Situatie: open keuken (60m2), veel geluid (koolstoffilters) en geur blijft lang hangen, 1 punt voor de MV en die zit verderop in de woonkamer. Daarnaast een slechte schuine afzuigkap die niet veel op weet te vangen.
Opties:
* Offerte opgevraagd om een gat naar buiten te laten maken (minder schadelijke gassen & veel minder lawaai en geur)
* Plasmafilter ipv koolstoffilter (minder lawaai & onderhoud vervangen koolstoffilters)
* Kookstel (M-Systems 6pits 90cm) vervangen door inductie (minder schadelijke gassen)
* Luchtreiniger plaatsen (minder geur & schadelijke gassen, ook bevorderlijk voor de luchtvochtigheid)
* Nieuwe afzuigkap, huidige is schuin, smalle afzuiging in het midden ipv de gehele oppervlakte (minder geur)
Onder schadelijke gassen zie ik verbrandingsgassen & fijnstof.
Graag hoor ik ervaringen over alternatieven voor koolstoffilters.
Opties:
* Offerte opgevraagd om een gat naar buiten te laten maken (minder schadelijke gassen & veel minder lawaai en geur)
* Plasmafilter ipv koolstoffilter (minder lawaai & onderhoud vervangen koolstoffilters)
* Kookstel (M-Systems 6pits 90cm) vervangen door inductie (minder schadelijke gassen)
* Luchtreiniger plaatsen (minder geur & schadelijke gassen, ook bevorderlijk voor de luchtvochtigheid)
* Nieuwe afzuigkap, huidige is schuin, smalle afzuiging in het midden ipv de gehele oppervlakte (minder geur)
Onder schadelijke gassen zie ik verbrandingsgassen & fijnstof.
Graag hoor ik ervaringen over alternatieven voor koolstoffilters.