Toon posts:

Sanity check gevraagd: Macbook Pro op twee wqhd monitoren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• kleneman
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-12-2022
Ik heb een Intel Macbook Pro van 2019, en twee LG 27GP850-B monitoren. Ik was van plan deze aan te sluiten met twee losse USB-C naar DisplayPort kabeltjes.

Maar nu begin ik te twijfelen of een docking station niet beter is. En dan lees ik verhalen van dat met sommige alleen mirroring kan, dus begin ik te twijfelen of ik wel twee monitoren individueel kan gebruiken met mijn Macbook. Ik RTFM maar begin daarmee juist meer te twijfelen!

Ik kom van Windows af dus ik ben niet helemaal bekend met de Mac. Wat is de beste manier om deze twee monitoren aan te sluiten? (Het laptopscherm heb ik niet nodig als deze aan de monitoren hangt)

Alvast bedankt.

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:36
Een docking station zoals de https://www.razer.com/gam...thunderbolt-4-dock-chroma lijkt me een goed idee. Zo heb ik het ook een tijdje gebruikt met twee aparte beeldschermen. Daarna kun je de hele zooi zo aansluiten en hoef je maar één kabel op je MacBook Pro te gebruiken. Lijkt mij het gemakkelijkst.

• kleneman
@Greatsword Inderdaad threads met honderden pagina's aan gerelateerde discussie, maar niet simpelweg "kunnen deze twee monitoren individueel worden aangesloten". Ik ben bang dat de Macbook het uiteindelijk niet aankan, en ik óf met een hele trage laptop zit, óf bijv. beide monitoren alleen kunnen mirroren (wat nogal nutteloos is)

@Dennisweb Bedankt voor het voorstel. Even cynisch: voor bijna 400 euro heb ik dan het voordeel dat de kabels in dit kastje kunnen, en er maar één kabel naar de Macbook gaat? M.a.w. als ik de displayport-naar-usb-C kabels direct in de Macbook steek heb ik hetzelde?

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:37
kleneman, een beetje eigen inzet wordt eigenlijk wel verwacht. Je geeft nu aan dat je niet de moeite wilt nemen om wat topics door te lezen (of te doorzoeken, search is altijd mogelijk) maar graag meteen een antwoord wilt. Misschien vertaal ik het verkeerd maar zo komt het wel op mij over.

Je kan hier vinden hoe je kan controleren hoeveel monitoren je Macbook ondersteund: https://support.apple.com/nl-nl/HT202351 Ik vermoed dat je laptop er wel twee kan aansturen aangezien er alleen een aantal low-end M1 Macbooks zijn die hierin beperkt zijn.

Het is sowieso mogelijk om je beeldschermen als uitgebreide desktop te gebruiken, het is niet beperkt tot een mirrored weergave, zie hier voor meer: https://support.apple.com...mac-help/mchl7c7ebe08/mac

Als je een discussie wilt starten over het wel of niet inzetten van een docking station, dan kan je het beste aansluiten in het hiervoor beschikbare topic. Zoals je in de Apple artikelen kan lezen gaan zij uit van individuele aansluitingen. Het is wel nuttig als je aangeeft wat jij verstaat onder 'beter'. Ik lees in je post hierboven (even cynisch) dat je het niet zo belangrijk vind om minder stekkers te hebben? De afweging is tussen compatibiliteit (wel of geen mirrored beeld), prijs en gebruiksgemak. Allemaal gaat niet tegelijkertijd lukken gok ik dus wat vind je belangrijk?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:46
kleneman schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 11:02:
@Greatsword Inderdaad threads met honderden pagina's aan gerelateerde discussie, maar niet simpelweg "kunnen deze twee monitoren individueel worden aangesloten". Ik ben bang dat de Macbook het uiteindelijk niet aankan, en ik óf met een hele trage laptop zit, óf bijv. beide monitoren alleen kunnen mirroren (wat nogal nutteloos is)
Je hebt je laptop én je monitoren al, als ik je startpost goed lees. Wat weerhoudt je om ze gewoon aan te sluiten en te kijken of het werkt?

Op mijn MacBook Pro uit 2019 werkte 2 monitoren (27" 2560x1440 en 24" 1920x1200) helemaal prima via een dock, dus 2x 27" 2560x1440 zal hoogstwaarschijnlijk ook geen enkel probleem zijn.

The devil is in the details.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:55

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik kan je verklappen dat 2x 4K schermen over USB-C naar DisplayPort zonder problemen of haperingen werkt op zo'n MacBook. Of het met een docking station beter of uberhaupt gaat werken dat weet ik niet, zo'n setup heb ik niet zelf.

Android developer & dürüm-liefhebber

• kleneman
Bedankt allemaal. Ik ben gerustgesteld. De vele uitzonderingen en randvoorwaarden die ik overal las als Mac-leek moeilijk te toetsen waren zorgden ervoor dat ik echt begon te twijfelen, en het gaat om honderden euros dus ik waardeer de sanity check.

@Archer_VC10 Het was inderdaad een vraag waarop ik een direct antwoord wou hebben. Vandaar dat ik ook aangaf dat ik juist door het RTFM'en door de bomen het bos niet kon zien, en daarom om een sanity check vroeg. Ik zal het de volgende keer duidelijker verwoorden. En als de voornaamste functie van een dockingstation is om kabels netjes weg te werken, dan hecht ik daar inderdaad wat minder waarde aan.

Over een paar dagen komt alles binnen, dan ga ik het ondervinden. Nogmaals dank!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee