Zijn er nu alleen problemen in battlefield dan of in meerdere games?
Lijkt mij toch niet dat een 3600 een 6650XT bottlenecked.
In warzone loopt het ook niet soepel. En daarnaast is er een erg grainy beeld wat ik al op een screenshot heb laten zien.Loei123 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 12:22:
Zijn er nu alleen problemen in battlefield dan of in meerdere games?
Wat loopt er net soepel in Warzone 2,bij een drop bv staat het beeld bij mijn systemen stil bv bij een drop.JWonlineja schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 14:30:
[...]
In warzone loopt het ook niet soepel. En daarnaast is er een erg grainy beeld wat ik al op een screenshot heb laten zien.
Bij de drop blijft het beeld af en toe stil staan als het vliegtuig wordt laten zien. En bij het springen stottert het ook. En soms op de grond ook. Dit had ik niet met mijn gtx 1060freaky35 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 14:36:
[...]
Wat loopt er net soepel in Warzone 2,bij een drop bv staat het beeld bij mijn systemen stil bv bij een drop.
Dat is meer de game zelf helaas. Die mode is in beta nog.
Loopt de 'gewone' multiplayer wel goed in Modern Warfare 2?
[ Voor 15% gewijzigd door JWonlineja op 03-12-2022 15:06 ]
Met een 3060 zal je zeer waarschijnlijk hetzelfde probleem hebben.JWonlineja schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 15:03:
[...]
Bij de drop blijft het beeld af en toe stil staan als het vliegtuig wordt laten zien. En bij het springen stottert het ook. En soms op de grond ook. Dit had ik niet met mijn gtx 1060
En nadat ik mijn gtx weer terug installeer na ddu loopt het weer gewoon soepel, maar wel op low settings natuurlijk.
Ik ga misschien nog wel een rtx 3060 proberen. Misschien doet amd gewoon gek op mijn pc
[ Voor 6% gewijzigd door freaky35 op 03-12-2022 15:23 ]
Ja dat klopt idd. Ik ga gewoon sparen voor een nieuwe pc en dan deze verkopenfreaky35 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 15:14:
[...]
Met een 3060 zal je zeer waarschijnlijk hetzelfde probleem hebben.
Je systeem is nu met de 1060 gpu
limited.Dat is altijd beter als dat je zeer cpu limited bent.
I
k denk echt dat je met een cpu upgrade je daar geen last meer van hebt.
En het dus wel soepel draai.
Kijk nu met de 1060 ook maar ingame,cpu verbruik zal zeer waarschijnlijk lager zijn dan met de rx6650 xt
Als het echt de kaart zelf was,dan had je er ook last van op 60hz,maar dat ging goed toch,met de 6650xt?
Welke GPU dat door een bepaalde CPU aangedreven kan worden is afhankelijk van de resolutie, settings en de game met z'n patches, seasons, DLC's,...JWonlineja schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 21:11:
[Afbeelding]
Zo is het uitgeklapt en zie je de core bezetting.
Lijkt heel erg slecht te zijn.
Maar ik dacht dat mijn ryzen 5 3600 cpu het met deze rx 6600 of rx 6650 xt gpu het wel echt goed ging doen. Ook volgens de benchmarks online. Hoe kan het nou dat het bij mij toch stottert af en toe? Ik snap het dan niet zo goed hoe dat kan.
De laatste zin kan in de praktijk geïnterpreteerd: "Als ze met de patches/updates de CPU zwaarder belasten, dan zou je een jaar geleden 8 cores zoals 5800X aanraden en het doelpubliek zou te klein zijn.".So if you think it's bad now, many gamers would have no chance of achieving playable performance if the game was maxing out modern 8 or 12-core processors, for example. If we look at the official system requirements, and focus on the AMD processors (the Intel recommendations are rubbish) we see that the minimum spec is a Ryzen 5 1600 and based on the testing we've seen here from parts like the R5 2600X, which is only marginally faster, that recommendation makes sense, it's an absolute minimum.
The recommended spec calls for at least a Ryzen 7 2700X and this is where you want to be at a minimum, but it has to be said, while this CPU was still a bit overwhelmed, the game was perfectly playable, so the recommendation makes sense. Had the developer utilized the CPU more heavily, the recommended spec would become something like the 5800X, and at that point very few could enjoy the game.
https://www.techspot.com/...ield-cpu-128-multiplayer/
Weg met de quadcores. De vorige generaties 6 cores zoals jouw CPU worden afgetrapt.So while gamers are often quick to criticize the developer by blurting out generic terms like unoptimized, the truth is it's a lot more complicated than that. And Battlefield 2042 does have a lot going on: they've doubled the player count and that's basically shown quad-core processors the door, while putting the heat on previous generation 6-core/12-thread processors. The game also features an advanced destruction system, weather effects, and so on.
Als je de game 8 cores geeft, dan gebruikt het 8 cores. 70 tot 80% is voor mij een leefbare CPU load tijdens het gamen.Battlefield 2042 utilizes 8 cores when available, so with the 5950X half the cores essentially did nothing. In the case of Zen 3, the 8 cores aren't maxed out, so the 5590X saw utilization in 128 player games of around 30 to 40%.
With the 5800X, utilization was more in the range of 70-80%. So the only reason the 5950X was a few frames faster would be due to the slight increase in frequency, as stuff like cache capacity is the same per CCD.
5600X was een jaar geleden volledig belast en kon toen nog speelbaar zijn. Maar nu kan de situatie al verslechterd zijn door de patches die tientallen % CPU load erbij doen.The 5600X was similar despite being a 6-core/12-thread CPU as the game didn't max out the 5800X, meaning a fast 6-core Zen 3 processor is still fine, though it's right on the edge with utilization often locked at 100%. Despite this heavy utilization, the game didn't stutter, at least no more than what was witnessed using higher core count Zen 3 processors. But it does mean you're right on the edge with this part, and slower 6-core/12-thread processors will start to see a decline in performance, assuming your GPU is capable of driving over 100 fps using your desired quality settings.
Op 1080p zit een 6650XT dicht bij de limiet van wat de high-end CPU's van een jaar geleden konden aandrijven.Circling back to our earlier GPU testing, if we look at the 1080p data you only need an GeForce RTX 3060 Ti or Radeon RX 6700 XT when using a high-end CPU, and that's because the CPU will be the primary performance limiting component, not the GPU. For 1440p, the RTX 3080 or 6800 XT will be required, and our 1440p CPU and GPU data is very similar with just a 10% variation in performance between the two different test methods.
Waarom 5700G?JWonlineja schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 10:36:
[...]
Ja m'n laatste meetgegevens zijn met 60 fps cap. Ik heb geen ander programma op de achtergrond lopen. Het is echt alleen maar de game. Er staat niks anders in taakbeheer wat veel van m'n cpu vraagt. Het ligt dan blijkbaar echt aan de cpu en battlefield 2042 dat niet deugt.
Ik ga waarschijnlijk sparen voor een nieuwe pc dan. Ik zit te denken aan een pc met 5700g cpu en 3060 ti gpu of 5800x cpu met 3060 ti gpu.
Voor goede Zen 3 support is bij de BIOS changelog controleren dat je AGESA version 1.2.0.7 krijgt.Initial support for Ryzen 5000 processors on 300-series boards started popping up early on this year, but oddly only for the budget A320 boards, which most of you wouldn't have purchased as, let's be honest, they were all pretty garbage.
https://www.techspot.com/...D-older-am4-motherboards/
MSI B350 Tomahawk was destijds onder 100 euro te koop en in een review wordt de VRM niet te warm bij een overklok dat de CPU van 65W naar 128W geholpen heeft. https://www.anandtech.com...mahawk-motherboard-reviewSince then support was sketchy, with some B350 and X370 boards supporting Ryzen 5000 CPUs, but then performance wasn't always where it should be. After probing AMD for information about a month ago, they told us to sit tight and wait for AGESA version 1.2.0.7 which was expected to be rolled out across all AM4 motherboards, and crucially it would add proper Ryzen 5000 series support to B350 and X370 boards, including the 5800X3D.
En niet op de verkeerde dingen bezuinigen bij het samenstellen van een nieuwe PC. Destijds 30 à 40 euro meer uitgegeven en je kan nu perfect upgraden ipv een nieuwe PC samenstellen. De inflatie, euro dollar koers,... zorgt ervoor dat je nu minder moederbord voor je geld krijgt. Goedkoop werd duurkoop.JWonlineja schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 15:23:
[...]
Ja dat klopt idd. Ik ga gewoon sparen voor een nieuwe pc en dan deze verkopen
5700X als je wilt knijpen, 5800X3D als je het er voor over hebt.JWonlineja schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 18:25:
Dus welke CPU zal je dan aanraden om samen met een rtx 3060 ti te doen om dan goed battlefield 2042 te spelen op ultra settings en 1080p op minimaal 60 fps? En waar ik ook bijvoorbeeld 5 jaar vooruit mee kan als ik bijvoorbeeld eens mijn gpu wil upgraden voor als games veeleisender worden?
105W TDP is 62% hoger dan 65W TDP dat de norm was toen je moederbord gemaakt werd en 5700X is een goedkopere versie van 5800X dat later uitgebracht werd. De base clock en TDP omlaag gezet, maar de boost clock is nauwelijks meetbaar omlaag gezet.JWonlineja schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 22:38:
Geen 5800x in plaats van een 5700x of 5800x3D?
Ah oké. En base clock speeds maakt niet zoveel uit? Max clock speeds is belangrijker?rapture schreef op zondag 4 december 2022 @ 04:18:
[...]
105W TDP is 62% hoger dan 65W TDP dat de norm was toen je moederbord gemaakt werd en 5700X is een goedkopere versie van 5800X dat later uitgebracht werd. De base clock en TDP omlaag gezet, maar de boost clock is nauwelijks meetbaar omlaag gezet.
[Afbeelding]
100 MHz minder boost clock van een 5700X tov , is 2% verschil.
Als je wat centjes eruit wilt knijpen en binnen 65W TDP wilt blijven, dan is 5700X een betere keuze dan 5800X.
[ Voor 25% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 04-12-2022 11:47 ]
Als je echt een gehele nieuw PC gaat samenstellen dan adviseer ik een nieuw topic aan te maken.JWonlineja schreef op zondag 4 december 2022 @ 11:50:
Ja, ik heb a320 nu, maar ik ga een hele nieuwe pc samenstellen.
[ Voor 4% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 04-12-2022 12:22 ]
Ah goeie tip! Ik ga een nieuw topic aanmaken dan.WiLLoW_TieN schreef op zondag 4 december 2022 @ 12:19:
[...]
Als je echt een gehele nieuw PC gaat samenstellen dan adviseer ik een nieuw topic aan te maken.
Noem hier duidelijk wat je budget is. Wat je primaire eisen cq wensen zijn. En welke evt. 'oude' hardware je graag wil meenemen uit jou 'oude' PC.
B.v een behuizing of SSD is wellicht prima herbruikbaar.
[ Voor 6% gewijzigd door JWonlineja op 04-12-2022 12:24 ]
Je kan al jou 'oude' hardware ook hier los verkopen onder 'Vraag & Aanbod' of op bv Marktplaats.JWonlineja schreef op zondag 4 december 2022 @ 12:23:
[...]
Ah goeie tip! ga een nieuw topic aanmaken dan.
Maar als ik mijn SSD meeneem, dan verkoop ik toch wel een stuk moeilijker mijn oude pc?
Ga die denk ik in oude pc laten zodat ik die beter kan verkopen.
En dan eventueel wel een tweedehands ssd in nieuwe pc.
[ Voor 3% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 04-12-2022 12:25 ]
Ja, dat kan ik inderdaad ook doen, maar ik wil er liever gewoon in een keer vanaf zijn.WiLLoW_TieN schreef op zondag 4 december 2022 @ 12:24:
[...]
Je kan al jou 'oude' hardware ook hier los verkopen onder 'Vraag & Aanbod' of op bv Marktplaats.
Dit ; https://tweakers.net/aanbod/
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Na wat moet het verbeteren?Guillome schreef op woensdag 7 december 2022 @ 18:25:
Laat je hier weten of het daarna verbetert? Ik zit met zelfde soort probleem
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Oh, dat is wel vervelend. Wat zijn de precieze problemen die jij ook hebt en met welke game?Guillome schreef op woensdag 7 december 2022 @ 21:11:
Nou ja, ik heb dus nog altijd problemen na complete rebuild
Nou bijv in Skyrim, regelmatig na een poosje spelen (soms 10 min soms 2 uur) gaat het erg haperen. Moet dan het spel opnieuw starten. En soms is het haperen altijd en kan ik gewoon een dag niet spelenJWonlineja schreef op woensdag 7 december 2022 @ 22:37:
[...]
Oh, dat is wel vervelend. Wat zijn de precieze problemen die jij ook hebt en met welke game?
En wat voor PC specificaties heb je?
Aii, dat lijkt inderdaad ook niet best. Maar zelf heb ik hier jammer genoeg niet veel verstand van.Guillome schreef op maandag 12 december 2022 @ 12:59:
[...]
Nou bijv in Skyrim, regelmatig na een poosje spelen (soms 10 min soms 2 uur) gaat het erg haperen. Moet dan het spel opnieuw starten. En soms is het haperen altijd en kan ik gewoon een dag niet spelen![]()
Ook in andere spellen (ook non-vr) heb ik soms vreemde fps drops. Bijv in war thunder als ik schiet (en rook heb) dropt hij van 60fps (vsync) naar 40 of soms 30fps. Terwijl als ik vsync uitzet ik fps van 250/300 haal.
Volgens taksmanager van windows gebruikt de kaart op dat moment ook maar enkele procenten van zijn kunnen..
Ook in Alyx heb ik zulke problemen gehad. Vooral wireless welteverstaan.
Ik heb een 250 euro router, 3080 asus kaart, 12th gen intel processor en alles nieuw..
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq