Auto slaat niet aan tijdens APK steekproef door RDW

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royhoi
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:53

royhoi

-

Wild Chocolate schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 10:30:
[...]

De garage kreeg hem niet aan de praat. TS gaf aan dat hij wel even naar de garage kon komen om het zelf te proberen. Denk je dat een steekproefmonteur daarop gaat wachten?

Ik denk het niet.
Apk station is verplicht een auto te keuren. Start de auto bij de keuren moet die hem goed keuren start die niet afkeuren.

Wat er eventueel bij een steekproef gebeurt is totaal niet relevant. Op basis van misschien kan je geen auto’s keuren.

K

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:15
royhoi schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 10:34:
[...]

Apk station is verplicht een auto te keuren. Start de auto bij de keuren moet die hem goed keuren start die niet afkeuren.

Wat er eventueel bij een steekproef gebeurt is totaal niet relevant. Op basis van misschien kan je geen auto’s keuren.
Juist, en in dit geval startte de auto dus niet.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royhoi

royhoi

-

Ozzie schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 10:37:
[...]

Juist, en in dit geval startte de auto dus niet.
Hij is goedgekeurd dus blijkbaar starten die prima tijdens het keuren

K

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 25-09 18:07
royhoi schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 10:11:
[...]

Oké, als Apk keurmeester ben ik toch benieuwd op welke regelgeving je dat baseert. Ik kan het namelijk zo letterlijk niet terugvinden. Kan alleen vinden dat de aandrijflijn deugdelijk moet zijn.
Ik denk dat jij als keurmeester de auto niet zelf de remmentestbank of brug opduwt. Of zelf even uitademt in een slang voor een eventuele meting.

Het zal niet zo specifiek in de regels staan, maar jij kan geen keuring uitvoeren als de auto niet functioneert. En dus heb je daarmee je regelgeving te pakken.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
royhoi schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 10:44:
[...]

En tijdens een steekproef ga je simpelweg nat, je kan namelijk als hij dan niet start geen remmentest en eventuele gasmeting doen. En dus kan de controleur je niet controleren en wordt het een afkeur en jij hebt je minpuntjes in de pocket.

Kan gebeuren, zoals gezegd is het systeem daarvoor ingericht. Maar ik geloof niet dat jij als keurmeester dat risico gaat lopen als je weet dat de auto regelmatig niet start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royhoi

royhoi

-

Drardollan schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 10:47:
[...]

En tijdens een steekproef ga je simpelweg nat, je kan namelijk als hij dan niet start geen remmentest en eventuele gasmeting doen. En dus kan de controleur je niet controleren en wordt het een afkeur en jij hebt je minpuntjes in de pocket.

Kan gebeuren, zoals gezegd is het systeem daarvoor ingericht. Maar ik geloof niet dat jij als keurmeester dat risico gaat lopen als je weet dat de auto regelmatig niet start.
Als ik de auto keur en deze start gewoon keur ik hem goed ja.

Sta nu op 0 punten soms komen er wat bij en die gaan er vanzelf weer af. Je moet het wel heel bont maken om in de problemen te komen hoor.

Als de auto niet start afkeuren en buiten zetten.

Meer keuzes heb je niet, je bent verplicht de auto te keuren.

Snap dat iedereen denkt van geen risico lopen maar volgens de regelgeving moet je de auto keuren goed of af.

K

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
royhoi schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 11:06:
[...]

Als ik de auto keur en deze start gewoon keur ik hem goed ja.
Niemand heeft gezegd dat dit niet zo zou zijn.

Heb je de OP en de rest wel gelezen? De auto startte niet en werd dus niet goedgekeurd. Precies zoals jij zou doen.

[ Voor 6% gewijzigd door Drardollan op 01-11-2022 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
royhoi schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 10:44:
[...]

Ubuntu schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 21:39:
Mijn garage zegt dat ze een auto met incidentele startproblemen niet APK af willen melden omdat een auto die niet aan slaat tijdens de steekproef de keurmeester strafpunten oplevert.
Hij is niet goedgekeurd in de eerste instantie (later wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royhoi

royhoi

-

Drardollan schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 11:39:
[...]

Niemand heeft gezegd dat dit niet zo zou zijn.

Heb je de OP en de rest wel gelezen? De auto startte niet en werd dus niet goedgekeurd. Precies zoals jij zou doen.
Ik heb alles gelezen ja,

En toen ging het mis; auto sloeg niet aan. Aangezien ik hem altijd weer aan de gang krijg bood ik aan direkt te komen en het ding te starten. Maar toen kwam verhaal dat ze dat te link vinden ivm strafpunten.

Hier staat toch dat die hem altijd weer aan de praat krijgt

K

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wild Chocolate schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 10:26:
[...]

Als leek ben ik benieuwd hoe jij een apk uitvoert aan een auto die niet start.
Maar dat is dus het probleem. Auto is gewoon door de keuring gekomen, is ergens geparkeerd en daarna wilde hij niet starten. Men durft hem nu dus niet af te melden bij de RDW, vanwege de kans dat hij niet start bij een eventuele steekproef.

TS weet dat hij "soms" niet start en dat dat waarschijnlijk een electronisch probleem is wat hij later nog wil verhelpen (nu even geen tijd). Tsja, dan denk ik gewoon pragmatisch: TS brengt dat ding weer aan de praat en laat hem ergens anders keuren. Kan iedereen weer verder met zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drardollan schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 10:47:
[...]

Precies, zo werkt het systeem. Dan breng je hem dus naar een keurmeester die dat niet weet. Dat is ook het beste natuurlijk, je laat je slager zijn eigen vlees ook niet keuren.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2022 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
royhoi schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 11:53:
[...]

Ik heb alles gelezen ja,

En toen ging het mis; auto sloeg niet aan. Aangezien ik hem altijd weer aan de gang krijg bood ik aan direkt te komen en het ding te starten. Maar toen kwam verhaal dat ze dat te link vinden ivm strafpunten.

Hier staat toch dat die hem altijd weer aan de praat krijgt
Prima dat hij dat kan. Ik kan bijvoorbeeld een salto achterover.
Maar dat heeft beiden geen invloed op de keurmeester, die kreeg hem niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Verwijderd schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 12:02:
[...]

Precies, zo werkt het systeem. Dan breng je hem dus naar een keurmeester die dat niet weet. Dat is ook het beste natuurlijk, je laat je slager zijn eigen vlees ook niet keuren.
Dat is een "maas in de wet" inderdaad. En als de auto die keer wel gewoon functioneert zal hij, mits er geen andere zaken aan schorten, goedgekeurd worden.

Of je deze maas wil gebruiken moet ieder voor zich weten. Ik persoonlijk zou dit laten fixen omdat ik enerzijds zo zeker als mogelijk wil zijn dat mijn primaire vervoersmiddel gewoon functioneert en anderzijds omdat ik vorige week een filmpje zag van een stilgevallen bus op een spoorwegovergang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drardollan schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 12:08:
[...]

Dat is een "maas in de wet" inderdaad. En als de auto die keer wel gewoon functioneert zal hij, mits er geen andere zaken aan schorten, goedgekeurd worden.

Of je deze maas wil gebruiken moet ieder voor zich weten. Ik persoonlijk zou dit laten fixen omdat ik enerzijds zo zeker als mogelijk wil zijn dat mijn primaire vervoersmiddel gewoon functioneert en anderzijds omdat ik vorige week een filmpje zag van een stilgevallen bus op een spoorwegovergang.
Ik zeker niet. Heeft helemaal niets met APK eisen te maken en als ik dat over 3 maanden tijdens mijn vakantie wil fixen, dan fix ik het over 3 maanden tijdens mijn vakantie. Het is geen maas in de wet. Een APK keuring hoort een objectieve opname van de staat op dat betreffende moment te zijn. Zodra daar ook maar iets van subjectiviteit in terechtkomt, is het geen zuivere opname. Daarom laat je dus ook niet een APK uitvoeren door degene die altijd onderhoud doet aan je auto. Het moet een objectieve waarneming blijven. En als je dan de eerste keer "nat" gaat, dan kost je dat dus een tweede keuring. Degene die normaal het onderhoud aan je auto doet, laat je je auto voorbereiden op de APK. Daarna laat je een ander keuren.

Dat dat proces een keurmeester teveel strafpunten op kan leveren, dat is het manco. Hoe zit het eigenlijk met de service-contracten op bijvoorbeeld de apparatuur voor bijvoorbeeld gas-metingen? Wat als er nou een steekproef komt en dat spul weigert (heeft het de 3,68493 jaar daarvoor altijd zonder problemen gedaan). Hoe doen we dat dan met de strafpunten voor de keurmeester? Blijkbaar is het normaal dat we een incidenteel falen aan de keurmeester aanrekenen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2022 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:58
Drardollan schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 12:08:
[...]

Nu moet ik zeggen dat ik mijn motor nooit uitzet op een spoorwegovergang. Bij die bus zal er dus wel iets meer gespeeld hebben.

Maar bovenal geeft TS aan dat hij hem zelf wel gestart krijgt. Verder is goed starten geen APK eis, dus een maas in de wet is het niet. Dat de keurmeester hem wel afkeurt is ook logisch, want een auto controleren die niet start is knap lastig. Het is dus eerder een grijs gebied die ontstaat omdat je de keurmeester geen uren bij een auto wilt laten wachten (ondanks dat het om een mankement gaat die geen APK-afkeur is)

Uiteindelijk maakt dat voor TS niets uit, een auto die soms niet start kan voor een garage gewoon lullig uitpakken. Ze hebben dus een goed punt dat ze dit liever niet doen.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 25-09 11:11
Verwijderd schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 12:14:
[...]

Daarom laat je dus ook niet een APK uitvoeren door degene die altijd onderhoud doet aan je auto. Het moet een objectieve waarneming blijven. En als je dan de eerste keer "nat" gaat, dan kost je dat dus een tweede keuring. Degene die normaal het onderhoud aan je auto doet, laat je je auto voorbereiden op de APK. Daarna laat je een ander keuren.
Wat? Waar komt dit nou weer vandaan? Waarom zou de garage die je onderhoud doet, de auto niet mogen keuren?
Waarom zou degene die de auto onderhoud de auto niet objectief kunnen keuren? Als ze een beurt aan een auto doen, hebben ze een "band" met die auto? 8)7

Dat is gewoon hoe het meestal gaat, geen enkel probleem mee. Er zijn voor zo ver ik weet ook totaal geen regels die dit zouden moeten voorkomen.

[ Voor 12% gewijzigd door WEBGAMING op 01-11-2022 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WEBGAMING schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 12:30:
[...]

Wat? Waar komt dit nou weer vandaan? Waarom zou de garage die je onderhoud doet, de auto niet mogen keuren?
Waarom zou degene die de auto onderhoud de auto niet objectief kunnen keuren? Als ze een beurt aan een auto doen, hebben ze een "band" met die auto? 8)7

Dat is gewoon hoe het meestal gaat, geen enkel probleem mee. Er zijn voor zo ver ik weet ook totaal geen regels die dit zouden moeten voorkomen.
Volgens mij plaats je nu de naam van een ander boven mij tekst. :)

Ik weet uit andere branches niet beter, dan dat er een externe partij komt keuren of auditen. We willen geen "slagers die eigen vlees keuren" en geen "advies van wij van WC-eend". Je kunt beter een ander laten kijken naar iets. Als een derde zegt dat het goed is, dan is dat veel meer waard dan dat de slager zegt dat zijn vlees er prima uitziet.

Je krijgt om te beginnen direct te maken met commerciële belangen. Dat is leuk als je daar je voordeel uit kunt halen "klant heeft een nieuwe auto besteld met 6 maanden levertijd, maar de oude moet nog wel even voor weinig door de keuring", maar dat betekent niet meer dan dat de reputatie van de keurmeester op dat moment ineens in waarde gedaald is ten bate van het commerciële belang. Zou niet moeten, maar zo werkt het wel. In mijn ogen zou het niet toegestaan moeten zijn om een auto te keuren bij een garagist die in het recente verleden een commercieel belang in het kopen, verkopen of het onderhoud van het betreffende voertuig heeft gehad. Daar zit veel te veel ruimte voor belangenverstrengeling ten koste van veiligheid.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2022 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Klopt, weet niet precies wat daar mis gegaan is, nu aangepast.

De garagist is niet de eigenaar van de auto. Ze keuren niet "hun" auto, ze keuren de auto van een klant. En die externe partij is dus de steekproefcontroleur.

Dat een garagist een auto niet objectief zou keuren omdat ze net een beurt hebben gedaan aan een auto oid, zie ik niet zo. En het RDW schijnbaar ook niet.

[ Voor 38% gewijzigd door WEBGAMING op 01-11-2022 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
redwing schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 12:17:
[...]

Nu moet ik zeggen dat ik mijn motor nooit uitzet op een spoorwegovergang. Bij die bus zal er dus wel iets meer gespeeld hebben.
De buschauffeur heeft hem daar ook niet bewust geparkeerd. Maar soms gaan dingen mis, en dan is het wel fijn als je een betrouwbaar vervoersmiddel hebt. Dat zegt niet dat het niet alsnog mis kan gaan natuurlijk, maar het maakt de kans wel kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WEBGAMING schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 12:57:
Klopt, weet niet precies wat daar mis gegaan is, nu aangepast.

De garagist is niet de eigenaar van de auto. Ze keuren niet "hun" auto, ze keuren de auto van een klant. En die externe partij is dus de steekproefcontroleur.
Maar de garagist heeft ook een andere relatie met de "keuring-klant". Het is namelijk onder andere ook een "onderhoud-klant". Mijn vader kocht altijd zelf zijn auto's en als een auto "wat slechter" begon te worden, was APK nooit een probleem. De oude auto kreeg altijd voor een habbekrats een APK en kon mee tot de vervangende auto beschikbaar was en er ingeruild kon worden. Daarna ging de oude auto het handel-circuit in.

En het is natuurlijk ook veel lastiger om je klant uit leggen, dat de auto - die jji al 6 jaar voor hem onderhoud - zich in een staat bevindt dat hij niet simpel meer door de keuring komt. Klant staat op het punt om weer een auto bij je te kopen.... dat wordt geregeld. Dat wordt het probleem van de volgende eigenaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Verwijderd schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 12:14:
[...]

Een APK keuring hoort een objectieve opname van de staat op dat betreffende moment te zijn. Zodra daar ook maar iets van subjectiviteit in terechtkomt, is het geen zuivere opname.
Een APK (dat keuring kan je weglaten) is een objectieve opnamen, in dit geval was de objectieve waarneming dat de auto niet startte. Het is een wijdverspreid misverstand dat je voertuig enkel op het moment van de APK aan de eisen moet voldoen, dit moet hij 365 (soms 366) dagen per per jaar.

In het hele verhaal van TS en anderen is geen enkele subjectieve aanname te vinden. De auto startte niet en dat is een logische en terecht afkeur.
Dat dat proces een keurmeester teveel strafpunten op kan leveren, dat is het manco. Hoe zit het eigenlijk met de service-contracten op bijvoorbeeld de apparatuur voor bijvoorbeeld gas-metingen? Wat als er nou een steekproef komt en dat spul weigert (heeft het de 3,68493 jaar daarvoor altijd zonder problemen gedaan). Hoe doen we dat dan met de strafpunten voor de keurmeester? Blijkbaar is het normaal dat we een incidenteel falen aan de keurmeester aanrekenen.
Daarom print zo'n apparaat ook een officieel rapport uit. Dat overhandig je aan de keurmeester. Mocht hij aan het rapport twijfelen, dan zal hij de meting nogmaals uitvoeren. En ja, als het dan niet werkt dan heb je een probleem. Dan moet je maar zorgen voor een backup, bijvoorbeeld een 2e apparaat of een vriendelijke buurman.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
Verwijderd schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 13:07:
[...]

En het is natuurlijk ook veel lastiger om je klant uit leggen, dat de auto - die jji al 6 jaar voor hem onderhoud - zich in een staat bevindt dat hij niet simpel meer door de keuring komt. Klant staat op het punt om weer een auto bij je te kopen.... dat wordt geregeld. Dat wordt het probleem van de volgende eigenaar.
De meeste garages handelen helemaal niet in auto's. Misschien hier en daar wel iets, maar een garage en een autohandelaar zijn gewoon 2 heel verschillende dingen.

Vind het ook niet zo lastig uitleggen eigenlijk. De banden konden de laatste beurt nog even mee, nu zijn ze echt versleten, dus moeten ze vervangen worden.
Voor de rest verslijten er gewoon dingen, en gaan er wel eens dingen kapot. Elke redelijke klant zal dat gewoon kunnen begrijpen.

Overigens denk ik dat bij kapotte apparatuur, de keurmeester ook gewoon een probleem heeft. Zelfde idee als bij de auto die niet start. De controleur van het RDW kan nooit weten of het wel werkte toen de auto afgemeld was. (tenzij je inderdaad een bonnetje oid hebt, maar die worden meestal niet geprint in dit soort situaties) Denk dat de keurmeester dan ook gewoon een probleem heeft/punten krijgt.

[ Voor 18% gewijzigd door WEBGAMING op 01-11-2022 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drardollan schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 13:09:
[...]

Een APK (dat keuring kan je weglaten) is een objectieve opnamen, in dit geval was de objectieve waarneming dat de auto niet startte. Het is een wijdverspreid misverstand dat je voertuig enkel op het moment van de APK aan de eisen moet voldoen, dit moet hij 365 (soms 366) dagen per per jaar.

In het hele verhaal van TS en anderen is geen enkele subjectieve aanname te vinden. De auto startte niet en dat is een logische en terecht afkeur.

[...]

Daarom print zo'n apparaat ook een officieel rapport uit. Dat overhandig je aan de keurmeester. Mocht hij aan het rapport twijfelen, dan zal hij de meting nogmaals uitvoeren. En ja, als het dan niet werkt dan heb je een probleem. Dan moet je maar zorgen voor een backup, bijvoorbeeld een 2e apparaat of een vriendelijke buurman.
Hohoho, met die vriendelijke buurman ben je ineens al een heel stuk schappelijker. TS krijgt blijkbaar niet eens de gelegenheid om zijn auto even te starten.

En nu is er ineens een rapport en hoeft de auto dus niet eens gestart te worden voor de meting.... nu haak ik dus af. Ik trek mijn eigen plan wel. En dat is ook precies mijn punt: ik heb geen zin in deze discussies, dan laat ik hem snel wel even ergens anders keuren. Lijkt mij de meest pragmatische oplossing en dan is iedereen weer in staat om verder te gaan. Kom ik over een paar maanden wel weer langs voor nieuwe remschijven en blokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WEBGAMING schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 13:11:
[...]

De meeste garages handelen helemaal niet in auto's. Misschien hier en daar wel iets, maar een garage en een autohandelaar zijn gewoon 2 heel verschillende dingen.

Vind het ook niet zo lastig uitleggen eigenlijk. De banden konden de laatste beurt nog even mee, nu zijn ze echt versleten, dus moeten ze vervangen worden.
Voor de rest verslijten er gewoon dingen, en gaan er wel eens dingen kapot. Elke redelijke klant zal dat gewoon kunnen begrijpen.

Overigens denk ik dat bij kapotte apparatuur, de keurmeester ook gewoon een probleem heeft. Zelfde idee als bij de auto die niet start. De controleur van het RDW kan nooit weten of het wel werkte toen de auto afgemeld was. (tenzij je inderdaad een bonnetje oid hebt, maar die worden meestal niet geprint in dit soort situaties) Denk dat de keurmeester dan ook gewoon een probleem heeft/punten krijgt.
En dat vind ik dus in beide gevallen niet terecht. Waarom is het de schuld van een keurmeester als een auto na een keuring niet start? Waarom is de schuld van een keurmeester, als een apparaat net op het verkeerde moment besluit stuk te gaan? Als daar een auto staat met haperende remmen en 2 versleten banden..... ja..... dan is dat zijn schuld.

Maar enige nuance kan commercieel waarschijnlijk niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Verwijderd schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 13:15:
[...]

Hohoho, met die vriendelijke buurman ben je ineens al een heel stuk schappelijker. TS krijgt blijkbaar niet eens de gelegenheid om zijn auto even te starten.
Als TS de auto zou starten, dan heb je geen objectief beeld meer als keurmeester. En dat was toch zo belangrijk meen ik mij te herinneren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Verwijderd schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 13:19:
[...]

En dat vind ik dus in beide gevallen niet terecht. Waarom is het de schuld van een keurmeester als een auto na een keuring niet start? Waarom is de schuld van een keurmeester, als een apparaat net op het verkeerde moment besluit stuk te gaan? Als daar een auto staat met haperende remmen en 2 versleten banden..... ja..... dan is dat zijn schuld.

Maar enige nuance kan commercieel waarschijnlijk niet uit.
Ben ik met je eens hoor, daar gaat het niet om. Maar zo werkt het gewoon, zoals ik al zei, volgens mij vooral omdat het RDW nooit kan verifiëren of het wel werkte toen jij de auto afmeldde. (en er word natuurlijk ook nogal wat gesjoemeld)

Keurmeester zijn is gewoon niet zo eerlijk wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WEBGAMING schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 13:26:
[...]

Ben ik met je eens hoor, daar gaat het niet om. Maar zo werkt het gewoon, zoals ik al zei, volgens mij vooral omdat het RDW nooit kan verifiëren of het wel werkte toen jij de auto afmeldde. (en er word natuurlijk ook nogal wat gesjoemeld)

Keurmeester zijn is gewoon niet zo eerlijk wat dat betreft.
Dat is gewoon gebrek aan vertrouwen, in mijn ogen. En daar komt de commercie weer om de hoek kijken.

Extreme vergelijking is een moordverdachte vrijspreken, omdat het wapen tijdens de reconstructie weigerde en defect bleek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:58
Drardollan schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 13:05:
[...]
De buschauffeur heeft hem daar ook niet bewust geparkeerd. Maar soms gaan dingen mis, en dan is het wel fijn als je een betrouwbaar vervoersmiddel hebt. Dat zegt niet dat het niet alsnog mis kan gaan natuurlijk, maar het maakt de kans wel kleiner.
Je valt niet stil omdat je niet kunt starten. En dat het fijn is als ie betrouwbaar start snap ik, maar voor een APK doet dit helemaal niets. Vooral niet omdat je last hebt van niet starten als je ergens geparkeerd staat. De laatste keer dat ik midden op de weg moest starten omdat ie was afgeslagen is echt van mijn 1e jaar rijbewijs.

Hoe dan ook is dat de keuze van TS, voor APK is het in principe geen afkeur.

[removed]

Pagina: 1 2 Laatste