Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23-05 09:11
Maar wat zegt de makelaar? Zouden je ouders het huis nu wel als nul-op-de-meter-woning kunnen verkopen? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:47

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

LankHoar schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 09:20:
[...]

Enerzijds prijs ik je/jullie voor het doorzetten hiervan, en anderzijds vind ik het best dom. Het is enkel nadelig voor je ouders, en als je goed gedocumenteerd hebt van je pogingen om dit te verbeteren, dan lijkt het me tijd om het er bij te laten. Dan voldoe je imo prima aan je inspanningsplicht, en is het prima te rechtvaarden.

Je hebt zo ongeveer met een uithangbord bij de energiemaatschappijen gelopen waarop staat "Ik wil graag betalen!!" en dat werd genegeerd, dan zou het voor mij wel klaar zijn :)
Ik snap wat je zegt. Maar ik ben blij dat er toch nog mensen zijn die hun verantwoordelijkheid in de maatschappij nemen. Daarnaast kan ik het me heel goed voorstellen dat je van de onzekerheid afwilt ten aanzien van mogelijke verrekeningen. Mocht het namelijk toch zover komen is de kans natuurlijk wel aanwezig dat je in een van de raderen van 'het systeem' terechtkomt. En dan kun je op een eerder moment nog zo eervol te werk zijn gegaan, het kan wel voor vervelende situaties zorgen.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:22

LankHoar

Langharig tuig

bartvl schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 11:44:
[...]

Ik snap wat je zegt. Maar ik ben blij dat er toch nog mensen zijn die hun verantwoordelijkheid in de maatschappij nemen. Daarnaast kan ik het me heel goed voorstellen dat je van de onzekerheid afwilt ten aanzien van mogelijke verrekeningen. Mocht het namelijk toch zover komen is de kans natuurlijk wel aanwezig dat je in een van de raderen van 'het systeem' terechtkomt. En dan kun je op een eerder moment nog zo eervol te werk zijn gegaan, het kan wel voor vervelende situaties zorgen.
Die gedachtegang snap ik, en ben ik grotendeels ook wel met je eens. Maar er zit ook een grens aan je eigen verantwoordelijkheid. Wanneer je goed documenteerd dat je op meerdere momenten bij meerdere partijen concreet navraag hebt gedaan, en telkens 0 op het rekest kreeg, dan lijkt me dit prima verdedigbaar voor een rechter of partij die verhaal komt halen.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:33

Sharky

Skamn Dippy!

LankHoar schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 11:49:
[...]

Die gedachtegang snap ik, en ben ik grotendeels ook wel met je eens. Maar er zit ook een grens aan je eigen verantwoordelijkheid. Wanneer je goed documenteerd dat je op meerdere momenten bij meerdere partijen concreet navraag hebt gedaan, en telkens 0 op het rekest kreeg, dan lijkt me dit prima verdedigbaar voor een rechter of partij die verhaal komt halen.
Op papier wel ja. Maar als een grote, bureaucratische organisatie als een netbeheerder of leverancier in z'n systemen heeft staan dat je wanbetaler bent, dan ben het haasje. Dan kun je het recht nog zo aan je kant hebben, zo'n proces kan een hoop tijd, geld en energie kosten. Mijn oude zorgverzekeraar dacht ooit eens dat ik m'n premie niet betaalde (was allang overgestapt) en dat heeft me een hoop gedoe gekost en de kantonrechter moest er aan te pas komen.

This too shall pass

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:22

LankHoar

Langharig tuig

Sharky schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 11:56:
[...]

Op papier wel ja. Maar als een grote, bureaucratische organisatie als een netbeheerder of leverancier in z'n systemen heeft staan dat je wanbetaler bent, dan ben het haasje. Dan kun je het recht nog zo aan je kant hebben, zo'n proces kan een hoop tijd, geld en energie kosten. Mijn oude zorgverzekeraar dacht ooit eens dat ik m'n premie niet betaalde (was allang overgestapt) en dat heeft me een hoop gedoe gekost en de kantonrechter moest er aan te pas komen.
Snap dat dit vervelend kan zijn, maar als je voldoende gedocumenteerd hebt, dan is een gang naar de kantonrechter niet zo spannend of kostbaar. En als je 1x per jaar een melding maakt, en dat ook vastlegt, dan stapelt het bewijs zich alleen maar op. Hoewel je dan wellicht ook niet meer van verjaring kunt spreken, dus zou dat voor een beperkte tijd doen.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willempie27
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13:50
Het enige bewijs wat we hebben is dat we verschillende keren zijn overstapt naar een andere energieleverancier. Van de telefoongesprekken hebben we geen opnames van. Inmiddels zijn ze nu met gas was geaccepteerd bij een leverancier. We hebben handmatig hun meternummer doorgegeven en de stand. Waarschijnlijk gaan ze nu betalen voor gas enkel staat officieel de meter niet op hun huis geregistreerd maar dat komen later wel.

Met stroom betalen ze wel maar krijgen ze einde van het jaar alles weer terug. Maar de voorschotten worden gewoon betaald. Jammer dat het al vrij oude meters zijn ander kon ik de eancode nog aflezen op de meter of die wel goed staat geregistreerd.

Zodra ze een aantal maanden gas betalen gaan we wellicht weer overstappen om te kijken of we een afrekening krijgen. En daarna een slimme meter aanvragen zodat de oude wordt vervangen. Neem aan dat er een monteur komt die de nieuwe meter op het huis registreer. Wat er dan met de stand van de oude meter gebeurd geen idee.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-05 09:12
Begrijp ik het goed dat je kosten gaat maken (aanleggen propaan tank) simpelweg omdat de netbeheerder zijn administratie niet op orde heeft? En dat je na ZO ontzettend veel moeite er in gestoken hebt het nog niet opgelost is en je ouders dus nog steeds niets betalen?

Sorry dat ik het zo vraag, maar: ben je wel helemaal lekker?!

Je hebt meer dan voldoende gedaan om het aan te kaarten bij de netbeheerder en energie maatschappij, je hebt alles gedocumenteerd. Lekker laten zitten nu! Niet jullie probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:07
OverSoft schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 13:08:
Begrijp ik het goed dat je kosten gaat maken (aanleggen propaan tank) simpelweg omdat de netbeheerder zijn administratie niet op orde heeft? En dat je na ZO ontzettend veel moeite er in gestoken hebt het nog niet opgelost is en je ouders dus nog steeds niets betalen?

Sorry dat ik het zo vraag, maar: ben je wel helemaal lekker?!

Je hebt meer dan voldoende gedaan om het aan te kaarten bij de netbeheerder en energie maatschappij, je hebt alles gedocumenteerd. Lekker laten zitten nu! Niet jullie probleem.
Ook al ben ik het eens met je gedachte, dat kan nog goed fout lopen. Ik zou wel hard zijn over eventuele bedragen die niet zijn gefactureerd door de fouten in de zin van "weet je hoe veel tijd ik hieraan kwijt ben geweest", maar dit is niet iets simpels als een "oepsie" en kan je keihard in je eigen achterste bijten.

Mijn advies zou zijn om keihard te escaleren. Zoek de contactgegevens van bestuur, neem contact op met je (lokale) nieuws en verstuur aangetekend via een rechtsbijstand een brief (ook aan legal/bestuur).
Geef ook duidelijk aan wat het je gekost heeft aan tijd en frustratie, maar je wilt het wel oplossen, voor je eigen bestwil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Dit hoort toch met een telefoontje op te lossen te zijn. EANS doorgeven en klaar zou je verwachten. Of hooguit een ticket voor de tweede lijn en klaar :p

Kun je niet registreren in een portaal van Liander om je meterstanden door te geven? Dan moet je waarschijnlijk ook de ean nummers doorgeven.
Willempie27 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 12:06:

Met stroom betalen ze wel maar krijgen ze einde van het jaar alles weer terug. Maar de voorschotten worden gewoon betaald. Jammer dat het al vrij oude meters zijn ander kon ik de eancode nog aflezen op de meter of die wel goed staat geregistreerd.
Ah, is dat het probleem, je kan dat niet lezen (en die meteropnemer toen dan ook niet). Kun je dan niet een nieuwe meter vragen of ergens terugvinden wat het nummer zes jaar geleden was (dat zal niet veranderd zijn, als je nog oude facturen hebt staat het daar op)

[ Voor 51% gewijzigd door Marzman op 27-01-2023 15:01 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BCM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:53

BCM

Volgens de meetcode is de netbeheerder verplicht bij een niet-op-afstand uitleesbare meter, eens in de 36 maanden zelf een meterstand uit te lezen. (Meetcode 5.1.1) Onder dit argument is al vaker een geschil in tijdsduur gekort tot maximaal 3 jaar.

Cedo Nulli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willempie27
BCM schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 15:10:
Volgens de meetcode is de netbeheerder verplicht bij een niet-op-afstand uitleesbare meter, eens in de 36 maanden zelf een meterstand uit te lezen. (Meetcode 5.1.1) Onder dit argument is al vaker een geschil in tijdsduur gekort tot maximaal 3 jaar.
We hebben inmiddels een sleutel van de gasmeterkast. Deze staat aan de weg. De netbeheerder zal deze wel een opnemen denk ik. Ze hebben zelf een sleutel van die kast.
Voor stroom komen ze ook langs maar die man zegt dat het meternummer niet op dat adres staat en dus niks kan doen en snel door naar de volgende klant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spiff
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:32
Willempie27 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 17:38:
[...]

We hebben inmiddels een sleutel van de gasmeterkast. Deze staat aan de weg. De netbeheerder zal deze wel een opnemen denk ik. Ze hebben zelf een sleutel van die kast.
Voor stroom komen ze ook langs maar die man zegt dat het meternummer niet op dat adres staat en dus niks kan doen en snel door naar de volgende klant.
Heb je nu al eens geprobeerd een mailtje te sturen naar het mailadres wat ik gegeven heb?

https://calvinandhobbes.fandom.com/wiki/Spaceman_Spiff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willempie27
Spiff schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 19:14:
[...]

Heb je nu al eens geprobeerd een mailtje te sturen naar het mailadres wat ik gegeven heb?
Nee nog niet, we laten het contract nu lopen en kijken of er nu wel een afrekening komt. Zodra we die hebben zullen we daar naartoe een mail sturen. Het liefste hebben we dat er iemand langs komt een nieuw begin maakt met de standen en alles in orde maakt. Maar dat zou natuurlijk ook heel anders uit kunnen pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:37
Zijn de meters wel verzegeld?

Je hebt het over tuinders: is de woning niet ooit bijgebouwd, en de aansluiting van elders doorgetrokken, wellicht van een andere buur? Op het verbruik van een bedrijf/kas is een woning peanuts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willempie27
Zwartoog schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 22:32:

Je hebt het over tuinders: is de woning niet ooit bijgebouwd, en de aansluiting van elders doorgetrokken, wellicht van een andere buur? Op het verbruik van een bedrijf/kas is een woning peanuts.
Ja er zijn meerdere woningen bijgebouwd. Maar de woning staat er al een 30 jaar en ze hebben eigenlijk altijd gewoon betaald tot plots een jaar of 10 geleden de man die de stroommeter kwam opnemen zegt uw meter staat niet in het systeem. Sindsdien krijgen ze wel een afrekening maar zonder verbruik en meterkosten omdat er geen meter in het systeem staat. En gas konden ze helemaal niet meer aansluiten.

Voor stroom waren ze toen overgestapt. Ze kregen nog bericht gefeliciteerd met uw nieuwe woning (omdat deze niet in het systeem stond en opnieuw was aangemeld). Voorschotten betaald en krijgen na 1 jaar bij de eindafrekening alles weer terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:43
BCM schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 15:10:
Het hoort, maar in de praktijk gewoon niet. Ik woon hier al 15 jaar en nog nooit iemand gezien met mijn oude meters. Briefje in de bus dat ze binnenkort nog eens komen aanbellen en daarna hoor je er nooit meer wat van.
Zwartoog schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 22:32:

Meters zijn heel vaak niet verzegeld, dat zegt niets. De mijne is ook niet verzegeld.

Er kan natuurlijk een aftakking gemaakt zijn ergens na een meter. In dat geval betaalt een buurman zich blauw omdat die 2 woningen moet afrekenen.
Pagina: 1 2 Laatste