Het probleem is het volgende, wat we de laatste tijd merken is dat het in de woonkamer de cv niet lukt om de laatste halve graad te verwarmen.
Als we 18 vragen blijft het 17.5, als we 18.5 vragen word het 18 etc. Etc.
Nu heb ik Google geopend en het volgende topic gevonden: Cv ketel pendelt op een lage temperatuur
Alleen dit gaat om vloerverwarming en ik heb gewoon een radiator hangen in de woonkamer.
Wat ik merk dat het verschil in halve graad niet halen tussen vorige maand en deze maand is dat het nu waterger lijkt (misschien door de kou buiten).
Ik heb een test gedaan of het uitmaakt of ik boven de radiatoren wel of niet open zet, maar maakt niet echt uit.
Nu heb ik even geen idee hoe hoog aanvoertemp en hoe hoog vermogen staat van de ketel en dit kan ik morgenochtend weer checken. Wel vraag ik jullie alvast om hulp waar/in welke hoek ik zou moeten kijken om dit probleem te verhelpen.
Waterzijdig inrichten van radiator is wat lastiger want geen voetventielen.
Verder staat de radiator in de woonkamer vol open, worden alle verwarmingen goed warm (dus eerst helemaal bovenkant en dan pas naar onder), is druk in cv goed en is alles ook ontlucht.
Hopelijk hebben jullie wat tips.
Gaat trouwens om een Vaillant ecoTEC plus
30-34 / 5-5 CW5 (met een calormatic 350).
Edit:
Had toch tijd om naar instellingen te kijken
Aanvoertemp. 65
Comfortmodus uit
Cv deellast 20kW
Als we 18 vragen blijft het 17.5, als we 18.5 vragen word het 18 etc. Etc.
Nu heb ik Google geopend en het volgende topic gevonden: Cv ketel pendelt op een lage temperatuur
Alleen dit gaat om vloerverwarming en ik heb gewoon een radiator hangen in de woonkamer.
Wat ik merk dat het verschil in halve graad niet halen tussen vorige maand en deze maand is dat het nu waterger lijkt (misschien door de kou buiten).
Ik heb een test gedaan of het uitmaakt of ik boven de radiatoren wel of niet open zet, maar maakt niet echt uit.
Nu heb ik even geen idee hoe hoog aanvoertemp en hoe hoog vermogen staat van de ketel en dit kan ik morgenochtend weer checken. Wel vraag ik jullie alvast om hulp waar/in welke hoek ik zou moeten kijken om dit probleem te verhelpen.
Waterzijdig inrichten van radiator is wat lastiger want geen voetventielen.
Verder staat de radiator in de woonkamer vol open, worden alle verwarmingen goed warm (dus eerst helemaal bovenkant en dan pas naar onder), is druk in cv goed en is alles ook ontlucht.
Hopelijk hebben jullie wat tips.
Gaat trouwens om een Vaillant ecoTEC plus
30-34 / 5-5 CW5 (met een calormatic 350).
Edit:
Had toch tijd om naar instellingen te kijken
Aanvoertemp. 65
Comfortmodus uit
Cv deellast 20kW
[Voor 4% gewijzigd door Griffin op 14-12-2022 19:10]