Liander beheert ~3 miljoen aansluitingen voor elektra. Als ze bij iedereen van vertrouwen uit moeten gaan dan zou er eindeloos gefraudeerd worden. De netbeheerders hebben een taak om uit te voeren en het controleren van hun apparatuur is daar onderdeel van. Dat kan makkelijk, door een foto te maken, of moeilijk, door thuis te zijn voor een opnamemoment. Hoe dan ook hebben ze het volste recht om hun eigendom te controleren.imbeciel schreef op maandag 12 december 2022 @ 20:00:
Ik heb bij mijn weten de netbeheerder nog nooit aan de deur gehad om de meterstanden op te nemen. Maar goed, ik wil best de standen doorgeven alleen ik vind het getuigen van wantrouwen dat ik een foto moet sturen. Ik kan de standen prima doorgeven zonder foto. Vind het een beetje doorgeslagen dat ik ook een emailadres en mijn telefoonnummer moet doorgeven.
Een emailadres en telefoonnummer zijn daar ook simpelweg onderdeel van, zodat er snel contact opgenomen kan worden als er een probleem is met hun eigendom.
Wil je gebruikmaken van een electriciteits en gasaansluiting dan horen daar nu eenmaal verplichtingen bij.
Je betaald de controleur uiteindelijk zelf, via de vaste kosten van het energiecontract. Het is voor iedereen, ook jezelf, makkelijker en goedkoper om een foto te maken, dan een eindeloze rits controleurs rond te laten rijden.Tegenwoordig wil iedereen dat ik hun werk doe. Bij de kassa willen ze dat ik ga scannen, doe je gratis het werk van de cassiere. Bij de kaartautomaat, doe je het werk van de kaartjesverkoper. En nu moet ik gratis het werk van de controleur doen?