Ik heb een vreemd iets met mijn zelfbouw server. Wat ik ook probeer is dat ik geen Bootable Opties krijg waardoor ik geen OS installatie kan uitvoeren. Het lijkt zeer sterk op dit topic wat ik tijdens mijn zoektocht ben tegengekomen. De screenshots komen ook overeen hoe ik alles ingesteld heb staan, alleen staat de "Boot Removable Media" op Enabled onder de tab Boot.
Heb een server samengesteld met een Fujitsu D3643-H, i3-9100F met een PicoPSU 90. Zelf ben ik aan het twijfelen of ik voor Proxmox, Unraid of Truenas ga dus wilde deze drie eens uitproberen. Proxmox installatie werkte perfect en draaide zonder problemen. Daarna wilde ik voor Unraid gaan, USB gemaakt via de Unraid USB Flash generator ook dit geen probleem; draaide goed en werkte opzich wel mooi. Server afgesloten en geen rare dingen gezien.
Volgende dag kwam ik direct in de Diagnostic Program welke ik afsloot, daarna weer hetzelfde. Toen ik naar het bios ging viel mij op dat ik geen Bootable Options (derde screenshot in het verwijzende topic) had. Vreemde wel is dat mijn harde schijven (WD BLue SN550 & Crucial CTR16G..) wel gewoon herkend worden in het bios en ook mijn USB stick zie ik staan.
Heb nu verschillende dingen gedaan;
Heb een server samengesteld met een Fujitsu D3643-H, i3-9100F met een PicoPSU 90. Zelf ben ik aan het twijfelen of ik voor Proxmox, Unraid of Truenas ga dus wilde deze drie eens uitproberen. Proxmox installatie werkte perfect en draaide zonder problemen. Daarna wilde ik voor Unraid gaan, USB gemaakt via de Unraid USB Flash generator ook dit geen probleem; draaide goed en werkte opzich wel mooi. Server afgesloten en geen rare dingen gezien.
Volgende dag kwam ik direct in de Diagnostic Program welke ik afsloot, daarna weer hetzelfde. Toen ik naar het bios ging viel mij op dat ik geen Bootable Options (derde screenshot in het verwijzende topic) had. Vreemde wel is dat mijn harde schijven (WD BLue SN550 & Crucial CTR16G..) wel gewoon herkend worden in het bios en ook mijn USB stick zie ik staan.
Heb nu verschillende dingen gedaan;
- - nieuwe USB van Unraid gemaakt, word niet herkend
- - Fedora USB gemaakt[, word niet herkend/li]
- - andere USB stick, geen verschil
- - USB getest op andere computer, die werkt meteen
- - Bios gereset naar standaard waarden, zelfde probleem
- - getest zonder harde schijven, geen verschil
- - in BIOS de Secure Boot uitgeschakeld, geen verschil
Everything that has a beginning has a end