Eerder deze week heb ik in dit subforum wat feedback achtergelaten. Daardoor zag ik ook weer het topic uit de titel bovenaan staan: Meest gewaardeerde feature requests
Toevallig staat een eerdere feature request van mij in de lijst. Nu gaat het mij daar niet om, maar wel dat ik me besefte dat ik het betreffende request in 2017 heb gedaan. Uit nieuwsgierigheid ben ik eens door de hele lijst heen gegaan en wat mij opviel is dat ze bijna allemaal meerdere jaren oud zijn en het merendeel er ook al een behoorlijk lange tijd in staat.
In de post zelf worden wij als gebruikers actief aangemoedigd om te stemmen op features.
Als ik kijk naar de .plan artikelen wordt prioriteit voornamelijk op andere manieren bepaald. Soms wel op basis van input van gebruikers maar de voorgeschotelde poll opties komen zover ik weet niet uit het hier gepinde topic.
Sterker nog, het topic lijkt bij weinig mensen überhaupt te leven of op het netvlies te staan.
Iets rigoureuzer zou zijn om te erkennen dat het topic in huidige vorm niet wordt gebruikt en het dus simpelweg met pensioen te sturen. Zou ik overigens zonder vinden, het geeft nog steeds een overzicht.
In een ideale situatie wordt de manier hoe features hier worden verwerkt eens onder de loep genomen.
Toevallig staat een eerdere feature request van mij in de lijst. Nu gaat het mij daar niet om, maar wel dat ik me besefte dat ik het betreffende request in 2017 heb gedaan. Uit nieuwsgierigheid ben ik eens door de hele lijst heen gegaan en wat mij opviel is dat ze bijna allemaal meerdere jaren oud zijn en het merendeel er ook al een behoorlijk lange tijd in staat.
In de post zelf worden wij als gebruikers actief aangemoedigd om te stemmen op features.
Er wordt zelfs een belofte gedaan dat features in de lijst gebruikt zullen worden bij het bepalen van prioriteiten van de tweakers backlog.Deze lijst wordt dynamisch samengesteld en gesorteerd op basis van het aantal opgestoken duimpjes van de startpost van het bijbehorende topics. De lijst is dus altijd actueel! Wil je dat een feature hoger in de lijst komt, geef de topicstart dan een thumbs-up!
Wellicht was dit zo in het verleden, maar deze specifieke lijst lijkt hiervoor niet meer ingezet te worden.De lijst helpt ons bij het bepalen van de prioriteiten van onze backlog. Als we een feature request om wat voor reden dan ook niet wenselijk vinden zullen we het bijbehorende topic sluiten. De feature verdwijnt dan uit de lijst.
Als ik kijk naar de .plan artikelen wordt prioriteit voornamelijk op andere manieren bepaald. Soms wel op basis van input van gebruikers maar de voorgeschotelde poll opties komen zover ik weet niet uit het hier gepinde topic.
Sterker nog, het topic lijkt bij weinig mensen überhaupt te leven of op het netvlies te staan.
- Feature: filteren op winkelbeoordeling, nummer vier op de lijst met met 94 stemmen. Ondertussen al lang een breed geïmplementeerd. Maar, ik gok niet op basis van dit specifieke topic en de lijst. Je zou dan namelijk verwachten dat het topic zou zijn gesloten met een mededeling dat het is geïmplementeerd zodat de lijst ook daadwerkelijk actueel blijft.
- De +1 thumbsup omruilen voor Tweakmoticons , deze staat met 84 likes op nummer vijf. Je zou verwachten dat het topic minimaal een keer geciteerd zou zijn in een meer recentelijke discussie hier: Frontpage reacties like en/of emoji react systeem?.
- https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2141328 Dit is geen feature request, staat wel op nummer 11 van de lijst.
- is duidelijk geen leidraad voor de prioriteit van het backlog.
- wordt niet bijgehouden aangezien al geimplementeerde features er nog steeds in staan en algemene feedback ook de lijst vervuild.
- leeft sowieso niet bij zowel tweakers als gebruikers omdat vergelijkbare feature requests als nieuw worden besproken.
tl;dr
Volgens mij heeft het huidige gepinde topic weinig nut omdat eigenlijk weinig tot geen mensen er actief naar kijken. Mijn voorstel zou dan ook het volgende zijn om op zijn minst de belofte tot backlog prioriteiten uit de tekst te verwijderen.Iets rigoureuzer zou zijn om te erkennen dat het topic in huidige vorm niet wordt gebruikt en het dus simpelweg met pensioen te sturen. Zou ik overigens zonder vinden, het geeft nog steeds een overzicht.
In een ideale situatie wordt de manier hoe features hier worden verwerkt eens onder de loep genomen.