Showcase: ons zelfbouwhuis

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste
Acties:

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dinsterzz92
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14-09 20:49
Vandaag een eerst epb verslaggeving ontvangen. Helaas met wat incorrecte data dus het peil zal nog Dalen.

Met dubbelglas alu ramen, geen dorpel onder buitendeuren, gasverwarming en geen zonnepanelen of batterij.
Nu zitten we dus op 18, met een max norm van 30.
Idealiter komen we onder de 10(geen kadastraal inkomen meer betalen) maar realistisch gaan we onder 0 en zijn we dus passief

Dit bereiken we door
14cm pir muurisolatie
22cm eps vloerisolatie
22cm wol dakisolatie
Warmtepomp
3dubbel extra isolerend glas
Pvc ramen met geïsoleerde kanalen
80mm dikke deur met pir isolatie
Toch dorpels onder voor en achterdeur
En vast nog wat maatregelen.

De blowerdoortest zal uitwijzen of we het goed gedaan hebben :D

[ Voor 30% gewijzigd door Dinsterzz92 op 17-01-2024 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Hulp nodig!

Waar ik al even mee zit voor de tv wand is, waar laat ik de subwoofer?

Er komt een soundbar, 2 speakers achter, maar denk dat ik alsnog een subwoofer zou missen.
denk aan bose soundbars waar een subwoofer optioneel zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D2GVYRxVs-fNxSFp5KEfAgptgDo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/UvP1hKatARVsrcssuk2tmYEO.png?f=user_large
Ik wil de sub niet gewoon op de grond plaatsen, en liever eigenlijk helemaal nietiin het zicht.
Nu dacht ik om in het witte gedeelte onderin een 'hokje' te maken met medh voor zodat die daarin wegzit maar wel nog geluid naar buiten kan brengen.
Ideaal is het niet, maar ga ik er nog nut van hebben?

Ze zijn wel draadloos dus achter de zetel in de hoek kan deze ook nog altijd, maar is dit beter dan vooraan wegsteken?

[ Voor 7% gewijzigd door Dinsterzz92 op 19-01-2024 17:47 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

Ik ben nu bij ons bezig met een tv wand, onder onze tv komt een Besta meubel om o.a. media server, bluray speler en in de toekomst een console in plaatsen.

De Besta hang ik precies hoog genoeg dat onze sub er horizontaal onder past. Zie je m wel, maar qua geluid werkt dat wel het beste. Ik verwacht de boel woensdag af te hebben. Kan dan desgewenst wel een foto plaatsen van het eindresultaat.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
PeacekeeperNL schreef op zondag 7 januari 2024 @ 19:02:
[...]

Zeker mooi stuk. Ben benieuwd naar het eindresultaat ;)
Mijn partner is benieuwd waar je zo'n groot stuk hout koopt.
Zoekterm: fijnhouthandel

Zo hebben wij eens een stuk geschaafd beuken gehaald van 400x80x6 cm bij zo'n winkel. Prijzen verschillen enorm, ook per winkel. Wij waren €250 kwijt 6 jaar geleden. Werdt niet bezorgd voor die prijs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:10
Ik zou mijn licht eens opsteken op het Audio en Hifi deel van het forum Audio en hifi daar is ook een apart Sub-Woofer deel. Helemaal draadloos zal niet gaan, anders zul je het ding elke keer uit de omkasting moeten halen om op te laden. En ook een Sub-Woofer heeft een beetje ruimte nodig ongeacht waar de geluidsgolven naar toe gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:58
Dinsterzz92 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 17:41:
Hulp nodig!

Er komt een soundbar, 2 speakers achter, maar denk dat ik alsnog een subwoofer zou missen.
[Afbeelding]
Ik wil de sub niet gewoon op de grond plaatsen, en liever eigenlijk helemaal nietiin het zicht.
Nu dacht ik om in het witte gedeelte onderin een 'hokje' te maken met medh voor zodat die daarin wegzit maar wel nog geluid naar buiten kan brengen.

Ze zijn wel draadloos dus achter de zetel in de hoek kan deze ook nog altijd, maar is dit beter dan vooraan wegsteken?
Vooraf een locatie bepalen kan wel eens goed tegenvallen. In mijn nieuwbouwwoning had ik ook een mmoie plek bedacht, er voor gezorgd dat daar 220v en signaalkabel lag. Dikke set gekocht, subwoofer geplaatst, en geen bas. niets. Dus aan het schuiven met de subwoofer gegaan, en nu staat het ding ponificaal in zicht, maar de bassen knallen door het huis.

Ergo, bereid maar niets voor. En een subwoofer wegwerken in een kastje....liever niet. Dan zou ik persoonlijk zelf een behuizing maken. Een sub maken is niet moeilijk en volgens mij ben je wel handig :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinsterzz92
pman63 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 20:32:
Ik zou mijn licht eens opsteken op het Audio en Hifi deel van het forum Audio en hifi daar is ook een apart Sub-Woofer deel. Helemaal draadloos zal niet gaan, anders zul je het ding elke keer uit de omkasting moeten halen om op te laden. En ook een Sub-Woofer heeft een beetje ruimte nodig ongeacht waar de geluidsgolven naar toe gaan.
Ik maar ziek zoeken op die showcase topics van media setup, staat het daar dan, thanks! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinsterzz92
107mb schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 20:42:
[...]

Vooraf een locatie bepalen kan wel eens goed tegenvallen. In mijn nieuwbouwwoning had ik ook een mmoie plek bedacht, er voor gezorgd dat daar 220v en signaalkabel lag. Dikke set gekocht, subwoofer geplaatst, en geen bas. niets. Dus aan het schuiven met de subwoofer gegaan, en nu staat het ding ponificaal in zicht, maar de bassen knallen door het huis.

Ergo, bereid maar niets voor. En een subwoofer wegwerken in een kastje....liever niet. Dan zou ik persoonlijk zelf een behuizing maken. Een sub maken is niet moeilijk en volgens mij ben je wel handig :*)
Dat wou ik dus ook voorkomen enigszins.
Nu de bose subs bv hebben enkel 220 nodig, en die is er onder de bank voor relax gedeeltes :D, in de hoek van de kamer ook en aan de wand kan uiteindelijk ook altijd. Ik hou dan meer van het idee om hem aan de acu wand te hangen, wel laag tegen de grond, kwestie van niets op de grond willen hebben.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Ik had het even niet meer in de vingers om in autocad een technische doorsnede te maken.
dus dan maar klassiek met papier en pen :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2C9ZV3UrTdUG3VuggdeotoHGQYE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WzKjskqatxSoGQXSCTnGdO1R.jpg?f=fotoalbum_large
Morgen begint de metser aan de garage, dus kan had hij dit wel nodig

De eps is uitgesteld tot morgen omdat er 2 werken waren uitgelopen en ze hier niet meer geraakten :(
Zolang ik zondag vloerverwarming kan leggen loopt alles nog volgens plan.

31e komt dan zandcement zodat de 12e de voordeur kan gestoken worden. Deze plaats de leverancier zelf namelijk.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Nog een nieuwtje. De nieuwe Epb meting is binnen en we zitten op -1! 🥳
Na blowerdoos en aanpassing dorpels bij deuren gaat deze nog zakken.
Dit wil dus zeggen wat we energieneutraal zijn en het doel gehaald is :D

Deze middag start de metser aan de garage en zit ik nu vol ongeduld op de vloerisolatie te wachten

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Vandaag de aanzet Van de garage!
Helaas geen foto van de stenen die staan, alles die klaarstaan.

De eps is ook gekomen. Tegen de middag 12u werd 16u met vertrek om 19u30..
Communicatie was niet mogelijk door andere taal, en de meterpas was hun ook niet gekend. Nu ligt de eps niet overal even dik en al niet 'waterpas' met grote verschillen tot 5cm op eerste zicht.
morgen is het al wat bewandelbaar en komt de aannemer rondom meten om het verschil te zien en anders wordt er zonodig eps bijgevuld.

De hoop is nog steeds zondag vvw te kunnen plaatsen want die ligt ook al klaar voor installatie.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mdJ_nld7y_Tsmn_p3UxRHLKasv0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vzi5cFLCNLVVaNFukxD0CJLT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Dinsterzz92
De eps zijn we aan uit gekomen. De opdracht was 22cm, zoals ik ook op de plannen aflas, en is correct uitgevoerd . Echter was dit niet voldoende en is er nu de afgewerkte vloerhoogte - 8,5cm=eps hoogte. Dit houdt in dat er 10cm wordt bijgestort. Dit wordt maandag opgelost.
Ik had voornamelijk de frustraties dat er niemandaaanwezig was die dat gister direct kon beslissen, maar goed,miscommunicatie en wordt netjes opgelost.
De garage schiet goed op en daar wordt ik alleen maar blij van!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qdCjwtknAKTg4yz4uNSw78PAhlY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FT2XJgi7xJqpGmTfi5BwjU66.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Wat sfeerfoto's van de eps

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pzn61iytNnf0JhXaRb_s_Tkon24=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Aqz3Db8XfNZsEZoYhmxTeVaX.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8iiKQhaDsX5Pcm9rosJVVlm22Qw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jo373JyCzyURohYLEYvXobwg.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lMFRuo-wXinnyxDRjxrd98yX0iU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pNd3cEiEQ7FG94Mrmo8XrCTR.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lA692nVelBQsw5A8M5w1jfXYVu0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dg6ZSqZTaulClE8Q4otKcU6N.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2tSUeLWOQNUo9BOTa3X5nJrQJz4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7xDNGBC7Fr0XRFMEQC7pYW3W.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZFxsxPJMCRhKTRkXg22MwfnQgQo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fpz5uU0jbZTCyNQBelTqYm6b.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kire88
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:26
Hoe hoog wordt het plafond eigenlijk? Misschien komt het door de fotos maar het lijkt redelijk laag?

3.05 kWp Zuid - https://pvoutput.org/list.jsp?userid=80995 - Daikin Comfora FTXP 3.5 kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Kire88 schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 09:07:
Hoe hoog wordt het plafond eigenlijk? Misschien komt het door de fotos maar het lijkt redelijk laag?
hi, dit komt vast door de houten balken, plafond wordt 2m50 hoog.
de rode stenen zijn 25cm hoog, we blijven met afgewerkte vloer 4cm onder waterkeerring, en plafond afgewerkt komt 4cm lager dan de balken :)
moet zeggen, na zo lang onder deuren van 2m50 te lopen, het nu met de opgewerkte vloer allemaal klein aanvoelt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Leuk om je vorderingen te volgen ! Je hebt het telkens over eps maar bedoel je daar schuimbeton mee ? Ik ken eps als piepschuim (nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kire88
Dinsterzz92 schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 09:13:
[...]

hi, dit komt vast door de houten balken, plafond wordt 2m50 hoog.
de rode stenen zijn 25cm hoog, we blijven met afgewerkte vloer 4cm onder waterkeerring, en plafond afgewerkt komt 4cm lager dan de balken :)
moet zeggen, na zo lang onder deuren van 2m50 te lopen, het nu met de opgewerkte vloer allemaal klein aanvoelt :p
Dat is opzich vrij laag. Hier een huis uit 2018 (Polen) en de plafonds zijn hier 275cm. Kan me voorstellen dat het laag aanvoelt. Zijn er minimale normen waar je aan moet voldoen? :)

3.05 kWp Zuid - https://pvoutput.org/list.jsp?userid=80995 - Daikin Comfora FTXP 3.5 kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Waypoint schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 09:24:
Leuk om je vorderingen te volgen ! Je hebt het telkens over eps maar bedoel je daar schuimbeton mee ? Ik ken eps als piepschuim (nl)
EPS en schuimbeton zijn 2 verschillende producten.
Hier zijn het eps parels met cement en water. Dit als alternatief voor pir/pur. Dit product is minder vervuilend en 100% recycleerbaar.
schuimbeton heeft niet dezelfde isolerende waarde als EPS.
piepschuim si idd ook een soort EPS, maar deze heeft betere isolerende functie.

EPS zijn ook de grijze platen die aan de muur worden bevestigd en dan op geplaasterd(gestuct?) wordt als buitengevel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Kire88 schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 09:54:
[...]

Dat is opzich vrij laag. Hier een huis uit 2018 (Polen) en de plafonds zijn hier 275cm. Kan me voorstellen dat het laag aanvoelt. Zijn er minimale normen waar je aan moet voldoen? :)
250 is hier wel zowat de norm, 225 heb ik ook al gehad, maar dat was dan te klein.
Hoger dan 250 kan wel, maar daar moet de ruimte ook op gemaakt zijn. Als je een kamer van 3 op 4 hebt, cen die is vervolgens 275 hoog, lijkt mij dit een vreemde verhouding(heb dit wel nog niet tegengekomen, dus is voor op gevoel nu).. Een herenhuis met plafonds van 3m heb Ik dan wel al meegemaakt maar dz' waren de ruimtes ook minimaal 10 op 20m

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Vandaag weer blokken voor de metser klaargezet.

Ondanks vele keren herhalen toch een fout, zijnde de muurtjes die hoek om gaan voor de poorten zijn te kort.
Ik moet 250 tussen de Betonblokken hebben voor de poorten. Zoals nu uitgewerkt wordt het 250 tussen de gevelstenen, maar daar kan ik natuurlijk geen poort aan vastmaken.. Toch?
ook de wapening van de kolom Ingeboord en met chemisch anker vastgezet.
Kon wel naar de bouwmarkt gaan om planken voor de bekisting, maar die vragen zomaar 25,99€/benodigde plank, waarvan ik er 2 nodig heb(vlakke stukken worden osb).
morgen naar de houthandel, betaal ik lekker 7€/plank 😅. Ook maar om kiezels voor het beton voor er in, dan kan ik deze week die gieten dan houdt dat ook niets op.

Ik giet 'm tot 220cm, want op 235 komt de wapening voor de kolommen over de poorten, en dat kan/wil ik niet allemaal in 1x gieten.

Oja. Plaatjes ook natuurlijk

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YATaJR4DXaJQIWECLL2O5dZqU-U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p6evKO6uDJW0QnFLfQljT3vE.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EDT9xl5aUKl3Y4HVYwEAVg_11ps=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jrla0ZrBR25BXtWdP7JtKYPq.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BLr2g_upUYo1TBdgY3rG-L-O2_w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U6b7rYKl3wBqMZ2nVEfHFXti.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fib3rlight
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:07
Dinsterzz92 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 17:41:
Hulp nodig!

[Afbeelding]

Ha, gaaf project ben je mee bezig!
ik wil niet heel bijdehand doen, maar doe het toch even, ik zie veel mensen zo'n houten 'akupanel' achter hun TV plaatsen, vooral bij de dunne stroken geeft dit tijdens het TV kijken een 'misselijkmakend' effect (althans, bij veel mensen), de bewegende beelden icm stil staande lijnen is voor veel mensen echt een no-go!

ps; ons project (inmiddels af: https://www.instagram.com/markerichter_48_hardenberg/ )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dinsterzz92
fib3rlight schreef op zondag 28 januari 2024 @ 19:09:
[...]

Ha, gaaf project ben je mee bezig!
ik wil niet heel bijdehand doen, maar doe het toch even, ik zie veel mensen zo'n houten 'akupanel' achter hun TV plaatsen, vooral bij de dunne stroken geeft dit tijdens het TV kijken een 'misselijkmakend' effect (althans, bij veel mensen), de bewegende beelden icm stil staande lijnen is voor veel mensen echt een no-go!

ps; ons project (inmiddels af: https://www.instagram.com/markerichter_48_hardenberg/ )
Daar hebben we inderdaad op gelet.
Bij ons wat dat effect amper (als we er echt om deden) omdat enkel de voorkant 'hout' is, en de zijkanten van elke lat zwart.
+ ambilight helpt hier ook tegen hebben we gemerkt. En nee we kopen niet speciaal daar onze tv op(hyperion ftw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fib3rlight
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:07
Dinsterzz92 schreef op zondag 28 januari 2024 @ 19:14:
[...]

Daar hebben we inderdaad op gelet.
Bij ons wat dat effect amper (als we er echt om deden) omdat enkel de voorkant 'hout' is, en de zijkanten van elke lat zwart.
+ ambilight helpt hier ook tegen hebben we gemerkt. En nee we kopen niet speciaal daar onze tv op(hyperion ftw)
Ah ok, ja dat scheelt, ik kwam er achter dat de breedte ook wel impact had idd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dinsterzz92
De poorten worden blijkbaar toch op de gevelstenen geplaatst dus all good.

Planken voor bekisting komen bij de houthandel op 5,06€, stuk beter dan 52€ in de bouwmarkt 😅

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/okjZggAkwe4CrBIidBRwW7ZbdqY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1xj7CKOyJxhaQBXgVTKjKyaN.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OqenTruKer9QQQHtL91dFs_mLS4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pyoAlqikfYa1Syus1yrIofHc.jpg?f=fotoalbum_tile

De voortgang van vandaag!
morgenavond de kolom gieten alsook de betonblokken voor onder de ijzeren balken, dit houdt dan de metser niet op, gezien hij, indien hij voorloopt, de basisblokken voor de sierstenen kan metsen.
Deze week begint hij dan ook aan de sierstenen zelf tot alles op dezelfde hoogte is, om dan aan de punten te beginnen

[ Voor 39% gewijzigd door Dinsterzz92 op 29-01-2024 21:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:46

pistole

Frutter

Mooi zonnetje erbij werkt ook erg prettig!

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• manstaat
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12-09 10:17
Even als geinterresseerde lezer. Ik lees met veel plezier dit topic. Bedankt voor het posten!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ElDQnyyI_U1p1DFgmIa4wK6UC6A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pyoAlqikfYa1Syus1yrIofHc.jpg?f=fotoalbum_large

Zonnetje weg, maar bekisting en stenen in de plaatst. Morgen brengt de metser nog wat balk klemmen mee op de bekisting te verstevigen, en dan morgenavond na het werk waarschijnlijk de kolom gieten,.

Anders woensdag pas, dan werk ik thuis en kan ik al om 17u ipv 20u gieten :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

PeacekeeperNL schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 18:14:
Ik ben nu bij ons bezig met een tv wand, onder onze tv komt een Besta meubel om o.a. media server, bluray speler en in de toekomst een console in plaatsen.

De Besta hang ik precies hoog genoeg dat onze sub er horizontaal onder past. Zie je m wel, maar qua geluid werkt dat wel het beste. Ik verwacht de boel woensdag af te hebben. Kan dan desgewenst wel een foto plaatsen van het eindresultaat.
Om mezelf even te quoten, zo is het bij ons uiteindelijk geëindigd (dit is nog niet volledig af, o.a. de kabels van de Sonos bovenin moet ik nog inkorten, solderen en met krimpkous strak maken. Zit momenteel met een kroonsteentje)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AzlxOVWZ1EPiij-vwtvOFANgg6w=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PtYMZlnVtTuss882aNtSaA5H.jpg?f=user_large

Middenonderin dus de Sonos Sub geplaatst. Vonden wij de beste optie en het past eigenlijk nog best goed ook, al was de limited matte editie wellicht mooier geweest dan deze hoogglans ;)

[ Voor 8% gewijzigd door PeacekeeperNL op 31-01-2024 17:59 ]

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BgRIl3KRhUFAaBwUVz-sEEk2zdU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eBjdDAxZ8Lxfr1cTYJkpcdPE.jpg?f=fotoalbum_large

De kolom is ontkist, en ook de wapening voor over de poorten zit op z'n plaats. Moet wel nog betonijzer doorsteken en plassen zodat alles 1 geheel is. Morgen deze dan bekisten, en waarschijnlijk vrijdag pas gieten.
morgen begint de metser aan de gevel, vandaag was de ondergrond schoonmaken en stenen klaarzetten.
Morgen gaan we ook de netten voor de vloerverwarming uitleggen, want volgende week komt de zandcement dus moeten we doorwerken. Daarna garage isoleren... Druk weekend voor de boeg :D
Oja, maandag heb ik vrij maar niet om te werken. Heb stiekem 2 projecten bijgekocht voor als de garage klaar is 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWCRay
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-09 09:49
Heerlijk topic @Dinsterzz92 ! Mooi om de vooruitgang te zien! Welke 2 projecten komen in de garage? (En daar komt toch ook een topic voor? ;) )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dinsterzz92
TWCRay schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 19:27:
Heerlijk topic @Dinsterzz92 ! Mooi om de vooruitgang te zien! Welke 2 projecten komen in de garage? (En daar komt toch ook een topic voor? ;) )
Naast een golf 1 en 3 moto's, komen er nu 2 vw caddy's bij.
Heb wel wat foto's maar denk niet dat ik die ga posten als dit huis, gezien ik er geen druk op wil.
Ik maak ook nog meubels met metaal/hout + moto's customizen/herstellen dus werk genoeg. Maar het was een mooie deal dus dat kan ik dan niet laten staan natuurlijk :D

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Vergeten in alle drukte, maar ook de dakpannen zijn geleverd, alleen nog geen foto van 😅

Vloerverwarming is ook vlot aan het lopen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cx1-fDEwoBPWyMwl1VeaSRCid7M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7uHbzEynoAVDtcShQwvY6tSx.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nm5NPrnCh3YFC1xkDDzOGUVN0XI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O1M1nNK4RisYR6oof57Wbasa.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XcpdUdX06QSDUmsFkqSk6eSAxdA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/krgllLyvZtq2SzNUcB5uGvdS.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f6qP_u4Rrq9cXUxfXyYYH_i37VI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ltbQ5fYtAMP5tSQTLYqKAa1k.jpg?f=fotoalbum_tile

Komende week komt het zandcement, maar morgen ook nog genoeg te doen voor de garage, drukke dagen zo 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pierw
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-09 15:16
Dinsterzz92 schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 19:20:
Vergeten in alle drukte, maar ook de dakpannen zijn geleverd, alleen nog geen foto van 😅

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

Komende week komt het zandcement, maar morgen ook nog genoeg te doen voor de garage, drukke dagen zo 😁
Tip, leg zelf ook even vast waar de groepen lopen. Ging bij ons niet goed 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dinsterzz92
pierw schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 19:29:
[...]

Tip, leg zelf ook even vast waar de groepen lopen. Ging bij ons niet goed 8)7
Gelukkig hebben we een legplan die we tot op de cm kunnen, alsook deze vele foto's zijn wel handig 😅 zou geen gat durven boren zonder te weten waar een leiding loopt 😬

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _sepulnation_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-09 08:17
Flinke verdeler! Wat is dat rechts naast de verdelers tegen de muur? Lijkt wel een filter, maar dat zal het wel niet zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dinsterzz92
_sepulnation_ schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 19:50:
[...]

Flinke verdeler! Wat is dat rechts naast de verdelers tegen de muur? Lijkt wel een filter, maar dat zal het wel niet zijn.
Rechts van de vloerverwarming heb je warm en koud verdeler,
onder vloerverwarming regenwater en tegen de andere muur filters voor regenwater

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matthis
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-06 13:45
_sepulnation_ schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 19:50:
[...]

Kool- en draadfilter voor hergebruik regenwater

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:07
Welk type vloerverwarmingsbuis is dat? Lijkt me geen alupex te zijn, is het PE-RT? Legt dat gemakkelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinsterzz92
azerty schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 23:02:
Welk type vloerverwarmingsbuis is dat? Lijkt me geen alupex te zijn, is het PE-RT? Legt dat gemakkelijk?
Dit is 5 lagige Pe-RT. Best stug maar gaat opzich wel. Het binden is traag, maar wel een pak goedkoper dan tackers of noppenplaat. En 2 daagjes werk komt mij beter uit dan 500€ extra.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• azerty
Dinsterzz92 schreef op zondag 4 februari 2024 @ 10:59:
[...]

Dit is 5 lagige Pe-RT. Best stug maar gaat opzich wel. Het binden is traag, maar wel een pak goedkoper dan tackers of noppenplaat. En 2 daagjes werk komt mij beter uit dan 500€ extra.
Bedankt; ik heb ook zo'n buis iliggen en was me nog aan het afvragen hoe ik hem eventueel ging vastmaken :)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o1GKASHwQEuTtZpiZhkwDYBjrjM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H07aiLnG4rWtpAFXluNBAgh7.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TPuQBmlEjFOLApiwUcpe0pQuKI4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GaLD9EUTZT5y6u8HvrWD10tR.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0mN0_bbTfUU9h4LqtYaQvP8kSy8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/70xMI8Wp4reGtcME0dFROzTh.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QNiDKnSQdKlJ_9QWi0ScQP5Ay4U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kLjF0WM1e8rrdq58osjvbjtD.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Mc8BCI6wA7UOFEDctbnknz7p6M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8RFsFShxJkxJ2VT7qOzt7jOw.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N07E6gF3ZS5d5DGH4nfcIZ0kLjE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n0e09inQptfFXbYNpCQ6Qknk.jpg?f=fotoalbum_tile

Gister om 23u51 waren we dan eindelijk klaar met de vloerverwarming.

Hoeveel afval je overhoudt vind Ik dal wel jammer..

Maar goed, klaar voor de volgende stap, zandcement! De rail voor de schuifdeuren die in valse wanden gaan zijn vandaag ook geleverd dus lunne' we mee aa' de slag zodra we op de zandcement mogen wandelen!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KbLVoQEB1qzhmBX2bLr8yXbQs30=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cLmo1GaADdtM3dZnkXhalElI.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H3_xWOdMWbf0QE06_RaEl-WrfQE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PxC4sCnEEoYVhY96QIObYJNg.jpg?f=fotoalbum_tile

Garage isolatie is net geleverd, en ook nog vlug even een foto van de dakpannen.
vanavond weten we weer wat gedaan!
als het nu maar vlug warmer wordt en stopt met regenen 😅

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Zo, vandaag 'n pak meer gedaan dan gepland!
zaterdag heeft de metser door gewerkt, dus mocht de stelling omhoog en 'n nieuwe lading stenen erop.

Ook achteraan mocht de stelling op en nog wat bij geïsoleerd en stenen klaargezet.

De balk boven de garage gingen we enkel bekisten, maar dan ook maar gegoten, de slof voor de middelste I balk achteraan ook gegoten, wat stenen bij gemetst...
morgen dan nog gieten(had geen klemmen meer) en dan kan komend weekend alle stalen balken erop!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Nw4Pc_jletCNciNZEW0ykZ4Ay0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jBEzbfs8RzB92npPcrsw744l.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vghgDje10_g5de5WSffYfm8Mjvc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7v3wIHHlGqYwVMjdKR0m8bma.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BV7nvHvisZclm0qFdRdaN7lP44o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FpXb2Pc5dULpM2wqe9uS75j6.jpg?f=fotoalbum_tile

En in de garage staat het nieuwste project voor de vriendin 😁

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 107mb
  • Laatst online: 14:58
Dinsterzz92 schreef op zondag 11 februari 2024 @ 17:47:
En in de garage staat het nieuwste project voor de vriendin 😁
ik heb echt goed gekeken, maar ik kom niet verder dan "een bezem"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinsterzz92
107mb schreef op zondag 11 februari 2024 @ 20:36:
[...]

ik heb echt goed gekeken, maar ik kom niet verder dan "een bezem"?
Zie net idd dat het niet zichtbaar is, zit goed verstopt achter de middelste kolom blijkbaar 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kire88
Op de eerste foto wel te zien toch onder een wit doek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Kire88 schreef op zondag 11 februari 2024 @ 20:42:
Op de eerste foto wel te zien toch onder een wit doek?
Was een lange dag 😅 maar inderdaad daar is het te zien!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-rwfHBSik3ty4WJSxZDxIT7uYIc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O2euanfhPp4lfGTeYnBlEZJA.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4qG12LC3X_fMhcUFTQuT3XMQHHM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nXbzvt8h72CRjHvzIbfrA0al.jpg?f=fotoalbum_tile

Gisteravond nog telefoon gehad dat de chape vandaag komt ipv morgen, dus even aanpoten geweest maar alles loopt vlot.

De voordeur wordt nu gemonteerd, en de balk van de garage kan netjes drogen. Ondertussen de laatste stukjes gegoten en dan kunnen de stalen balken erop

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dWeunEc7q8iSbrIYHN6sT3bKPSQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BAiMOPktH12eav8b4pbY96Gx.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I6WtQAl0UX9VfsG3jXvdQsecCA0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4r98nM1G8BUr6gAvLDwbren2.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JooyO6BtR_eAfnrK2iEIYCC9Pxk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2gznOoTrUusmVBmjcdxuXoOh.jpg?f=fotoalbum_tile

En dat ziet er dan zo uit!

Voordeur meenden we dat het vlakke stuk rechts en de lijnen donkerder gingen zijn, maar alles is 1 kleur. Dus dat gaan we nog schuren en schilderen en dan zijn we tevreden. Deurhendel komt nog zodra de oprit ligt en we kunnen testen wat we mooi/handig vinden.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TpVT1cPBO4jrYqT7rS8M0ydtcT0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1AwzoyijcKYiIoTZtNjTYT82.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j1U8kbehZfv1H2p0wy5L70snQuI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3yLQXhmdxebCtA1HejkG0h1q.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f5_YOaiPmFy3-ab6kWOjs48sazg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g4h5Tl7ArDZHTvBOkrkQVqBL.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lr2BqnH6c2-fcZzdtcUe_WJUrss=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PoEA4syXAb7KjwK2XoebtMPZ.jpg?f=fotoalbum_tile

Zandcement is heel netjes gedaan! Zijn we echt tevreden mee.
Deze of volgende week afhankelijk van het weer wordt het dak afgewerkt van het huis en direct daarop het dak van de garage

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Murkmans
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 22:54
Dinsterzz92 schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 19:20:

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

Jullie gaan errug vlot vooruit zeg. Complimenten.
Op de 2de foto zijn de stenen niet echt in wildverband gemetseld. Maak je je hier geen zorgen over de stabiliteit van die muur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Murkmans schreef op maandag 12 februari 2024 @ 21:17:
[...]

Jullie gaan errug vlot vooruit zeg. Complimenten.
Op de 2de foto zijn de stenen niet echt in wildverband gemetseld. Maak je je hier geen zorgen over de stabiliteit van die muur?
Hier inderdaad even de mist in gegaan.
qua stevigheid geen probleem, heeft de ingenieur bekeken.
Echter voor het pleisteren is er meer kans op scheurvorming dus moet er met een gaas gewerkt worden op deze muur.

Scherp gespot!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Geen foto dus jullie moeten me maar op mijn woord geloven.
De eerste laag van de garage is klaar.
Nu kunnen de punten voor het dak gemetst worden!
morgenvroeg nog 2 blokken metsen voor de metalen balken die ik nu zaterdag ga leggen.
zaterdag gaan we ook naar batibouw in Brussel om nog even warmtepompen en ventilatie units te vergelijken

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Dinsterzz92
De garage schiet aardig op.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KvAKUdim0zhJYkSLGXLKD4m7kek=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VfwrY9z9qy5kbpZtS8FsPiai.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KeWMJ_wLvQeux_6iNtu2KBtJ4hI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0AgPbN7pKV75TcP3zLjyakVD.jpg?f=fotoalbum_tile

Morgen komt er met de balken lift nog 1 poutrel van 250kg in

De garage wordt best uitgebreid ingericht, dus ik zit eraan te denken, eenmaal het metsen af is, een apart topic te openen voor de garage build. Hebben jullie liever samen of apart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Foutje

[ Voor 99% gewijzigd door Dinsterzz92 op 16-02-2024 17:21 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Zanzibar-1337
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 10:55
Wat mij betreft samen in dit topic. d:)b

5100wp Zuid-Oost - SMA 7000TL20 30xSF170s - Live PVoutput - Daikin US 3.5

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:46

pistole

Frutter

Wat mij betreft ook in dit topic. Ik zou zelf nooit aan zo'n traject beginnen, maar vind het super interessant en leerzaam, en geeft ook goede ideeën voor mijn eigen huis.

Daarnaast is het Vlaamse taalgebruik van @Dinsterzz92 de jus die het topic compleet maakt.

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dinsterzz92
pistole schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 12:30:

Daarnaast is het Vlaamse taalgebruik van @Dinsterzz92 de jus die het topic compleet maakt.
Als werkende in Rotterdam probeer ik me nog zo Nederlands mogelijk te verwoorden om het voor iedereen begrijpbaar te maken, maar ik ben dus door de mand gevallen 😅

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kwHVA0EgBAZqa0Fuy5K0scTHnOs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u9pcNEEKkabUT8oKYiTLBCHr.jpg?f=fotoalbum_large

Naar mijn gevoel was die lift zwaarder dan de balk(250kg) maar hij ligt op z'n plaats!
morgen rustig naar batibouw en ergens tegen eind komende week is al het metselwerk klaar, kan de dakdekker beginnen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

Dinsterzz92 schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 13:41:
[...]

Als werkende in Rotterdam probeer ik me nog zo Nederlands mogelijk te verwoorden om het voor iedereen begrijpbaar te maken, maar ik ben dus door de mand gevallen 😅
Ik denk door de eerste regel van je OP al ;)
Hi! Wij zijn Dennis en Kelly uit België en willen graag ons verhaal delen over ons zelfbouwhuis.
Naast het delen verwachten wij ook reacties en feedback te krijgen, en willen we uiteraard anderen inspireren.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:49
[...]

Metser en chape zijn wel typisch Belgische woorden ook😆

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:47
[...]

Metsen = metselen
Metser = metselaar
Chape = dekvloer
Stelling = steiger
Gieten = storten

Maar maak je niet druk, de hele bouwwijze valt door de mand als Belgisch of in ieder geval niet Nederlands. Allemaal technisch prima, maar ongebruikelijk in Nederland:
Isolatie op de vloer ipv eronder.
Gebruikte materiaal voor binnenmuren/-blad. In Nederland zou dat kalkzandsteen of gyproc zijn.
Type dakconstructie. Dat zou een klapdak worden in NL.
EPB bepalen kennen we in Nederland niet.
Regenwateropvang is in Nederland ongebruikelijk.

Maar ga vooral zo door. Heel leuk topic om te volgen. Zeker ook om te zien hoe dingen anders gaan en kunnen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Houtenklaas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:28
Wat mij betreft, hou het bij de uitdrukkingen die je al gebruikte, "Metser" is voor mij het mooiste woord van 2023 geworden, ik hoop er nog wat voor 2024 bij te leren ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nightgold
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 16-09 00:35
Paul C schreef op zondag 18 februari 2024 @ 06:14:
[...]
Regenwateropvang is in Nederland ongebruikelijk.
Dat vind ik nu wel verwonderlijk ik een tijd waarin duurzaamheid zo hoog op de agenda staat.
Dus jullie spoelen jullie toilet gewoon nog met drinkwater?
Waar gaat jullie regenwater dan heen? Riool?

Ik geloof dat het bij nieuwbouw in België verplicht is om regenwater op te vangen voor toilet e.d.
Zelf heb ik 2 regenwaterputten zitten van 10.000L die al uit eind de jaren 80 stammen.

[ Voor 4% gewijzigd door nightgold op 18-02-2024 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22:29

Rzaan

Altijd zoekende

nightgold schreef op zondag 18 februari 2024 @ 13:35:
[...]

Dat vind ik nu wel verwonderlijk ik een tijd waarin duurzaamheid zo hoog op de agenda staat.

Ik geloof dat het bij nieuwbouw in België verplicht is om regenwater op te vangen voor toilet e.d.
Zelf heb ik 2 regenwaterputten zitten van 10.000L die al uit eind de jaren 80 stammen.
Dat is ook redelijk vreemd, zeker als je bedenkt dat het echt niet zo lastig uit te voeren is.
Maar het zit niet zo in ons denkpatroon blijkbaar, want ook ik heb er tijdens mijn verbouwing niet aan gedacht. Ik ga wel de hemelwaterafvoer loskoppelen van het riool. Daar krijg je bij veel gemeentes ook subsidie voor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:47
nightgold schreef op zondag 18 februari 2024 @ 13:35:
[...]

Varieert, maar meestal: Bij nieuwbouwwijken en grootschalige renovatie van het riool worden er twee rioolen aangelegd. Een HWA (hemelwaterafvoer) en een voor rioolwater. De HWA wordt dan vaak geïnfiltreerd of via lichte zuivering op het oppervlaktewater. Allerlei varianten bestaan.

Leidingwater productie op grote schaal is rete efficiënt, dus het is eigenlijk helemaal niet zo evident dat de LCA van locale HWA opslag en gebruik beter is dan gewoon drinkwater doorspoelen. HWA niet op het riool is wel voordelig, omdat het heel veel piekbelasting van het riool voorkomt en daarmee overstort van het (ongezuiverde) riool naar het oppervlaktewater. Vandaar HWA afkoppelen, maar infiltreren ipv opslaan.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XaK4ERBGwNApI7xoJQpoN7tfhsI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gC70YVWTxMTVqnZUD9nsaN4d.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u_SdZDRpzeCI0ib8KTw1thCfFFw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rlk11RsYX13Dv6rytW2f3QFA.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SHuVag5-uN6rRrO38m4JhQ2FVYE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wV1LM9QGFnetusIKm6ZOUtBe.jpg?f=fotoalbum_tile

Ondertussen is het hout voor de valse wanden ook geleverd, dus hiermee kunnen we dan aan de slag! Mooie reden om dan ook een onderstel te kopen, want dat werkt toch beter dan op de grond :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Bl5HuJB-HvK5SKVAg9qpg59FZE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NUwdRfnUv9EfGyfDx0ZIRXw5.jpg?f=fotoalbum_large

De metser heeft nog 1 week waarna hij voor 1 maand op reis vertrekt.
De kans bestaat dus dat hij de garage niet af krijgt, maar toch wel al de dak punten zodat de dakwerker het dak kan afwerken.

Als het weer het toelaat plaats ik morgen ook de houten Bruggen voor de zolder in de garage, lijkt dan alweer een stuk echter 😁

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uGhLX-i0Bx56R-Ps7UjbynPgG7k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QJtMml5R3lukD7vbMsU1ijFL.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YadGsOiVWenBBbTu417H3zHZpmU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SLVJ6JA7VT76zJHNKX8MKxRE.jpg?f=fotoalbum_tile

De balken voor de garage zolder liggen ook.
16 stuks die ik nu nog wat moet uitpassen, maar toch weer een stuk gedaan.
Op de muur kan nu dus ook verder gemetst worden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Vandaag zijn de panlatten op het huis geslaan, morgen doen ze verder met?

Aan de garage zijn de inhammen? Voor de Poort openingen afgewerkt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sraxind3IPVQ5NOsPchemK1fngg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bxcJSVwpovHxLRf9uHzD8gWm.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oIbKbSrJKtcibpZ907-Rxw6d3es=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nR9Pu7nZi8Oql1RZwHt6mdHj.jpg?f=fotoalbum_tile

Ook 120m2 isolatie voor het plafond is geleverd. Zodra de pannen liggen kan deze er in, dan zijn de wanden en verlichting ook afgewerkt. Daarna komt de plakker gelijk.

Als het goed is zijn de ramen morgen ook af fabriek, dus kunnen we deze binnenkort gaan plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:05
Dinsterzz92 schreef op zondag 25 februari 2024 @ 14:33:
[Afbeelding][Afbeelding]

De balken voor de garage zolder liggen ook.
16 stuks die ik nu nog wat moet uitpassen, maar toch weer een stuk gedaan.
Op de muur kan nu dus ook verder gemetst worden.
Wat voor profiel is die balk? Lijkt niet op een standaard HEA profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinsterzz92
hjkv schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 22:06:
[...]

Wat voor profiel is die balk? Lijkt niet op een standaard HEA profiel
Klopt, dit is een IPE200, hier kwam normaal ook 2 steunen voor het dak op, maar dat is veranderd. Nu is deze over engineerd voor 16 balken en een rolbrug die over 3 balken hangt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:05
Hmm, dat is niet enorm overgedimensioneerd toch? Mijn garage ligt op een 6 meter overspanning een HEA180, dat is geloof ik gewoon volgens spec

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dinsterzz92
hjkv schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 22:08:
Hmm, dat is niet enorm overgedimensioneerd toch? Mijn garage ligt op een 6 meter overspanning een HEA180, dat is geloof ik gewoon volgens spec
Met die ipe80 er onder aangelaste is het voor een rolbrug met last tot 450kg best stevig. Ik had idd eerst een hea180 berekend.
op het zoldertje komen ook geen zware stukken maar enkel interieurs/carrosserie delen.
Voor mijn doel zal het allesinds niet plooien.

En stiekem ook best blij dat het hierbij is gebleven qua gewicht om die rond te zeulen :p

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GLQiWK6HmekbJ5f0qgG8bXqCkd8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V7siGm7YMOXy0oar5h4Eczp0.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/avgzhFNy1VZ204-Q-QMy7hIOw1I=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kUhuCDhal8rfKVpuu8SnEEB1.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/siHS-KI-ncwdXODIrGKb1-C3b0A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8rQVYoYXUxsllK3xgXy67Qhm.jpg?f=fotoalbum_tile

Zo de garage is ook al een stuk verder. Enkel nog de toppen voor het dak te gaan.

Binnen is de valse wand voor tussen slaapkamer en dressing 'klaar'.
Vriendin was nog om isolatie en schroeven dus kon even niet verder. Dan maar ook aan de Toilet deur begonnen(deur gaat daar in de wand). Ramen worden dinsdag geleverd, maar denk dat volgende vrijdag beginnen voor de plakker te kort gaat zijn om alles op tijd klaar te krijgen. Verlichting, dakisolatie en bad en douchekraan inbouwen +nis afwerken, toilet plaatsen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Over de valse wand.

Ik zie dat je hout gebruikt en geen metal studs. Is daar een bepaalde reden voor of gewoon voorkeur?

Wat gaat de verdere opbouw zijn, 1 gipsplaat op de OSB?

Ook ben ik wel benieuwd hoe je je ramen en deuren binnen luchtdicht gaat afwerken. Folie?

[ Voor 20% gewijzigd door sloth op 28-02-2024 23:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dinsterzz92
sloth schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 23:02:
Over de valse wand.

Ik zie dat je hout gebruikt en geen metal studs. Is daar een bepaalde reden voor of gewoon voorkeur?

Wat gaat de verdere opbouw zijn, 1 gipsplaat op de OSB?

Ook ben ik wel benieuwd hoe je je ramen en deuren binnen luchtdicht gaat afwerken. Folie?
Hout had voor mij de voorkeur omdat ik 1. Nog niet met met metalstud had gewerkt en 2 omdat er hier dadelijk 2 glazen schuifdeuren aankomen en ik dan meer vertrouwen heb in hout qua stevigheid.

Voor de ramen en deuren komt er zwelband waar het kozijn de Buitenste en raakt, langs binnen is dit met 'super' isolerende schuim die dan alles afsluit
Dat is het meest gebruikelijke hier alvast in België.
Ook de energiedeskundige raad dit zo aan.

Ik sta wel open voor alternatieven, want hier heb ik nog geen huiswerk van gedaan :)

• azerty
Ik zou het schuim afwerken met een laagje blowerproof (https://www.bouwdepot.be/blowerproof-liquid-brush-5-kg.html), dat zou het beste resultaat (en ook gemakkelijk) moeten opleveren :)

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Zo, de wand voor dressing is klaar, geïsoleerd en klaar voor gipsplaten.

Ook de badkamer deur omkadering is bijna klaar, morgen nog latjes ophalen voor de rail aan te hangen. Ook het toilet is besteld op de hoogte te bepalen voor de inbouwmodule(moet je toch even op zitten).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uEQj06s7tQZzekB6THuqFsshO9Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OpPKs4OAnU87RR6RGOBzram5.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IwXbc9WmqCu9rB9J8B3a-Lp9FP0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BCnzCPHonKM2iOiLM9A94opu.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BPwN1Rv_9JRxEgeF30v1Y80KpiQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SWIP92FUTdykvRyNq8Z2ix2z.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/brB9SS5WpVXwvfft2lcc5he0inc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DMmF7OBRJljzhTvJTpUuqsGr.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/arxpj8iUGo6u4KgDBT7jtI_zQAI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/staxT3Pc2U8IFkLrjeq4BAEY.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KvWllU38DDiT8hq_qn0dTScgLsc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8tEGfu4ZwQGJraWfNiThflLT.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kvt9kHwfohEOIPTvTN1U--2SwmY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SSr6vhGrsfGCHQzVqdeBbbdj.jpg?f=fotoalbum_tile

De tv wand krijgt ook vorm.
De misthaard nog uitkiezen zodat hier het frame voor kan gemaakt worden, maar ik had ook geen hout meer over 🤷

De trap is ook gemaakt en eerste laag beits er op.

Nu de stukken bestellen zodat hij In 2 kan, alsook drukpompen om het openen en sluiten makkelijker te doen gaan.
Toilet komt maandag aan, dan kan de hoogte bepaald worden en het toilet geframed worden.het gaat vlotter dan verwacht maar het einde mag nabij zijn want de energie raakt op.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3HSNdeeBBSYYo4Av-WBmdMYLBBQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Of0YL1WPptOZwRDAqTo5rJAg.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YNIjmHqeU4DV39vt7Bc1PbpRrwE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l3GYay821qbiB2lOSkfbY9mG.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rmag1MS58Q8PrpdXfG2cp-Qqq3g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KwRnNFPtlUiDweIuCpzGgTXi.jpg?f=fotoalbum_tile

We hebben niet stil gezeten!
Wat opgeruimd en hout verzameld, die wordt morgen opgehaald.
Ook container gehuurd voor alle steenpuin + afval van dakpannen zagen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DX0Fp0NWng8sRKBFVeLRuCnxqAk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/szbYnEuIXTQDPVPxs1ImpfoX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pleu1YtOD_SNnbp0GqRrJKBVVOU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/afmU2SBGOth4E6rjY5MOrnsl.jpg?f=fotoalbum_large

En vanavond snel nog wat ramen gestoken :D want die zijn ook aangekomen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/miUyYBjHNFoTULu8GVnOl_1sBCU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6trpTROcf2D6ZiN78NZSTMwf.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-35iy9LQu31xEoteTqXHsN954UA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TuN8j3FWXsTqTAzmakHI3sQ4.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:22
Lol, vanavond "snel wat ramen gestoken"

Respect voor de tijd die je erin steekt, het lijkt erop dat alles op FFWD x2 gaat bij jou. Zo simpel lijkt het.

Echt waar respect hiervoor en ik zeg dit van iemand die zelf net een verbouwing achter de rug heeft, waar het allesbehalve zo soepel ging (naast de fulltime job en gezin erbij :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Tarkin schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 20:47:
Lol, vanavond "snel wat ramen gestoken"

Respect voor de tijd die je erin steekt, het lijkt erop dat alles op FFWD x2 gaat bij jou. Zo simpel lijkt het.

Echt waar respect hiervoor en ik zeg dit van iemand die zelf net een verbouwing achter de rug heeft, waar het allesbehalve zo soepel ging (naast de fulltime job en gezin erbij :) ).
We werken wel goed door. Zeker omdat er nu voor de afwerking wat deadlines staan. Zo start de plakker morgen, dus plafond moet volledig geïsoleerd zijn, muren moeten klaar zijn,,ramen moeten er in. Garage moet klaar zijn voor de dakdekker die vandaag daar begint. Keuken komt medio april, dus dan moet er al gevloerd zijn, samen met de dressing. Ik wil deze zomer kunnen genieten dus dat in dan ook de deadline over de hele lijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eXtink
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Dinsterzz92 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 08:21:
[...]

We werken wel goed door. Zeker omdat er nu voor de afwerking wat deadlines staan. Zo start de plakker morgen, dus plafond moet volledig geïsoleerd zijn, muren moeten klaar zijn,,ramen moeten er in. Garage moet klaar zijn voor de dakdekker die vandaag daar begint. Keuken komt medio april, dus dan moet er al gevloerd zijn, samen met de dressing. Ik wil deze zomer kunnen genieten dus dat in dan ook de deadline over de hele lijn.
Plakker is een stukadoor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Annun
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20:02
eXtink schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 09:17:
[...]

Plakker is een stukadoor?
Yep, in het vlaams.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jrZ6Z_bxuWOXz8Y6V23HJxC7g4M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jAfcDSzQE6g60iX0zeDxOQkp.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e1sFRtX0lFHPmf9kFwPnneds07c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ph9pIXMDmLd8s6mIw79Zim7Z.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iLq9OJv2oeK8eKGGtyW0CEsEb58=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NLpkLHQW3oynh3JqeYmxd9Ri.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2ioVTm060LcUvnKe_5G_4nUdkrs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NZGa2kBnpPz0TDwhvEJwBK0u.jpg?f=fotoalbum_tile

Het zijn dan niet de beste foto's maar de ramen zitten er allemaal in!

Door gebrek aan pluggen de achterdeur niet kunnen plaatsen, maar qua gewicht was het ook genoeg geweest voor de avond.

De balken voor het dak van de garage zijn ook geplaatst, nu kan ik die in metsen.

Het metalen tuinhuis moet er dit weekend ook aan geloven, alsook een bezoek aan de winkel om een misthaard uit te kiezen.

Verder is alle Electra voor verlichting binnen klaar, alsook de plafondisolatie geplaatst.

Zo zijn de ochtenden en avonden wel goed gevuld in ieder geval 😁

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D6zCz7M5zHIRDfXb4CSbNzn8La0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ze6qzkg94srvBvvwqhizGVy9.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3yM1X3kaLZ2DsKE4cxlimb0OFq8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VmavuJy5xDzaI5pDLESChQp2.jpg?f=fotoalbum_tile

Zo ziet het er nu uit :D
Plakker is vandaag begonnen. Gisteren nog tot 11u30 ''s nachts doorgewerkt om alles klaar te krijgen. Op douchekraan na is alles ook gelukt :D' na deze kraan er 2 weken niets te doen voor ons in het huis. Dus kunnen we wat recupereren.
daarna is de garage binnen aan de beurt, voegen vloeren en omheining. Terug grote stappen, maar het zijn gelukkig de laatste

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DTXNAq_ZYv0gayG05Eu7sFgieBY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tm62V2mWTcEQWXV8Mkf4fWLn.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LLtJ5RzwmMjKOOLncrF0wnZMfTA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xQXxRuIJFwIApAFckIBWfini.jpg?f=fotoalbum_tile

Zo hebben we dit weekend ook weer verder gedaan. De open haard is ook uitgekozen dus kon de koof gemaakt worden.
Ook het toilet staat er, nu nog mooi plankje uitkiezen en ledstrip in plaatsen.
De nis in de badkamer zit er ook in, hier hebben we wel de ledstrip weg gelaten.
Ook de leidingen voor de 2 douchekoppen en watervalkop liggen. Dinsdag komt de kraan binnen en kan die aangesloten worden.

Badkraan moet ik met de plakker uitkijken voor de doucheslang die in de wand 'hangt'. Om dit mooi weg te werken moeten we met vals wand je werken. Normaal wordt de kraan op de rand van het bad gebouwd en loopt de slang dan in de lege ruimte van de kuip. Echter werken wij met een vrijstaand bad maar dan met de kraan op het muurtje.
nuja, moeilijk gaat ook.

Ook nog even alle ramen definitief vastgezet en opgespoten met schuim

Vrijdag zijn ze ook begonnen met de gyplat platen voor plafond en de valse wanden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OSUJAqj_0Lx_EbGdizWcrp3_5as=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SC0KrCy8xlCcNNE4nQ6NtCqP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YW1CLyojk8wddsDif2VFZmiz8_w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aH8QHKnRRMGv53RhHqXFBkou.jpg?f=fotoalbum_large

Buiten de badkamer kranen heeft de woning voor nu geen werk meer voor ons. Helaas de garage wel.
daar moeten de dakranden opgegeten worden alsook de ijzeren balken in gieten. Dit gaat wel snel gaan, maar moet toch maar gebeuren :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Echt mooi om te zien hoe je dit voor elkaar maakt, complimenten!
nuja, moeilijk gaat ook.
:D

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Schiet lekker op! (y)

Hoe zijn de gyplat platen bevestigd? Is er een houten regelwerk gemaakt zoals in deze video YouTube: Masterpiece #17 Stucplaten monteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinsterzz92
sloth schreef op zondag 10 maart 2024 @ 19:30:
Schiet lekker op! (y)

Hoe zijn de gyplat platen bevestigd? Is er een houten regelwerk gemaakt zoals in deze video YouTube: Masterpiece #17 Stucplaten monteren?
Dat is inderdaad de manier waarop ze tewerkgaan.
Hier komt dan een laag van +-1cm stukwerk op om alles gelijk te trekken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XshnKFyyF0iygj3cl0hSrcDoFqg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PxohNOFGbkimPDTweTW4nM6E.jpg?f=fotoalbum_large
Ook de woonkamer heeft een plafond!
bijna alle ramen zijn de dagkanten ook al uitgewerkt. Dus morgen kunnen we de vensterbanken bestellen zodat alles netjes op elkaar aansluit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• choman
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:31
Dinsterzz92 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 17:14:
[Afbeelding]
Ook de woonkamer heeft een plafond!
bijna alle ramen zijn de dagkanten ook al uitgewerkt. Dus morgen kunnen we de vensterbanken bestellen zodat alles netjes op elkaar aansluit.
Zijn de stucplaten met spijkers vast gezet of schroeven ?

Hier in NL moet je de stucplaten en gipsplaten schroeven ivm als er brand komt. Spijkers smelten sneller, en dan komt heel het platfond naar beneden, wat de kans op optijd wegkomen verkleint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinsterzz92
choman schreef op maandag 11 maart 2024 @ 17:18:
[...]

Zijn de stucplaten met spijkers vast gezet of schroeven ?

Hier in NL moet je de stucplaten en gipsplaten schroeven ivm als er brand komt. Spijkers smelten sneller, en dan komt heel het platfond naar beneden, wat de kans op optijd wegkomen verkleint.
Die worden vast geniet aan het regelwerk. Geen idee wat de wetgeving in België hier over te zeggen heeft.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Gister werd ook de dressing opgemeten en hebben we nog een ender gekregen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kCWPNc2Vbdtiz-CspdlvKBIipGM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EzgstJyAFDrK9GBJCx3omKoA.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door Dinsterzz92 op 12-03-2024 10:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uniquorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:16

uniquorn

Wat blijft komt nooit terug

Dinsterzz92 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 09:50:
Gister werd ook de dressing opgemeten en hebben we nog een ender gekregen [Afbeelding]
ik moest 3x lezen en 3 keer kijken de render is was een kwartslag gedraaid (ik dacht even dat het een spiegelhal was ;)
wel mooi zo een walk-in, en wat gaat de bouw verder rap zeg!

It's just a donkey

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ManzokuSan
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 15:43
Dinsterzz92 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 09:50:
Gister werd ook de dressing opgemeten en hebben we nog een ender gekregen
[Afbeelding]
Wat een kanon van een kast! Denk dat de gemiddelde Nederlander/Belg al blij zou zijn met deze ruimte als slaapkamer :D

P.s. hoe krijg je dat ooit vol? Ik zou al mijn kleren heel chique moeten uitstallen om alleen maar een kwart vol te krijgen :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dinsterzz92
ManzokuSan schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 10:36:
[...]

Wat een kanon van een kast! Denk dat de gemiddelde Nederlander/Belg al blij zou zijn met deze ruimte als slaapkamer :D

P.s. hoe krijg je dat ooit vol? Ik zou al mijn kleren heel chique moeten uitstallen om alleen maar een kwart vol te krijgen :9
Heel veel schoenen, elks een kast voor motor kleding, kleding stomer in kast, en verder kan men vriendin wel vullen 😅
Deze ruimte is 4m15 breed op 2m90 diep. Slaapkamer is 4m15 breed op 3m70 diep.

We willen luxe, dus dan gaan we voor luxe 😁
in april wordt deze geleverd en gemonteerd, dat is dan ook de eerste ruimte die opgeleverd zal worden, daarna gaat het vlug. Ik kijk er alvast naar uit(het ontvangen, betalen kijk ik minder naar uit)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManzokuSan
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 15:43
Dinsterzz92 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 10:43:
[...]

Heel veel schoenen, elks een kast voor motor kleding, kleding stomer in kast, en verder kan men vriendin wel vullen 😅
Deze ruimte is 4m15 breed op 2m90 diep. Slaapkamer is 4m15 breed op 3m70 diep.

We willen luxe, dus dan gaan we voor luxe 😁
in april wordt deze geleverd en gemonteerd, dat is dan ook de eerste ruimte die opgeleverd zal worden, daarna gaat het vlug. Ik kijk er alvast naar uit(het ontvangen, betalen kijk ik minder naar uit)
Groot gelijk, het is jullie huis _/-\o_
Ballpark van wat zo'n kast op maat kost?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dinsterzz92
ManzokuSan schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 10:47:
[...]

Groot gelijk, het is jullie huis _/-\o_
Ballpark van wat zo'n kast op maat kost?
Met fancy draaimodule als schoenenrek, verlichting in alle verticale stukken, verlichting achter de deuren en vast nog wat opties mag je op 27k rekenen
Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste