Vraag

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:11
Wij willen graag ons vrijstaande huis uit 1987 voorzien van een lucht-water warmtepomp. Op de benedenverdieping ligt circa 110m2 vloerverwarming en boven hebben we 'normale' radiatoren (van het merk Radson Parada). Totale oppervlakte van het huis is circa 220m2 (rond de 850 m3).

Ons gasverbuik komt dit jaar denk ik op 1100 kuub uit, moet wel zeggen dat we 18 graden wel voldoende vinden en op de bovenverdieping de radiatoren heel zachtjes aan hebben. In de nacht staat alles uit en.

We hebben een installateur laten komen die bij ons een warmtepomp wil installeren van het merk Acond (Acond Pro-N 9KW) voor rond de 20.000 euro.

Als je de folder mag geloven is dit de crème de la crème van de warmtepompen "Waarom is onze warmtepomp revolutionair" ( :P ) maar een Google levert niet heel veel resultaten op. Daarom vraag ik jullie (de kenners) om advies. Hieronder een lijst met gegevens uit de folder (mij kunnen ze alles wijsmaken). Kennen jullie dit merk? Wat denken jullie van deze warmtepomp? Zijn er betere alternatieven en is de hoeveelheid KW voor onze situatie juist? Als er een goedkoper alternatief is hoor ik dat ook graag. Al geef ik liever wat meer uit als de kwaliteit beter is (maar rond de 20.000 euro is wel de grens).
  • Propaan warmtepomp - ecologisch en verwarmt tot hoge temperaturen
  • bij -22 graden buitentemperatuur nog aanvoer van 65 graden mogelijk, bij -15 verwarmt de warmtepomp nog naar 70 graden.
  • Zeer stille buitenunit - de stilste op de markt
  • RVS body voor langere levensduur
  • Levenlange ondersteuning via het internet, kostenloos
  • Hoge SCOP - maximaal besparen op energiekosten
  • A+++ warmtepomp, ook bij 55 graden aanvoer temperatuur
  • Zeer lange garantie- 5 jaar
  • Geoptimaliseerde verdamper voor betere opname warmte uit de buitenlucht
  • Mogelijkheid tot verwarmen en koelen

Dit zijn de links met informatie die ook in de folder staat die ik heb gekregen..

https://www.acond.nl/wp-c...ens-van-Acond-Pro-N-R.pdf

https://eco2all.nl/acond.html

[Voor 6% gewijzigd door talkatoo op 12-01-2023 17:50]

Alle reacties

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:32
Hmm, dit topic is de enige hint die ik vind op google.

Maar een hoge temperatuur warmtepomp heb je niet echt nodig.
Gasverbruik zou je met een 6 kW uitkomen maar ga je compenseren voor 18 graden naar 20 dan kom je eerder in de 7 range uit.

Voor een offerte zou ik eerder denken aan rond de 14000 a 15000 in jouw situatie met een Daikin of Vaillant.

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Nu online
En die temperaturen van 65 en 70 graden zullen sowieso wel met hulp van een COP1 element zijn?

Maar, voor die 20.000 kun je ook gewoon een full electric inclusief SWW boilervat hebben. Makkelijk zelfs. Of zit dat hier ook bij?

OhSunnyDay

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:08

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Het merk zegt me niks. De specificaties zien er best oke uit. Ze leveren ook vrij uitgebreide prestatiegrafieken. Dat laten sommige leveranciers nog wel eens na.
Daar is dan ook wel uit de halen dat bij -10 buitentemperatuur het maximumvermogen gedaald is naar ca 5-5,5 kW. Wel iets om goed rekening mee te houden.

Maar of de prestaties dus ook gehaald worden, geen idee!

Is de offerte incl warmtapwater met een boilervat?

Life is not about specs, it is about joy!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee