Foto's
:fill(white):strip_exif()/f/image/RovBz9JZXKf0YeJxlW4dwZcc.png?f=user_large)
Beschikbare (dak)ruimte
ong 5,5 bij 5 meter Plat dak aan de zuidkant, Voorkant heb ik dus een schuine dak aan de noordzijde.Schaduw
Geen schaduw dak ligt hoger dan bomen.Jaarverbruik
3500kwhHuidige elektriciteitsaansluiting
normaal?Budget en doel
rond 6k ex btw. Doel is om volledig verbuik af te dekken en daarmee na mijn voordelige energiecontract de kosten te drukken. Heb nu nog rond 20 cent per kwh de komende 2 jaar nog.Wie gaat het project uitvoeren
dezelfde partij die ook de panelen gaat leveren.Bijhouden van data
Ik vind data prima en wel leuk dat ik het kan bijhouden, maar is niet mijn hobby.Reeds verkregen offertes
Laatse offerte is met sunpower performance 6 panelen in combinatie sunnyboy 3.6 SMA omvormer voor een 1.40/wp prijs.ik heb dus ook andete offertes bij andere partijen maar daar kom ik dus niet veel goedkoper uit met chinese omvormers of panelen goedkoopste. Bijv. Ja solar ook 11x met solis omvormer kom ik op 1.27/wp. Is dat dan wel goed geprijsd?
Zelfde Ja solar panelen 11x met growat omvormer kom ik op 1.35/wp.
Nog een andere hyundai 430 panelen met solis omvormer kom ik op 1.28/wp prijs. Alleen deze panelen zijn groter en passen er minder op mijn dak. Dus geen voorkeur. De kleinere kunnen ze niet meer leveren.
Als ik meer info moet delen prima maar als je dit zo bekijkt zijn dit normale prijzen gezien de omstandigheden lange wachttijd en beperkte leverbaarheid.
Mocht je nog tips hebben voor goedkopere betere inatallateurs dan hoor ik dat graag.
Ik hoef niet perse de goedkoopste van de goedkoopste maar prijs kwaliteit verhouding moet goed zijn. Daarnaast moet het ook een goede installateur zijn.
Regio
Noord holland.[ Voor 81% gewijzigd door Figo112 op 21-12-2022 13:11 ]