Kwaliteitsverschil remschijven

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik ben niet zo'n sleutelaar maar remschijven kun je relatief simpel zelf vervangen. Dus als je kosten wil besparen kun je dat gerust doen met die bosch dingen. Daarna weer even vacuüm trappen door een paar keer te remmen en klaar.

Dat je het dubbele betaald bij een garage is met bijna alles. Al viel dat met mijn banden de laatste keer wel mee eigenlijk.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:02
Marzman schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 11:53:
Ik ben niet zo'n sleutelaar maar remschijven kun je relatief simpel zelf vervangen. Dus als je kosten wil besparen kun je dat gerust doen met die bosch dingen. Daarna weer even vacuüm trappen door een paar keer te remmen en klaar.

Dat je het dubbele betaald bij een garage is met bijna alles. Al viel dat met mijn banden de laatste keer wel mee eigenlijk.
In mijn ervaring is remmen/schijven/blokken voor en achter vaak 1000 euro. Als er 1 of 2 klauwen bijkomen, ga je zo naar de 1500. Aan onderdelen ben ik vaak, ligt aan de auto, niet meer dan 200 - 250 euro kwijt - zonder klauwen. Garage mag best verdienen hoor, is een normale prijs, daar gaat het echt niet om, ik schakel voor andere zaken die ik niet kan of doorzie geregeld iemand in. Maar wat je wel zelf kunt spaar je uit. En remmen is nou inderdaad best eenvoudig en goed gedocumenteerd op Youtube, Haynes etc.

[ Voor 3% gewijzigd door pennywiser op 06-12-2022 12:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:12
pennywiser schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 11:46:
[...]

Ik keek ook op van de eerste keer made in China op een Bosch verpakking, maar die blokken zagen er wel strak uit, en pasten correct. Maar je hebt wel gelijk, je weet nooit precies waar het vandaan komt. Ik vraag me weleens af waarom bestaan merken als Ridex als het toch zulke rotzooi is, maar dit is de reden, het wordt vanwege de prijs overal onder gezet en Bosch moet mee met die prijsstelling en dus zoeken ze het in de lengte of de breedte waar het maar vandaan kan komen in dit geval China.
Bosch hoeft niet te concurreren met Ridex. Bosch heeft een hele belangrijke afzetmarkt: de werkplaats. Het doel is om op alle productgroepen Bosch te leveren zodat magazijnen vol liggen met Bosch. Op sommige producten zullen ze daarbij verlies maken. Als dan de hele werkplaats over is op Bosch kunnen ze aan winst gaan denken.

Bepaalde productgroepen wil ik alleen Bosch (ruitenwissers, filters). Andere productgroepen laat ik ze links liggen of bestel ik het alleen als het alternatief fors duurder is.
Pagina: 1 2 Laatste