Laten we thuiswerken vooral een recht maken. Dat scheelt al een hoop onnodig heen en weer geforens.edie schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 13:32:
Mensen, dit topic gaat over de toekomst van mobiliteit. Niet over hoe het nu (of in het verleden) is en niet goed werkt in N=1 situaties.
Waar willen we kwa mobiliteit naartoe en hoe gaan we dat bereiken?
'Gelukkig' wordt dit vanuit allerlei richtingen weer steeds meer aan banden gelegd...stylezzz schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 16:20:
[...]
Laten we thuiswerken vooral een recht maken. Dat scheelt al een hoop onnodig heen en weer geforens.
Wat mij betreft moeten dat soort werkgevers met zeer zware maatregelen geconfronteerd gaan worden.MikeyMan schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 16:29:
[...]
'Gelukkig' wordt dit vanuit allerlei richtingen weer steeds meer aan banden gelegd...
Het afromen van alle winst lijkt me een goed begin. 100km rijden om daar dan een computer of laptop aan te zetten is de grootste onzin die er bestaat en dient dan ook direct te eindigen.
Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Zonder nou de hele thuiswerkdiscussie hier te gaan voeren (daar is een ander topic voor), kan ik me ook voorstellen dat een betere verdeling van kantoordagen (niet iedereen op dinsdag en donderdag naar kantoor) of werktijden (al zijn schooltijden hier wel grotendeels aan gekoppeld), ook grote invloed heeft. Al dan niet afgedwongen op een of andere manier.
Je schaaft dan pieken van de dienstregeling af, terwijl je wel een behoorlijke vraag vasthoudt.
Je schaaft dan pieken van de dienstregeling af, terwijl je wel een behoorlijke vraag vasthoudt.
Ik ls pas nog een stukje van iemand die weer verplicht naar kantoor moest.
En wat deed hij daar op kantoor? De hele dag met Teams overleggen met collega's uit Polen en India.
En wat deed hij daar op kantoor? De hele dag met Teams overleggen met collega's uit Polen en India.
Voor mensen buiten een beroep waarbij alles om nullen en enen draait, maar die menselijk contact in het werk belangrijk vinden of het zelfs hun baan is lijkt dit mij ietwat kort door de bochtDestruction schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 16:32:
[...]
Wat mij betreft moeten dat soort werkgevers met zeer zware maatregelen geconfronteerd gaan worden.
Het afromen van alle winst lijkt me een goed begin. 100km rijden om daar dan een computer of laptop aan te zetten is de grootste onzin die er bestaat en dient dan ook direct te eindigen.
Let op:
Het onderwerp van het topic is de toekomst van mobiliteit tegen het licht van de klimaatproblematiek. Posts die dit onderwerp niet kunnen volgen zullen naar de trashcan worden verplaatst.
De vele offtopic zijstappen over rijgedrag, hyperspecifieke N=1-discussies, diepte over specifieke auto's of het ontstaan van bepaalde auto's voegen niets toe aan het onderwerp en horen hier niet thuis.
Het onderwerp van het topic is de toekomst van mobiliteit tegen het licht van de klimaatproblematiek. Posts die dit onderwerp niet kunnen volgen zullen naar de trashcan worden verplaatst.
De vele offtopic zijstappen over rijgedrag, hyperspecifieke N=1-discussies, diepte over specifieke auto's of het ontstaan van bepaalde auto's voegen niets toe aan het onderwerp en horen hier niet thuis.