Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-07 14:35
Foto's
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H9YFMIzCFU0RevHLDNvcGvuDeaI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RovBz9JZXKf0YeJxlW4dwZcc.png?f=user_large
Beschikbare (dak)ruimte
ong 5,5 bij 5 meter Plat dak aan de zuidkant, Voorkant heb ik dus een schuine dak aan de noordzijde.
Schaduw
Geen schaduw dak ligt hoger dan bomen.
Jaarverbruik
3500kwh
Huidige elektriciteitsaansluiting
normaal?
Budget en doel
rond 6k ex btw. Doel is om volledig verbuik af te dekken en daarmee na mijn voordelige energiecontract de kosten te drukken. Heb nu nog rond 20 cent per kwh de komende 2 jaar nog.
Wie gaat het project uitvoeren
dezelfde partij die ook de panelen gaat leveren.
Bijhouden van data
Ik vind data prima en wel leuk dat ik het kan bijhouden, maar is niet mijn hobby.
Reeds verkregen offertes
Laatse offerte is met sunpower performance 6 panelen in combinatie sunnyboy 3.6 SMA omvormer voor een 1.40/wp prijs.

ik heb dus ook andete offertes bij andere partijen maar daar kom ik dus niet veel goedkoper uit met chinese omvormers of panelen goedkoopste. Bijv. Ja solar ook 11x met solis omvormer kom ik op 1.27/wp. Is dat dan wel goed geprijsd?
Zelfde Ja solar panelen 11x met growat omvormer kom ik op 1.35/wp.

Nog een andere hyundai 430 panelen met solis omvormer kom ik op 1.28/wp prijs. Alleen deze panelen zijn groter en passen er minder op mijn dak. Dus geen voorkeur. De kleinere kunnen ze niet meer leveren.

Als ik meer info moet delen prima maar als je dit zo bekijkt zijn dit normale prijzen gezien de omstandigheden lange wachttijd en beperkte leverbaarheid.
Mocht je nog tips hebben voor goedkopere betere inatallateurs dan hoor ik dat graag.

Ik hoef niet perse de goedkoopste van de goedkoopste maar prijs kwaliteit verhouding moet goed zijn. Daarnaast moet het ook een goede installateur zijn.
Regio
Noord holland.

[ Voor 81% gewijzigd door Figo112 op 21-12-2022 13:11 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjtienuh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-07 15:16
Figo112 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 11:03:
[...]

En wat vind je van sunpower performance 6 panelen in combinatie sunnyboy 3.6 SMA omvormer voor een 1.40/wp prijs? Redelijk of veel te duur?
Kan je meer aangeven van de situatie. Maar 1.40/wp is wel erg aan de hoge kant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
sjtienuh schreef op woensdag 21 december 2022 @ 11:13:
[...]

Kan je meer aangeven van de situatie. Maar 1.40/wp is wel erg aan de hoge kant
Platdak op het zuiden 11 panelen sunpower performance 6 met een SMA omvormer.
Eigenlijk een simpele situatie zonder schaduw. Ik kom helaas nergens veel goedkoper uit per wp.
1,20/1,30 nog wel te vinden met chinese merken, maar die meerprijs vind ik dan meevallen voor een kwalitatief beter paneel en omvormer.
Ken je nog leveranciers die het goedkoper kunnen noord holland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:32
@Figo112 volgens mij ben je een topic aan het kapen… heb de mods gevraagd het recht te breien, maar context zal wat verloren gaan…
rechtgebreid, denk ik :)

1,4 voor sunpower p6 op sma is niet duur, die panelen zijn gewoon heel hoog in prijs.
Je gaat van mij alleen niet horen dat je er meer opbrengst mee realiseert dan een systeem met groter aantal goedkope panelen

[ Voor 4% gewijzigd door Proton_ op 21-12-2022 11:34 ]

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-07 10:47

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

@Figo112 Alsjeblieft, een eigen topic waar je alle details van jouw situatie in kwijt kan.
Ik wijs je graag op Tips bij openen vragentopic zonnepanelen

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
Sorry jongens voor het kapen van het topic ik maak even binnenkort een nieuw topic aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-07 10:47

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

@Figo112 um, houd het maar gewoon bij deze :)

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
Ronald schreef op woensdag 21 december 2022 @ 11:30:
@Figo112 volgens mij ben je een topic aan het kapen… heb de mods gevraagd het recht te breien, maar context zal wat verloren gaan…
[mbr] rechtgebreid, denk ik :)[/]

1,4 voor sunpower p6 op sma is niet duur, die panelen zijn gewoon heel hoog in prijs.
Je gaat van mij alleen niet horen dat je er meer opbrengst mee realiseert dan een systeem met groter aantal goedkope panelen
Nu het rechtgebreid is, ik heb dus ook andete offertes bij andere partijen maar daar kom ik dus niet veel goedkoper uit met chinese omvormers of panelen goedkoopste. Bijv. Ja solar ook 11x met solis omvormer kom ik op 1.27/wp. Is dat dan wel goed geprijsd?
Zelfde Ja solar panelen 11x met growat omvormer kom ik op 1.35/wp.

Nog een andere hyundai 430 panelen met solis omvormer kom ik op 1.28/wp prijs. Alleen deze panelen zijn groter en passen er minder op mijn dak. Dus geen voorkeur. De kleinere kunnen ze niet meer leveren.

Als ik meer info moet delen prima maar als je dit zo bekijkt zijn dit normale prijzen gezien de omstandigheden lange wachttijd en beperkte leverbaarheid.
Mocht je nog tips hebben voor goedkopere betere inatallateurs dan hoor ik dat graag.

Ik hoef niet perse de goedkoopste van de goedkoopste maar prijs kwaliteit verhouding moet goed zijn. Daarnaast moet het ook een goede installateur zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Figo112 op 21-12-2022 12:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:23

JvS

Ik heb hem zelf ook

Pas ff je startpost aan volgens de template! Dan hebben we alle info en kunnen we wat gerichter adviseren.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
JvS schreef op woensdag 21 december 2022 @ 12:54:
Pas ff je startpost aan volgens de template! Dan hebben we alle info en kunnen we wat gerichter adviseren.
Is goed doe ik even waar kan ik die template vinden? laat maar ik zie het al

[ Voor 5% gewijzigd door Figo112 op 21-12-2022 12:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Figo112
JvS schreef op woensdag 21 december 2022 @ 12:54:
Done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
@Figo112 je heeft bij je sunpower offerte niet aan hoeveel panelen het betreft?

Maar ik denk dat ik bij mijn eerste antwoord blijf.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
Ronald schreef op woensdag 21 december 2022 @ 13:19:
@Figo112 je heeft bij je sunpower offerte niet aan hoeveel panelen het betreft?

Maar ik denk dat ik bij mijn eerste antwoord blijf.
Allen 11 panelen dus ook die sunpower.

Maar heb je nog een advies in relatie tot de andere offertes?

[ Voor 10% gewijzigd door Figo112 op 21-12-2022 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
Niemand :'(

[ Voor 9% gewijzigd door Figo112 op 21-12-2022 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het is HEEL lastig de offertes vergelijken omdat je niets zegt over wat voor panelen het zijn, hoe snel ze kunnen, en allerlei relevante dingen. Kijk eens naar andere topics hoe dat gaat (die wel veel reacties krijgen).

1,20 is tegenwoordig goedkoop, 1,40 is wat duurder (maar voor SMA en sunpower weer niet, al kan je discusieren of je die merken nodig hebt met name sunpower is onnodig duur voor het goede gevoel van garantie zegmaar). Als jij je lekker voelt bij die wat pittigere merken, dan is die offerte ok.

Wat wil je precies weten. Waar twijfel je aan?

[ Voor 7% gewijzigd door JvS op 21-12-2022 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
JvS schreef op woensdag 21 december 2022 @ 16:23:
Het is HEEL lastig de offertes vergelijken omdat je niets zegt over wat voor panelen het zijn, hoe snel ze kunnen, en allerlei relevante dingen. Kijk eens naar andere topics hoe dat gaat (die wel veel reacties krijgen).

1,20 is tegenwoordig goedkoop, 1,40 is wat duurder (maar voor SMA en sunpower weer niet, al kan je discusieren of je die merken nodig hebt met name sunpower is onnodig duur voor het goede gevoel van garantie zegmaar). Als jij je lekker voelt bij die wat pittigere merken, dan is die offerte ok.

Wat wil je precies weten. Waar twijfel je aan?
Eigenlijk hoe ik dus die 1,20 kan benaderen wellicht tips waar ik een offerte kan aanvragen etc. Wat is bijv. de beste prijs kwaliteit verhouding? Welke panelen en stringomvormers bieden dit, dan kan ik namelijk gerichter zoeken. Ik krijg elke offerte weer een merk waarvan ik denk wat is dat nou weer. Je wil een goede prijs kwaliteit verhouding hebben, maar heb niet veel verstand van al die merken. Mocht je dus aanbevelingen hebben dan helpt dat mij om mijn zoektocht verder op te pakken en tot een goede offerte te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Er zijn geen slechte panelen en omvormers. Alle merken die je bij de online webwinkels kan kopen, zijn gewoon prima. En je kan niet iets doen om goedkope offertes te krijgen behalve aanvragen en geluk hebben. Je prijzen zijn normaal.

ik zou niet weten hoe ik je kan adviseren een goedkope offerte te krijgen. Een buurtgenoot vinden is geen optie, want 30 - 100 mensen lezen dit topic aandachtig. Dit is geen oproepplatform. Je bent daarnaast ook nog eens vaag over je regio (hele provincie).

Ik raad je aan eens een stuk of 20-30 van dit soort topics van de afgelopen 2 weken door te nemen. Dan krijg je wel een beeld van wat er zo geoffreerd wordt. Wellicht zie je wat uit jouw regio, benader dan die persoon en vraag of je de contactgegevens van die installateur mag ofzo.

Gewoon beetje werk verzetten als je niet tevreden bent met "normaal", maar goedkoop wilt.

[ Voor 40% gewijzigd door JvS op 21-12-2022 16:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald
@Figo112 het is het wilde westen op de markt.

Ik denk dat je met de sunpower offerte okay zit. Het is echt een goede prijs voor zo’n systeem. Ze hebben minder degradatie waardoor ze wel iets meer blijven doen over 10-20 jaar.

Je zit lager in prijs dan we langs zien komen voor veel meer budget spul… bij de sunpower offerte is alles A merk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
Bedankt jongens dit geeft mij in iedergeval weer een duwtje in de rug zodat ik de volgende stap kan zetten.
Pagina: 1