Oké, hier zijn de resultaten van mijn tests vandaag, allemaal met dezelfde monitor als mijn vorige pc. op 120HZ.
Hier is een vergelijking van de Farcry 5 benchmark, allebij met 100% in-game settings hetzelfde, geen aangepaste settings via 3d party software zoals n-vidia controll pannel en geen tweaks.
beide tests zijn met V-sync aan, op 120hz, met een framecap op 120fps.
Hoewel de framedips niet zo extreem zijn op de graph, zijn ze wel duidelijk te zien als stutter op de nieuwe pc.
Vorige gaming pc:
Nieuwe gaming pc:
Heb ook Metro: last light getest op mijn vorige pc en die vertoont zo goed als geen enkele zichtbare stutter, de nieuwe pc vertoont er constant, en veel duidelijker.
Hier zijn de screenshots van Metro: Last light op de nieuwe pc:
Getest met in-game settings op max op 60 fps met V-sync:
Hier dezelfde game, maar met in-game v-sync af en v-sync en framecap van 120fps via Nvidia control panel. Dit is om de framerate te unlocken. De stutters zijn hier ook duidelijk te zien. Dit zijn ook screenshots van de nieuwe pc:
Hier zijn de screenshots van Kingdom come: Deliverance op de nieuwe pc, hoogste settings, V-sync, 120 fps: De cpu word hier ook wel redelijk heet vind ik: rond de 90graden, is dit normaal?
En hier zijn de 3D mark resultaten (van de nieuwe pc) Heb het 2 keer laten draaien:
Test 1
Test 2:
En als laatste, hier is de HWinfo, zoals gevraagd, heb ik een 20min gegamed, dan HW info direct geopend en een screenshot van genomen:
[
Voor 96% gewijzigd door
Sbeowulf op 11-12-2022 15:02
]