Iedereen heeft het over maximum vermogens. Waar ik mee worstel met mijn inductie plaat is juist de kleinste stand. De plaat schakelt dan met enkele seconden tussenpozen aan en uit, maar geeft in de ‘aan’ stand toch nog teveel energie af (het gerecht pruttelt dan ineens vrij hard,om in de ‘uitstand’ het gerecht weer dood te laten slaan. Heel onhandig bij b.v. Rendang of Babi Ketjap. Ik gebruik wmf pannen met een dikke bodem. In een dunne pan is het nog erger. Zo’n sudderplaatje er tussen werkt even, maar niet voor 4uur sudderen. De slowcooker werkt niet bij dat soort gerechten omdat het dan te nat blijft en en maillard reacties van de suikers en aminozuren in het gerecht niet goed werken. De smaak clou zit ‘m in het ‘droog’ koken van de stoof.
Ik verlang zo terug naar mijn dunne stalen wadjan met ronde bodem en wokbrander die ik kon regelen van 5kW naar een piepklein vlammetje om uren lang te laten sudderen
Ik verlang zo terug naar mijn dunne stalen wadjan met ronde bodem en wokbrander die ik kon regelen van 5kW naar een piepklein vlammetje om uren lang te laten sudderen
[ Voor 7% gewijzigd door divvid op 26-12-2022 12:11 ]