Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:52
Uiteraard zijn de niet de bemiddelaar, die verkoper gaat gewoon het spelletje spelen zoals ik hier: Dennism in "wasmachine defect na 27 maanden" al eerder uitlegde.

Heel simpel zit je met 4 partijen in dit 'spelletje'

1. De consument, die wanneer het product non conform is recht heeft op een conform product.
2. De verkoper
3. De fabrikant
4. Een door de fabrikant erkende of gecertificeerde reparateur.

De verkoper moet hier de consument helpen, echter de verkoper krijgt alleen 'hulp' van de fabrikant (gratis reparatie of een vorm van 'coulance' zoals ze dat zo leuk weten te verkopen aan de consument), wanneer een gecertificeerde reparateur het werk doet. Helaas lijkt dit een minder nette verkoper te zijn, en dus begint deze eerst te schermen met kosten (want geen garantie meer na 2 jaar, bla bla), om pas wanneer hij doorheeft dat jij niet op gaat geven aan te geven de kosten te zullen voldoen, maar wel alleen via 'zijn' proces en dus de door de fabrikant aangewezen reparateur (want dan krijgt hij waarschijnlijk nog wel een deel vergoed van AEG van de rekening die hij uiteindelijk zal moeten betalen, €219 geloof ik in dit geval?).
de enige partij die een reparatie kan uitvoeren
Ja behalve als je dichterbij zou wonen, dan komen we zelf. :F
Dit heeft natuurlijk niet met kunnen te maken, maar met de kosten voor de verkoper.
Heeft de verkoper toevallig ook een reparatie dienst die gecertificeerd is? Dan is dat namelijk heel logisch.
Heeft de verkoper een reparatie dienst, maar is deze niet gecertificeerd, ook dan kan het logisch zijn, mocht dit de verkoper minder kosten dan reparatie via de gecertificeerde reparateur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:14
Real schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 13:30:
[...]

Natuurlijk niet. Bemiddeling is een vorm van overeenkomst van opdracht. Zie art. 7:425 BW.

[...]

Het herstel volgt in jouw geval uit de koopovereenkomst. Je hebt natuurlijk niet een aanvullende bemiddelingsovereenkomst gesloten, al was het maar omdat je daarvoor dan ook loon verschuldigd zou zijn geweest.
Hier is de hele mail van verkoper:
Door drukte konden we je e-mail niet eerder behandelen, excuses hiervoor. Ik begrijp dat je graag snel weer de was wilt kunnen doen en liever niet langer wacht. Toch is een andere oplossing niet mogelijk. Ik leg je graag uit waarom.

Bij *beeep* gekocht, niet bij AEG
Je hebt natuurlijk je wasmachine bij ons gekocht, dat klopt. Dat maakt ons ook je aangewezen bemiddelaar bij situaties zoals deze, zoals we als sinds je aanmelding zijn. Maar je hebt ook gekozen voor een AEG wasmachine, en die is bij reparatie binnen de fabrieksgarantie en/of economische levensduur de enige partij die een reparatie kan uitvoeren. Dit is ten aller tijde de rol van de fabrikant, bij alle producten die je koopt. Om correct te beoordelen of een defect binnen de garantievoorwaarden valt moet altijd een door de fabrikant erkend reparateur langs komen. Het is niet mogelijk om hier zelf een lokale reparateur voor uit te kiezen.

Afspraak
Goed om te horen dat er inmiddels wel een afspraak voor je ingepland staat bij AEG. Ik begrijp dat dit veel moeite heeft gekost, mijn excuses voor dit ongemak. Ook begrijp ik dat je graag eerder geholpen zou worden, maar ik kan de datum helaas niet voor je wijzigen. Je geeft aan dat wij een snellere oplossing tegenhouden, maar ik kan niet terugvinden in ons contact waar dit gebeurd. Al onze acties zijn geweest om je zo snel mogelijk te helpen, maar uiteraard binnen de gestelde garantievoorwaarden.

Ik kan dus alleen nog je beroepen op nog 2 dagen geduld, tot de afspraak met de monteur. Ik vertrouw erop dat dit dan snel opgelost kan worden. Zoals afgesproken ontvangen we graag de factuur zodat we ook de kosten voor je kunnen vergoeden.
Ja fijn he! :) nog maar 2 dagen *O*
Je zou d'r haast van gaan glimlachen.
:O

Ik heb het een middag laten bezinken en heb (toch) gereplied. Niet dat het veel uithaalt, maar laat ik maar tussen de regels door iets bedoelen/blijken :+
Beste [naam],

Sorry, maar zo werkt het natuurlijk niet.

Ik heb geen enkele relatie tot of overeenkomst met AEG. Ook niet omdat ik een AEG wasautomaat heb gekocht.
Deze is bij *beeep* aangeschaft en daarom heb ik met *beeep* een overeenkomst. Aan die overeenkomst hangen verplichtingen, onder andere dat jullie mij een product leveren dat beantwoordt aan de verwachting. En dat doet het nu niet.
*beeep* dient dit voor mij op te lossen.

Jullie grijpen telkens terug op “de garantievoorwaarden" -van AEG- maar die doen in onze overeenkomst niet ter zake. Die -fabrieksgarantie- mogen een uitbreiding vormen, maar nooit mijn rechten inperken.
De snellere oplossing was bijvoorbeeld onze eerste afspraak geweest, waarin jullie zelf (een week geleden) zouden langs komen. Toen die door jullie werd afgezegd (vanwege locatie) was een lokale reparateur een ideaal alternatief geweest. Het probleem van de afstand was daarmee namelijk weggenomen.
In plaats daarvan kiest *beeep* voor een bijna 3 maal duurdere reparatie door AEG zelf, waarvan jullie mij vragen deze (EUR 219) nota bene zelf voor te schieten. Dat is op zijn zachts gezegd merkwaardig, en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dat wijst op onderliggende afspraken met AEG.
Bijkomend duurt dat ook nog eens een hele week langer. Dat is waarom resolutie nu (mijn inziens) onnodig lang op zich laat wachten.

Ik moet zeggen dat ik het betreur dat we deze discussie überhaupt moeten voeren, en schijnbaar nodig is om mijn recht te halen bij *beeep*. Het is haast niet voor te stellen dat uw bedrijf niet op de hoogte is van hoe de spreekwoordelijke vork in de steel zit.

vriendelijke groet,

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• davasch
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:34
Ik heb (nog) niet het hele topic doorgenomen, maar wel heb ik onlangs een vergelijkbaar conflict gehad met de partij waar ik mijn televisie bij heb gekocht.

Ze bleven volhouden dat het niet (meer) door garantie gedekt zou zijn, en vroegen extreme reparatiekosten.

Ik heb ze vervolgens:
  • In gebrek gesteld
  • De koop ontbonden op basis van non-confirmiteit
  • Gedagvaard
  • Voor laten komen
  • En gewonnen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Zo ver zal het hier niet (hoeven) komen.
Ik ben alleen niet gerust op het hele traject via AEG, en wat zij op de achtergrond met elkaar hebben afge- of besproken. Die 219 euro hangen boven je hoofd, en ik neem aan dat AEG niet begint voordat je 219 gepind hebt.
Het is een beetje een omgekeerd traject vind ik. Eerst betalen, en daarna afwachten wat zij 'vinden' waar het aan ligt. WC eend zelf dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:39
paQ schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 17:18:
Zo ver zal het hier niet (hoeven) komen.
Ik ben alleen niet gerust op het hele traject via AEG, en wat zij op de achtergrond met elkaar hebben afge- of besproken. Die 219 euro hangen boven je hoofd, en ik neem aan dat AEG niet begint voordat je 219 gepind hebt.
Het is een beetje een omgekeerd traject vind ik. Eerst betalen, en daarna afwachten wat zij 'vinden' waar het aan ligt. WC eend zelf dus.
Ze beginnen wel eerst, pinnen is achteraf ;)
Bij mij dus geen reparatie, dat blijkt dat 119,- te kosten ipv 219,-. Vooraf was 219,- euro gecommuniceerd.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Martinusz schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 18:45:
[...]

Ze beginnen wel eerst, pinnen is achteraf ;)
Bij mij dus geen reparatie, dat blijkt dat 119,- te kosten ipv 219,-. Vooraf was 219,- euro gecommuniceerd.
vertel vertel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:39
Heb al eerder in je topic gepost, heb ook kapot AEG apparaat, AEG monteur langsgeweest, kon het niet repareren, 119,- afgetikt en kreeg omruilvoorstel van AEG voor het apparaat. Niet mee eens, ligt nu bij rechtsbijstand…

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm_H
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:45
2 jaar garantie betekent designen op 3 jaar levensduur. En natuurlijk geen 4 stabiele draagarmen in de wasmachine, maar 3 om kosten te besparen. Owh, een aparte lager zoals vroeger? Nee joh, die maken we vast aan de trommel zodat repareren onbetaalbaar is.

Ja, ik merk dat fabrikanten het randje opzoeken van de wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degrashopper
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 12:58
Ik heb ook een AEG en laatst toevallig ook de E20 melding gehad. probleem zat hem bij mij in de afvoer. hij kon z'n water niet snel genoeg kwijt waardoor het terugslaat en de machine in storing springt. door de afvoer schoon te maken van wasmiddelaanslag en andere koek was het voor mij weer opgelost.

Door na het schoonmaken weer op start te drukken ging hij ook gewoon weer verder.

[ Voor 12% gewijzigd door degrashopper op 30-11-2022 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
degrashopper schreef op woensdag 30 november 2022 @ 07:53:
Ik heb ook een AEG en laatst toevallig ook de E20 melding gehad. probleem zat hem bij mij in de afvoer. hij kon z'n water niet snel genoeg kwijt waardoor het terugslaat en de machine in storing springt. door de afvoer schoon te maken van wasmiddelaanslag en andere koek was het voor mij weer opgelost.

Door na het schoonmaken weer op start te drukken ging hij ook gewoon weer verder.
been there done that, maar ik zit inmiddels op het punt dat hij vaker niet dan wel begint met pompen. Ik kom nog nieteens op eht punt van water verstouwen. (hetgeen overigens prima gaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degrashopper
paQ schreef op woensdag 30 november 2022 @ 08:18:
[...]

been there done that, maar ik zit inmiddels op het punt dat hij vaker niet dan wel begint met pompen. Ik kom nog nieteens op eht punt van water verstouwen. (hetgeen overigens prima gaat)
heb je ook al geprobeerd om met een slang een grotere hoeveelheid water de afvoer in te gieten om te kijken of hij overloopt? misschien zit de vernauwing iets verder weg waardoor het niet direct opvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
degrashopper schreef op woensdag 30 november 2022 @ 08:20:
[...]

heb je ook al geprobeerd om met een slang een grotere hoeveelheid water de afvoer in te gieten om te kijken of hij overloopt? misschien zit de vernauwing iets verder weg waardoor het niet direct opvalt.
Yep. Had ik eerder al eens omschreven. Zelfs met camera gekeken wat er ondertussen gebeurde :+
Hij kan zonder moeite een hele lading water wegpompen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• degrashopper
paQ schreef op woensdag 30 november 2022 @ 09:09:
[...]

Yep. Had ik eerder al eens omschreven. Zelfs met camera gekeken wat er ondertussen gebeurde :+
Hij kan zonder moeite een hele lading water wegpompen.
hmm oke. Succes met je vervolgstappen in ieder geval!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
Monteurs van AEG zijn geweest.
Het was inderdaad de pomp.
Was middels een service menuutje supermakkelijk vaststellen :F Weer wat geleerd.

30 min later zat het nieuwe pompje erin en dat was dat.
219 euro gepind, en nu is het wachten wat er op de werkbon staat: die ontvang ik later vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 18:49
paQ schreef op donderdag 1 december 2022 @ 12:18:
Monteurs van AEG zijn geweest.
Het was inderdaad de pomp.
Was middels een service menuutje supermakkelijk vaststellen :F Weer wat geleerd.

30 min later zat het nieuwe pompje erin en dat was dat.
219 euro gepind, en nu is het wachten wat er op de werkbon staat: die ontvang ik later vandaag.
Zo dat heeft even geduurd :)

Via welke kant moesten ze erbij, onderkant of moest heel de voorkant eraf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
pennywiser schreef op donderdag 1 december 2022 @ 13:03:
[...]

Zo dat heeft even geduurd :)

Via welke kant moesten ze erbij, onderkant of moest heel de voorkant eraf.
deksel aan achterkant losmaken, deksel eraf, bedieningspaneel los en eraf, slot losmaken, rubberring los, veerring om de rubberring los, machine kantelen, aan de onderkant losschroeven, voorkant eraf.
pompje vervangen
en bovenstaand in omgekeerde volgorde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 18:49
paQ schreef op donderdag 1 december 2022 @ 13:06:
[...]

deksel aan achterkant losmaken, deksel eraf, bedieningspaneel los en eraf, slot losmaken, rubberring los, veerring om de rubberring los, machine kantelen, aan de onderkant losschroeven, voorkant eraf.
pompje vervangen
en bovenstaand in omgekeerde volgorde
Ok ja, net als voorheen. WMs hebben sinds 5 of 10 jaar geen "kickplate" meer onderaan, maar dat heeft dit dus niet versimpeld. Maar eigenlijk is dit al best eenvoudig.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• paQ
Werkbon ontvangen.

Melding:
Reported failure E20 MELDING/POMPT NIET AF
Remarks *beeep verkoper* 7593533
Measures taken E21 Pomp vv.
Ik heb hem geforward met mijn rekeningnummer erbij.
En graag zsm boter bij de vis.

De monteurs vonden het heel netjes dat verkoper het ging betalen, want je garantie is al verlopen, en ze hoeven het niet.... enz enz enz.
Ik heb vriendelijk geknikt en iets van "ja inderdaad" geantwoord. En kon alleen maar denken: als zij dat ook niet deden, dan hadden jullie hier nu ook niet gezeten :z

[ Voor 39% gewijzigd door paQ op 01-12-2022 17:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
updatetje: bevestiging van verkoper dat ze binnen 8 dagen betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
paQ schreef op zondag 4 december 2022 @ 11:21:
updatetje: bevestiging van verkoper dat ze binnen 8 dagen betalen.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Dat was ook wel een beetje waar ik me zorgen over maakte. Het is een behoorlijk bedrag wat ze vragen je voor te schieten, en eenmaal afgerekend heb ik geen stok meer achter de deur als het ware. Je bent dan compleet overgeleverd aan hun handelen.
Ik heb het wel, dat was het probleem ook niet, maar er wordt een drempel opgeworpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
26 maanden verder; weer zelfde storing :(
Ik had meer verwacht van AEG. iig niet dat ze van die inferieure pompjes zouden gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWizza
  • Niet online
Welke actie ga je ondernemen?

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Zendure 2400AC 8,64kWh thuisbatterij, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Ik denk dat ik gewoon de plaatselijke witgoedhandel het laat repareren. iig niet door een dure AEG monteur.
Heb weinig zin het zelf te doen eerlijk gezegd.

edit:
Ik heb verkoper
Members only:
nog maar eens een reply gestuurd op de vorige conversatie hierover.
En gevraagd hoe zij de oplossing zien :+

[ Voor 20% gewijzigd door paQ op 05-03-2025 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:47
Heb je de vorige keer het volledige bedrag nog teruggekregen?

Zelf zou ik het gesteggel en het ongemak er niet voor over hebben denk ik.
Dan zou ik de kosten van lokale reparatie voor lief nemen, of kiezen voor een nieuwe van een ander merk bij een andere winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
LA-384 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 19:52:
Heb je de vorige keer het volledige bedrag nog teruggekregen?
yes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JL...
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 06-08 07:53
Mijn god, had inderdaad ook anders van AEG verwacht.

Ik heb rond 2014 tweedehands via schoonfamilie een Zanussi wasmachine gekocht voor een 125 euro geloof ik, ding werkt nog steeds (alhoewel ik wel altijd tegen mijn vriendin zeg dat als hij gebruikt wordt er iemand thuis moet zijn, maar is meer bijgeloof van mijn kant denk ik).

Anyway sterkte gewenst met de reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Niet online
Had een zelfde probleem op mijn vaatwasser, wel ander merk. Afvoer pomp weigert dienst, resulteert in foutcode kan niet afpompen.

Was wel 10 jaar oud dus geen moeite gedaan met verkoper.

Maar essentie, pomp was makkelijk te bereiken via onderluik aan de voorkant, klep hoeft er niet vanaf. Pomp gedemonteerd en blijkt wat vervuiling door keerring in te komen. Schoongemaakt en weer gemonteerd. Draaide daarna weer als nieuw, kosten €0,-

Pomp gaat echt niet zo snel kapot. Is een magneet aandrijving, dus eigenlijk niks dat kan slijten, behalve vastlopen als er wat inkomt.

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Volgens de witgoedhandel is juist de magneetkoppeling die het laat afweten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Niet online
Mja, repareren doet geen enkele handel natuurlijk, alleen vervangen.

Als je er makkelijk bij kan zou ik het onderdeel eronder uit schroeven, keerring en pomp-asje eruit en schoonmaken. Het asje zit in een plastic behuizing en kan niet meer vrij lopen, daarom pompt hij niet. Er is geen fysieke overbrenging.

Edit: heb je de vorige kapotte pomp nog? Dan kan je daar vaststellen of die inderdaad niet meer soepel loopt.

[ Voor 15% gewijzigd door wimpie op 10-03-2025 14:53 ]

Divide and conquer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
Als ik aan de rotor draai, voel ik niet echt weerstand eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Members only:

[ Voor 7% gewijzigd door paQ op 11-03-2025 13:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 13:09
Het belangrijkste is.... Heeft het geholpen?
😄

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

Leeg wasje op 90 graden, eens in de zoveel tijd, kan sowieso geen kwaad. Doen wij eens in de maand of twee met een vaatwas tablet erin om de machine weer goed schoon te maken.

Maar wat de zonnepanelen ermee te maken zouden hebben... Hooguit dat als je het goed plant, je geen stroom uit het net hoeft te gebruiken wellicht? Haha

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Ad de Jong schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 13:29:
[...]

😄
Nou, zojuist de stekker maar eens uit het stopcontact gehaald. moest wel echt een dag volgens hem en geen 5min.
naja, ik denk niet dat er veel verschil zal zitten tussen 1 of 24 uur eerlijk gezegd. Ik zal hem vanmiddag eens een leeg programma op 90 laten draaien. Kijken wat er gebeurt.

EN! placebo effect is ook effect :+

[ Voor 3% gewijzigd door paQ op 11-03-2025 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
PeacekeeperNL schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 13:32:
Leeg wasje op 90 graden, eens in de zoveel tijd, kan sowieso geen kwaad. Doen wij eens in de maand of twee met een vaatwas tablet erin om de machine weer goed schoon te maken.

Maar wat de zonnepanelen ermee te maken zouden hebben... Hooguit dat als je het goed plant, je geen stroom uit het net hoeft te gebruiken wellicht? Haha
Ik denk dat ie doelt op interferentie / storingsgevoeligheid wellicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 17:37
Wij hebben ook soortgelijks meegemaakt , relatief kort na aanschaf wasmachine en droger aan vellen . Online gekocht , en heel veel gezeik en gezever over wie nu wat moet betalen . Maar als druk gezin kun je slecht zonder wasmachine....dat hoopt snel op ;)

Nu dus bij de lokale witgoedhandel dat ik koop, was het gekloot echt zat . Als er wat is moet er gewoon actie ondernomen worden ipv onder allerlei stenen te moeten gaan kijken of daar de sleutel mogelijk ligt .

Kijk dat ze (soms) iets duurder zijn als de "kilo"knaller online met de goede marketing is misschien wel zo , maar SERVICE is zo f..... (ongelooflijk) belangrijk. Deze apparaten gebruik je dagelijks tot meerdere keren per dag . Wasmachine kapot , repareert hem ter plekke of zet uitlener neer . Dus je kan gewoon normaal door .

Ik doe het niet meer , koop geen apparaten meer , welke je een probleem geven als ze niet snel vervangen/gerepareerd kunnen worden .

Wel uitermate balen dat je nu weer met het zelfde euvel zit zeg ! Lijkt bijna fault by design te worden met die machines....... mooi was die tijd vroeger :+

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Ad de Jong schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 13:29:
[...]

😄
nope :')

Morgen komt ie de pomp vervangen voor 114 euro all in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiE
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-08 16:16

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20:23
iNFiE schreef op zondag 16 maart 2025 @ 19:45:
GARANTIE BUITEN DE GARANTIE <COULANCE> ....

[Video]

[Afbeelding]
En wat wil je hiermee proberen te zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
paQ schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 11:26:
[...]

nope :')

Morgen komt ie de pomp vervangen voor 114 euro all in.
zolang het elke keer een pompje is en er voor een 100~150 weer klaar is voor een dikke 2 jaar..

Sowieso met een wasmachine denk ik dat een nieuwere echt niet veel zuiniger gaat zijn... dan een machine van 10 jaar oud...

enige voordeel zou kunnen zijn dat die slim is en je beter kan plannen met de PV opwek..

verder dan handmatig bedachte start uitstel kom ik niet op mijn 25 jaar oude Miele..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Sir_Lion schreef op zondag 16 maart 2025 @ 20:02:
[...]

En wat wil je hiermee proberen te zeggen?
Dit is het lijstje dat verkoper dus ook volgt.
Ze maken 23% van de reparatiekosten naar me over. Ik heb gewoon geen zin meer om die discussies aan te moeten gaan.
Het stoort me mateloos dat zo'n bedrijf doet alsof ze van niks weten, totdat je een sleutelwoord laat vallen. Zoals 'conformiteit' of 'consumentenrecht', en dan word je op magische wijze geëscaleerd naar de 2e lijn die met het afschrijvingslijstje komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20:23
paQ schreef op zondag 16 maart 2025 @ 20:50:
[...]

Dit is het lijstje dat verkoper dus ook volgt.
Ze maken 23% van de reparatiekosten naar me over. Ik heb gewoon geen zin meer om die discussies aan te moeten gaan.
Het stoort me mateloos dat zo'n bedrijf doet alsof ze van niks weten, totdat je een sleutelwoord laat vallen. Zoals 'conformiteit' of 'consumentenrech', en dan word je op magische wijze geëscaleerd naar de 2e lijn die met het afschrijvingslijstje komt.
Dit is een gebruiksduur lijstje, niet een levensduur. Heeft eigenlijk ook geen juridische waarde. Leuk dat mensen eerder vervangen dan de levensduur, maar daar zou een winkelier zich niet op mogen beroepen voor "afschrijving".

Van een product als dit zou je eigenlijk toch minstens 5 jaar probleemloos moeten kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Sir_Lion schreef op zondag 16 maart 2025 @ 20:54:
[...]

Dit is een gebruiksduur lijstje, niet een levensduur. Heeft eigenlijk ook geen juridische waarde. Leuk dat mensen eerder vervangen dan de levensduur, maar daar zou een winkelier zich niet op mogen beroepen voor "afschrijving".

Van een product als dit zou je eigenlijk toch minstens 5 jaar probleemloos moeten kunnen gebruiken.
Eens. Maar goed. Zoals gezegd, het is me alle poeha niet meer waard voor die laatste 70 euro.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Overigens, deze reparateur haalde gewoon de achterplaat eraf, en je kunt met wet reiken zo bij het pompje. Het was binnen 10 min vervangen.
Volgende keer lekker zelf doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:10

Yucon

*broem*

Die 90 graden zal zijn voor het geval toch troep bij de vlotter is waardoor die niet helemaal zakt.
paQ schreef op maandag 10 maart 2025 @ 15:02:
Als ik aan de rotor draai, voel ik niet echt weerstand eerlijk gezegd.
Ze kunnen soms ook speling op de lagers hebben. Eventueel kun je ook nog eens voelen of dat zo is want dan kan de rotor zijn blijven hangen als hij ergens is blijven haken.

Zelf doen geeft trouwens ook gewoon de meeste voldoening. Juist omdat je dan niet meer afhankelijk van dit circus bent. Om die reden blijf ik m'n 20 jaar oude machines ook maar steeds weer reanimeren als er eens in de paar jaar weer eens een onderdeeltje kapot gegaan is.

[ Voor 19% gewijzigd door Yucon op 17-03-2025 07:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
op 3 dagen na, binnen 3 maanden weer de pomp kapot :')
Dinsdag wordt ie vervangen onder garantie van de reparateur.

Zit er niet gewoon een enorme designflaw in dat pompje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 18:14

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

paQ schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 15:56:
op 3 dagen na, binnen 3 maanden weer de pomp kapot :')
Dinsdag wordt ie vervangen onder garantie van de reparateur.

Zit er niet gewoon een enorme designflaw in dat pompje?
Is het pompje steeds van hetzelfde merk/type? Misschien kan er een ander merk/type in..?

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Nijl schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 16:10:
[...]

Is het pompje steeds van hetzelfde merk/type? Misschien kan er een ander merk/type in..?
Het -3e- pompje dat er nu in zit (niet via AEG zelf) is geen origineel pompje.
Same same, maar andere kleur / maker ws.

Pagina: 1 2 Laatste