Wellicht dat iemand me wat op weg kan helpen. Ik heb het vermoeden dat mijn CV infra niet optimaal is afgesteld.
Mijn CV slaat behoorlijk vaak aan en ik vind het gasverbruik ook redelijk hoog, zie verbruik afgelopen week hieronder. Dit terwijl ik het in de woonkamer niet aangenaam vind als ik stil zit.
Daarentegen is dit in mijn werkkamer wel aangenaam (hier staat de verdeler), op zich is dit wellicht nog niet zo gek omdat de leidingen hier veel korter zijn tov de woonkamer?
/f/image/HmU2AJxHkwcUyMekv3JqhMS7.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb vandaag een pompschakelaar besteld en hoop dat icm het afslaan van de CV dat mijn vloer langzamer afkoelt doordat de pomp dan stopt met draaien.
Daarnaast vraag ik me af of opentherm in mijn situatie wel handig is of dat ik beter aan/uit kan gebruiken en deze zelf afstel?
Situatie:
Vrijstaande woning uit 2002, alles voorzien van HR++ ramen, vloer gesoleerd vanuit de bouw
Mijn verbruik tot nu toe (we wonen er sinds januari) is 858M3.
Gehele benedenverdieping voorzien van vloerverwarming, circa 90m2
Slaapkamers voorzien van radiatoren, 2 staan uit en 1 kamer staat aan.
Badkamer voorzien van 1 radiator + vloerverwarming, beide staan aan.
Mijn CV slaat behoorlijk vaak aan en ik vind het gasverbruik ook redelijk hoog, zie verbruik afgelopen week hieronder. Dit terwijl ik het in de woonkamer niet aangenaam vind als ik stil zit.
Daarentegen is dit in mijn werkkamer wel aangenaam (hier staat de verdeler), op zich is dit wellicht nog niet zo gek omdat de leidingen hier veel korter zijn tov de woonkamer?
/f/image/HmU2AJxHkwcUyMekv3JqhMS7.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb vandaag een pompschakelaar besteld en hoop dat icm het afslaan van de CV dat mijn vloer langzamer afkoelt doordat de pomp dan stopt met draaien.
Daarnaast vraag ik me af of opentherm in mijn situatie wel handig is of dat ik beter aan/uit kan gebruiken en deze zelf afstel?
Situatie:
Vrijstaande woning uit 2002, alles voorzien van HR++ ramen, vloer gesoleerd vanuit de bouw
Mijn verbruik tot nu toe (we wonen er sinds januari) is 858M3.
Gehele benedenverdieping voorzien van vloerverwarming, circa 90m2
Slaapkamers voorzien van radiatoren, 2 staan uit en 1 kamer staat aan.
Badkamer voorzien van 1 radiator + vloerverwarming, beide staan aan.
- CV: Intergas HRE 36/30 A (ingesteld op aanvoer temp van 40graden)
- Thermostaat: Honeywell Lyric T6 overdag ingesteld op 19.0 graden gaat om 21:30 uit en om 06:00 weer op 19:00 aan(modulerend ingesteld dmv opentherm)
- Vloerverwarmings verdeler: Albrand Boxer CF met 12 groepen (11 in gebruik)
- Slangen: 16mm (afstand tussen leidingen weet ik niet maar ik gok 10-15CM op basis van foto's)
- Vloerverwarmingspomp: Wilo Para SCU ingesteld op stand 2/2 (volgens fabrikant de correcte stand bij vloerverwarming met oppervlak tot 90m2)
[ Voor 3% gewijzigd door Jeroen2289 op 24-11-2022 10:35 . Reden: opmaak ]