Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eveline
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 24-01-2023
We hebben nu een Philips koffiemachine (PHILIPS Series 2200 EP2220/10 Zwart) die lekkere koffie zet maar nu na 2 jaar steeds meer water lekt.

Dus wil ik op m'n gemak naar een andere machine zoeken. Ik denk dat ik me ga richten op een DeLonghi, alleen wat voor type? Hij hoeft geen cappuccino te maken, maar wel met een stoomppijpje voor cappuccino.

Verder moet het onderhoud goed en makkelijk te doen te zijn en ontkalken ook.

Heeft iemand een tip voor dé DeLonghi koffiemachine??

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:18
Had je dit topic al gevonden?
Koffie: van hele boon tot kop - Deel 1

Wat heb je zelf al gevonden aan machines en waarom waren deze wel of niet naar wens?

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eveline
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 24-01-2023
ik ga die topic een doorspitten, dank

Ik heb nu een De'Longhi Magnifica S ECAM20.110.B op het oog, omdat die makkelijk schoon te maken is. Maar ik twijfel nog omdat ik niet weer over 2 jaar een nieuwe wil kopen.

of een Delonghi Magnifica S

[ Voor 6% gewijzigd door Eveline op 24-01-2023 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandy98
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 30-07-2023
*spam*

[ Voor 96% gewijzigd door Standeman op 06-03-2023 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:52
Eveline schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 12:08:
ik ga die topic een doorspitten, dank

Ik heb nu een De'Longhi Magnifica S ECAM20.110.B op het oog, omdat die makkelijk schoon te maken is. Maar ik twijfel nog omdat ik niet weer over 2 jaar een nieuwe wil kopen.

of een Delonghi Magnifica S
Ik heb deze machine een jaar of 5 met 6 man totaal mishandeld, werkt nog steeds prima.
ontkalken deden we niet en schoonmaken ook amper.
Goede keus prijs/prestatie en levensduur wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Wat is je budget? Ik ben al een paar weken op zoek maar nog geen knoop doorgehakt.

De twee die voor mij overgebleven zijn, zijn de Siemens e9 s700 (of s500) en de Nivona 825

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goochelaar
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-05 11:34
@EWK Heb jij inmiddels een keuze kunnen maken? Zo ja, wat is het geworden? Ik neig momenteel naar een Jura E8 of een Nivona 825.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Goochelaar schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 02:12:
@EWK Heb jij inmiddels een keuze kunnen maken? Zo ja, wat is het geworden? Ik neig momenteel naar een Jura E8 of een Nivona 825.
Ik ben niet TS en ik weet niet welk apparaat TS heeft gekozen, maar ik heb zelf een Philips EP5447/90 en daar ben ik enorm tevreden over. Zet al drie jaar heerlijke koffie met heel weinig onderhoud, heeft een automatische reinigingscyclus voor het afneembare melkreservoir (dus als je er maar één kopje melk in doet, bakje daarna uitspoelt en dan een keer de reiniging van ~5 seconden laat lopen ben je klaar) en een automatisch ontkalkprogramma. Enige onderhoud dat je hoeft te doen is de zetgroep reinigen, maar die kun je volledig uit het apparaat pakken om af te spoelen.

Ik zat ook te twijfelen over een Jura of DeLonghi toen ik deze kocht, maar uiteindelijk heel blij dat ik dat niet heb gedaan, want dit ding is zo makkelijk te onderhouden dat je er eigenlijk geen omkijken naar hebt. Zet ook alles van flat white tot reisbekers koffie, instelbare profielen voor sterkte en volume. Ik heb zelf een profiel met een grote mok sterke koffie, en als we bezoek hebben schakel ik dat profiel met één druk op de knop om naar een andere die weer een gewoon klein kopje zet. Echt helemaal super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Goochelaar schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 02:12:
Het gaat nivona 825 worden.
De jura moet je iedere twee jaar laten servicen, omdat je zelf niet bij de zetgroep kunt. Dat kost al met al best veel geld. Dus zet jura viel af.

De siemens viel af omdat je wel echt heel veel leest over dat die dingen vaak stuk gaan en dat eerste kopje koffie lauw is.

Terug naar de Nivona, zet goede koffie en redelijk makkelijk onderhoud, dat je bovendien zelf kan doen.
Koffie schijnt ook erg goed te zijn en goede temperatuur. Ik heb hem nog niet gekocht omdat ik het nog wel erg prijzig vindt en nog even wil doorsparen. Er staat ook nog een 65 inch oled op het verlanglijstje namelijk :). Maar als ie een keer in de aanbieding is sla ik zeker toe, heb bij diverse webshops prijsnotificaties aanstaan en ook op de Duitse Pepper bijvoorbeeld.

Maar tot nu toe recent nog geen goede actie.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masonverm
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-05 13:51
Gekeken naar Melitta? Zeer tevreden en loopt nu een aanbieding bij hun zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamestakt
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 07-04-2024
Wij super tevreden met inbouw siemens volautomaat. Gezien bij Siemens experience center bij ons om de hoek in Hoofddorp. Je hebt daar ook bosch en hoop andere merken. Verkopen niet, dus je krijg wel eerlijk advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:32

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik denk dat @Eveline na een jaar wel iets heeft gevonden :) In Koffie: van hele boon tot kop - Deel 1 staan ook wel eens goede tips.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.