexibel/cruciaal moment samenkomen. Het werken gaat niet ten koste van mijn studie, het gaat ten koste van mijn vrije tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twearof
Bobbo90 schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 10:57:
en als je OVkaart kwijt bent? kan je dan wel declareren?
Als ik mijn eigen ov kaart niet zou gebruiken, zou ik losse kaartjes kunnen declareren.

Heb het gevoel dat deze disclaimer nodig is wanneer ik zie welke aannames hier over me worden gemaakt: ik ben geen misgunner, ik ga niet mijn werkgever met kosten opzadelen die nergens voor nodig zijn, ik ga geen losse kaartjes kopen puur om mijn werkgever te "straffen" of wat dan ook.

Ik zit op een leuke werkplek met leuke mensen. Dit draadje ging over hoe gebruikelijk het is dat een kilometervergoeding wordt geweigerd wanneer je zelf je vervoer regelt, omdat dat vervoer openbaar is. Daarnaast de vraag of het politiek handig was om er een gesprek over te beginnen als het wél ongebruikelijk is. Ik ben niet op zoek naar manieren om mijn werkgever te besodemieteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Zenomyscus schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 14:20:
[...]

Ja, ik zit in een vergelijkbaar scenario. Ik kan voor mijn werk gratis reizen, er komt verder geen geld bij kijken. Het enige wat ik 'lullig' vond was dat collega's veelal een vast bedrag per maand krijgen voor hun reiskosten met de auto, die niet zijn veranderd sinds iedereen tijdens corona is gaan thuiswerken. Netto levert mijn collega's dat een hoop op. Zij hebben daar ook niks van gemeld omdat ze het zagen als een thuiswerkvergoeding. Ik heb die vergoeding dus niet. Mijn werkgever let er niet op, of weet het wel en doet er niks mee. Ik ga het verder ook niet vertellen omdat ik bang ben dat mijn werkgever mijn collega's minder geld gaat geven. Het is niet dat ik ze het niet gun zegmaar :P
Dit zal niet juist zijn, want die standaard km vergoeding mag niet meer voor mensen die thuiswerken. De belastingdienst stelt daar nu meer eisen aan. Sommige bedrijven zijn die reiskosten bruto gaan uitkeren wat wel mag en als “gewoon loon” zonder pensioenimpact etc gezien kan worden.

Per 2022 mag je niet meer onbelast km vergoeding betalen zonder aantoonbaar tenminste 60% van de tijd op het werk te zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
CodeCaster schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 10:53:
Mits minimaal 60% op kantoor wordt gewerkt (regeling sinds 2022)
Dit gaat specifiek over _vaste_ reiskostenvergoeding, dat belet een medewerker niet om bij minder vaak naar het kantoor te reizen om per specifieke reis een declaratie in te dienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Je werkgever kan toch niet weten of je met de auto komt of met het OV?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twearof
Roenie schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 19:49:
Je werkgever kan toch niet weten of je met de auto komt of met het OV?
Mijn baas weet dat ik met het ov kom. Ben ook niet van plan hierover te liegen om wel een kilometervergoeding te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
twearof schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 21:16:
Ik ben heel erg gematst bij de salarisonderhandelingen waardoor ik van onder modaal bij mijn vorige werkgever, naar ruim boven modaal ben gegaan bij mijn nieuwe.
45+ K terwijl je nog aan het studeren bent? Niet slecht.
Zijn er anderen die ooit met zo'n soort regeling te maken hebben gehad?
Volgens mij heeft de belastingdienst de regels aangescherpt maar de exacte regels kan ik even niet terugvinden.
Hoe lang ben je nog aan het studeren? Dit 'probleem' lost zich vanzelf op.

[ Voor 6% gewijzigd door Olaf van der Spek op 28-01-2023 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twearof
Olaf van der Spek schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 09:29:
[...]

45+ K terwijl je nog aan het studeren bent? Niet slecht.

[...]

Volgens mij heeft de belastingdienst de regels aangescherpt maar de exacte regels kan ik even niet terugvinden.
Hoe lang ben je nog aan het studeren? Dit 'probleem' lost zich vanzelf op.
Tegen de 60K met nog een flinke groei de komende 2-3 jaar. Ik heb het heel goed getroffen. :)

Lastig om te zeggen hoe lang de studie nog duurt. Als ik even doorbijt ben ik in een half jaartje klaar. Mijn persoonlijke deadline zit op een jaar, als het dan niet afgerond is kap ik er ook gewoon mee. Heb genoeg diploma’s en certificaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MagniArtistique
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 13-06 19:59
twearof schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 21:16:
Not sure of dit het juiste draadje is, hoor het graag als het ergens anders moet.

Ik ben een werkende student, met een zware nadruk op werkende. Ik ben recentelijk begonnen bij een nieuwe werkgever. Ik reis naar mijn werk met mijn eigen ov-kaart. Ik heb, vanwege mijn studie ernaast, nog een studentenreisproduct.

Ik wil graag mijn woon-werkverkeer declareren in kilometers. Dit is afgewezen door mijn baas omdat ik reis met het ov en alleen daadwerkelijk gemaakte kosten zou mogen declareren in geval van ov. Op alle andere manieren van reizen zou ik wel in aanmerking komen voor declaraties in kilometers.

Ik heb twee vragen. Dit is een regeling waar ik nooit eerder van heb gehoord en waar ik nooit eerder tegenaan ben gelopen in mijn loopbaan. Bij al mijn oude werkgevers kon ik mijn kilometers declareren, of ik nou varend, vliegend of met het ov kwam.

Zijn er anderen die ooit met zo'n soort regeling te maken hebben gehad?

Vraag twee is hoe verstandig het is om hier een groot discussiepunt van te maken. Ik ben heel erg gematst bij de salarisonderhandelingen waardoor ik van onder modaal bij mijn vorige werkgever, naar ruim boven modaal ben gegaan bij mijn nieuwe. Daarnaast zit ik ook in mijn proeftijd en ben ik bang dat ik de indruk wek dat het enige dat mij motiveert geld is.

Dat gezegd hebbende zou het kunnen declareren in kilometers me toch bijna 250 euro netto per maand opleveren.

Wat zouden jullie doen?
Je maakt dus geen reiskosten voor je woon-werk verkeer maar verwacht wel dat je werkgever je reiskosten vergoed? Waarom?

Als jij een tegemoetkoming krijgt voor extra werkzaamheden zou je het dan ook redelijk vinden dat iedereen die die extra werkzaamheden niet doet die ook krijgt?

[ Voor 5% gewijzigd door MagniArtistique op 28-01-2023 16:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
MagniArtistique schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 16:35:
[...]

Je maakt dus geen reiskosten voor je woon-werk verkeer maar verwacht wel dat je werkgever je reiskosten vergoed? Waarom?
De toon van 'verwachten' lees ik hier misschien ten onrechte als 'vinden dat je recht hebt op', terwijl TS volgens mij vooral op zoek is naar andermans ervaringen en wat redelijk is.

Ik rijd elke dag gratis mee met een collega en hij weigert hiervoor vanuit mij een financiële bijdrage, aangezien hij het vooral als een gezellig ritje ziet. Moet ik nu bij mijn werkgever aangeven dat ik geen 21 cent per kilometer verwacht omdat ik gratis reis?

Ik zie het vooral als gemiste kans voor werkgever om belastingvrij een hoger nettoloon te geven :D
Pagina: 1 2 Laatste